Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 23. jan 2018, 22:33

Vil så sige at jeg nærmest aldrig har hørt nogen der er gået med standardløsningen fra byggefirmaerne, de er som du siger kedelige eller alt for skrabede til at være det de fleste ønsker sig af deres køkken.

Men ja, det er da ret irriterende.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 23. jan 2018, 22:45

Ficus skrev:Vil så sige at jeg nærmest aldrig har hørt nogen der er gået med standardløsningen fra byggefirmaerne, de er som du siger kedelige eller alt for skrabede til at være det de fleste ønsker sig af deres køkken.

Men ja, det er da ret irriterende.


Ja, skide irriterende. Har lige siddet og gransket byggeprojektet. Og har fundet 40.000 kr som var sat af til noget vi alligevel ikke skal have. De må ryge i køkkenpuljen. Og så må vi sgu selv installere bryggers fra Ikea. Det passer mig også fint nok, da der skal laves nogle lidt fikse løsninger med indbyggede kattebakker, og det gør knap så ondt at skære i en Ikea låge.

Og så skal jeg ellers forhandle med Kvik. Sigter efter 25% på moduler og 50% på bordpladen. I can do it!
2
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Buffy » 24. jan 2018, 06:25

Husk at hvis I køber køkken, bad, bryggers osv et sted, så kan der være gode rabatter at hente og det er ikke ulovligt at få mere end et tilbud
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 25. jan 2018, 10:44

Filipai skrev:
Årh ja, du har ret... Måske man skulle starte med at spille lotto.

Jeg frygter virkeligt at det økonomisk kommer til at rulle, og at vi skal gå på kompromis for mange steder. Det er også bare fordi vi gerne vil vælge ordentligt ting til det der ikke lige er til at skifte. Og synes bare det er urealistisk lave priser byggefirmaet har sat, og så er det jo nemt nok at vise lave priser i kataloget, når det så er de kedeligste ting der hører med i prisen.


Da jeg arbejdede i typehusbranchen havde vi også en aftale med et bestemt køkkenfirma. De gav så nogle særlige rabatter til husfirmaet, fordi vi jo skaffede et stabilt kundegrundlag. Derfor var det prisafslag, vi gav kunder, som valgte et andet køkkenfirma, heller ikke en direkte afspejling af de priser, kunderne selv kunne købe et tilsvarende køkken for i det pågældende køkkenfirma. Dog var det køkken, som var inkluderet i grundprisen på huset, også rimeligt standard/kedeligt/billigt med glatte, hvide låger og laminatbordplader (så vidt jeg husker).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mani » 25. jan 2018, 17:38

Filipai skrev:
Artem skrev:
Filipai skrev:Drømmekøkkenet (uden bordplade) hvis vi valgte fra Ikea , ville koste 15.000 kr, Kvik 60.000 og HTH 80.000 . Og priserne er så alle sammen i flade samle selv pakker.

Dilemma dilemma!

Undrer mig virkelig over den prisforskel?
For da jeg købte køkken i 2012 kiggede jeg også på Ikea, som faktisk var debatten skyld, da det var blevet skrevet en del om.
Men jeg genkender slet ikke den besparelse. Mindes nærmere at jeg kom frem til omkring 30% billigere, men så skulle jeg også gå på kompromis med vildt mange ting som Ikea ikke har. Det sammen med at man skal sætte frisider uden på skabene som jeg finder "billigt" Ikea kom på den måde aldrig rigtig med i overvejelserne.

Har du forøvrigt overvejet GetaCore til vaskebordplader i bad. Synes selv det er det mest geniale materiale, da man kan gøre det rent med en skurresvamp hvis der er kommet kaldrender osv.


Det er også mig der har sneget en fejl ind, det er 25.000 kr det ville koste. Men det er så uden kompromis. Der er flere kompromiser i HTH køkkenet føler jeg. Desværre har vi Ikea køkken nu, og det er så smadret i lågerne, så har ikke rigtigt lyst til at sætte sådan et op igen.

Angående badeværelsesmøbler, så er vi slet slet ikke nået dertil endnu. Fokus ligger meget på de ting der gør et udfald for hvordan plantegningen skal se ud, og det er f.eks med køkkenet så det passer i målene. Og derfor vi skal have afgjort hvilken forhandler det skal være, da de forskellige firmaer giver forskellige muligheder. :)

Hvor gammelt er det IKEA køkken og har I selv sat det op? Vores er 10 år gammelt og den eneste skramme er en rids vi lavede ved et virkelig klodset uheld.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf MOGA » 25. jan 2018, 18:44

Mit køkken fra IKEA er 12 år gammelt og meget lidt pænt. Jeg er næsten lige flyttet ind, så jeg ved af gode grunde ikke, hvordan det er blevet behandlet, men det er grimt.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 25. jan 2018, 19:19

Mani skrev:
Hvor gammelt er det IKEA køkken og har I selv sat det op? Vores er 10 år gammelt og den eneste skramme er en rids vi lavede ved et virkelig klodset uheld.

7 år. Og det er virkeligt grimt. Altså skufferne holder godt og selve indmaden er fin. Men lågerne er helt kraklerede. Især de steder under mikroovn, over emhætte, og der hvor der er skruet håndtag op flosser det også. Indrømmet så er det nogle af de billige låger. Vi er heller ikke afskrækkede for at tage det i bryggers med nogle lidt dyrere låger.
Vi har selv sat det op , eller det har min tidligere svigerfar sammen med os, og han er tømre. Tror ikke det hade ændret ved noget, da det er lågerne
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Stars » 26. jan 2018, 06:43

Filipai skrev:
Mani skrev:
Hvor gammelt er det IKEA køkken og har I selv sat det op? Vores er 10 år gammelt og den eneste skramme er en rids vi lavede ved et virkelig klodset uheld.

7 år. Og det er virkeligt grimt. Altså skufferne holder godt og selve indmaden er fin. Men lågerne er helt kraklerede. Især de steder under mikroovn, over emhætte, og der hvor der er skruet håndtag op flosser det også. Indrømmet så er det nogle af de billige låger. Vi er heller ikke afskrækkede for at tage det i bryggers med nogle lidt dyrere låger.
Vi har selv sat det op , eller det har min tidligere svigerfar sammen med os, og han er tømre. Tror ikke det hade ændret ved noget, da det er lågerne


Nu er det jo ikke relevant, fordi I skal flytte ... men når indmaden er fin nok, kunne man så få det pænt ved at skifte låger og skuffeforkanter?
Det vil kræve lidt arbejde, men ville det være rimeligt i pris - og med andre låger, ville det så næsten føles som et nyt køkken?

Jeg tænker - hvis Ikea kan opfylde alle jeres ønsker pånær holdbarheden af låger, var det måske værd at overveje, at I indregner at skifte låger hvert 6.-7. år. Det giver samtidig mulighed for et nyt look, hvis man har lyst til forandring.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2018, 07:29

Vi er flyttet i hus med Ikea-køkken, som er fra 2015 - i øvrigt med stor bordplade i stedet for bar. Vi har underskabe med udtræksopbevaring, som vi er vildt begejstrede for! Aldrig mere skal vi rode med at tage ting ud, før vi kan komme til det inderste! Jeg synes faktisk, at køkkenet er rigtig pænt og velholdt. Der er vist kun to steder, hvor der er en lidt flosset kant. Men det er så også blevet brugt af to pensionister - en børnefamilie slider nok noget mere på tingene.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf MOGA » 26. jan 2018, 07:42

Mi55y skrev:Vi er flyttet i hus med Ikea-køkken, som er fra 2015 - i øvrigt med stor bordplade i stedet for bar. Vi har underskabe med udtræksopbevaring, som vi er vildt begejstrede for! Aldrig mere skal vi rode med at tage ting ud, før vi kan komme til det inderste! Jeg synes faktisk, at køkkenet er rigtig pænt og velholdt. Der er vist kun to steder, hvor der er en lidt flosset kant. Men det er så også blevet brugt af to pensionister - en børnefamilie slider nok noget mere på tingene.


Men der skal da heller ikke være flossede kanter på et køkken fra 2015, brugt af to pensionister?
7
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2018, 07:46

MOGA skrev:
Mi55y skrev:Vi er flyttet i hus med Ikea-køkken, som er fra 2015 - i øvrigt med stor bordplade i stedet for bar. Vi har underskabe med udtræksopbevaring, som vi er vildt begejstrede for! Aldrig mere skal vi rode med at tage ting ud, før vi kan komme til det inderste! Jeg synes faktisk, at køkkenet er rigtig pænt og velholdt. Der er vist kun to steder, hvor der er en lidt flosset kant. Men det er så også blevet brugt af to pensionister - en børnefamilie slider nok noget mere på tingene.


Men der skal da heller ikke være flossede kanter på et køkken fra 2015, brugt af to pensionister?


Altså der er tale om lister, der er gået fra i enden på hjørner. En klat lim, så er det klaret.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf MOGA » 26. jan 2018, 07:48

Mi55y skrev:
MOGA skrev:
Mi55y skrev:Vi er flyttet i hus med Ikea-køkken, som er fra 2015 - i øvrigt med stor bordplade i stedet for bar. Vi har underskabe med udtræksopbevaring, som vi er vildt begejstrede for! Aldrig mere skal vi rode med at tage ting ud, før vi kan komme til det inderste! Jeg synes faktisk, at køkkenet er rigtig pænt og velholdt. Der er vist kun to steder, hvor der er en lidt flosset kant. Men det er så også blevet brugt af to pensionister - en børnefamilie slider nok noget mere på tingene.


Men der skal da heller ikke være flossede kanter på et køkken fra 2015, brugt af to pensionister?


Altså der er tale om lister, der er gået fra i enden på hjørner. En klat lim, så er det klaret.


Ja, det er da nemt at fikse, det er mere et kvalitetsspørgsmål, tænker jeg. Hvis det var ordentlig kvalitet, ville det ikke ske efter 2-3 år, men efter 15-20 år.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 26. jan 2018, 07:51

Stars skrev:
Filipai skrev:
Mani skrev:
Hvor gammelt er det IKEA køkken og har I selv sat det op? Vores er 10 år gammelt og den eneste skramme er en rids vi lavede ved et virkelig klodset uheld.

7 år. Og det er virkeligt grimt. Altså skufferne holder godt og selve indmaden er fin. Men lågerne er helt kraklerede. Især de steder under mikroovn, over emhætte, og der hvor der er skruet håndtag op flosser det også. Indrømmet så er det nogle af de billige låger. Vi er heller ikke afskrækkede for at tage det i bryggers med nogle lidt dyrere låger.
Vi har selv sat det op , eller det har min tidligere svigerfar sammen med os, og han er tømre. Tror ikke det hade ændret ved noget, da det er lågerne


Nu er det jo ikke relevant, fordi I skal flytte ... men når indmaden er fin nok, kunne man så få det pænt ved at skifte låger og skuffeforkanter?
Det vil kræve lidt arbejde, men ville det være rimeligt i pris - og med andre låger, ville det så næsten føles som et nyt køkken?

Jeg tænker - hvis Ikea kan opfylde alle jeres ønsker pånær holdbarheden af låger, var det måske værd at overveje, at I indregner at skifte låger hvert 6.-7. år. Det giver samtidig mulighed for et nyt look, hvis man har lyst til forandring.


Ja det kunne man tænke at man kunne, og det var også derfor jeg i sin tid valgte Ikea. Men 1,5 år efter jeg satte køkken op, skiftede de system, så der nu ikke findes i 50 cm, som er det jeg har.
Det tror jeg ikke jeg gider risikerer igen. Det ville også stadig være med en smule kompromis at vælge ikea. Så tror det bliver løsningen på et Kvik køkken og Ikea bryggers, for at få enderne til at mødes.
Udover det blev lågerne grimme allerede efter 3 års brug, så det vil jo blive mega dyrt i længden, og bøvlet :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2018, 07:54

MOGA skrev:
Mi55y skrev:
MOGA skrev:
Mi55y skrev:Vi er flyttet i hus med Ikea-køkken, som er fra 2015 - i øvrigt med stor bordplade i stedet for bar. Vi har underskabe med udtræksopbevaring, som vi er vildt begejstrede for! Aldrig mere skal vi rode med at tage ting ud, før vi kan komme til det inderste! Jeg synes faktisk, at køkkenet er rigtig pænt og velholdt. Der er vist kun to steder, hvor der er en lidt flosset kant. Men det er så også blevet brugt af to pensionister - en børnefamilie slider nok noget mere på tingene.


Men der skal da heller ikke være flossede kanter på et køkken fra 2015, brugt af to pensionister?


Altså der er tale om lister, der er gået fra i enden på hjørner. En klat lim, så er det klaret.


Ja, det er da nemt at fikse, det er mere et kvalitetsspørgsmål, tænker jeg. Hvis det var ordentlig kvalitet, ville det ikke ske efter 2-3 år, men efter 15-20 år.


Det er nok rigtigt nok. Det er på det bordhjørne, hvor man går rundt om allermest, så der er selvfølgelig en del slid der. Selve fronter er der intet at se på.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Æble » 26. jan 2018, 08:17

Mht IKEA og kvalitet så havde vi IKEA køkken i Vores gamle hus. Det var højglans fronterne. De var seriøst ligeså pæne da vi flyttede efter ti år som da vi satte det op. Der hvor det blev grimt var fx lige ved emhetten på det "almindelige" laminat (siden af overskabene). Så tror overfladen har meget at skulle have sagt. Jeg ville gerne have et IKEA køkken igen. Vil til gengæld gerne fraråde deres hårde hvidevarer, vi skiftede dem alle indenfor få år.
0

Tilbage til "Bolig"