Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 7. mar 2018, 11:04

sigge skrev:Selvom jeg til en vis grad har evner og i hvert fald værktøjer til at tegne et hus selv, er jeg kommet frem til, at det skal jeg bare ikke, hvis det bliver aktuelt. Jeg er aaalt for vægelsindet, og jeg ville slet ikke kunne håndtere al den frihed til at bestemme alt selv, så jeg ville ende med aldrig at få taget en beslutning. :-D Så et eksisterende hus eller et decideret typehus ville nok være vejen frem for mig. Derfor er det virkelig spændende at følge med i din tråd, Filipai, og høre om alle overvejelserne og se udkastene til grundplan.

I øvrigt er jeg jo ingeniør, så man kunne godt frygte, at det ville blive en ret kedelig, firkantet kasse med små vinduer, hvis jeg selv skulle forsøge at designe noget som helst. :lol:


Haha. Vi er også 2*ingeniører herhjemme. Vi tænker meget meget praktisk, eller prøver at kommer i bokse og kasser, og jeg kunne forestille mig at byggefirmaet er lidt trætte af mig, fordi jeg vil have alle mål på ALTING før jeg overhovedet kan sige ja tak til de må igang. Der skal ikke overlades noget til tilfældighederne.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. mar 2018, 12:35

Status er at vi lige nu venter på nedrivningstilladelse, og at vi næsten er parate med de færdige tegninger, og så skal der søges byggetilladelse.
3
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Afskylia » 15. mar 2018, 13:13

Har i egentlig fået tjekket det gamle hus for miljøskadeligt stoffer inden det rives ned? Kan man mon få en nedrivningstilladelse uden at have undersøgt det?
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 17:17

Afskylia skrev:Har i egentlig fået tjekket det gamle hus for miljøskadeligt stoffer inden det rives ned? Kan man mon få en nedrivningstilladelse uden at have undersøgt det?


Det bliver tjekket under nedrivningen :) Der bliver lavet miljøscreening som det første, og så går de igang.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 17:22

Nå. Vi fandt nogle ekstra penge i budgettet. Elsker når man lige glemmer et par 100.000. Så vi vil gerne have lidt ekstra kvm. Så huset ender ud i 200 kvm, fremfor de 187 som vi først sigtede efter. Det bliver på stue området og i længen med voksenafdeling og kontor de ekstra kvm kommer i, ved at tilføje lige omkring en ekstra meter der :)

Screen Shot 2018-03-21 at 18.20.53.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 17:28

Der er lige en ejendomsmægler der har lagt nogle billeder op fra området i forbindelse med et andet salg. Ved godt man ikke må hapse andres billeder, men se lige et skønt område vi skal bo i. Jeg er ved at omkomme over hvor heldige vi er (i forhold til hvad vi gik og drømte om selvfølgelig) Vi var dernede i søndags i et par timer, og solen stod bare skønt ind der hvor vi kommer til at have terrasse. Det var sammen med min familie, og vi fik drukket champagne, og gået tur i området. Perfekt. Indtil jeg vågnede op mandag med influenza, som min søster havde slæbt med :P
Så overskuddet er ikke til det vilde planlægning, selvom jeg burde få en endelig aftale med én af de tre nedrivningsfirmaer vi har fået tilbud hos.

Screen Shot 2018-03-21 at 18.24.06.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 21. mar 2018, 17:32

Jeg har fået anbefalet af en arkæolog, at man skal undersøge, om der er grund til få lavet en arkæologisk forundersøgelse af en byggegrund, hvis man skal bygge selv.
Det var vist noget med, hvem der hænger på udgiften, hvis der dukker oldtidsfund op - at man er bedre sikret økonomisk, hvis der er lavet en forundersøgelse.

Jeg ved ikke så meget om det, men det kunne måske være en god ide, at tjekke op på, om det er relevant at kigge nærmere på
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 17:35

Tibbler skrev:Jeg har fået anbefalet af en arkæolog, at man skal undersøge, om der er grund til få lavet en arkæologisk forundersøgelse af en byggegrund, hvis man skal bygge selv.
Det var vist noget med, hvem der hænger på udgiften, hvis der dukker oldtidsfund op - at man er bedre sikret økonomisk, hvis der er lavet en forundersøgelse.

Jeg ved ikke så meget om det, men det kunne måske være en god ide, at tjekke op på, om det er relevant at kigge nærmere på


Bum, det har sket ikke været i mine overvejelser. Det råd har vi ikke fået af nogen, hverken byggefirma, dem der har undersøgt jorden, eller at nedrivningsfirma.
For selve grunden er der blevet lavet der undersøgelser på der skal. Men man kan selvfølgelig ikke vide sig sikker, så fik du lige sat tankerne igang :D
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 21. mar 2018, 18:01

Filipai skrev:
Tibbler skrev:Jeg har fået anbefalet af en arkæolog, at man skal undersøge, om der er grund til få lavet en arkæologisk forundersøgelse af en byggegrund, hvis man skal bygge selv.
Det var vist noget med, hvem der hænger på udgiften, hvis der dukker oldtidsfund op - at man er bedre sikret økonomisk, hvis der er lavet en forundersøgelse.

Jeg ved ikke så meget om det, men det kunne måske være en god ide, at tjekke op på, om det er relevant at kigge nærmere på


Bum, det har sket ikke været i mine overvejelser. Det råd har vi ikke fået af nogen, hverken byggefirma, dem der har undersøgt jorden, eller at nedrivningsfirma.
For selve grunden er der blevet lavet der undersøgelser på der skal. Men man kan selvfølgelig ikke vide sig sikker, så fik du lige sat tankerne igang :D


Det kan være, at det ikke er så relevant, når der har været bygget i forvejen :gruble:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 18:45

Tibbler skrev:
Det kan være, at det ikke er så relevant, når der har været bygget i forvejen :gruble:


Ja, jeg tænker næsten det må lette det lidt, for så skulle undersøgelserne jo gerne være lavet dengang i 60'erne hvor det nuværende hus blev placeret
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Shmartiesh » 21. mar 2018, 19:48

Du har sikkert skrevet det før, men hvorfor vil i have 3 toiletter? Og to der er så tæt på hinanden?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 19:57

Shmartiesh skrev:Du har sikkert skrevet det før, men hvorfor vil i have 3 toiletter? Og to der er så tæt på hinanden?


Er det ikke, fordi det lille er gæstetoilet, og det andet i den afdeling er forælderbadeværelse?

Det sidste må så være til ungerne :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 20:13

Shmartiesh skrev:Du har sikkert skrevet det før, men hvorfor vil i have 3 toiletter? Og to der er så tæt på hinanden?

Det har jeg :D Men det gør intet at gentage det.
Jamen i starten var det fordi plantegningen var anderledes, og der ikke var gennemgang der hvor bryggerset er, og vi ville utroligt gerne have at man kunne komme hurtigt på toilettet når man trådte ind for døren.
Nu hvor plantegningen er ændret, kunne man reelt godt spare det væk. Men det er stadig fidusen i at du kan komme ind i store støvler og så hoppe direkte ind på toilettet, uden at du skal ind i "leveområderne".
Og så er det en ekstra bonus at vi når vi har mange gæster, at det nok vil være sjældent at det vil være nødvendigt at ty til vores badeværelse. Så alt i alt virkede det som en fornuftig investering. Vi vil ikke rigtigt spare noget i kvm, da det ekstra plads bare ville gå til rum vi synes har en fin størrelse, og det ekstra toilet koster "kun" 17.500 når de er igang, det ville være væsentligt dyrere på et senere tidspunkt :D
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mani » 21. mar 2018, 20:28

Er der noget plads i entréen til jakker & sko? Jeres egne og gæsters. Vores entre er lidt lille og vi kunne godt bruge ekstra plads til det.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 20:54

Mani skrev:Er der noget plads i entréen til jakker & sko? Jeres egne og gæsters. Vores entre er lidt lille og vi kunne godt bruge ekstra plads til det.


Jeps. Jeg tror jeg omtrent har indrettet hele huset allerede :genert: Der kommer til at være 16 knager og omkring 1 meter bøjlestang i entreen. Og 1,5 meter plads til sko, og et skoskab til vores egne sko.
Vi var igen ude i weekenden for at lure på udstillingshuse, for at tjekke at vi havde plads nok til det der skulle. Ved bare man ville ærge sig hvis der ikke var plads til ens hverdagsting. Entreen er 1,95 meter bred, og vi havde et minimum der hed 1,4 meter for at vi følte der var god plads. Så vi er godt dækket ind :D

Vores nuværende entre er 0,8*1,2 meter. Det bliver godt med mere plads :gisp:
2

Tilbage til "Bolig"