Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Bojala
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:17
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Bojala » 30. okt 2018, 15:14

Filipai skrev:Vi har totalt luksusproblemer.
Julen nærmer sig, og vi skal have fundet nogle ønsker. Vi tænker at vi rigtigt gerne vil ønske os ting til badeværelserne/toilettet, da det vil være træls at undvære toiletrulleholder, håndklædedutter osv.. Men vi kan slet ikke finde ud af hvad vi skal ønske os. Vi kan gå den sikre vej og ønske os ting i krom, eller gå en anden retning. Enten noget træ, sort stål eller messing. Altså vi har jo tre toiletter, så reelt kan vi få det hele :D

Vi har i øvrigt planer om dette armatur i alle tre badeværelser, og vores brusere bliver også i krom.

Jeg gad godt det store bad blev lidt spa agtigt, og derfor tænker jeg lidt i det med at få tilbehør i træ ind, og har forelsket mig lidt i noget fra Andersen furniture, men der rammer nærigheden alligevel (500 kr for en toiletrulleholder :8: ), og jeg synes også det er lige lyst nok i træet.

Billede

Billede


Er det sådan et toucharmatur? Så tror jeg lige du skal tænke dig om. Vi købte sådan et til badeværelset. Det er så irriterende hvis du f.eks. børster tænder. Skal skylle mund - så er du nød til at holde en hånd ind foran for at få vandet til at løbe.
Vi har også nogle venner der havde købt det til deres badeværelse. De skiftede det også (som vi så også gjorde) men monterede det i gæstebadeværelse. Der er det fint fordi man typisk kun vasker hænder der.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 30. okt 2018, 16:57

Bojala skrev:
Filipai skrev:Vi har totalt luksusproblemer.
Julen nærmer sig, og vi skal have fundet nogle ønsker. Vi tænker at vi rigtigt gerne vil ønske os ting til badeværelserne/toilettet, da det vil være træls at undvære toiletrulleholder, håndklædedutter osv.. Men vi kan slet ikke finde ud af hvad vi skal ønske os. Vi kan gå den sikre vej og ønske os ting i krom, eller gå en anden retning. Enten noget træ, sort stål eller messing. Altså vi har jo tre toiletter, så reelt kan vi få det hele :D

Vi har i øvrigt planer om dette armatur i alle tre badeværelser, og vores brusere bliver også i krom.

Jeg gad godt det store bad blev lidt spa agtigt, og derfor tænker jeg lidt i det med at få tilbehør i træ ind, og har forelsket mig lidt i noget fra Andersen furniture, men der rammer nærigheden alligevel (500 kr for en toiletrulleholder :8: ), og jeg synes også det er lige lyst nok i træet.

Billede

Billede


Er det sådan et toucharmatur? Så tror jeg lige du skal tænke dig om. Vi købte sådan et til badeværelset. Det er så irriterende hvis du f.eks. børster tænder. Skal skylle mund - så er du nød til at holde en hånd ind foran for at få vandet til at løbe.
Vi har også nogle venner der havde købt det til deres badeværelse. De skiftede det også (som vi så også gjorde) men monterede det i gæstebadeværelse. Der er det fint fordi man typisk kun vasker hænder der.


Altså det er sådan et med sensor hvor man skal have noget foran. Jeg syne jo så netop det er genialt at man ikke skal slukke og tænde vand under tandbørstning, og det med at skylle munden vi aldrig ved at “tage en slurk” direkte fra vandhanen. Er der ellers ulemper i har oplevet? For jeg kan simpelthen ikke komme på nogen i vores dagligdag hvor jeg vil mangle konstant rendende vand.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 30. okt 2018, 17:13

Trappestige skrev:Det er irriterende hvis man for eksempel lægger makeup der og taber en ting ned i vasken, den bliver våd når man samler den op. Eller en hvilken som helst anden ting der ikke lige må blive våd. Men hvis man ikke gør det ved vasken overhovedet er det intet problem.


Okay super , tak for input, lige det havde jeg faktisk ikke overvejer. Det kan måske blive et issue på “børnetoillettet” hvis vi en dag får piger der ligger makeup på badeværelset. Hvad angår mig får jeg bygget stort makeup bord i vores soveværelse :banan:
0
Bojala
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:17
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Bojala » 31. okt 2018, 08:11

Ja havde helt glemt at det var det mest irriterende at vandet begyndte at løbe ved en utilsigtet bevægelse.
Bare som når jeg gjorde rent i og omkring vasken begyndte det at løbe når jeg ville tørre det af. Ved ikke om det giver mening, men for mig var det så irriterende at vi udskiftede det.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 31. okt 2018, 08:25

På mit job har vi to forskellige udgaver. Den ene starter bare man går foran og den anden skal hænderne helt henunder. Den her er den gode af dem. Dog tror jeg Også godt det kunne blive et irratiationsmoment det med rengøring. Jeg synes dog der stod at den havde et par indstillinger så man kunne få rindende vand i 3 minutter og stop af vand i 3 minutter. Det må jeg hellere få
Læst op på. Vi står selv for at indkøbe og montere alle skabe og dermed også armaturer, så vi har god tid til at få researchet. Det er super godt man kan få input
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2018, 08:31

Filipai skrev:På mit job har vi to forskellige udgaver. Den ene starter bare man går foran og den anden skal hænderne helt henunder. Den her er den gode af dem. Dog tror jeg Også godt det kunne blive et irratiationsmoment det med rengøring. Jeg synes dog der stod at den havde et par indstillinger så man kunne få rindende vand i 3 minutter og stop af vand i 3 minutter. Det må jeg hellere få
Læst op på. Vi står selv for at indkøbe og montere alle skabe og dermed også armaturer, så vi har god tid til at få researchet. Det er super godt man kan få input


3 minutter er da så til gengæld længe at lade vandet løbe, eller er det bare mig?

Jeg er heller ikke fan af sensor-vandhaner, mine svigerforældre har det og jeg synes også det var upraktisk. Men den slags er jo smag og behag og man kan sikkert vænne sig til meget :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 31. okt 2018, 08:44

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:På mit job har vi to forskellige udgaver. Den ene starter bare man går foran og den anden skal hænderne helt henunder. Den her er den gode af dem. Dog tror jeg Også godt det kunne blive et irratiationsmoment det med rengøring. Jeg synes dog der stod at den havde et par indstillinger så man kunne få rindende vand i 3 minutter og stop af vand i 3 minutter. Det må jeg hellere få
Læst op på. Vi står selv for at indkøbe og montere alle skabe og dermed også armaturer, så vi har god tid til at få researchet. Det er super godt man kan få input


3 minutter er da så til gengæld længe at lade vandet løbe, eller er det bare mig?

Jeg er heller ikke fan af sensor-vandhaner, mine svigerforældre har det og jeg synes også det var upraktisk. Men den slags er jo smag og behag og man kan sikkert vænne sig til meget :)

Åbenbart er det kun 3 minutters sluk funktion, ikke tænd. Jeg ved ikke, nu gør i mig i tvivl. Jeg er så vant til sensor på job at jeg automatisk venter på vores egen vandhane tænder :genert:
Overvejer at købe en hjem nu, for at afprøve hvor vi bor nu. Så vi ikke køber forkert til det nye hus :ninja:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2018, 08:45

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:
Filipai skrev:På mit job har vi to forskellige udgaver. Den ene starter bare man går foran og den anden skal hænderne helt henunder. Den her er den gode af dem. Dog tror jeg Også godt det kunne blive et irratiationsmoment det med rengøring. Jeg synes dog der stod at den havde et par indstillinger så man kunne få rindende vand i 3 minutter og stop af vand i 3 minutter. Det må jeg hellere få
Læst op på. Vi står selv for at indkøbe og montere alle skabe og dermed også armaturer, så vi har god tid til at få researchet. Det er super godt man kan få input


3 minutter er da så til gengæld længe at lade vandet løbe, eller er det bare mig?

Jeg er heller ikke fan af sensor-vandhaner, mine svigerforældre har det og jeg synes også det var upraktisk. Men den slags er jo smag og behag og man kan sikkert vænne sig til meget :)

Åbenbart er det kun 3 minutters sluk funktion, ikke tænd. Jeg ved ikke, nu gør i mig i tvivl. Jeg er så vant til sensor på job at jeg automatisk venter på vores egen vandhane tænder :genert:
Overvejer at købe en hjem nu, for at afprøve hvor vi bor nu. Så vi ikke køber forkert til det nye hus :ninja:


:lol: Måske er det en god idé at prøve det af før man køber til hele huset i hvert fald :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf thomassneum » 31. okt 2018, 09:10

Filipai skrev:Åbenbart er det kun 3 minutters sluk funktion, ikke tænd. Jeg ved ikke, nu gør i mig i tvivl. Jeg er så vant til sensor på job at jeg automatisk venter på vores egen vandhane tænder :genert:
Overvejer at købe en hjem nu, for at afprøve hvor vi bor nu. Så vi ikke køber forkert til det nye hus :ninja:


Das løsning... :)

Hansgrohes elektroniske armatur i Focus-serien er udstyret med en intelligent infrarød sensorteknik, der bl.a. tager højde for, at man som bruger nogle gange har brug for at variere afstanden, der får sensoren til at aktivere vandet. Derfor er det nemt at indstille sensorens rækkevidde.

Den infrarøde sensor har endvidere en on-off funktion, der inden for et 2 cm-område sikrer, at vandet kun strømmer efter behov og dermed gør armaturet berøringsfrit.

Det berøringsfri armatur er derfor særlig relevant for dine kunder, som går op i hygiejne, da vandhanen kræver mindre rengøring end sine artsfæller uden sensorer. Derudover kan du let og uden brug af værktøj deaktivere sensoren i 90 sekunder ved blot at placere fingeren på sensoren et øjeblik. Du har nu mulighed for at gøre vasken rent, uden vandet løber.

Focus elektronisk håndvaskarmatur
Det elektroniske armatur i Focus-serien har også fået international anerkendelse for sit design som vinder af den prestigefyldte iF Product Design Award.

Ud over udseendet og dets robuste karakter kommer armaturet med EcoSmart-teknologien, som oversat betyder, at dine kunder sparer på vandet og derved beskytter miljøet og deres privatøkonomi. Forbruget er 5 l/min.

https://www.sanistaal.com/da/viden/arti ... -hygiejnen
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf flicka » 31. okt 2018, 09:39

Jeg har prøvet at drukne noget elektronik pga. sådan en sensor-armatur. Fordi jeg havde lagt det på kanten af vasken og ved et uheld fået skubbet til det, så det røg ned i vasken. Og da jeg skulle samle det op, blev vandhanen aktiveret...
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 31. okt 2018, 19:57

Jeg ville også få pip af sensor-vandhaner - men det er jo smag og behag :)

Kunne en toiletrulleholder som denne være noget? Vi har den, og folk kommenterer den altid positivt :)

https://moodings.com/products/toilet-pa ... 5QQAvD_BwE

Den fås også i messing med lysere træ som “knop”.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 31. okt 2018, 20:24

Der er også denne (fås i flere farver):

https://moodings.com/products/toilet-pa ... nt=vc_ad_4
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 31. okt 2018, 22:16

Aquadorable skrev:Der er også denne (fås i flere farver):

https://moodings.com/products/toilet-pa ... nt=vc_ad_4


Den har jeg også luret på, og den er super fin, og de har også fine håndklædekroge.. så mangler jeg bare at finde en stang der kunne fungere til.

Ej okay, hvis alle får pip af de vandhaner kan det være vi skal genoverveje og bare nøjes med det på gæstetoilettet.. jeg eeeelsker seriøst bare på vandhanerne på job, og har jo været vandt til det fra studie, hvor man jo skal undgå at røre vandhanerne når hænderne er vasket.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 31. okt 2018, 22:26

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Der er også denne (fås i flere farver):

https://moodings.com/products/toilet-pa ... nt=vc_ad_4


Den har jeg også luret på, og den er super fin, og de har også fine håndklædekroge.. så mangler jeg bare at finde en stang der kunne fungere til.

Ej okay, hvis alle får pip af de vandhaner kan det være vi skal genoverveje og bare nøjes med det på gæstetoilettet.. jeg eeeelsker seriøst bare på vandhanerne på job, og har jo været vandt til det fra studie, hvor man jo skal undgå at røre vandhanerne når hænderne er vasket.

Nej, I skal lige præcis som I gerne vil :) Hvis du/I synes det vil passe perfekt ind og I elsker det, jamen så må alle andre indrette sig efter det i jeres hjem. Det er vandhaner, ikke noget der potientielt kan slå nogen ihjel. Eller. Det håber jeg da ikke de kan :D
Ellers skal I lave det omvendte kompromis. Vandhanen på gæstetoilettet bliver den almindelige slags, resten bliver med sensor.
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 1. nov 2018, 05:29

Daine skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Der er også denne (fås i flere farver):

https://moodings.com/products/toilet-pa ... nt=vc_ad_4


Den har jeg også luret på, og den er super fin, og de har også fine håndklædekroge.. så mangler jeg bare at finde en stang der kunne fungere til.

Ej okay, hvis alle får pip af de vandhaner kan det være vi skal genoverveje og bare nøjes med det på gæstetoilettet.. jeg eeeelsker seriøst bare på vandhanerne på job, og har jo været vandt til det fra studie, hvor man jo skal undgå at røre vandhanerne når hænderne er vasket.

Nej, I skal lige præcis som I gerne vil :) Hvis du/I synes det vil passe perfekt ind og I elsker det, jamen så må alle andre indrette sig efter det i jeres hjem. Det er vandhaner, ikke noget der potientielt kan slå nogen ihjel. Eller. Det håber jeg da ikke de kan :D
Ellers skal I lave det omvendte kompromis. Vandhanen på gæstetoilettet bliver den almindelige slags, resten bliver med sensor.


Ja, hvis I elsker det, så skal I da have de vandhaner alle andre steder end gæstetoilettet :D
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Bolig"