Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf kidkomb » 17. jul 2018, 08:33

Vi har en dør fra soveværelset ovenpå og ud til terrassen. Der er ikke nogen decideret trappe ned udenfor, kun en nødudgang i form af en stige på væggen.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. aug 2018, 19:12

Jeg hiver lige min tråd op igen. Nu er det ved at være en måned siden jeg har skrevet. Med fare for at jinxe det totalt, har jeg på fornemmeren at vi snart kan komme igang.

Vi har været nede og kravle, og der er MINIMAL havudsigt, sådan at vi skulle stå på tær og kun kunne se det imellem et par tage, og det hjalp jo på beslutningen omkring første sal eller ej. Så vi holder den til et plan.
Vi har dog besluttet at smide en overdækket terrasse på, og så har jeg ændret en smule i plantegningen, så huset er nede på 191 fremfor 200 kvm, uden at vi føler at vi har gået på kompromis. Køkkenet er blevet en smule mindre, og ellers er der hapset en smule fra omtrent alle værelser og stue, men stadig med masser af plads.
Den gamle plantegning

Plantegning.jpg

Den nye

Screen Shot 2018-08-15 at 21.11.47.jpg


Og sorry for kæmpe billeder, når jeg prøver at justere dem ned bliver de helt grynede, meget irriterende!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 07:22

Store billeder er mobilvenlige, så det går nok. :) Det lyder lækkert med den overdækkede terrasse. Mine forældre er i hvert fald meget glade for deres, og det forlænger på en måde udesæsonen lidt, at man kan sidde på terrassen, selvom der begynder at falde dug.

Holder I fast i Lind & Risør, eller har I fundet et andet firma?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. aug 2018, 08:01

sigge skrev:Store billeder er mobilvenlige, så det går nok. :) Det lyder lækkert med den overdækkede terrasse. Mine forældre er i hvert fald meget glade for deres, og det forlænger på en måde udesæsonen lidt, at man kan sidde på terrassen, selvom der begynder at falde dug.

Holder I fast i Lind & Risør, eller har I fundet et andet firma?


Vi er ikke helt afklarede endnu. Hvis det skal være skal vi i hvert fald have en anden rådgiver, for min tiltro til vores nuværende er væk.
Mandag har vi møde nummer 2 med Nordhuse, som har været nede og se vores grund, og gav et tilbud der var for dyrt, men de har så kontaktet os med henblik på at slå noget af prisen hvis vi kan finde ud af noget med at huset må vises frem.
Lige nu siger min mavefornemmelse dog HHM, der var ikke så meget fis med dem, og vi fik en detaljeret oversigt over alle priser og tilvalg så vi følte os sikre i hvad der kostede hvad. I stor modsætning til L&R.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 26. aug 2018, 16:06

Nå, men jeg har fået job, og byggeriet kan nu blive en realitet :banan:
I den kommende uge skal vi til endnu et husmøde, og vi har sat deadline for at vælge firma i denne måned. Udover det skal vi have valgt mursten, alle firmaer har helt latterlige lange leveringstider på mursten, nogle typer er der mere end 6 måneders leveringstid på, så vi skal have valgt nogle ud og høre hvad der kan lade sig gøre.
Jeg har hevet fat i nedrivningsfirmaer for at få tilbud og høre hvor hurtigt de kan få banket det gamle ned. Det er så fedt at vi reelt kan gøre noget nu :D
19
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. sep 2018, 08:26

Samarbejdet med Lind og Risør er afsluttet, og vi har valgt HHM. Det føles helt rigtigt i maven, og vi har enorm god kemi med vores rådgiver. Min mand joker med at hun minder utroligt meget om mig.. Det er nok derfor jeg så godt kan lide hende :D

Om en uge starter jeg på job, og inden der skal vi være skarpe og få taget en masse beslutninger.
Det mest presserende er de mursten som jeg også nævnte før. Det er bare så svært ud fra billeder og et lille stykke prøvemur. Og samtidig skal det passe til de døre og vindues farver man vælger.

Vi vil ikke have sorte eller hvide vinduer, men en eller anden nunance af grå, og så snakker vi om en rustfarvet/cognac dør. Som det der er vist på Como.

Como.jpg
Sisteron.jpg
Jern.jpg
Cassis.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Kalimsofie » 4. sep 2018, 17:41

Fedt, at I kan komme i gang rigtig nu! :banan:

Det skal jo også føles rigtigt i maven, så godt I har skiftet til HHM. Hvordan er det endt med plantegningen?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2018, 17:44

Og jerndøren? Håber dit nye arbejde giver dig mere i løn end forventet så I kan få huset lige som I drømmer om!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. sep 2018, 18:25

Kalimsofie skrev:Fedt, at I kan komme i gang rigtig nu! :banan:

Det skal jo også føles rigtigt i maven, så godt I har skiftet til HHM. Hvordan er det endt med plantegningen?


Den minder meget om den overstående, lige med et par enkelte ændringer grundet lovkrav, den er dog lige til en revurdering nu, så snart den endelige er der så flasher jeg.

Det her var den de kom med, men den er ikke lige helt i øjet, men det lytter de selvfølgelig til så vi ender med drømmehuset.


Screen Shot 2018-09-04 at 20.23.46.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. sep 2018, 18:27

godtnavn skrev:Og jerndøren? Håber dit nye arbejde giver dig mere i løn end forventet så I kan få huset lige som I drømmer om!


Ja altså der kommer sådan en jerndør indenfor, den skal vi dog selv eftermontere, men de hyrer vi nogle til.
Og den rustfarvede dør er inklusiv i prisen, vi måtte for den sags skyld også vælge lyserøde vinduer uden merpris, så længe det er en ralfarve :D
Og ja, heldigvis så har jeg fået tilbudt en højere end det banken havde budgetteret med, så jeg satser da på vi kommer i mål, vi har også sparet en del penge sammen under ventetiden, og kommer derfor stadig til at have de 20% selv, selvom huset bliver lidt dyrere.
6
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Kalimsofie » 4. sep 2018, 19:16

Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:Fedt, at I kan komme i gang rigtig nu! :banan:

Det skal jo også føles rigtigt i maven, så godt I har skiftet til HHM. Hvordan er det endt med plantegningen?


Den minder meget om den overstående, lige med et par enkelte ændringer grundet lovkrav, den er dog lige til en revurdering nu, så snart den endelige er der så flasher jeg.

Det her var den de kom med, men den er ikke lige helt i øjet, men det lytter de selvfølgelig til så vi ender med drømmehuset.


Screen Shot 2018-09-04 at 20.23.46.jpg


Godt, at de lytter, men også kan komme med inputs og ikke bare kopiere :-D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. sep 2018, 06:10

Nå. Murstenen jern har en merpris på 100.000 kr, og Como har en leveringstid på 45 uger, og det har Cassis muligvis også. Sisteron er derfor lige pt det oplagte valg. Har dog skrevet byggelederen og hørt om hun kan nævne et par mursten uden merpris og med en leveringstid der kan bruges til noget.

Vi går ikke nok op i murstenene herhjemme til at vi vil smide en masse penge eller vente unødvendigt længere på det. Vi prøver virkeligt at tænke på at man(vi) aldrig ville fravælge et hus grundet farven på murstenene hvis vi skulle ud og købe et hus.

Men sådan er det i sådan et projekt, fordi man har et valg om alt, så skal man også have en holdning til alt. Jeg er allerede nu ved at være ramt af beslutningskvalme.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 06:25

Filipai skrev:Nå. Murstenen jern har en merpris på 100.000 kr, og Como har en leveringstid på 45 uger, og det har Cassis muligvis også. Sisteron er derfor lige pt det oplagte valg. Har dog skrevet byggelederen og hørt om hun kan nævne et par mursten uden merpris og med en leveringstid der kan bruges til noget.

Vi går ikke nok op i murstenene herhjemme til at vi vil smide en masse penge eller vente unødvendigt længere på det. Vi prøver virkeligt at tænke på at man(vi) aldrig ville fravælge et hus grundet farven på murstenene hvis vi skulle ud og købe et hus.

Men sådan er det i sådan et projekt, fordi man har et valg om alt, så skal man også have en holdning til alt. Jeg er allerede nu ved at være ramt af beslutningskvalme.


Hold nu op, det er også lang ventetid, det er jo næsten et år :nerve: Alle de sten du har vist er efter min mening ganske pæne og nej, de fleste vil næppe vælge drømmehuset fra pga. farven på mursten.

Det må være SÅ hårdt at skulle tage så mange store beslutninger - vi er i gang med at planlægge nyt køkken og alene dét synes jeg er totalt overvældende og er megabange for at vælge noget forkert. :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 06:27

Hvad endte I egentlig på mht. køkkenbordplade? Vi er meget i tvivl, massivt træ er jo superflot, men jeg ved af erfaring, at vi ikke er særlig gode til at pleje og holde en bordplade af træ. Men er bange for, at laminat hurtigt bliver træls at se på.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. sep 2018, 07:23

Pandesteg skrev:Hvad endte I egentlig på mht. køkkenbordplade? Vi er meget i tvivl, massivt træ er jo superflot, men jeg ved af erfaring, at vi ikke er særlig gode til at pleje og holde en bordplade af træ. Men er bange for, at laminat hurtigt bliver træls at se på.



Vi har valgt laminat, det har vi i vores lejlighed, og det er simpelthen så nemt at holde pænt. I vores nuværende har vi en der ligner træ, og vi kommer til at vælge en der ligner beton nu. Reelt set ville vi gerne have haft en i sten, men til en merpris på 140.000 så blev den droppet :D
Da vi skal have (laminat) plankegulve, og bordpladen kommer til at røre gulvet, ville vi gerne gå i en anden retning så to forskellige typer kunstigt træ ikke clashede med hinanden.

Screen Shot 2018-09-05 at 09.20.48.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Bolig"