Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 12:27

Fræksak skrev:
Filipai skrev:
Fræksak skrev:Nå, min mand ser helt opgivende ud, når jeg spørger, hvor vores køkkenpapirer er :lol:. Men han siger, at monteringen var halvdyr, måske 15.000 (jeg aner ikke hvor han har det tal fra skal jeg så skynde mig at sige). Det ville være blevet en del billigere med vores egen tømrer, men vi er glade for, at vi valgte det andet.

Vi er kommet frem til, at priserne i kataloget må være usamlede moduler. Så det er vores bud, men vi er selvfølgelig ikke tusind procent sikre.

I øvrigt - jeg har glemt, om I har lagt jer fast på en bordplade? Ellers bliver jeg nødt til lige at slå et slag for den, vi valgte. Mine kriterier var, at den skulle være praktisk og virke "levende" (jeg ville helst have haft træ, men det blev droppet fordi vi ikke er sådan nogle der går og passer på, at ungerne ikke spilder vand på den, ikke får den slebet ned og behandlet hvert halve år osv).
Jeg er ikke selv så meget til det helt sterile, så der måtte gerne være lidt "liv", når køkkenet nu er hvidt-i-hvidt. Så vi valgte en bordplade, der lidt ligner beton, men som har en silkeglat overflade. Der kan stå alt på den, man kan skære løs, man kan gøre hvad som helst undtagen at sætte sig som voksent menneske, fordi den i så fald kan knække. Det er denne fra kvik og den er SÅ smuk. Den er lys, så den sluger ikke lys derude, og samtidig giver den mere liv end en "død" sort eller mørkegrå fx:

Det er en virkeligt lækker bordplade. Jeg er også mest til træ, netop fordi det ser så lækkert ud, men gider heller ikke passe vildt meget på. Vi gik lidt i tankerne om bambus, men ved ikke om det er så meget mere holdbart, som de prøver at sælge det til. Hvad hedder den bordplade i har? Den lever nemlig også op til mine krav.
Jeg må tage forbi Kvik en af dagene og høre hvad de siger omkring priserne. Ud fra priserne i kataloget vil køkkenet nemlig stå til 60.000 uden bordplade. Hvis vi valgte de samme moduler i Ikea ville det være 15.000, det er alligevel en vild forskel hvis de kommer i usamlet.


Sjovt, jeg var også på bambus, fordi det lød som den mest hårdføre og fordi gløden var meget smuk. Kvik-manden var dog irriterende at bore lidt i, om vi nu også fik holdt den ordentligt, og i sidste ende måtte jeg sande, at alle mine gode intentioner om at vi jo nok skulle være forsigtige osv ikke ville holde i virkeligheden. Så selv om jeg i starten synes han var lidt irriterende, var det helt rigtigt af ham at spore sig ordentligt ind på vores behov og vaner.

Bordpladen ligger under "keramik" og hedder Beton Silk. Jeg kan prøve at tage et par billeder af vores, så du kan se en større flade, senere hvis lyset er ordentligt.

Men apropos priser er det én af de dyreste, de har. Jeg mener, vi endte på ca. 38.000 for bordplade (én plade på ca. 4 meter i ekstra bredde og én på ca. 3 og så en lille stump derudover).


Vi virker til at have meget samme smag i køkkener :D Du må meget gerne flashe billeder af køkkenet. Det er super nice med inspiration. !
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 12:27

Apropos inspiration, så tager vi ud og kigger på udstillingehuse om lidt :D
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 21. jan 2018, 12:45

Filipai skrev:
Fræksak skrev:
Filipai skrev:
Fræksak skrev:Nå, min mand ser helt opgivende ud, når jeg spørger, hvor vores køkkenpapirer er :lol:. Men han siger, at monteringen var halvdyr, måske 15.000 (jeg aner ikke hvor han har det tal fra skal jeg så skynde mig at sige). Det ville være blevet en del billigere med vores egen tømrer, men vi er glade for, at vi valgte det andet.

Vi er kommet frem til, at priserne i kataloget må være usamlede moduler. Så det er vores bud, men vi er selvfølgelig ikke tusind procent sikre.

I øvrigt - jeg har glemt, om I har lagt jer fast på en bordplade? Ellers bliver jeg nødt til lige at slå et slag for den, vi valgte. Mine kriterier var, at den skulle være praktisk og virke "levende" (jeg ville helst have haft træ, men det blev droppet fordi vi ikke er sådan nogle der går og passer på, at ungerne ikke spilder vand på den, ikke får den slebet ned og behandlet hvert halve år osv).
Jeg er ikke selv så meget til det helt sterile, så der måtte gerne være lidt "liv", når køkkenet nu er hvidt-i-hvidt. Så vi valgte en bordplade, der lidt ligner beton, men som har en silkeglat overflade. Der kan stå alt på den, man kan skære løs, man kan gøre hvad som helst undtagen at sætte sig som voksent menneske, fordi den i så fald kan knække. Det er denne fra kvik og den er SÅ smuk. Den er lys, så den sluger ikke lys derude, og samtidig giver den mere liv end en "død" sort eller mørkegrå fx:

Det er en virkeligt lækker bordplade. Jeg er også mest til træ, netop fordi det ser så lækkert ud, men gider heller ikke passe vildt meget på. Vi gik lidt i tankerne om bambus, men ved ikke om det er så meget mere holdbart, som de prøver at sælge det til. Hvad hedder den bordplade i har? Den lever nemlig også op til mine krav.
Jeg må tage forbi Kvik en af dagene og høre hvad de siger omkring priserne. Ud fra priserne i kataloget vil køkkenet nemlig stå til 60.000 uden bordplade. Hvis vi valgte de samme moduler i Ikea ville det være 15.000, det er alligevel en vild forskel hvis de kommer i usamlet.


Sjovt, jeg var også på bambus, fordi det lød som den mest hårdføre og fordi gløden var meget smuk. Kvik-manden var dog irriterende at bore lidt i, om vi nu også fik holdt den ordentligt, og i sidste ende måtte jeg sande, at alle mine gode intentioner om at vi jo nok skulle være forsigtige osv ikke ville holde i virkeligheden. Så selv om jeg i starten synes han var lidt irriterende, var det helt rigtigt af ham at spore sig ordentligt ind på vores behov og vaner.

Bordpladen ligger under "keramik" og hedder Beton Silk. Jeg kan prøve at tage et par billeder af vores, så du kan se en større flade, senere hvis lyset er ordentligt.

Men apropos priser er det én af de dyreste, de har. Jeg mener, vi endte på ca. 38.000 for bordplade (én plade på ca. 4 meter i ekstra bredde og én på ca. 3 og så en lille stump derudover).


Vi virker til at have meget samme smag i køkkener :D Du må meget gerne flashe billeder af køkkenet. Det er super nice med inspiration. !


Yes, flasher når jeg kan komme til at tage ordentlige billeder. Køkkenet er egentlig ikke noget særligt, men det er endt med at blive lige os.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2018, 12:53

Er jeg den eneste der ofte sidder på køkkenbordet? Jeg tænker det er enormt upraktisk at have en bordplade der ikke kan holde tild et :genert: Jeg elsker at sidde på køkkenbordet og snakke med kæresten mens han laver mad, og det selvom vi har ganske gode stole i køkkenet :lol:
6
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 21. jan 2018, 12:56

godtnavn skrev:Er jeg den eneste der ofte sidder på køkkenbordet? Jeg tænker det er enormt upraktisk at have en bordplade der ikke kan holde tild et :genert: Jeg elsker at sidde på køkkenbordet og snakke med kæresten mens han laver mad, og det selvom vi har ganske gode stole i køkkenet :lol:


Mig ville det slet ikke falde ind, så jeg undrede mig, da montøren i en bisætning sagde, at voksne ikke skulle sætte sig op på bordpladen :lol: Her i huset er det højst børnene, der kunne finde på det. Men det kommer nok også an på hvordan køkkenet er indrettet. Vi har ikke specielt meget plads, og man ville sidde i vejen, hvis man skulle sidde og snakke med den, der lavede mad.

Men hvis man har tendens til at sætte sig på køkkenborde skal man klart have det med i overvejelserne!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2018, 12:58

Fræksak skrev:
godtnavn skrev:Er jeg den eneste der ofte sidder på køkkenbordet? Jeg tænker det er enormt upraktisk at have en bordplade der ikke kan holde tild et :genert: Jeg elsker at sidde på køkkenbordet og snakke med kæresten mens han laver mad, og det selvom vi har ganske gode stole i køkkenet :lol:


Mig ville det slet ikke falde ind, så jeg undrede mig, da montøren i en bisætning sagde, at voksne ikke skulle sætte sig op på bordpladen :lol: Her i huset er det højst børnene, der kunne finde på det. Men det kommer nok også an på hvordan køkkenet er indrettet. Vi har ikke specielt meget plads, og man ville sidde i vejen, hvis man skulle sidde og snakke med den, der lavede mad.

Men hvis man har tendens til at sætte sig på køkkenborde skal man klart have det med i overvejelserne!


Jeg har altid siddet på borde, også i min miniaturekøkken jeg havde da jeg flyttede hjemmefra, men der var det mest til fester at vi sad på bordet og snakkede. Jeg sidder også altid i vindueskarme, og på diverse møbler måske er jeg bare ikke så meget et stolemenneske :lol:
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 21. jan 2018, 13:07

godtnavn skrev:Er jeg den eneste der ofte sidder på køkkenbordet? Jeg tænker det er enormt upraktisk at have en bordplade der ikke kan holde tild et :genert: Jeg elsker at sidde på køkkenbordet og snakke med kæresten mens han laver mad, og det selvom vi har ganske gode stole i køkkenet :lol:

Det gør jeg også. Selv i den gamle lejlighed med overskabe der var virkelig irriterende at sidde ved, men det var besværet værd :-p
2
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Generalen » 21. jan 2018, 14:44

Filipai skrev:
Fræksak skrev:


Vi skal SÅ meget have Quooker. Jeg vil elske at kunne skolde mine ting uden at koge vand, og så er det smart til min meget tedrikkende mand. Vi har en rigtig god ven der arbejder hos Quooker, han ville dø hvis vi fravalgte det


Jeg synes også de er rigtig smarte, men jeg så denne video med rengøring for kalk, som gør mig lidt forbeholden.
Men jeg ved ikke hvor tit man skal gøre det og om der findes modeller, hvor det er mere enkelt og forhåbentlig billigere for et servicesæt.

https://youtu.be/V2o4-ujYDe8
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 19:20

godtnavn skrev:Er jeg den eneste der ofte sidder på køkkenbordet? Jeg tænker det er enormt upraktisk at have en bordplade der ikke kan holde tild et :genert: Jeg elsker at sidde på køkkenbordet og snakke med kæresten mens han laver mad, og det selvom vi har ganske gode stole i køkkenet :lol:


Det havde jeg faktisk ikke tænkt på! Godt du siger det. For jeg er altså også typen det sætter mig på bordet.

Efter vi har ude og udstillingshusene tror jeg faktisk vi blev enige om at vi ville have en træbordplade, og så må vi vedligeholde det. Det er bare mest os.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 21. jan 2018, 20:05

Jeg købte et Kvik Køkken for et par år siden og som jeg husker det har de forskellige services vedr opsætning: saml-selv-monter-selv, samlet men uden opsætning; og med opsætning. Min bror er på Kvikfabrikken, så jeg valgte saml-selv (og fik så ham til det :D ). Han vidste hvad han lavede, og det er ikke vildt svært at samle - der var en tyk manual med - men hvis jeg var jer ville jeg klart få Kvik til at montere, det er nemmere specielt hvis der skulle blive noget efterfølgende/undervejs.

Køber I hårde hvidevarer hos dem også? Uanset hvad, så sørg for at I har dem hjemme, så de kan sættes op samtidig med resten af køkkenet. Siger hende der fik et nyt køleskab hjem ugen efter køkkenet var sat op - og det så ikke passede i det hul der var omhyggelig udmålt efter køleskabets mål :rulle: Dét er bare pisseirriterende!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 21. jan 2018, 20:09

Jeg er helt med på Kvik køkken frem for HTH. Har selv sat 3 kvik køkken op, 2 i mine egne huse. Hvor det netop også meget har handlet om deres XL skabe. Hvor jeg synes det er spild af plads at have en så høj sokkel som mange andre har. Jeg har dog ikke XXL det var først lige kommet frem med mit sidste køkken, men synes ikke det virkede så relevant der.
Jeg vil forøvrigt også sige den store bordplade frem for bardisk.

Men jeg er nok lidt mere traditionel end en del af jer andre. Hvor jeg feks. har overskabe, da jeg går mere op i det praktiske end design. Af samme grund har jeg heller ikke grebsfri skuffer. For automatikken på sådan nogle åben selv skuffer kan jo gå i stykker, og med dem som har skjult greb, kommer det meget an på hvordan det er lavet. For kan hurtigt blive grimt hvis man få neglene ind i fronten. Der vil almindelige greb oftest være en mere holdbar løsning på lang sigt.

Med en Quooker kan jeg klart godt se det smarte ved den, og de har fået elforbruget ned, hvor de første var noget dyre i strøm. Det handler jo meget om hvor meget man vil bruge den. For det koster lidt at have den til at stå med varmt vand, og en ting der skal vedligeholdes.
Som en enlig mand hvor den måske kun blive blive brugt hver anden dag, giver det ingen mening, men som familie der vil bruge den måske 10 gange om dagen giver det god mening.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 20:26

Artem skrev:Jeg er helt med på Kvik køkken frem for HTH. Har selv sat 3 kvik køkken op, 2 i mine egne huse. Hvor det netop også meget har handlet om deres XL skabe. Hvor jeg synes det er spild af plads at have en så høj sokkel som mange andre har. Jeg har dog ikke XXL det var først lige kommet frem med mit sidste køkken, men synes ikke det virkede så relevant der.
Jeg vil forøvrigt også sige den store bordplade frem for bardisk.

Men jeg er nok lidt mere traditionel end en del af jer andre. Hvor jeg feks. har overskabe, da jeg går mere op i det praktiske end design. Af samme grund har jeg heller ikke grebsfri skuffer. For automatikken på sådan nogle åben selv skuffer kan jo gå i stykker, og med dem som har skjult greb, kommer det meget an på hvordan det er lavet. For kan hurtigt blive grimt hvis man få neglene ind i fronten. Der vil almindelige greb oftest være en mere holdbar løsning på lang sigt.

Med en Quooker kan jeg klart godt se det smarte ved den, og de har fået elforbruget ned, hvor de første var noget dyre i strøm. Det handler jo meget om hvor meget man vil bruge den. For det koster lidt at have den til at stå med varmt vand, og en ting der skal vedligeholdes.
Som en enlig mand hvor den måske kun blive blive brugt hver anden dag, giver det ingen mening, men som familie der vil bruge den måske 10 gange om dagen giver det god mening.


Er glad for at høre at du også er til Kvik.
Jeg havde nok heller ikke valgt en Quooker hvis jeg bare var mig. Men når der kommer børn er det jo skide smart at man lige kan skolde sutteflasker osv.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 20:28

Daine skrev:Jeg købte et Kvik Køkken for et par år siden og som jeg husker det har de forskellige services vedr opsætning: saml-selv-monter-selv, samlet men uden opsætning; og med opsætning. Min bror er på Kvikfabrikken, så jeg valgte saml-selv (og fik så ham til det :D ). Han vidste hvad han lavede, og det er ikke vildt svært at samle - der var en tyk manual med - men hvis jeg var jer ville jeg klart få Kvik til at montere, det er nemmere specielt hvis der skulle blive noget efterfølgende/undervejs.

Køber I hårde hvidevarer hos dem også? Uanset hvad, så sørg for at I har dem hjemme, så de kan sættes op samtidig med resten af køkkenet. Siger hende der fik et nyt køleskab hjem ugen efter køkkenet var sat op - og det så ikke passede i det hul der var omhyggelig udmålt efter køleskabets mål :rulle: Dét er bare pisseirriterende!


Vi ved endnu ikke med hårde hvidevarene, det er nemlig også allerede med i kontrakten hvad det bliver, så vi skal igen høre hvad vi får ud hvis vi fravælger deres hårde hvidevarer.

Min far mindede mig idag om at min granonkel (som desværre bor i Jylland) har arbejdet hos kvik de sidste 25 år, og er en af deres dygtigste montører. Ham skal jeg klart lige have snakket med omkring det hele. Kan jo også være han kan hjælpe med lidt gode priser :D
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 21. jan 2018, 20:43

Jeg synes først en Quooker var det mest nødvendige, derfor var det først til allersidst, 2 min inden vi underskrev at den kom på planen alligevel.

Nu har vi haft den siden midt november, hvor vi fik køkkenet og den er seriøst guld værd. Bruger den mindst 5 gange om dagen. Skyller ting til min dreng, laver grød, kaffe, pastavand. Alt går bare hurtigere. Hvis man har flaskebarn må den også være sindssygt praktisk, men det har jeg ikke.

De prøvede at sælge os den “nye” løsning, hvor man også får en hane der laver dansk-vand. Altså hvis man havde den, ville den jo nok også blive uundværlig, men jeg synes den var fjollet. Plus jeg havde som krav at jeg kun ville have én hane. Der er jo os Quooker-løsninger med 2 eller 3 haner.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 20:47

Ficus skrev:Jeg synes først en Quooker var det mest nødvendige, derfor var det først til allersidst, 2 min inden vi underskrev at den kom på planen alligevel.

Nu har vi haft den siden midt november, hvor vi fik køkkenet og den er seriøst guld værd. Bruger den mindst 5 gange om dagen. Skyller ting til min dreng, laver grød, kaffe, pastavand. Alt går bare hurtigere. Hvis man har flaskebarn må den også være sindssygt praktisk, men det har jeg ikke.

De prøvede at sælge os den “nye” løsning, hvor man også får en hane der laver dansk-vand. Altså hvis man havde den, ville den jo nok også blive uundværlig, men jeg synes den var fjollet. Plus jeg havde som krav at jeg kun ville have én hane. Der er jo os Quooker-løsninger med 2 eller 3 haner.


Tænker der skal stå unødvendig :D
Vi havde overvejet det med danskvand, fordi det nærmest er det eneste vi drikker herhjemme. Men vi har en meget meget fancy automatisk sodastreamer, og vil, ligesom dig, også kun have en hane. Så det bliver det ikke til. Hvis jeg var rig, ville jeg have et butlers kitchen, hvor der var plads til personalet, og der skulle man selvfølgelig have sådan en... Og en hane til champagne :D
Men ja, jeg tror virkeligt den bliver guld værd når der kommer børn til!
0

Tilbage til "Bolig"