Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 10. feb 2024, 10:45

Oak123 skrev:
Misantropen skrev:Har I erfaring med at vende en låge til en tørretumbler og udskifte en knækket smæklås i den?

Det virker ret lige til når jeg kigger i brugsanvisningen, men ifølge producenten (AEG) bør det klares af en professionel tekniker. Det er jeg ærlig talt lidt for nærig til at betale for, men pengene er måske givet meget godt ud?


Jeg har ikke vendt en låge på en tørretumbler, men var med til at gøre det på mine forældres køleskab (med min handy far), og fordi der var elektronik i lågen - der skulle flyttes rundt, så var det virkelig en langtrukken/besværlig opgave. Det havde jeg gladeligt betalt for. Og det så heller ikke slemt ud i folderen (fordi der var meget der ikke var beskrevet).

Så hvis der er noget elektronik der skal flyttes med lågen, vil jeg nok lige overveje det en ekstra gang, og hvis ikke så Kate mig over det.
Prøv evt. at søge på modelnavnet på YouTube og se om de har en video af det.

Så vidt jeg har forstået er det kun på vaskemaskiner der er elektronik i, og derfor man ikke kan vende låger som på tørretumblere. Dette afhænger måske af mærket. Jeg tror også det er noget der ville kræve en autoriseret installatør? Det er i hvert fald ikke noget jeg vil give mig kast med, hvis der er, men jeg skal have dobbelttjekket om jeg husker rigtigt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf paint » 10. feb 2024, 11:10

Hvis man skal til at hyre en professionel til opgaven, skal man nok lige finde ud af, hvad tørretumbleren er værd. en fagmand kan godt tage 500 kr i timen plus kørsel, moms og andre ubehageligheder. Det kan hurtigt blive urentabelt, i forhold hvad en tilsvarede brugt maskine koster (med lågen den rette vej)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TinaW » 13. feb 2024, 09:03

Vi overvejer ret kraftigt at udskifte vores ene vindue med en terrassedør + lille vindue i stedet, da vi skal have pillet den gamle luft til luft pumpe ned og i den ombæring alligevel have lavet noget murerarbejde.
Det er vinduet i vores køkken og der er to vinduer magen til på den side af huset.
Men jeg ved ikke om snedkerens forslag vil passe ind. Om der er for mange sprosser til det bliver pænt?
Billeder af hvordan det eksisterende vindue (og de to i rummet ved siden af køkkenet er jo så magen til) ser ud og så forslag til dør/vindue.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 17. maj 2024, 06:38

Er der mon en som har en betalt profil på Boligportalen, og som vil hjælpe mig med kontaktoplysninger på en enkelt lejlighed?
0
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lys » 17. maj 2024, 09:26

TinaW skrev:Vi overvejer ret kraftigt at udskifte vores ene vindue med en terrassedør + lille vindue i stedet, da vi skal have pillet den gamle luft til luft pumpe ned og i den ombæring alligevel have lavet noget murerarbejde.
Det er vinduet i vores køkken og der er to vinduer magen til på den side af huset.
Men jeg ved ikke om snedkerens forslag vil passe ind. Om der er for mange sprosser til det bliver pænt?
Billeder af hvordan det eksisterende vindue (og de to i rummet ved siden af køkkenet er jo så magen til) ser ud og så forslag til dør/vindue.


Jeg ville vælge dør og vindue i stil med det eksisterende dannebrogsvindue. Ville ikke vælge de mange sprosser. Ville også vælge at beholde rundingen øverst.

Edit: altså dør i stil med denne https://jk-genbrugscenter.dk/produkt/do ... -98-x-260/
2
Esme
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Esme » 22. maj 2024, 17:57

Kan man ikke købe sengesæt med hovedpudebetræk som måler 70*50cm? Gerne i noget satin.
0
Oak123
Indlæg: 2179
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4076

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Oak123 » 22. maj 2024, 18:22

Lys skrev:
TinaW skrev:Vi overvejer ret kraftigt at udskifte vores ene vindue med en terrassedør + lille vindue i stedet, da vi skal have pillet den gamle luft til luft pumpe ned og i den ombæring alligevel have lavet noget murerarbejde.
Det er vinduet i vores køkken og der er to vinduer magen til på den side af huset.
Men jeg ved ikke om snedkerens forslag vil passe ind. Om der er for mange sprosser til det bliver pænt?
Billeder af hvordan det eksisterende vindue (og de to i rummet ved siden af køkkenet er jo så magen til) ser ud og så forslag til dør/vindue.


Jeg ville vælge dør og vindue i stil med det eksisterende dannebrogsvindue. Ville ikke vælge de mange sprosser. Ville også vælge at beholde rundingen øverst.

Edit: altså dør i stil med denne https://jk-genbrugscenter.dk/produkt/do ... -98-x-260/


Helt enig.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TinaW » 22. maj 2024, 18:29

Oak123 skrev:
Lys skrev:
TinaW skrev:Vi overvejer ret kraftigt at udskifte vores ene vindue med en terrassedør + lille vindue i stedet, da vi skal have pillet den gamle luft til luft pumpe ned og i den ombæring alligevel have lavet noget murerarbejde.
Det er vinduet i vores køkken og der er to vinduer magen til på den side af huset.
Men jeg ved ikke om snedkerens forslag vil passe ind. Om der er for mange sprosser til det bliver pænt?
Billeder af hvordan det eksisterende vindue (og de to i rummet ved siden af køkkenet er jo så magen til) ser ud og så forslag til dør/vindue.


Jeg ville vælge dør og vindue i stil med det eksisterende dannebrogsvindue. Ville ikke vælge de mange sprosser. Ville også vælge at beholde rundingen øverst.

Edit: altså dør i stil med denne https://jk-genbrugscenter.dk/produkt/do ... -98-x-260/


Helt enig.


Vi har allerede købt ny dør (den bliver forhåbentligt sat i på mandag)
Men med færre sprosser end det første forslag.
2
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mivsen » 27. maj 2024, 07:00

Nogen der ved om dybde mål på køleskabe er inkl. håndtag ?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19727
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46580

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 28. maj 2024, 19:18

Jeg skal lave et hul i bunden af et køkkenskab til slagner til opvaskemaskine.
Hvordan gør jeg det smart, uden at bruge en formue på værktøj jeg ikke kommer til at bruge fremover?
0
...
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lys » 28. maj 2024, 20:32

LadyFox skrev:Jeg skal lave et hul i bunden af et køkkenskab til slagner til opvaskemaskine.
Hvordan gør jeg det smart, uden at bruge en formue på værktøj jeg ikke kommer til at bruge fremover?


Spørger dine naboer om de har en boremaskine med hulbor (kopbor?). Jeg tror det bliver vanskeligt uden det.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19727
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46580

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 29. maj 2024, 04:47

Lys skrev:
LadyFox skrev:Jeg skal lave et hul i bunden af et køkkenskab til slagner til opvaskemaskine.
Hvordan gør jeg det smart, uden at bruge en formue på værktøj jeg ikke kommer til at bruge fremover?


Spørger dine naboer om de har en boremaskine med hulbor (kopbor?). Jeg tror det bliver vanskeligt uden det.

Jeg har allerede en boremaskine, så mon ikke et hulbor er til at skaffe.
Tak :blomst:
0
...
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lys » 29. maj 2024, 11:23

LadyFox skrev:
Lys skrev:
LadyFox skrev:Jeg skal lave et hul i bunden af et køkkenskab til slagner til opvaskemaskine.
Hvordan gør jeg det smart, uden at bruge en formue på værktøj jeg ikke kommer til at bruge fremover?


Spørger dine naboer om de har en boremaskine med hulbor (kopbor?). Jeg tror det bliver vanskeligt uden det.

Jeg har allerede en boremaskine, så mon ikke et hulbor er til at skaffe.
Tak :blomst:


Jo, helt sikkert. Og du kan til det brug sikkert bare bruge det billigste du kan finde.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 29. maj 2024, 13:46

Mivsen skrev:Nogen der ved om dybde mål på køleskabe er inkl. håndtag ?

Det kommer an på hvad det mere konkret drejer sig om?
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mivsen » 30. maj 2024, 06:29

Misantropen skrev:
Mivsen skrev:Nogen der ved om dybde mål på køleskabe er inkl. håndtag ?

Det kommer an på hvad det mere konkret drejer sig om?


om den stikker for langt ud i skabet :gruble: men jeg spurgte forhandler og han sagde at målene er inkl. håndtag :)
0

Tilbage til "Bolig"