Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 247
Likede indlæg: 5749

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 2. okt 2019, 23:07

Trappestige skrev:
Zonta skrev:Jeg hører/ser for meget true crime, så jeg tænker din over/underbo ligger død :deer:

Det kan nu sagtens være mus eller rotte - især rotter er man ikke sikret imod bare fordi man bor i lejlighed.

Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Altså, vi havde jo en enkelt rotte sidste år i min datters støvle ude i opgangen og har ellers aldrig døjet med rotter, men det kan meget vel være ja. Jeg ved så ikke hvor den skulle være, eftersom det er hele rummet- og nu resten af de mange kvm. vi har, der lugter. :gruble:

Jeg har haft mus(tror ikke det var en rotte) i køkkenet. Det lugtede ikke af råd, men det var alligevel en speciel lugt. Det var tydeligt at lugte når den var der.

Kan du lugte om lugten ændrer sig i løbet af dagen eller det konstant samme lugt og styrke?
0
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2252

Indlægaf Primerose » 3. okt 2019, 09:50

Har du prøvet at spørge dine naboer, om de også kan lugte noget? Det kan måske afklare om det er noget i rør/vægge/konstruktionen.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 653
Likede indlæg: 3889

Indlægaf Falstria » 3. okt 2019, 16:42

Trappestige skrev:
Zonta skrev:Jeg hører/ser for meget true crime, så jeg tænker din over/underbo ligger død :deer:

Det kan nu sagtens være mus eller rotte - især rotter er man ikke sikret imod bare fordi man bor i lejlighed.

Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Altså, vi havde jo en enkelt rotte sidste år i min datters støvle ude i opgangen og har ellers aldrig døjet med rotter, men det kan meget vel være ja. Jeg ved så ikke hvor den skulle være, eftersom det er hele rummet- og nu resten af de mange kvm. vi har, der lugter. :gruble:

Hvis lejligheden under dig har stået tom i 1½ år er det måske vandlåsene der er tørret ud, så der er fuld af kloakdunster dernede.
Det må en vicevært el. lign. kunne undersøge.
0
No1
Kort karma: 190
Likede indlæg: 3069

Indlægaf No1 » 3. okt 2019, 17:59

Jeg har fået en plakat i special mål (110x84,1), som jeg gerne vil have indrammet. Er min eneste mulighed en glarmester, tror I? Det er nærmest umuligt at finde noget over 70x100. :gruble:
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 24
Likede indlæg: 252

Indlægaf Junika » 4. okt 2019, 12:12

No1 skrev:Jeg har fået en plakat i special mål (110x84,1), som jeg gerne vil have indrammet. Er min eneste mulighed en glarmester, tror I? Det er nærmest umuligt at finde noget over 70x100. :gruble:

Der er masser af hjemmesider der laver rammer i specialmål, og ellers kan du gå i en plakatbutik. :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
No1
Kort karma: 190
Likede indlæg: 3069

Indlægaf No1 » 5. okt 2019, 10:04

Junika skrev:
No1 skrev:Jeg har fået en plakat i special mål (110x84,1), som jeg gerne vil have indrammet. Er min eneste mulighed en glarmester, tror I? Det er nærmest umuligt at finde noget over 70x100. :gruble:

Der er masser af hjemmesider der laver rammer i specialmål, og ellers kan du gå i en plakatbutik. :)

Jeg må lede lidt videre. Tak. :)
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 102
Likede indlæg: 647

Indlægaf Elfenben » 7. okt 2019, 15:05

Trappestige skrev:Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Vi har haft en skjult rørskade der lugtede muggent - der var gået råd og skimmel i bagbeklædningen på nogle af køkkenskabene efter læk i et vandrør. Vi tog soklen af og kunne se vand på gulvet. Måske det også kan tjekkes hos dig?
0
Trappestige
Kort karma: 168
Likede indlæg: 3056

Indlægaf Trappestige » 7. okt 2019, 15:29

Primerose skrev:Har du prøvet at spørge dine naboer, om de også kan lugte noget? Det kan måske afklare om det er noget i rør/vægge/konstruktionen.

Misantropen skrev:
Trappestige skrev:

Jeg har haft mus(tror ikke det var en rotte) i køkkenet. Det lugtede ikke af råd, men det var alligevel en speciel lugt. Det var tydeligt at lugte når den var der.

Kan du lugte om lugten ændrer sig i løbet af dagen eller det konstant samme lugt og styrke?
Primerose skrev:Har du prøvet at spørge dine naboer, om de også kan lugte noget? Det kan måske afklare om det er noget i rør/vægge/konstruktionen.
Falstria skrev:
Trappestige skrev:

Elfenben skrev:
Trappestige skrev:Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Vi har haft en skjult rørskade der lugtede muggent - der var gået råd og skimmel i bagbeklædningen på nogle af køkkenskabene efter læk i et vandrør. Vi tog soklen af og kunne se vand på gulvet. Måske det også kan tjekkes hos dig?

Hvis lejligheden under dig har stået tom i 1½ år er det måske vandlåsene der er tørret ud, så der er fuld af kloakdunster dernede.
Det må en vicevært el. lign. kunne undersøge.

Jeg hældte et par kander kogende vand i vasken og lugten er væk. Jeg tror dog ikke det har noget med afløbet at gøre, for så havde lidt kogende vand ikke hjulpet. Jeg tror at det have været det kokosmælk der var løbet ud bagi køleskabet og som så har lugtet indtil det er tørret ind. Jeg synes ikke at andet giver mening. Jeg turde pludselig ikke at skille rørene under vasken ad og kigge fordi jeg fik grumme flashbacks til den rotte i min datters støvle og var bange for at åbne til en stor fed satan der havde sat sig fast. :blush:
Vi har desværre ingen vicevært og her har aldrig været nogle og tjekke op på noget som helst i ejendommen, mens jeg har boet her. Hvis det begynder at lugte igen, beder jeg udlejer om at sende nogle VVS’ere (efter jeg har renset afløb selv). Men altså, lugten er væk for nu heldigvis.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 424
Likede indlæg: 4416

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2019, 04:31

Nogen erfaringer i forhold til, at mekaniske badevægte (gammeldags badevægt) bliver påvirket af at blive flyttet inden brug? Jeg bøvler med, at min digitale badevægt ikke vejer præcist, da jeg er nød til at flytte den inden brug, så jeg tænkte at løsningen måske var at skifte den ud med en god gammeldags vægt med pil. Men hvis der nu også i en sådan en sag er noget, der bliver påvirket af at blive flyttet rundt på, så giver det jo ikke så meget mening.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4339

Indlægaf RavenClaw » 11. okt 2019, 10:05

Hvad skal man søge efter for at finde denne type hylde?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
But did you die?
StripesAddict
Kort karma: 106
Likede indlæg: 916

Indlægaf StripesAddict » 11. okt 2019, 10:16

RavenClaw skrev:Hvad skal man søge efter for at finde denne type hylde?

Jeg ved ikke hvad man skal søge på, men jeg synes jeg har set noget i den stil hos jysk eller måske ilva.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4339

Indlægaf RavenClaw » 11. okt 2019, 10:19

StripesAddict skrev:

Jeg ved ikke hvad man skal søge på, men jeg synes jeg har set noget i den stil hos jysk eller måske ilva.

Lige den her er faktisk tyvstjålet fra Jysk, men den er super ringe kvalitet :boo:

Jeg kigger lidt på ILVA.
1
But did you die?
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 8
Likede indlæg: 178

Indlægaf Daybreak » 11. okt 2019, 15:14

Vægreol giver hits der minder om?
0
MOGA
Kort karma: 283
Likede indlæg: 2893

Indlægaf MOGA » 11. okt 2019, 21:04

RavenClaw skrev:
StripesAddict skrev:

Lige den her er faktisk tyvstjålet fra Jysk, men den er super ringe kvalitet :boo:

Jeg kigger lidt på ILVA.

Denne er sat lidt ned i weekenden:

https://ilva.dk/opbevaring/reoler/seafo ... 641938601/
0
Nipsting
Kort karma: 15
Likede indlæg: 97

Indlægaf Nipsting » 15. okt 2019, 17:45

LidtLakrids skrev:Vores seng knirker og knager, det er træls, men jeg kan ikke gennemskue om der findes en type seng som ikke gør det? Lige nu har vi et par undersenge med springmadrasser på. Jeg kan godt lide at det gør sengen høj. Et minus er at der er en revne mellem madrasserne, men findes der en madras som fungerer til to menesker i fuld bredde? Uden at man triller ind på midten ;) og som selvfølgelig er knirkefri :D
Er der nogen her der ved noget om den slags?

Jeg har en fra Daells bolighus, 85 cm høj - ingen knirken - ingen trille i midten. Knuse elsker den. 2 madrasser nederst - 1 hel i midten - og en 10 cm top madras
0

Tilbage til "Bolig"