Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 7. apr 2019, 06:57

Min søn skal snart have sit eget værelse, men jeg er lidt på bar bund især omkring farver, maling osv. Jeg har vedhæftet billeder af værelset samt en plantegning. Jeg har en plan om, at der under skråvæggen skal ligge en madras og på væggen under det skrå skal der hænge to plakater (alfabet og verdenskort) og så en boghylde. Så kan man smide sig på madrassen og læse en bog. Vi har også et tipi-telt, som jeg tror skal stå ved siden af vinduet ved skråvæggen. På den lange, lige væg skal der være seng, puslebord og kommode. Og hvad så med al pladsen i midten af rummet? Har I nogle gode forslag til hvad man ellers kunne gøre?

Desuden tænker jeg på at male selve rammen på skabet. Jeg vil gerne bevare lågerne. Og den lange, lige væg tænkte jeg på at male i noget geometrisk mønter, evt. med wallstickers i et enkelt felt. Men farver? Jeg kan godt li' støvet grøn, støvet blå og grå.

Ved I desuden hvor man kan få mørklægningsgardin, som virkelig slutter helt tæt? Er vi ude i noget plisségardin, der skal op i vinduet? Samtidig skal jeg også have fundet noget stof til nye gardiner - men hvor finder man det største udvalg af sådan noget?

Sidst, men ikke mindst - er der nogle do's and dont's når det kommer til indretning af børneværelse? Jeg er godt klar over, at der går nogle år, før han kommer til at bruge det :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 9. maj 2019, 05:36

Nå, men jeg er nået lidt videre med skabet - nu er det stort set færdigt indvendigt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 9. maj 2019, 14:07

Så er der ved at være klar til at male lidt videre. Jeg ved ikke helt om jeg skal holde hvide kanter imellem de farvede felter eller om jeg skal lave dem helt klods op ad hinanden. Det er klart nemmest med hvide kanter imellem og måske væggen er så stor, at det er fint nok :gruble:

De tre blå farver er dem, der skal på væggen (og så skal det midterste felt i toppen være hvidt med hans navn i). Den grønne farve skal være på rammen af skabet. Håber det bliver godt :ninja:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf godtnavn » 9. maj 2019, 15:08

Vi er ret glade for de dybe gallerihylder fra Ikea til bøger på børneværelset, datteren kan nemt selv stille bøgerne på dem, hun kan se dem allesammen modsat en boghylde hvor man kun kan se bogryggen, så det gør at hun tager den bog hun vil ahve, før da de stod på en normal hylde blev der hevet 5-10 bøger ud før hun fandt den rigtige :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 11. maj 2019, 14:49

godtnavn skrev:Vi er ret glade for de dybe gallerihylder fra Ikea til bøger på børneværelset, datteren kan nemt selv stille bøgerne på dem, hun kan se dem allesammen modsat en boghylde hvor man kun kan se bogryggen, så det gør at hun tager den bog hun vil ahve, før da de stod på en normal hylde blev der hevet 5-10 bøger ud før hun fandt den rigtige :)

Jeg har købt en decideret boghylde i IKEA :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 11. maj 2019, 14:49

Der er kommet lidt farve på væggen. Farven til venstre er malet færdig - de andre to felter skal stadig have 1-2 gange mere :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Misantropen » 11. maj 2019, 15:01

Kan det passe han er omkring et år?

Jeg ville holde mig til "tumleting" og opbevaring, fremfor "nips" og en masse legetøj.

Hvis han ikke er ældre vil I formentlig stadig skulle være en del af legen eller holde øje med ham, så jeg ville lave et værelse der indbyder til fællesleg, der også er sjovt for jer som forældre. Fx en klatrevæg, en gynge, bobles figurer til forhindringsbaner, en pop-up tunnel osv.

Edit: Så lige det er en ældre tråd :genert:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 11. maj 2019, 15:26

Misantropen skrev:Kan det passe han er omkring et år?

Jeg ville holde mig til "tumleting" og opbevaring, fremfor "nips" og en masse legetøj.

Hvis han ikke er ældre vil I formentlig stadig skulle være en del af legen eller holde øje med ham, så jeg ville lave et værelse der indbyder til fællesleg, der også er sjovt for jer som forældre. Fx en klatrevæg, en gynge, bobles figurer til forhindringsbaner, en pop-up tunnel osv.

Edit: Så lige det er en ældre tråd :genert:

Han er 9 måneder, så ja :D

Og at tråden er ældre (en måneds tid) er nu kun fordi jeg bare ikke er så hurtig til at få tingene gjort :D Vi har et tipi-telt, som skal op. Og så en madras til at tumle på. En gynge kunne også være god, men vi skal lige finde ud af hvordan det kan lade sig gøre i forhold til loftet. Og vi skal nemlig være med i legen læææænge endnu :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. maj 2019, 19:30

Har ikke så meget rigtigt at sige udover at jeg elsker de blå farver du har valgt :love: .

Derudover ville jeg have lave noget ala dette:
Billede
(Ved ikke om det virker, ellers: https://pin.it/7wmkjutewwlnz4)
Det kan bruges til at lege på, læse historie og lave hule. Men det lyder det også til at i gør :D
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 11. maj 2019, 19:34

TakeAChanceOnMe skrev:Har ikke så meget rigtigt at sige udover at jeg elsker de blå farver du har valgt :love: .

Derudover ville jeg have lave noget ala dette:
Billede
(Ved ikke om det virker, ellers: https://pin.it/7wmkjutewwlnz4)
Det kan bruges til at lege på, læse historie og lave hule. Men det lyder det også til at i gør :D

Tak :D jeg elsker blå! Og farverne er bare så svære at gengive med kamera. Glæder mig til at se det færdige resultat :)

Ja, det er ikke helt samme setup, men noget ala det :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. maj 2019, 13:39

Nu ved jeg ikke om i har overvejet at skifte lampeskærmen ud, men vi var ude for at kigge på nogle i dag og jeg så denne:
https://www.diy.com/departments/colours ... 042_BQ.prd

Kom bare til at tænke dit projekt med værelset :blush2: . Tror den ville passe godt ind med dine blå farver og elefanterne er søde uden at være kvalmende overdrevne :genert:
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 24. maj 2019, 14:55

TakeAChanceOnMe skrev:Nu ved jeg ikke om i har overvejet at skifte lampeskærmen ud, men vi var ude for at kigge på nogle i dag og jeg så denne:
https://www.diy.com/departments/colours ... 042_BQ.prd

Kom bare til at tænke dit projekt med værelset :blush2: . Tror den ville passe godt ind med dine blå farver og elefanterne er søde uden at være kvalmende overdrevne :genert:

Nøj, den er flot :love:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. maj 2019, 15:55

Zonta skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Nu ved jeg ikke om i har overvejet at skifte lampeskærmen ud, men vi var ude for at kigge på nogle i dag og jeg så denne:
https://www.diy.com/departments/colours ... 042_BQ.prd

Kom bare til at tænke dit projekt med værelset :blush2: . Tror den ville passe godt ind med dine blå farver og elefanterne er søde uden at være kvalmende overdrevne :genert:

Nøj, den er flot :love:


Hvis det er en du vil have fat i, så siger du bare til :)

Jeg har sagt til min kæreste at når vi får børn, hvis det bliver en dreng så skal han have den lampe :lol: .
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Zonta » 25. maj 2019, 08:20

Vi skal have et mørklægningsgardin til værelset. Gerne et plissé - dem har vi flere andre steder i huset og jeg er ret glad for, at der ikke er snore og alt muligt andet, der dingler rundt. Så ringede jeg lige til et gardinfirma - ca. 4.100 kr. for ét gardin :nerve: Det kommer så ikke lige til at ske. Jeg har fundet et sted på nettet, hvor man kan købe dem noget billigere. Der ville et tilsvarende koste ca. 1.700 kr. Det er stadig mange penge, men pyt.

Og så var jeg i Stof 2000 i sidste uge - og nu er jeg ved at overbevise manden om, at der skal være velourgardiner på værelset (der skal både være mørklægning og så almindelige gardiner).
0
J, juli 2018.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Sønnikes værelse - inspiration og gode råd velkomne!

Indlægaf Sof » 25. maj 2019, 08:36

Vi har plissegardiner fra Bilka, måske de hedder Debel eller noget inden stil, modellen hedder Touch.

Vi er superglade for dem, særligt på børneværelset. De er jævnligt sat ned med 30%
1

Tilbage til "Bolig"