Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1458

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Fræksak » 6. dec 2018, 15:56

Min tanke er, at det vil være mest naturligt at åbne med højre som højrehåndet. Dvs have håndtaget i venstre side ... :)
0
Muspel
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5105

Indlægaf Muspel » 6. dec 2018, 15:57

Pandesteg skrev:Vi er også højrehåndede og har håndtaget i venstre side. Det ville være mærkværdigt for mig hvis det var omvendt, jeg kan bare ikke rigtig forklare hvorfor. Manden i pejsebiksen spurgte om vi var højre- eller venstrehåndede og håndtaget blev sat ud fra det.

Det er mere naturligt at håndtere brændet med ens dominerende hånd. Så jeg ville også gå med venstre side.

Men uanset ser det fantastisk ud og jeg er sikker på I bliver glade for den uanset håndtagsside
1
JoyNips
Kort karma: 651
Likede indlæg: 11000

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2019, 10:31

5. februar får vi pejseindsats! :banan:
Jeg spurgte pejsemanden hvad han anbefalede mht. håndtag, og han svarede at det mest almindelige er at lågen er venstrehængt (med håndtaget placeret i højre side), men at hvis brændet opbevares til venstre for indsatsen, ville han anbefale højrehængt.

Så vi har bestilt en venstrehængt, for det var det vi følte faldt os mest naturligt.

Derudover sker der ikke det store pt., men min bedre halvdel har hygget med et lille projekt hvor han har vasket (!) samtlige skærver i vores indkørsel og jævnet lidt hvor de lå. Unødvendigt, IMO, men det ser nu meget pænt ud.

Nu ser vi frem mod varmere tider, så vi kan få sat hegn i haven, male entreen, male gæstetoilet, male døre og få drivhus. Måske piller vi også terrassen op og lægger igen med noget ukrudtsdug under for at lette vedligeholdet af den. Men det bliver vist ca. projekterne for 2019. I hvert fald de planlagte... Og så er der fortsat noget indretning af kontor, kælder, børneværelse og soveværelse, som udestår.
2
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2019, 19:02

JoyNips skrev:Og så pottede keg lige min monstera om. Den ser helt lille og ret sølle ud i ny, stor potte, men når den lige retter sig og vokser lidt til bliver det så fint.
Og så klippede jeg for sjov lige en stikling med luftrod af for at se, om jeg kan formere den.

Dumme, mørke billeder...

Her er lige en lille monstera-Update. Kom til at give gødning for 14 dage siden. Det er okay effektivt!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 24. jan 2019, 08:10

Og idag skal vi ud at kigge på ny seng! :banan:
Vi har sovet på 140 cm de sidste 3 år, men nu har vi plads til en større - og behov for en større, for junior lander i midten hver nat. Ilva har 20-50 % på senge idag, så jeg tror vi slår til. Vi skal i hvert fald ud at prøveligge lidt...
3
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 666
Likede indlæg: 5068

Indlægaf Filipai » 24. jan 2019, 08:34

JoyNips skrev:Og idag skal vi ud at kigge på ny seng! :banan:
Vi har sovet på 140 cm de sidste 3 år, men nu har vi plads til en større - og behov for en større, for junior lander i midten hver nat. Ilva har 20-50 % på senge idag, så jeg tror vi slår til. Vi skal i hvert fald ud at prøveligge lidt...

Vi købte en kontinental seng hos Sit N sleep, sidste januar, og de kører med samme tilbud for tiden, vi er sindsygt glad for den, mere hvis i ikke lige finder drømmesengen hos ILVA.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 700
Likede indlæg: 7629

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2019, 08:59

Vi har en Nocturne Gold fra IDEmøbler 180 cm (sortimentet er vist det samme som i ILVA) og det er seriøst det bedste køb nogensinde! Vi havde en 140 cm boxmadras før og jeg anede ikke at senge kunne være så fantastiske at ligge i :-D
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2040

Indlægaf billiebean » 24. jan 2019, 14:11

JoyNips skrev:Værelsesgang, nu med væg-lamper istedet for rædselsfuld loftslampe. Og en pelset linselus.
Jeg er ikke sikker på, at væglamperne er de helt rigtige, men til 99kr stykket i IKEA er de en fin og rimelig diskret løsning til vi måske finder de helt rigtige.

Og så skal dørene males og havene håndtag. Det står højt på prioritetslisten, jeg er ved at dø over de grimme finerdøre og deres plastikhåndtag. Og de indbyggede skabe skal opdateres med nyt fyld og hvide skydelåger.

Har I egentlig fået malet dørene og fået nye håndtag i?

Vi har lige købt et hus med samme finerdøre+plastikhåndtag, og havde egentlig tænkt de skulle skiftes helt, men tror det bliver en lidt dyr affære, da selve døråbningerne så skal udvides, så nu tænker jeg, vi må male en del af dem. Kunne være spændende at se hvordan det ser ud hos jer.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 24. jan 2019, 14:26

billiebean skrev:
JoyNips skrev:Værelsesgang, nu med væg-lamper istedet for rædselsfuld loftslampe. Og en pelset linselus.
Jeg er ikke sikker på, at væglamperne er de helt rigtige, men til 99kr stykket i IKEA er de en fin og rimelig diskret løsning til vi måske finder de helt rigtige.

Og så skal dørene males og havene håndtag. Det står højt på prioritetslisten, jeg er ved at dø over de grimme finerdøre og deres plastikhåndtag. Og de indbyggede skabe skal opdateres med nyt fyld og hvide skydelåger.

Vi har lige købt et hus med samme finerdøre+plastikhåndtag, og havde egentlig tænkt de skulle skiftes helt, men tror det bliver en lidt dyr affære, da selve døråbningerne så skal udvides, så nu tænker jeg, vi må male en del af dem. Kunne være spændende at se hvordan det ser ud hos jer.

Nej, vi nåede det ikke mens det var lunt, så det bliver et 2019-projekt.
0
MOGA
Kort karma: 246
Likede indlæg: 2333

Indlægaf MOGA » 24. jan 2019, 14:32

billiebean skrev:

Mine døre er 57 år gamle og kan ikke mere, så de skal skiftes helt. Jeg vil dog også gerne undgå at skifte karme, så jeg googlede og fandt denne side. Der er prisen til at overkomme.

http://www.online-doere.dk/doere/indven ... m-tykkelse
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 346
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 4309

Indlægaf didas » 24. jan 2019, 15:59

Pandesteg skrev:

Vi har en Nocturne Gold fra IDEmøbler 180 cm (sortimentet er vist det samme som i ILVA) og det er seriøst det bedste køb nogensinde! Vi havde en 140 cm boxmadras før og jeg anede ikke at senge kunne være så fantastiske at ligge i :-D

Den har vi også, bedste seng ever! Eneste 1st World problem er, at den lidt har ødelagt fremtidige hotelophold for os, for uanset hvor lækkert et hotel, vi end er på, er vores egen seng bedre :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. feb 2019, 18:57

Prøliåseher! :love2:

Nu skal den bare lige synes og godkendes på torsdag og så skal der fa’me tændes op!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11

Tilbage til "Bolig"