Nyt køkken...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 06:05

I mandens hus, der er fra 1935 var der, da han købte det i 2009 et kirsebærfarvet køkken, der både var sært i formen og som slet ikke klædte huset. Endvidere havde nogen på et tidspunkt gjort skabslågerne rent i et eller andet, der ødelagde "lakken" på lågerne.
Nu skulle det så endelig være, at der blev sat et køkken ind, som passede til huset.
Valget faldt på HTH og bortset fra en enkelt misere med den emhætte vi købte med, så har vi været meget tilfredse.
Der mangler stadig at blive sat fliser op og så emhætte, når den vi har bestilt kommer hjem. Så skal vi også have pillet laminat gulvet af og enten bevare plankegulvet, der ligger under, eller have korkgulv på.
Såfremt vi beholder plankegulvet, skal det slibes og have farvet olie.
Men synes det er blevet fint.
Har "fået lov til" at udskifte elkedlen med en i retro design, den skal lige købes i weekenden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af TinaW 22. jun 2018, 06:12, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 06:06

Og lige et sidste billede af, der hvor der var muret op før.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Nyt køkken...

Indlægaf gro71 » 22. jun 2018, 07:27

Det ser rigtig godt ud. Jeg synes, det passer flot til vinduet med den lidt specielle form. Hvad er det, der sidder under vinduet? Er det en hylde af en art eller en varmepumpe? Det ser lidt ud til, at dimsen karambolerer med skabet til højre, men det har I sikkert taget højde for :-)

Jeg ville beholde plankegulvene og så bare få dem slebet og lakeret. Det set ret godt ud.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 07:34

Det er en varmepumpe ja. Meget lidt pæn.
Skabet kan fint åbne, så det er brugbart. Og skal mest bruges til opbevaring af ting, vi ikke bruger så tit.

Gulvene er for lyse i forhold til, at jeg/vi gerne vil have noget varme som kontrast til det sort/hvide. Ved lakering bliver de ikke nær så mørke som ved olie med farve.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Nyt køkken...

Indlægaf Pandesteg » 22. jun 2018, 08:54

Det er rigtig flot! Hvad hedder modellen af køkken? Det er lige sådan noget vi skal have på vores gård :love: og hvad har det kostet hvis jeg må spørge?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 09:31

Modellen hedder scandinavian classic.

https://www.hth.dk/koekken/koekkendesign-koekkenmoebler/scandinavian-classic/

Alt inkl. (emhætte (der så skal retur) og en lækker AEG induktionskogeplade, samt sådan nogle modulindsatser til bestik, skæreknive mm i træ) endte vi vist på lige under 87.000 kr. for selve køkkenet. Opsætning, vvs mand og elektriker kommer så oven i.
Ovn, køleskab og opvaskemaskine har vi ikke købt, da det vi har er forholdsvist nyt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Nyt køkken...

Indlægaf PaleSeptember » 22. jun 2018, 13:49

Det er i hvert fald langt pænere end det andet! Jeg havde dog nok selv valgt nogle overskabe med glaslåger eller lign. for at lette udtrykket lidt. Hvad med ovnen, er den ikke placeret lidt dumt?
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9491
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Nyt køkken...

Indlægaf Sophies-mor » 22. jun 2018, 16:57

Jeg undrer mig lidt over det murede "gasbeton"/skab - jeg synes det falder uden for stilen.
Men nydeligt køkken ellers.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt køkken...

Indlægaf vibbsen » 22. jun 2018, 17:04

Sophies-mor skrev:Jeg undrer mig lidt over det murede "gasbeton"/skab - jeg synes det falder uden for stilen.
Men nydeligt køkken ellers.


Det er vist et billede af det "gamle køkken" :wink3:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 17:11

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg undrer mig lidt over det murede "gasbeton"/skab - jeg synes det falder uden for stilen.
Men nydeligt køkken ellers.


Det er vist et billede af det "gamle køkken" :wink3:


Ja, de kom ikke i rigtig rækkefølge.
Jeg vil ikke have glaslåger i skabene, oprindeligt havde de foreslået de to midterste skabe med glas.
Ovnen fungerer fint hvor den er placeret. Kan godt lide den er lidt oppe i højden.
Men smag og behag er jo forskellig, vi har været en smule begrænset af, at køkkenet ikke rigtigt kan indrettes anderledes end l-facon. Og vi er super glade for resultatet.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nyt køkken...

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 05:24

Sikke en forskel! Det har pyntet :gogo:

Jeg har trægulv i køkkenet og selvom jeg elsker trægulv så er det simpelthen så upraktisk her fordi mit køkken er så lille så det er de samme steder man står og det derfor hurtigt er blevet slidt og grimt at se på. Det er især upraktisk når fryseren skal afrimes fx.

Det er dog ikke plankegulv og jeg ved ikke om mit gulv er mere sart end et plankegulv. Eller om i har en fryser i køkkenet overhovedet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 27. jun 2018, 08:00

Juki skrev:Sikke en forskel! Det har pyntet :gogo:

Jeg har trægulv i køkkenet og selvom jeg elsker trægulv så er det simpelthen så upraktisk her fordi mit køkken er så lille så det er de samme steder man står og det derfor hurtigt er blevet slidt og grimt at se på. Det er især upraktisk når fryseren skal afrimes fx.

Det er dog ikke plankegulv og jeg ved ikke om mit gulv er mere sart end et plankegulv. Eller om i har en fryser i køkkenet overhovedet.


Der er fryser kombineret med køleskabet.
Gulvet vil skulle have noget farvet olie, hvis vi vælger at beholde det og ikke lægge korkgulv på.

Vi har fået sat fliser op, så nu mangler vi bare at manden får sat glasvæv op og at den nye emhætte kommer op, hvilket bliver i morgen eller fredag (emhætten)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nyt køkken...

Indlægaf Juki » 27. jun 2018, 08:54

TinaW skrev:
Juki skrev:Sikke en forskel! Det har pyntet :gogo:

Jeg har trægulv i køkkenet og selvom jeg elsker trægulv så er det simpelthen så upraktisk her fordi mit køkken er så lille så det er de samme steder man står og det derfor hurtigt er blevet slidt og grimt at se på. Det er især upraktisk når fryseren skal afrimes fx.

Det er dog ikke plankegulv og jeg ved ikke om mit gulv er mere sart end et plankegulv. Eller om i har en fryser i køkkenet overhovedet.


Der er fryser kombineret med køleskabet.
Gulvet vil skulle have noget farvet olie, hvis vi vælger at beholde det og ikke lægge korkgulv på.

Vi har fået sat fliser op, så nu mangler vi bare at manden får sat glasvæv op og at den nye emhætte kommer op, hvilket bliver i morgen eller fredag (emhætten)

Jeg har også lakeret trægulv, uden farve. Men som jeg skrev er mit køkken også noget mindre så der er ikke så mange muligheder for at undgå slitage de samme steder, som det er i jeres køkken.

Jeg ved ikke om det gør en forskel, men det var bare til information.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Nyt køkken...

Indlægaf TinaW » 10. jul 2018, 07:31

Så blev der både sat væv op, malet og emhætten kom op. Den er simpelthen så fin.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

Tilbage til "Bolig"