Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 597

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Elfenben » 5. mar 2018, 06:50

1234 skrev:Mange taler om beliggenhed, men hvad er for jer en god beliggenhed? Er det 1, 2 eller 3 km fra skole, dagtilbud og forretninger?

Jeg tænker fx max 5 km helst mindre til centrum af byen og under 1 km til en god butik med dagligvare.

Vi bor i centrum (den gamle bydel). De huse vi kiggede på som lå 5 km udenfor gad vi ikke. Vi har 100 m til supermarked, men vil sige at vores max ville være 1,5 km.

Institutioner, skole og fritidstilbud (sidstnævnte så vi ikke skal bruge al vores fritid på at være chauffører) skulle være cykelafstand uden for trafikerede veje.

Ellers var en god planløsning, godt lysindfald og at primære rum eller terrasse/have vender mod syd eller vest også vigtigt for os.
0
Money_man
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 423

Indlægaf Money_man » 5. mar 2018, 07:05

Størrelse og beliggenhed var som det skulle være. Prisen var 300tusind lavere end det normalt ville koste i området. Standen på huset var så det ville kunne bruges. Men stadig ikke godt nok, til at man sagtens kunne lave det om, så det bedre passede i min stil. Det er 200m2 i et plan kostede 1,375
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2008

Indlægaf Fuck.exe » 5. mar 2018, 07:24

Vi var egentligt rigtig glade for vores leje-lejlighed som havde en skøn beliggenhed i Århus C, men efter barn nr.2 kom til verden, begyndte vi at stresse lidt over at pladsen snart ville blive for trang. Også selvom lejligheden havde en rigtig fin størrelse og indretning. Vi trængte bare til at få fødderne på græs og få et sted vi kunne parkere vores bil :D
Fordi jeg stadig var på SU kunne vi ikke rigtig købe en kæmpe villa i Risskov, så vi begyndte at snuse lidt til forstæderne, og vi fik hurtigt øje på et lille gult murstenshus fra 70erne. For sjov tog vi ud og kiggede på det, og vi var bare SOLGT med det samme. Huset trængte (og trænger) til en kærlig hånd, men den indeholder alt vi har brug for:

- 2 børneværelser
- 2 badeværelser
- Kontor
- Værksted + garage
- Udestue :love:
- Have
- Cykelafstand til centrum
- Tæt på afkørsel til motorvej

Den første uge vi boede her tudede jeg hver aften fordi jeg var sikker på at jeg havde begået mit livs største fejl. Men nu... årh altså, jeg ELSKER at bo her! Og jeg elsker at det her er VORES hus hvor vores to skrumler skal vokse op og have en masse dejlige barndomsminder fra :lun:

Vi snakker lidt om at købe nyt når ungerne er blevet teenagere og vores behov har ændrer sig, men der er mange år til. Jeg har stadig en drøm om at bo lidt tættere på noget vand og skov, og det burde bestemt være muligt at finde i Østjylland :)
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4566

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 14:04

Da vi har købt hus med intention om at rive det ned, så er det udelukkende på beliggenhed. Og der var vores krav

"Tæt" på København med det offentlige. Vi vil max bruge 30 minutter på at nå derind.
Tæt på natur, vi vil gerne undgå at skulle køre for at være i noget naturskønt.
Tæt på min familie, da vi alligevel aldrig ville flytte til min mands fødeby.
Gerne tæt på strand, indkøbsmuligheder, biograf, og skov.

Vi har fundet et sted med 1,5 kilometer fra mine 2 sæt forældre. 2 minutter fra skøn natur og vandet, og 10 minutters gang til man står i vandkanten på en lækker strand. 5 minutter fra fiskesøer, og ligeledes 1,5 kilometer fra indkøbscenter med biograf og s-togsstation :) Alt i alt vores drømmegrund :)
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1258

Indlægaf TinaW » 5. mar 2018, 17:52

For os er beliggenhed i nærheden af vand/strand, helst så det kan ses fra huset/grunden.
Og ingen umiddelbare naboer.
Genboens hus ligger længere oppe af vejen, skråt bag os. Så vi kan ikke lige se ind i deres have og omvendt.
Og så er der sådan set ikke flere huse på vejen.
Dog er der et hus længere nede, på den næste vej. Men det bruges som fritidshus, så de er der kun 2-3 mdr. om året.
Vi har ingen offentligt transportmidler i nærheden, så bil er et must og der er ca. lige langt til de to supermarkeder vi har på øen. Nemlig 8-10 km.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 969
Likede indlæg: 8255

Indlægaf Rapfisk » 8. mar 2018, 20:58

For mig er en god beliggenhed i gåafstand fra metroen i et område med gode indkøbsmuligheder, caféer og byliv. Min kæreste synes, jeg er vanskelig. :genert:
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
london
Kort karma: 2
Likede indlæg: 113

Indlægaf london » 13. mar 2018, 18:46

Jeg købte min lejlighed, fordi jeg følte mig hjemme i den efter at have gået rundt i den i 40 minutter. Den har et dejligt køkken og to store stuer, hvor der er god plads til at hygge om mine gæster.
0
1234
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1592

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 15:55

Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2297

Indlægaf Tux » 9. apr 2018, 16:14

1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?

Ingen trapper og adgang til have..
0
1234

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 16:44

Tux skrev:

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2297

Indlægaf Tux » 9. apr 2018, 16:49

1234 skrev:
Tux skrev:

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.

Ikke at skulle slæbe autostole, børn og habengut op og ned til tredje er et tungtvejende argument. Vi bruger meget tid i vores have med ungerne..
2
1234

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 17:17

Tux skrev:
1234 skrev:
Tux skrev:

Ikke at skulle slæbe autostole, børn og habengut op og ned til tredje er et tungtvejende argument. Vi bruger meget tid i vores have med ungerne..

Jo men jeg synes stadig at gåafstand er bedre end at man skal tænde bilen for at komme frem. Og nu findes der jo tre lejligheder under 3.sal.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4566

Indlægaf Filipai » 9. apr 2018, 17:21

1234 skrev:
Tux skrev:
1234 skrev:
Tux skrev:

Jo men jeg synes stadig at gåafstand er bedre end at man skal tænde bilen for at komme frem. Og nu findes der jo tre lejligheder under 3.sal.

Vi er netop flyttet fra lejlighed til rækkehus med have. Alle dage hvor der ikke har været regn har jeg været ude i haven. Nogengange et par timer, andre gange bare i et kvarters tid for lige at blive luftet. Jeg synes seriøst det er fedt. Mit brug af bil har i øvrigt ikke ændret sig. Eller kun til det bedre, fordi jeg er flyttet tæt på familien. Men nu er vi heller ikke flyttet langt ud på landet, bare til vestegnen :)
0
1234

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 18:09

Filipai skrev:Vi er netop flyttet fra lejlighed til rækkehus med have. Alle dage hvor der ikke har været regn har jeg været ude i haven. Nogengange et par timer, andre gange bare i et kvarters tid for lige at blive luftet. Jeg synes seriøst det er fedt. Mit brug af bil har i øvrigt ikke ændret sig. Eller kun til det bedre, fordi jeg er flyttet tæt på familien. Men nu er vi heller ikke flyttet langt ud på landet, bare til vestegnen :)

Jeg er selv lige flyttet den modsatte vej fra rækkehus til lejlighed. Og jeg synes bare ikke alle de ulemper folk nævner ved lejlighed rigtig er noget i forhold til fordelen. Ej hvor jeg elsker at være kommet helt ind i centrum!
Jeg har heller aldrig været så meget ude som dig ved vores rækkehuse langt fra. Er langt mere ude nu hvor jeg går tur i byen.
Senest rettet af 1234 9. apr 2018, 20:16, rettet i alt 1 gang.
1
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2776

Indlægaf Ficus » 9. apr 2018, 18:22

Jeg tror jeg er lige meget ude her i huset, som ved lejligheden. I lejligheden var det bare mere et “krav” at man gik tur når man var ude, for vi brugte ikke rigtig gården. Her går vi i haven eller tur og så også til byen.

Vi har kortere til et supermarked her, end hvor vi boede i byen. Også kortere til en station, ikke til bus, men de busser vi bruger for det meste, kører så alligvel fra stationen stationen.

For os har flytning fra lejlighed til hus ikke betydet at vi skal bruge bilen mere. Det handler vel i høj grad om hvor lejligheden eller huset ligger.

Ift børn og lejlighed, så ville jeg ikke gide slæbe lort op og ned til mere end 1. sal, hvis det ikke var en elevator. Specielt når barnet begynder at veje lidt, så er der bare langt op og så har man lige en indkøbspose, en pusletaske og alt muligt andet. Jeg er endda rimelig god til ikke at have en million ting med, min pusletaske er fx en Fjällräven i mindste børnestørrelse, hvor langt de fleste har en stor skuldertaske.
0

Tilbage til "Bolig"