Farve i køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Jammerdalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 912

Re: Farve i køkken

Indlægaf Jammerdalen » 8. dec 2021, 20:20

Nej nej nej - er der nogen af jer, der har fortrudt køkkenelementer, når de er ankommet? :genert:

Jeg havde forelsket mig i en bordplade fra HTH køkkener, da jeg så den i butikken, hvor den var sat sammen med flot træ. Men jeg er virkelig i tvivl, nu hvor den ligger og flyder på vores gulv. Jeg synes pludselig, at den er alt for dominerende. Vi havde oprindeligt tænkt os bordplade i sort.

Jeg synes, den vi har nu så mindre marmoreret ud i butikken - mon det er fordi det skal ses i en sammenhæng? Jeg er lidt i tvivl om jeg elsker eller hader bordpladen :blush:

Vi har købt den, der hedder grå marmor 612

https://www.norema.no/kjokken/benkeplater/laminat/
Senest rettet af Jammerdalen 8. dec 2021, 20:39, rettet i alt 1 gang.
0
TomKah
Kort karma: 258
Likede indlæg: 3403

Indlægaf TomKah » 8. dec 2021, 20:36

Kommer det ikke meget an på hvad den er sat sammen med? Enkelt elementerne betyder jo ikke alverdens hvis bare man finder en flot sammenhæng. Jeg tænker den plade du har valgt er meget moderne.
1
Oak123
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1521

Indlægaf Oak123 » 8. dec 2021, 20:43

Andre steder hvor jeg, på billeder, har set bordpladen i et færdig køkken har den været flot og passet ind.
Jeg kan også kun forstille mig, at den bliver pæn til jeres hvide køkkenelementer.

Men det er klart, at det giver et mere livligt udtryk (mangler et andet ord) jo mere marmoreret det er.

Hvilket noget gulv har I/skal I have?
0
Jammerdalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 912

Indlægaf Jammerdalen » 8. dec 2021, 20:45

TomKah skrev:Kommer det ikke meget an på hvad den er sat sammen med? Enkelt elementerne betyder jo ikke alverdens hvis bare man finder en flot sammenhæng. Jeg tænker den plade du har valgt er meget moderne.

Jeg tror du har ret - og min forestillingsevne er nok lidt begrænset :genert: Jeg fik jo råd om at kigge på nybyggerne og blev beroliget over, at der var bordplader, der lignede vores og som ikke så ud til at dominere for meget.

Vi har i øvrigt valgt at male vores køkken med Jotun Treasure fra Jotun Lady.
0
TomKah
Kort karma: 258
Likede indlæg: 3403

Indlægaf TomKah » 8. dec 2021, 20:50

Jammerdalen skrev:
TomKah skrev:Kommer det ikke meget an på hvad den er sat sammen med? Enkelt elementerne betyder jo ikke alverdens hvis bare man finder en flot sammenhæng. Jeg tænker den plade du har valgt er meget moderne.

Jeg tror du har ret - og min forestillingsevne er nok lidt begrænset :genert: Jeg fik jo råd om at kigge på nybyggerne og blev beroliget over, at der var bordplader, der lignede vores og som ikke så ud til at dominere for meget.

Det er en fin farve.
Umiddelbart hvis jeg ser på billeder af lignende plader så kan det marmorerede look nedtones med mørke dæmpede farver. Så hvis du synes den er for aggressiv når den er monteret så kunne det være en mulighed at male en mørk vægfarve (mørk gråblå feks).
Men som jeg skrev til at starte med så er der mange ting der spiller ind som rummet belysning, øvrige indretning, generel stil. Så det jeg skriver er udelukkende baseret på billeder jeg så på en hurtig internetsøgning.
0
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1939

Indlægaf Kilix » 9. dec 2021, 09:55

Jammerdalen skrev:

Jeg tror den kombination med den fine Jotun og det marmorerede graa, og hvide koekkenelementer kommer til at se brandgodt ud! Den graa bordplade og vaegfarven passer virkeligt fint sammen.
Men altsaa, hvis du kigger paa dem individuelt, saa ja, saa virker det voldsomt, men altsaa det goer mange ting jo. En postkasse roed sofa udenfor dens kontext kan ogsaa vaere voldsom, men saa bliver den sat sammen med sofabord, taepper, puder, og vaegdekorationer og virker lige pludselig mindre intimiderende.
0

Tilbage til "Bolig"