Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 800
Likede indlæg: 6266

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 4. jan 2021, 20:35

Spjaerten skrev:
Filipai skrev:Det er mig igen :D

Jeg så på et tidspunkt en hjemmeside hvor man kunne indkøbe en billig form for "New Yorker" dør.
Rammerne var vidst ikke massivt jern, men mere en form for aluliste, og så skulle man selv indsætte glas. Er der mon nogen der er stødt på det?
Jeg skal have erstattet en 9x21m dør til en dobbbeltdør. Og det med at finde en dobbeltdør hvor dørene kun er omtrent 40 cm virker mig umulig.

21 m dør? Damn den er stor :lol:

Det hedder dørmålet altså - Okay, det skulle måske lige have været et stort M, men ikke desto mindre :D Det svarer til 825x2040 mm
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 663
Likede indlæg: 11933

Indlægaf Misantropen » 5. jan 2021, 01:43

Jeg så på et tidspunkt en hjemmeside hvor man kunne indkøbe en billig form for "New Yorker" dør.
Rammerne var vidst ikke massivt jern, men mere en form for aluliste, og så skulle man selv indsætte glas. Er der mon nogen der er stødt på det?
Jeg skal have erstattet en 9x21m dør til en dobbbeltdør. Og det med at finde en dobbeltdør hvor dørene kun er omtrent 40 cm virker mig umulig.

Sådan en her? https://www.byghjemme.dk/pi/Svalk-New-Y ... yFEALw_wcB

Det er i hvert fald en ramme af alu, uden medfølgende glas.
0
Hvis du har lyst til at vise Nordjylland, at hele Danmark bakker dem op, så kan du like opslaget her :pompom:

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 800
Likede indlæg: 6266

Indlægaf Filipai » 5. jan 2021, 06:34

Misantropen skrev:

Sådan en her? https://www.byghjemme.dk/pi/Svalk-New-Y ... yFEALw_wcB

Det er i hvert fald en ramme af alu, uden medfølgende glas.

Ideen er helt rigtig, ved bare at jeg har set et sted hvor man kan få lavet det på mål. Og dumme mig gemte ikke hjemmesiden.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 793
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 12323

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2021, 14:27

Vi har et smalt bryggers, og vil gerne skabe lidt mere plads. Vi overvejer derfor at skifte væggen med 4 høj/langskabe ud med 2 højskabe og så en bænk/lav bordplade i et hul med en skuffe under og overskabe over, så børnene kan sidde der og tage tøj og sko på.

Nogen der ved, hvad man kan søge på, for at få eksempler på det? Eller kender nogle modulløsninger, hvor det er muligt?
0
S - 09.10.18 :love2:
Lillebror eta februar :love:
Undtagelsen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Undtagelsen » 10. jan 2021, 14:50

Mi55y skrev:Vi har et smalt bryggers, og vil gerne skabe lidt mere plads. Vi overvejer derfor at skifte væggen med 4 høj/langskabe ud med 2 højskabe og så en bænk/lav bordplade i et hul med en skuffe under og overskabe over, så børnene kan sidde der og tage tøj og sko på.

Nogen der ved, hvad man kan søge på, for at få eksempler på det? Eller kender nogle modulløsninger, hvor det er muligt?

Jeg har set en på Instagram, der har lavet sådan en væg, som jeg tror du mener. De brugte hullet som en hule til barnet.
Ser lige om jeg kan finde det.
1
Undtagelsen

Indlægaf Undtagelsen » 10. jan 2021, 14:53

Undtagelsen skrev:
Mi55y skrev:Vi har et smalt bryggers, og vil gerne skabe lidt mere plads. Vi overvejer derfor at skifte væggen med 4 høj/langskabe ud med 2 højskabe og så en bænk/lav bordplade i et hul med en skuffe under og overskabe over, så børnene kan sidde der og tage tøj og sko på.

Jeg har set en på Instagram, der har lavet sådan en væg, som jeg tror du mener. De brugte hullet som en hule til barnet.

Jeg havde gemt det, så det var nemt :-)
Opslaget er fra 24/9.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 793
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 12323

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2021, 15:07

Undtagelsen skrev:
Undtagelsen skrev:

Jeg havde gemt det, så det var nemt :-)
Opslaget er fra 24/9.

Fedt, tak!
0
S - 09.10.18 :love2:
Lillebror eta februar :love:
TomKah
Kort karma: 227
Likede indlæg: 2818

Indlægaf TomKah » 10. jan 2021, 15:12

^ det ligner det er fra IKEA. Når det er hænger sådan så ville jeg nok have valgt at skabene over hullet også var 60 cm dybe.
0
Undtagelsen

Indlægaf Undtagelsen » 10. jan 2021, 15:16

TomKah skrev:^ det ligner det er fra IKEA. Når det er hænger sådan så ville jeg nok have valgt at skabene over hullet også var 60 cm dybe.

De er fra Ikea.
Hun skriver i opslaget at det er overskabe og de laves ikke dybere, fordi de ikke må blive for tunge og at de er ret obs på det, fordi pladsen nedenunder bruges af barnet.
2
TomKah

Indlægaf TomKah » 10. jan 2021, 15:26

Undtagelsen skrev:
TomKah skrev:^ det ligner det er fra IKEA. Når det er hænger sådan så ville jeg nok have valgt at skabene over hullet også var 60 cm dybe.

De er fra Ikea.
Hun skriver i opslaget at det er overskabe og de laves ikke dybere, fordi de ikke må blive for tunge og at de er ret obs på det, fordi pladsen nedenunder bruges af barnet.

Ok, jeg har ikke den store erfaring med IKEA køkkener. Jeg har bare set på flere IKEA hack køkkener at noget tilsvarende er lavet med dybe skabe.

Her &shufl
Billede

Edit: googlede lidt på IKEA. Den serie som instagrammeren har brugt hedder Platsa. Køkkenserien Metod har både overskabe der er 60 cm dybe og underskabe der er egnet til bænk.
Jeg ville nok vælge Metod til formålet hvis det skulle være fra IKEA.

Alle køkkenfirmaer kan levere en tilsvarende løsning.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 456
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 8149

Indlægaf RavenClaw » 13. jan 2021, 18:56

Er der nogen, der ved, hvor de her er fra? :)

Fra dagens I hus til halsen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Stay negative.
Aesel82
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1902

Indlægaf Aesel82 » 13. jan 2021, 19:08

1
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 42
Likede indlæg: 666

Indlægaf Lone » 13. jan 2021, 21:06

Er der nogen af jer, der kender lænestolen EKENÄSET fra IKEA? Jeg tænker i forhold til siddekomfort og den slags...Tanken er, at den skulle stå i et læsehjørne

Billede
0
SugarButt
Kort karma: 41
Likede indlæg: 714

Indlægaf SugarButt » 13. jan 2021, 21:32

Lone skrev:Er der nogen af jer, der kender lænestolen EKENÄSET fra IKEA? Jeg tænker i forhold til siddekomfort og den slags...Tanken er, at den skulle stå i et læsehjørne

Billede

Jeg har den i beige. Jeg sidder i den lige nu og overvejer, om jeg ikke bare kan sidde her og sove i stedet for at gå i seng :genert: Den er fantastisk!
1
TomKah

Indlægaf TomKah » 15. jan 2021, 18:04

Er der nogen der er faldet over en god måde at lave udluftning over køleskab i køkkenet? Vi har ikke plads til en alm størrelse rist. Der er kun ca 3 cm fra skabet og op til loftet.... hmmmm
0

Tilbage til "Bolig"