Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 900
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15534

Re: Er du glad for hvor - og hvordan - du bor?

Indlægaf Delfin » 16. sep 2020, 04:45

Jeg bor til leje i en stuelejlighed med lille have i en mindre by. Ca 50 min med s-tog til kbh centrum og med masser af natur indenfor få min til fods/på cykel. Der er plusser og minusser, men plusserne vinder
0
14 11 14
gro71
Kort karma: 42
Likede indlæg: 1487

Indlægaf gro71 » 16. sep 2020, 08:25

Flyttede med manden i et hus på Midtsjælland for et par år siden. Jeg er virkelig glad for at være kommet ud hvor der er plads og have, og hvor man kan gøre hvad man har lyst til, uden at skulle tænke på over/underboer. Et af de få minusser er, at jeg har langt til og fra job (ca. 2,5 times transporttid i alt), men so be it... Det var jo med i overvejelserne, da vi besluttede huskøbet.
0
Tjek min halloween-blog ud :) - https://halloweenidk.blogspot.com/
ajnaM
Kort karma: 590
Likede indlæg: 13071

Indlægaf ajnaM » 16. sep 2020, 09:06

Njah. Jeg bor til leje i en lille lejlighed med min kæreste og vores to børn. Lejligheden er i sig selv fed - men vi mangler et værelse. Og jo større, drengene bliver, des mere fylder vi i lejligheden. Naturligt nok, kan man mene, men det er i stigende grad et problem.

Til gengæld bor vi midt i byen, tæt på arbejde og alting. Og så har vi et sommerhus en lille time fra byen, som vi rykker op i hver weekend. På den måde fungerer det - men vi kan jo godt se, at vi ikke kan blive boende for evigt.

Jeg gad godt blive boende i vores område, men en lejlighed med tre soveværelser og altan/terrasse i Indre Kbh er fuldstændig uden for vores økonomiske muligheder.
0
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1785

Indlægaf Contrast » 16. sep 2020, 13:05

Jeg bor til leje i en super skøn lejlighed midt i byen (større dansk by). Bor på 3. sal og lejligheden er sydvendt med stuen ud mod gågaden. Det er megalækkert at åbne døren fra soveværelset og træde ind i en super lys stue om morgenen, og samtidig at kunne lukke døren ind til stuen, når jeg vil have ro fra festlarmen på gågaden i weekenderne. Og at det ligger så centralt som det kan være. Og så er det vildt rummeligt, masser af plads og jeg har egen vaskemaskine, så jeg skal ikke bruge fælles vaskekælder. Simpelthen så skønt! Huslejen er ret god. Jeg har løbende for sjov kigget på boligportalen siden jeg flyttede hertil, og jeg har ikke set noget, hvor man får lige så meget god lejlighed for pengene. Så jeg må have været heldig.

Jeg har skrevet mig op til en kolonihave i et lækkert område, som jeg kan cykle til på 5-10 minutter. Så kan jeg kompensere for manglende altan og have til den tid :D
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 518
Likede indlæg: 25629

Indlægaf paint » 16. sep 2020, 13:20

Jeg har ikke noget at klage over. Jeg bor der hvor jeg gerne ville bo, og det er ikke ligefrem pladsmangel vi lider under. Da jeg købte min nuværende andelslejlighed på indre Østerbro, blev nabolejligheden kort efter ledig. Der havde boet en kunstmaler, som havde bolig og atelier på stedet. Lejligheden så herrens ud, som den var. Der var revet vægge ned, og der var maling på alle gulve. Jeg fik lov til at købe den, og slog den sammen med den første lejlighed. Det tog et par år at få lavet den i stand - sat et par vægge op - nedlagt et køkken, og en million andre ting.

Nu har jeg/vi så 169 kvm at klemme os sammen på (to mennesker). En lille altan til gaden (med ejendomsmæglerkig til Øresund), og en større terrasse der strækker sig over begge lejligheder, ud til gården. Vi bor nærmest ude på terrassen hele sommeren, med planter, grill, solsenge, bord og stole og meget andet. Vi har endda et mindre bed med tomater og krydderurter i nogle plantekasser.
Kastellet og Langelinje, ligger lige i nærheden. 10-15 min på cykel ind til centrum, og nogenlunde det samme til Svanemøllestranden.

Begge lejligheder er købt og betalt, og er uden gæld af nogen art. Det bliver ikke meget bedre, i mine/vores øjne.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 213
Likede indlæg: 4541

Indlægaf Kerrigan » 22. sep 2020, 20:03

Både og. Beliggenheden er helt fantastisk i forhold til vores behov; tæt på natur, strand, arbejde og studium.
Derudover ligger der meget belejligt ikke bare én, men to, integrerede institutioner i vores baghave, som vores barn er skrevet op til til næste januar. Derudover er der et hav af børnefamilier i området.

Vi lejer et værelse ud for at spare penge, selvom vi godt selv kunne bruge pladsen.
Vi bor til leje i et rækkehus med storrygende naboer til hver side (som ryger på alle tider af døgnet), hvilket gør at vi desværre ofte må have lukkede vinduer og lukket terrassedør. Dette øger også trangen til at finde et hus uden tætte naboer.

Vi drømmer om eget hus, helst to etager som nu, og gerne tre fordelt på kælder, stue og førstesal.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 12578

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 07:40

Ja. Vi bor på et nedlagt landbrug fra 1920'erne. Vi har vel 200 m til nærmeste nabo. Vi går og sætter i stand både udvendigt og indvendigt konstant, men det var fordi vi gerne ville dét, at vi købte huset. Jeg elsker at bo uden tætte naboer og at vi kan gøre præcis som vi vil med huset og grunden uden nogen brokker sig. Det eneste jeg godt kunne tænke mig var, at vi havde noget mere jord til og at huset lå endnu mere tilbagetrukket fra vejen.

Men når det er sagt, så har jeg været glad de fleste steder vi har boet. Både i forskellige landsdele og boligtyper. Vores gamle lejlighed på Amager var vi utroligt glade for, men efter at have boet som vi gør nu har jeg svært ved at forestille mig at bo i en lille lejlighed en storby.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Ata
Kort karma: 199
Likede indlæg: 3252

Indlægaf Ata » 23. sep 2020, 10:24

Jeg synes, vi bor ret optimalt. Det eneste minus er prisen. :P

Vi bor i Lyngby Tårbæk Kommune nord for København i et et-plans-hus på 200 kvm. Tæt på skov og sø og tæt på motorvej og s-tog. Med gode skoler og søde naboer. Så det kunne jeg ikke ønske mig bedre...
0
Bella
Kort karma: 9
Likede indlæg: 48

Indlægaf Bella » 24. sep 2020, 11:02

Jeg er slemt ked af at bo i den lille bitte by som vi bor i. Her er for stille og langt væk fra alt og jeg hader det. Flyttede hertil for 2 år siden for at holde øje med min gamle farfar som var blevet alene. Han er død for et halvt år siden så har intet der binder mig til den her by mere og vil bare væk. Vil så så gerne ind til København, men det er super svært. Bor i lejlighed og det er det vi vil fortsætte med. Den her har en lille bitte have som bare er trist, fordi ingen af os har en pind forstand på have. Men det var d3t eneste vi kunne finde da vi flyttede hertil.
Så lejlighed er perfekt, området er skod....
0
Lisette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 34

Indlægaf Lisette » 24. sep 2020, 14:08

Til dels. Bor i en 3 værelses studiebolig i Storkøbenhavn. Fin plads i lejligheden, selvom jeg drømmer et større køkken og badeværelse. Beliggenheden er ret central for hvor vi går i skole, arbejde osv. Vi har dog en beboerrådsformand herude som er en skovl og tit digter sine egne regler. Fx mener han at man må larme til kl. 24 i weekenderne på trods af at der står kl. 22 i husorden. Vi har soveværelse mod områdets bar og sidste sommer var forfærdelig med storniveauet. Denne har været mere behagelig grundet Corona-restriktioner.

Vi kan blive boende så længe vi studerer, så det er 2 år endnu. Hvor vi flytter hen bagefter kommer an på hvor jeg forventer at arbejde. Jeg drømmer om skov og en stor have til at træne hund
0
TomKah
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2461

Indlægaf TomKah » 25. sep 2020, 18:23

Bor i hus i Nordsjælland på 240 kvm i to plan.
Har boet her i 15 år og er virkelig glade for både huset og området.
0

Tilbage til "Bolig"