Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
ina
Kort karma: 349
Likede indlæg: 2527

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 25. mar 2020, 08:33

Hvor kan man købe billig maling til at male en køjeseng? Gerne i fx mintfarve eller lign.

Og vil I vurdere at den skal have grunder først? Det er så en gammel en i fyrtræ.
0
Buffy
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2339

Indlægaf Buffy » 25. mar 2020, 11:31

ina skrev:Hvor kan man købe billig maling til at male en køjeseng? Gerne i fx mintfarve eller lign.

Og vil I vurdere at den skal have grunder først? Det er så en gammel en i fyrtræ.

Jeg ved ikke lige, hvor du kan købe maling, men jeg ville afvaske meget grundigt og grunde først, min erfaring med fyrtræ er at det indeholder meget olie, der vil trænge i gennem. Og det er selv meget gammelt træ.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 288
Likede indlæg: 5422

Indlægaf RavenClaw » 25. mar 2020, 17:51

Buffy skrev:
ina skrev:Hvor kan man købe billig maling til at male en køjeseng? Gerne i fx mintfarve eller lign.

Jeg ved ikke lige, hvor du kan købe maling, men jeg ville afvaske meget grundigt og grunde først, min erfaring med fyrtræ er at det indeholder meget olie, der vil trænge i gennem. Og det er selv meget gammelt træ.

Enig. Brug gerne spærregrunder. De fleste træmaling kan tones. Swingcolor fra Bauhaus er udmærket til prisen, synes jeg.
2
But did you die?
Lys
Kort karma: 374
Likede indlæg: 5707

Indlægaf Lys » 25. mar 2020, 18:48

RavenClaw skrev:
Buffy skrev:

Enig. Brug gerne spærregrunder. De fleste træmaling kan tones. Swingcolor fra Bauhaus er udmærket til prisen, synes jeg.

Og ekstra knastelak på knasterne, så de ikke trænger igennem.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 939
Likede indlæg: 11108

Indlægaf Pandesteg » 25. mar 2020, 19:28

Jeg har malet en del fyrretræsmøbler de sidste par år og jeg har givet 1-2 lag spærregrunder og så en god kvalitet maling. Jeg køber altid maling fra Jotun. Det kan godt betale sig at ofre pengene på en ordentlig maling, synes jeg. Billig maling dækker ofte dårligt.
Jeg har aldrig brugt knastlak og har heller aldrig oplevet at knasterne er slået igennem efterfølgende.
3
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
ina
Kort karma: 349
Likede indlæg: 2527

Indlægaf ina » 26. mar 2020, 11:15

Tak for jeres svar. Jeg må kigge lidt på spærregrunder og Jotun. :gogo:

Jeg overvejer lidt en mat blå af en art.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 192
Likede indlæg: 3044

Indlægaf twinkle » 26. mar 2020, 17:39

Hvordan fungerer det, når man skal have en hoveddør og selv ønsker at købe døren uden om håndværkeren?
Godtager en tømrer bare at den skal installeres selv om den ikke er købt gennem ham, og skal man have tømreren ud og kigge på det hele inden man bestiller døren hjem fra en anden leverandør, eller hvordan?
0
B - 20.01.18 :dåne:
StripesAddict
Kort karma: 115
Likede indlæg: 992

Indlægaf StripesAddict » 27. mar 2020, 10:47

ina skrev:Tak for jeres svar. Jeg må kigge lidt på spærregrunder og Jotun. :gogo:

Jeg overvejer lidt en mat blå af en art.

Flugger har en grunder der også spærrer for knasterne - så behøver du ikke købe knastlak også :)
1
Kirstenkp
Kort karma: 11
Likede indlæg: 360

Indlægaf Kirstenkp » 27. mar 2020, 11:29

twinkle skrev:Hvordan fungerer det, når man skal have en hoveddør og selv ønsker at købe døren uden om håndværkeren?
Godtager en tømrer bare at den skal installeres selv om den ikke er købt gennem ham, og skal man have tømreren ud og kigge på det hele inden man bestiller døren hjem fra en anden leverandør, eller hvordan?

Vores tømrer ville bare sætte den i. Om det gælder alle ved jeg ikke.....
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 563
Likede indlæg: 8222

Indlægaf Stitch » 27. mar 2020, 21:06

twinkle skrev:Hvordan fungerer det, når man skal have en hoveddør og selv ønsker at købe døren uden om håndværkeren?

Lidt et andet tilfælde, men jeg havde en døråbning hvor jeg gerne ville have en dør, som jeg havde i forvejen.
Det synes han var helt fint - han kom og kiggede og målte op og købte dog selv de rette hængsler etc.

Det gik fint :)
1
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2725

Indlægaf billiebean » 27. mar 2020, 22:34

Skal finde et badeværelsesskab og håndvask i 120 cm bredde, gerne i en form for træ/finer.

Hvilke mærker er der indenfor det område?
0

Tilbage til "Bolig"