Kvinder er ikke sjove?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 16:27

Billede
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9667

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Tanten » 19. dec 2017, 18:12

90 % af stand-uppere generelt er ikke sjove, uanset køn. Men det hører måske til i "Det må man ikke sige"-tråden
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Kaffe » 19. dec 2017, 20:45

Jeg tror, at mænd er mere frie i indhold og udførelse af komik, hvor kvinder - bevidst eller ubevidst - holder igen for ikke at ofre deres sex-appeal. Derfor bliver oplevelsen ikke den samme. Komik kan indeholde gakkede gangarter, grimme ansigter, umoralske ytringer, poseringer der ikke flatterer og selvkritik. Jeg tror, at kvinder er mere bange for at tabe attraktion, fordi de gerne vil passe ind i forrællingen om kvinden som smuk og appellerende'. Manden taber ikke samme attraktion, fordi det mandlige udtryk ligger tættere op ad komikkens verden. Men det er jo kun noget, jeg tror, og det er alene en generel anskuelse, og derfor kan det sagtens være helt forkert.
Hvorfor tror jeg, at kvinder ikke ønsker at ofre deres sex-appeal? Fordi kvinder gennemgående gør en hel masse for at styrke det. Modeindustri og alt andet i den boldgade stortrives jo.

Jeg synes, Signe Molde er vildt sjov.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 21:04

Kaffe skrev:[...] det mandlige udtryk ligger tættere op ad komikkens verden.
[...]

:naughty: Hov hov, De der! :lol:
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 21:09

dgd2007 skrev:
Kaffe skrev:[...] det mandlige udtryk ligger tættere op ad komikkens verden.
[...]

:naughty: Hov hov, De der! :lol:


Billede
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Lurende Peber » 19. dec 2017, 21:29

Maanii skrev:Hvis man googler “why men dont like funny women” kommer der et hav af artikler der forsøger at besvare netop dét.

Jeg tænker en stor del af forklaringen kan findes der. Humor er overordnet set ikke noget kvinder anderkendes eller belønnes for.

Det kommer dæleme an på, hvilken mand du spørger :naughty:
Jeg sætter stor pris på en kvinde med intelligent humor.
Dvs noget jeg kan forstå :fløjt:
:blomst:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 21:45

Maanii skrev:Hvis man googler “why men dont like funny women” kommer der et hav af artikler der forsøger at besvare netop dét.

Jeg tænker en stor del af forklaringen kan findes der. Humor er overordnet set ikke noget kvinder anderkendes eller belønnes for.

Nu skal det retfærdigvis siges, at hvis en kvindelig komiker sovser rundt i meget kvindespecifikke emner (hvad jeg synes, de jævnligt gør, det lidt jeg har set ... indrømmet), så kan det jo også være en forklaring på, at de ikke fænger helt så meget, som en mandlig, der holder lidt mere distance til sit stof og måske gør grin med kendte eller almene situationer. :gruble:

Hvorimod hvis det er noget med problemer at købe den rigtige bh eller at gøre grin med den seneste slankekur, må man vel tilgive en del af publikum for at falde fra?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 22:17

Der er Samantha Bee der laver det samme som Colbert, Trevor Noah, Seth Noah, det er late-night standup om politik

0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7399
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Aragorn » 19. dec 2017, 22:23

Planten skrev:Jeg tror faktisk, man skal se på det, med en anden vinkel. Nemlig lidt "hvad kan kvinder tillade sig at sige". Jeg tror, at hvis en kvindelig og en mandlig standupper leverede sammen joke mad samme mimik, stemmeføring og timing, så ville den falde bedst ud for manden. Hvis altså emnet var et emne, kvinder normsmæssigt ikke "må" udtale sig om.

Disclaimer - jeg nægter at komme med et eksempel, for jeg er nattevagtstræt :D


Ej, men seriøst, kvinder må da sige alt. Der er da ikke nogen der siger at visse emner er forbudte for kvinder. Vi lever i en tid hvor kvinder siger ALT hele tiden, og hvor hankønnet er trængt totalt op i en krog og ikke må sige en skid.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7399
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Aragorn » 19. dec 2017, 22:25

Maanii skrev:
dgd2007 skrev:
Maanii skrev:Hvis man googler “why men dont like funny women” kommer der et hav af artikler der forsøger at besvare netop dét.

Jeg tænker en stor del af forklaringen kan findes der. Humor er overordnet set ikke noget kvinder anderkendes eller belønnes for.

Nu skal det retfærdigvis siges, at hvis en kvindelig komiker sovser rundt i meget kvindespecifikke emner (hvad jeg synes, de jævnligt gør, det lidt jeg har set ... indrømmet), så kan det jo også være en forklaring på, at de ikke fænger helt så meget, som en mandlig, der holder lidt mere distance til sit stof og måske gør grin med kendte eller almene situationer. :gruble:

Hvorimod hvis det er noget med problemer at købe den rigtige bh eller at gøre grin med den seneste slankekur, må man vel tilgive en del af publikum for at falde fra?


Men det hænger jo sammen det hele.

Kvinder anderkendes ikke for at være sjove, sådan generelt, derfor vælger færre kvinder at gå den vej og arbejde på at blive gode til det.
At være god og have godt materiale er jo ikke bare noget man er født med eller kan beslutte sig for – Om mand er mand eller kvinde.

At komme ud med sit materiale kræver også nogle åbne døre, og jeg tror kvinder der laver meget kvindespecifikt materiale har større mulighed for skærm/scenetid fordi det er dét der forventes fra en kvinde.


Mennesker der kan få andre til at grine, mænd som kvinder, vil altid have en mulighed for at bryde gennem komik-muren.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 22:27

Aragorn skrev:
Maanii skrev:
dgd2007 skrev:
Maanii skrev:Hvis man googler “why men dont like funny women” kommer der et hav af artikler der forsøger at besvare netop dét.

Jeg tænker en stor del af forklaringen kan findes der. Humor er overordnet set ikke noget kvinder anderkendes eller belønnes for.

Nu skal det retfærdigvis siges, at hvis en kvindelig komiker sovser rundt i meget kvindespecifikke emner (hvad jeg synes, de jævnligt gør, det lidt jeg har set ... indrømmet), så kan det jo også være en forklaring på, at de ikke fænger helt så meget, som en mandlig, der holder lidt mere distance til sit stof og måske gør grin med kendte eller almene situationer. :gruble:

Hvorimod hvis det er noget med problemer at købe den rigtige bh eller at gøre grin med den seneste slankekur, må man vel tilgive en del af publikum for at falde fra?


Men det hænger jo sammen det hele.

Kvinder anderkendes ikke for at være sjove, sådan generelt, derfor vælger færre kvinder at gå den vej og arbejde på at blive gode til det.
At være god og have godt materiale er jo ikke bare noget man er født med eller kan beslutte sig for – Om mand er mand eller kvinde.

At komme ud med sit materiale kræver også nogle åbne døre, og jeg tror kvinder der laver meget kvindespecifikt materiale har større mulighed for skærm/scenetid fordi det er dét der forventes fra en kvinde.


Mennesker der kan få andre til at grine, mænd som kvinder, vil altid have en mulighed for at bryde gennem komik-muren.


Nej, fordi den er bemandet af os patriarker!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 22:29

Jeg kom til at tænke på youtube-stjerner, og de har jo frit slag for at snakke om hvad de vil.

Hvor nr et Pewdiepie vist har væsentligt flere views end Rihanna,

Anyway, jeg mener at de kvindelige youtubere også vælger at snakke om makeup og fyre og sådan noget, og drengene laver sjov med computerspil uden at det er noget med at score damer og tune knallert og bænkpresse den slags typiske dagligdags mandlige aktivitetet.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7399
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Aragorn » 19. dec 2017, 22:53

eks-Maupassant skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:
dgd2007 skrev:
Maanii skrev:Hvis man googler “why men dont like funny women” kommer der et hav af artikler der forsøger at besvare netop dét.

Jeg tænker en stor del af forklaringen kan findes der. Humor er overordnet set ikke noget kvinder anderkendes eller belønnes for.

Nu skal det retfærdigvis siges, at hvis en kvindelig komiker sovser rundt i meget kvindespecifikke emner (hvad jeg synes, de jævnligt gør, det lidt jeg har set ... indrømmet), så kan det jo også være en forklaring på, at de ikke fænger helt så meget, som en mandlig, der holder lidt mere distance til sit stof og måske gør grin med kendte eller almene situationer. :gruble:

Hvorimod hvis det er noget med problemer at købe den rigtige bh eller at gøre grin med den seneste slankekur, må man vel tilgive en del af publikum for at falde fra?


Men det hænger jo sammen det hele.

Kvinder anderkendes ikke for at være sjove, sådan generelt, derfor vælger færre kvinder at gå den vej og arbejde på at blive gode til det.
At være god og have godt materiale er jo ikke bare noget man er født med eller kan beslutte sig for – Om mand er mand eller kvinde.

At komme ud med sit materiale kræver også nogle åbne døre, og jeg tror kvinder der laver meget kvindespecifikt materiale har større mulighed for skærm/scenetid fordi det er dét der forventes fra en kvinde.


Mennesker der kan få andre til at grine, mænd som kvinder, vil altid have en mulighed for at bryde gennem komik-muren.


Nej, fordi den er bemandet af os patriarker!


Hver dag når jeg står op, tænker jeg ved mig selv: Hvordan kan jeg undertrykke kvinder bedst muligt i dag?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Planten » 19. dec 2017, 22:56

Aragorn skrev:
Planten skrev:Jeg tror faktisk, man skal se på det, med en anden vinkel. Nemlig lidt "hvad kan kvinder tillade sig at sige". Jeg tror, at hvis en kvindelig og en mandlig standupper leverede sammen joke mad samme mimik, stemmeføring og timing, så ville den falde bedst ud for manden. Hvis altså emnet var et emne, kvinder normsmæssigt ikke "må" udtale sig om.

Disclaimer - jeg nægter at komme med et eksempel, for jeg er nattevagtstræt :D


Ej, men seriøst, kvinder må da sige alt. Der er da ikke nogen der siger at visse emner er forbudte for kvinder. Vi lever i en tid hvor kvinder siger ALT hele tiden, og hvor hankønnet er trængt totalt op i en krog og ikke må sige en skid.

Nu skriver jeg jo om normer. Jeg er sådan en, der siger noget om alle emner. Men det er godt nok ikke alt, der bliver taget imod på samme måde, som hvis en af mine brødre sagde det :)
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Juki » 20. dec 2017, 03:11

LaScrooge skrev:Det er de færreste mennesker der er sjove eller kløgtige nok til at have et ordentligt stand-up show. Eddie Izzard, ham med horn boy, har glemt hvad han hedder, Eddie Murphy i sine to shows, Raw og Delirious, enkelte andre jeg har glemt. Almindeligvis synes jeg at stand up, også dansk (måske især dansk) er så fladpandet, letkøbt og idiotisk at jeg slet ikke forstår, at de nogensinde har fået overtalt sig selv til at stille sig på en scene.

Generelt er humor et spørgsmål om smag og jeg tror også der er forskel på hvilket format man foretrækker. Jeg kan grine uendeligt af Smack the Pony, De Uaktuelle Nyheder, Emmas Dilemma, Monty Python - altså sketchbaseret comedy med flere virkemidler end blot én, der står på en scene og skal holde den kørende uden helt at kunne bære det.

"Smack the pony" er virkelig noget er det bedste der er lavet de sidste 20 år inden sketch comedy.

















3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"