Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf fisken80 » 27. apr 2021, 07:23

Ado skrev:Men kunne man ikke bare prøve at tænke det bedste om kvinden i stedet for at reducere en evt. sød og oprigtig gestus, som som negativt?


På Facebook? Nej
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 07:43

kidkomb skrev:
Ado skrev:Men kunne man ikke bare prøve at tænke det bedste om kvinden i stedet for at reducere en evt. sød og oprigtig gestus, som som negativt?

Det kan man nemlig, Ado ;)
Men meget skægt at det kommer fra dig :lol:

Det synes jeg egentlig ikke var specielt sødt skrevet. Ja, jeg er hamrende sarkastisk og fordomsfuld, men jeg render virkelig ikke rundt med et negativt menneskesyn. Men tak.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 07:44

fisken80 skrev:
Ado skrev:Men kunne man ikke bare prøve at tænke det bedste om kvinden i stedet for at reducere en evt. sød og oprigtig gestus, som som negativt?


På Facebook? Nej

Så når min tidligere nabo på Facebook bortgiver en masse ting i forbindelse med renovering af deres hus, så mener hun det ikke af godhed?
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2021, 07:54

Ado skrev:Så når min tidligere nabo på Facebook bortgiver en masse ting i forbindelse med renovering af deres hus, så mener hun det ikke af godhed?


Nej så er det selvfølgelig kun fordi de ikke selv gider kører på genbrugsstationen med det.
Og hvis du selv skulle forsøge at hjælpe med noget er det selvfølgelig også kun fordi du er en egoistisk like-hungrende kælling.... eller noget.
Senest rettet af Purple Haze 27. apr 2021, 08:00, rettet i alt 1 gang.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 07:57

Purple Haze skrev:
Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:Men kunne man ikke bare prøve at tænke det bedste om kvinden i stedet for at reducere en evt. sød og oprigtig gestus, som som negativt?


På Facebook? Nej

Så når min tidligere nabo på Facebook bortgiver en masse ting i forbindelse med renovering af deres hus, så mener hun det ikke af godhed?


Nej så er det selvfølgelig kun fordi de ikke selv gider kører på genbrugsstationen med det.
Og hvis du selv skulle forsøge at hjælpe med noget er det selvfølgelig også kun fordi du er en egoistisk like-hungrende kælling.... eller noget.

Det må jeg hellere gøre hende opmærksom på. Alle de der "Gives bort"-grupper (som ja, også indeholder skrammel) er faktisk en gruppe for folk, der samler på likes.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2021, 08:00

Ado skrev:
Purple Haze skrev:
Ado skrev:Så når min tidligere nabo på Facebook bortgiver en masse ting i forbindelse med renovering af deres hus, så mener hun det ikke af godhed?


Nej så er det selvfølgelig kun fordi de ikke selv gider kører på genbrugsstationen med det.
Og hvis du selv skulle forsøge at hjælpe med noget er det selvfølgelig også kun fordi du er en egoistisk like-hungrende kælling.... eller noget.

Det må jeg hellere gøre hende opmærksom på. Alle de der "Gives bort"-grupper (som ja, også indeholder skrammel) er faktisk en gruppe for folk, der samler på likes.


Ja, eller dovne folk der ikke selv gider bortskaffe deres affald.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 27. apr 2021, 08:41

Ej, come on. Nu må I tage jer sammen. Jeg har ikke et negativt menneskesyn, og jeg render heller ikke rundt og pådutter fremmede mennesker alle mulige latterlige intentioner. Den konkrete kommentar emmede af "hent mit skrammel". Lige nu fortryder jeg ret meget, at jeg ikke delte opslaget. For jeg er åbenbart et skidt menneske for ikke at se damens ih så store medmenneskekærlighed.

Og for the record. En nabo, der giver sine ting væk gratis ved renovering? Jeg ville blive så ualmindeligt træt, hvis den nabo spammede opslag om "Jeg har lige en gammel tørretumbler, du må hente gratis" i stedet for at oprette sit eget, som jeg ville forvente, at folk gjorde, når de har hele renoveringsprojekter at bortgive.
7
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Raenil » 27. apr 2021, 09:22

Jeg indrømmer gerne, at når jeg giver ting væk, så handler det mest om at det er nemmere end at køre det på genbrugspladsen eller sælge det. Det gør mig ikke til et dårligt menneske, og tingen er stadig gratis. Men jeg gør det mest for min egen skyld.
Jeg har haft svært ved at forstå min kones "den her skal gives til mødrehjælpen" eller "den her skal op til blå kors" - så langt at jeg er kommet til at overveje om det er en slags likehunting, og jeg må indrømme at det irriterer mig. Det er fint at hun gerne vil forære noget til sin søster, men så skal hun også sørge for at det sker og den kommer ud af huset.

Mange mennesker forærer ting væk, og det gør dem ikke til gode eller dårlige mennesker, men de færreste mennesker jeg kender gør det af deres hjertes godhed. Og det er helt fint. Det skal man heller ikke. Man skal bare ikke genere andre mennesker med sine foræringer.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 10:15

RavenClaw skrev:Ej, come on. Nu må I tage jer sammen. Jeg har ikke et negativt menneskesyn, og jeg render heller ikke rundt og pådutter fremmede mennesker alle mulige latterlige intentioner. Den konkrete kommentar emmede af "hent mit skrammel". Lige nu fortryder jeg ret meget, at jeg ikke delte opslaget. For jeg er åbenbart et skidt menneske for ikke at se damens ih så store medmenneskekærlighed.

Og for the record. En nabo, der giver sine ting væk gratis ved renovering? Jeg ville blive så ualmindeligt træt, hvis den nabo spammede opslag om "Jeg har lige en gammel tørretumbler, du må hente gratis" i stedet for at oprette sit eget, som jeg ville forvente, at folk gjorde, når de har hele renoveringsprojekter at bortgive.

Der er ingen der har skrevet, at du har et negativt menneskesyn. Jeg skrev, som svar til Kid, at jeg ikke rendte rundt med sådan et menneskesyn.
Og min nabo har du vist misforstået bemærkningen omkring.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 27. apr 2021, 11:12

Ado skrev:
RavenClaw skrev:Ej, come on. Nu må I tage jer sammen. Jeg har ikke et negativt menneskesyn, og jeg render heller ikke rundt og pådutter fremmede mennesker alle mulige latterlige intentioner. Den konkrete kommentar emmede af "hent mit skrammel". Lige nu fortryder jeg ret meget, at jeg ikke delte opslaget. For jeg er åbenbart et skidt menneske for ikke at se damens ih så store medmenneskekærlighed.

Og for the record. En nabo, der giver sine ting væk gratis ved renovering? Jeg ville blive så ualmindeligt træt, hvis den nabo spammede opslag om "Jeg har lige en gammel tørretumbler, du må hente gratis" i stedet for at oprette sit eget, som jeg ville forvente, at folk gjorde, når de har hele renoveringsprojekter at bortgive.

Der er ingen der har skrevet, at du har et negativt menneskesyn. Jeg skrev, som svar til Kid, at jeg ikke rendte rundt med sådan et menneskesyn.
Og min nabo har du vist misforstået bemærkningen omkring.

Så kommer bemærkningen om din nabo vist også helt uden for kontekst.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 11:17

RavenClaw skrev:
Ado skrev:
RavenClaw skrev:Ej, come on. Nu må I tage jer sammen. Jeg har ikke et negativt menneskesyn, og jeg render heller ikke rundt og pådutter fremmede mennesker alle mulige latterlige intentioner. Den konkrete kommentar emmede af "hent mit skrammel". Lige nu fortryder jeg ret meget, at jeg ikke delte opslaget. For jeg er åbenbart et skidt menneske for ikke at se damens ih så store medmenneskekærlighed.

Og for the record. En nabo, der giver sine ting væk gratis ved renovering? Jeg ville blive så ualmindeligt træt, hvis den nabo spammede opslag om "Jeg har lige en gammel tørretumbler, du må hente gratis" i stedet for at oprette sit eget, som jeg ville forvente, at folk gjorde, når de har hele renoveringsprojekter at bortgive.

Der er ingen der har skrevet, at du har et negativt menneskesyn. Jeg skrev, som svar til Kid, at jeg ikke rendte rundt med sådan et menneskesyn.
Og min nabo har du vist misforstået bemærkningen omkring.

Så kommer bemærkningen om din nabo vist også helt uden for kontekst.

Gør den det? Det synes jeg nu ikke, hvis du læser indlæggene. Fisken svarer på mit spørgsmål og siger, at man ikke skal tro det bedste om folk på Facebook. Og emnet er at bortgive ting. Men jeg kan forstå, at du tager denne diskussion vældig nært, så det er måske derfor du læser andre ting ind i det.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Moderation

Indlægaf decibell » 27. apr 2021, 11:59

Lad os komme væk fra de personligt rettede kommentarer og tilbage på sporet. Hvis I vil fortsætte diskussionen, må I tage det privat. :)
5
idontknow
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 83

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf idontknow » 27. apr 2021, 14:40

Tænk at man vil tage penge for denne


20210425_192755.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 27. apr 2021, 14:58

idontknow skrev:Tænk at man vil tage penge for denne


20210425_192755.jpg

Men det er jo retro!
0
Donna Martin Graduates!
bibbs
Indlæg: 953
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf bibbs » 27. apr 2021, 16:19

Ado skrev:
idontknow skrev:Tænk at man vil tage penge for denne


20210425_192755.jpg

Men det er jo retro!


Retro med Patina, den er nok allerede væk :)
2

Tilbage til "Livets forhold"