Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dromedar
Indlæg: 219
Tilmeldt: 17. dec 2018, 21:14
Kort karma: 31
Likede indlæg: 790

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dromedar » 15. apr 2024, 17:56

POCKETKITTEN skrev:
Misantropen skrev:OT, men hvordan ryster de? Jeg kan slet ikke se det for mig. Er det fordi de ikke sidder ordentligt fast?


Sådan her: https://imgur.com/a/57YkFO3

Det gør, at baby ligger og ryster helt vildt også, så jeg kan kun bruge den, hvis jeg kører den som en trillebør.

Edit: Sludder af mig at sige trillebør. Jeg mente, at den kun er brugbar, hvis jeg løfter forhjulene og kun kører på baghjul, men det er ret ubekvemt på længere ture.


Jeg lavede lige en hurtig googlesøgning på engelsk, og det viser sig, at du ikke er den eneste, der står med det problem. Løsningerne deler sig i tre grupper:

1. Der er for lidt vægt på forhjulet, og det der for, det klaprer. (Det forklarer måske også, hvorfor de tidligere ejere ikke have problemer. Tænker at de sælger, fordi det var et stort barn, der brugte vognen tidligere.)
2. Der er en skrue, der er gået løs inde i hjulet.
3. Forhjulet skal på en eller anden måde kunne låses. Dette gør det sværere at navigere med vognen, men hjulet klaprer ikke.

Håber du kan bruge det til noget: https://www.google.com/search?q=stroller+wheel+jumping&client=safari&sca_esv=03235397ee0f049b&rls=en&ei=dmgdZv32PMmP1fIPjbC_wAU&ved=0ahUKEwj9iYfa48SFAxXJR1UIHQ3YD1gQ4dUDCA8&uact=5&oq=stroller+wheel+jumping&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiFnN0cm9sbGVyIHdoZWVsIGp1bXBpbmcyBRAhGKABMgUQIRigAUiOUFCmCliYTnACeACQAQCYAYQBoAHGD6oBBDE5LjS4AQPIAQD4AQGYAhagAtcQwgILEAAYgAQYigUYkQLCAhAQLhiABBiKBRhDGMcBGNEDwgIFEAAYgATCAgUQLhiABMICCxAuGIAEGMcBGNEDwgIKEAAYgAQYigUYQ8ICChAuGIAEGIoFGEPCAggQLhjUAhiABMICCBAAGBYYHhgPwgIGEAAYFhgewgIHECEYChigAZgDAIgGAZIHBDE1LjegB6mjAQ&sclient=gws-wiz-serp
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32539

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 16. apr 2024, 15:53

Om personen ikke bruger autocorrect, eller om autocorrect ikke har reageret skal jeg ikke kunne sige....


"Babylarm søges."




Der skal da nok sidde en forælder eller to, der gerne vil give noget larm væk :lol:
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 21. apr 2024, 15:00

Afrodites skrev:
Vendela skrev:
POCKETKITTEN skrev:Købte i slutningen af februar en dobbeltklapvogn på Reshopper for 1.600 kr. Min mand hentede den efter lige at have set den overfladisk an i sælgers indkørsel. Vi kiggede mest på standen, for vi regnede da med, at en klapvogn til salg kan køre.

Den viser sig at være totalt ubrugelig, fordi begge forhjul ryster helt vildt.

Det var slet ikke nævnt i annoncen, så jeg skrev til sælger. Og var desværre nok alt for sød, for jeg tænkte jo, at det var vores ansvar så at opdage det ved den fysiske del af handlen.

Vi har nu haft den forbi Babysams tekniker, som også har været i dialog med producenten. Tilbagemeldingen er, at vi ikke kan gøre andet end at købe et nyt stel til 4.000 kr. :rulle:

Det har jeg også skrevet til sælger, som har set min besked og ignoreret den.

Shit, det er dårlig stil.


Så vidt jeg kan læse mig til, har du 2 års reklamationsret overfor sælger, hvis andet ikke specifikt har været aftalt (f.eks. købt som beset):

Udklip er fra https://www.forbrug.dk/emner/nye-og-bru ... -generelt/


Det er kun, hvis man handler med en virksomhed.. Ikke en privatperson på nettet..
Der står derinde på dit link:

"Du køber varen af en privatperson.
Når du handler med en privatperson på et loppemarked, på portaler på nettet eller de sociale medier, gælder de forbrugerbeskyttende regler ikke. De gælder kun, når du handler med en virksomhed.

Hvis både du og sælgeren er privatpersoner, kan I selv bestemme, hvilke regler der skal gælde for handlen. Det kan eksempelvis være, om du skal have mulighed for at returnere varen, hvis du fortryder dit køb.

I private handler er det også meget almindeligt, at en vare sælges som beset og uden reklamationsret."


Reklamationsretten er 2 år i civilkøb, medmindre andet er aftalt. Og hvis det er aftalt bortfalder vilkåret hvis sælger har handlet svigagtigt.

Kilde: er jurist
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 30. apr 2024, 18:55

Jeg forsøger at give nogle stole væk.

4 mennesker har sat sig i kø.

1: Skriver ikke PB som aftalt, så jeg går videre.
2: Er administrator i gruppen. Svarer heller ikke på henvendelser
3: Sender mig en PB, får adressen, læser beskeden og svarer ikke. Til gengæld skriver hun en kommentar til nr. 4, om at hun ikke kan hente dem.... :rulle:

Så nu har jeg selv skrevet en besked til nr. 4
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 30. apr 2024, 19:22

RavenClaw skrev:Jeg forsøger at give nogle stole væk.

4 mennesker har sat sig i kø.

1: Skriver ikke PB som aftalt, så jeg går videre.
2: Er administrator i gruppen. Svarer heller ikke på henvendelser
3: Sender mig en PB, får adressen, læser beskeden og svarer ikke. Til gengæld skriver hun en kommentar til nr. 4, om at hun ikke kan hente dem.... :rulle:

Så nu har jeg selv skrevet en besked til nr. 4

Nu skrev nr. 1 så. Hun har en lille bil, og vil have mig til at svare på, om de kan være i den. Jeg kender altså ikke rumfanget på bilers bagagerum.
8
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5689
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23061

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. apr 2024, 19:52

Købte en kjole på Marketplace. Overførte på MobilePay. Hun leverede den selv på mit dørtrin på vej til sit arbejde uden beregning.

Suveræn handel!
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10230
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1217
Likede indlæg: 18376

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf .Magic. » 30. apr 2024, 21:38

Jeg har sat to koncertbilletter til salg - meget billigt.
Kvinde spammer mig nærmest med beskeder indenfor den første halve time efter jeg har lagt dem op.
Pludselig stopper hun med at svare, men åbner dog beskederne. Det gad jeg ikke vente på så jeg skrev til en fyr der havde kontaktet mig et par gange.
Da jeg så spørger om han stadig vil købe dem svarer han om det er okay at han køber dem i morgen tidlig?

Jamen hvorfor alle de beskeder på så kort tid når folk alligevel ikke har travlt med at købe :rulle:
6
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 3. maj 2024, 13:43

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Jeg forsøger at give nogle stole væk.

4 mennesker har sat sig i kø.

1: Skriver ikke PB som aftalt, så jeg går videre.
2: Er administrator i gruppen. Svarer heller ikke på henvendelser
3: Sender mig en PB, får adressen, læser beskeden og svarer ikke. Til gengæld skriver hun en kommentar til nr. 4, om at hun ikke kan hente dem.... :rulle:

Så nu har jeg selv skrevet en besked til nr. 4

Nu skrev nr. 1 så. Hun har en lille bil, og vil have mig til at svare på, om de kan være i den. Jeg kender altså ikke rumfanget på bilers bagagerum.

Nu har hun spurgt, om hun kan nøjes med at hente dem, der kan ligge i hendes lille bil. Nej tak, jeg skal ikke brænde inde med et halvt sæt spisebordsstole.

Heldigvis har Røde Kors sagt, de gerne vil overtage dem.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skorstenen » 3. maj 2024, 16:48

Jeg satte nogen fliser til salg. Ca 90 stk, de vejer 7 kilo pr stk. Jeg blev kimet ned af træls dame der ikke kunne fatte at jeg ikke kunne levere dem.
5
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skorstenen » 3. maj 2024, 16:50

Jeg gav nogen pallerammer væk gratis. Sød mand hentede dagen efter og gav sku en fin flaske rød oveni. Dejlig handel
7
fisken80
Indlæg: 22571
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53085

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf fisken80 » 4. maj 2024, 15:52

Skorstenen skrev:Jeg satte nogen fliser til salg. Ca 90 stk, de vejer 7 kilo pr stk. Jeg blev kimet ned af træls dame der ikke kunne fatte at jeg ikke kunne levere dem.


Jeg tror simpelthen ikke jeg havde kunnet lade være med at sige et eller andet til hende. Hvad fuck er det for en opførsel.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skorstenen » 4. maj 2024, 16:17

fisken80 skrev:
Skorstenen skrev:Jeg satte nogen fliser til salg. Ca 90 stk, de vejer 7 kilo pr stk. Jeg blev kimet ned af træls dame der ikke kunne fatte at jeg ikke kunne levere dem.


Jeg tror simpelthen ikke jeg havde kunnet lade være med at sige et eller andet til hende. Hvad fuck er det for en opførsel.

Hun fik høfligt at vide, at hvis man bestiller nye fliser ved et frima, så leverer de typisk.
3
Julledyret
Indlæg: 442
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 417

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Julledyret » 10. maj 2024, 13:06

Jeg har lige haft en af de gode oplevelser. Skrev til en der havde nogle reoler til salg i formiddags, som svarede med det samme. Efter en kortere korrespondance viser det sig han har flere end der stod i opslaget, så jeg købte også et par af dem til en fair pris.
Han sørgede endda for levering for lidt ekstra betaling, så det var super nemt og bekvemt!
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32539

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 10. maj 2024, 13:16

Har sat nogle baby-ting til salg for svigerdatteren (lidt nemmere at sælge når man bor i en større by end i en mindre et stykke ude på landet.)

Kl 11.35: "Er denne vikle stadig til salg?"

Svarer ja, og hun beder om størrelse. Hun får hendes far til at komme og hente den indenfor en halv time, da han bor lige i nærheden. Faren kommer efter 20 minutter og betaler :D


Det viste sig at han var fra min pareaelklasse så vi fik da lige snakket lidt om dengang og nu :D
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3021

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 13. maj 2024, 19:20

POCKETKITTEN skrev:Sælger har sendt min kjole i en helt almindelig, tynd, sort skraldepose med en knude på. Dem, der går i stykker, hvis man rør dem med neglen. Skørt. :lol:

Den lå sådan her på dørtrinnet. Det er vist heldigt, at den nåede frem.

I samme, men også lidt modsatte boldgade, har jeg købt tøj som fra sælger bliver pakket liidt for godt ind i en pose med en masse tape, så man ikke kan hive den fra hinanden, og man skal derfor klippe den op, helst uden at beskadige tøjet :rulle:
0

Tilbage til "Livets forhold"