Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sof » 19. maj 2018, 06:33

Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Ellers tak for det gooode tilbud, dame.
17
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 19. maj 2018, 06:50

Sof skrev:Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Ellers tak for det gooode tilbud, dame.

Jeg kan simpelthen ikke styre min sarkasme, når jeg får sådan nogle "bud".

Nåda, vil du ikke også have min førstefødte søn?
8
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sof » 19. maj 2018, 07:13

Modesty Blame skrev:
Sof skrev:Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Ellers tak for det gooode tilbud, dame.

Jeg kan simpelthen ikke styre min sarkasme, når jeg får sådan nogle "bud".

Nåda, vil du ikke også have min førstefødte søn?


Min kæreste måtte svare. Jeg ville heller ikke kunne styre mig :blush:

Tror egentlig bare at han skrev noget med at vi desværre ikke havde plads i bilen/mulighed for at levere en hjørnesofa. Kedeligt i forhold til de ting jeg ellers kunne komme på.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 19. maj 2018, 07:52

Sof skrev:
Modesty Blame skrev:
Sof skrev:Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Ellers tak for det gooode tilbud, dame.

Jeg kan simpelthen ikke styre min sarkasme, når jeg får sådan nogle "bud".

Nåda, vil du ikke også have min førstefødte søn?


Min kæreste måtte svare. Jeg ville heller ikke kunne styre mig :blush:

Tror egentlig bare at han skrev noget med at vi desværre ikke havde plads i bilen/mulighed for at levere en hjørnesofa. Kedeligt i forhold til de ting jeg ellers kunne komme på.

Hmmm...ham har du vist ikke været heldig med...
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 19. maj 2018, 08:55

Vi har lige solgt et MEGET tungt møbel og gjorde allerede i den indledende dialog den interesserede køber opmærksom på, at han skulle sørge for at have en hjælper med til at bære. Halvanden meter asiat dukker op - alene - og må ærgerligt konstatere, at møblet er for tungt til at han kan bære det selv :rulle:

Heldigvis er min mand flink og hjalp til med at få møblet ud, men det var en svedig omgang, vi godt kunne have undværet...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Filliongonggong » 19. maj 2018, 11:10

Jeg købte et tæppe på dba. Jeg skriver venligt på dba, at jeg har øjenbetændelse, og om jeg kan hente det senere. Hun skriver, hun gerne vil levere det mod betaling. Super tænker jeg og takker ja. Tapper bliver afleveres, jeg takker. Hun ruller tæpper halvt ud og siger se det helt nyt. Jeg kommer ind med tæpper pakker det ud, min søn kommer ned og siger hvorfor har du købt et tæppe med stearin pletter. Hun har prøvet at få det af, og der er så farve forskel direkte i lyset.

Jeg skriver til sælger, hun svarer, som du kan se på billedet i annoncen, er der ikke pletter på tæppet, så dem har jeg påført :stoned: ej men altså.......

Jeg skal sku til at ligge min tillid til andre mennesker væk, og dobbelttjekke alting.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 19. maj 2018, 11:29

RavenClaw skrev:
Dirtylittledevil skrev:I min bys køb og salg facebookgruppe er en printer lige blevet solgt for en pizza. Der har udviklet sig en kultur derinde, hvor det snart er bandlyst at bede om "menneskepenge" for sine ting. Først var det slikposer og vin folk forlangte, nu er vi så ovre i pizzaer også.
Jeg tænker det er sket fordi folk synes de virker mere overskudsagtige og velhavende når de gerne giver tingene væk og kun forlanger en "hyggebetaling" (Lille by med mange velhavende mennesker).


I en periode var der en kvinde i salgsgruppen for min by, som vel er en god gennemsnitsøkonomi-by, som ville have, at man skulle byde i Pepsi Max. Hun kunne tage op til 4-5 rammer Pepsi for ting, og det var ikke få ting, hun solgte. Så er man altså glad for sodavand.

Det er da smart! Sådan nogle rammer bliver hurtigt tunge hvis man drikker mange. Det ville da være nederen hvis hun endte med både huller i tænderne og ondt i ryggen. :lol:
2
...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skorstenen » 19. maj 2018, 14:24

Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.
9
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Raenil » 19. maj 2018, 14:27

Skorstenen skrev:Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.


Du ville blive forbløffet over hvad man kan slippe for at køre på lossepladsen ved at slå det op på "Gratis i <bynavn>"
6
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 19. maj 2018, 19:20

Raenil skrev:Du ville blive forbløffet over hvad man kan slippe for at køre på lossepladsen ved at slå det op på "Gratis i <bynavn>"



Fuldstændig rigtigt.

For 6 år siden skulle jeg flytte til en mindre lejlighed, og fra at have haft et kælderrum (næsten) på størrelse med min stue fik jeg et loftsrum på 3 kvm.

På et tidspunkt fik jeg den tanke, at jeg kunne blive nødt til, at betale en vognmand for, at køre tingene væk :nerve: , men kom så i tanker om "Gratis" på dba.

Jeg tog nogle ærlige billeder af tingene, og lagde dem op, og stille og roligt blev mit kælderrum tømt. :D
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 19. maj 2018, 19:27

Jeg har købt en del brugte parfumer på dba, både halvt og næsten helt fulde. Det ser jeg ikke noget problem i, jeg synes at det er smadder smart, faktisk.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 22. maj 2018, 10:31

Skorstenen skrev:Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14685

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. maj 2018, 11:04

Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 11:09

Yuna skrev:
Skorstenen skrev:Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.
...

Wtf :lol: Er der nogen der har bidt på?

Jeg så også en annonce engang med en gammel trailer hvor siderne var af noget gammelt råddent træ. Dækkene var ligeledes helt mørnede. Jeg ved ikke om man kan genbruge metallet fra en, men ellers virker det også ret optimistisk.

Jeg skal lige se om jeg kan finde annoncen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 11:11

TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"