Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Pjeps » 11. feb 2019, 11:03

Dmitra skrev::genert: .

FB_IMG_1549881762833.jpg

:tie:
0
:ninja:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skorstenen » 11. feb 2019, 11:27

Dmitra skrev::genert: .

FB_IMG_1549881762833.jpg


er den ikke gammel? Eller er Tove på banen igen igen?

For jeg kan godt huske den der svada, jeg er medlem af den gruppe :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. feb 2019, 04:59

Jeg har sat noget til salg i går og i dag på to forskellige fbgrupper. Hvorfor liker man et salgsopslag? Jeg forstår ikke hensigten med det. Der er 8 der likede det i går og 1 pt på det fra i dag. Ingen af dem har henvendt sig.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 18. feb 2019, 13:22

Trappestige skrev:
Trappestige skrev:I dag har jeg to gange oplevet at sælgere på FB’s Marketplace prøver at presse prisen på deres varer længere op end de selv har angivet. Det har jeg alligevel aldrig oplevet før. De havde hver i sær en vare til en fast pris, jeg skriver at jeg gerne vil købe (til prisen), hvorefter jeg får besked om at der er blevet overbudt og jeg kan byde over. Begge annoncer var helt nye, så jeg tvivler på at der kan have været en budkrig igang allerede. Det er godt nok en rådden måde at sælge på, for jeg kan jo ikke følge med i, om der vitterligt kommer bud og hvad der i så fald bliver budt. Begge gange droppede jeg det.

Den ene af dem blev vidst grebet af stemningen, for han ændrede hurtigt prisen til det dobbelte i annoncen, efter han skrev til mig, der ville købe til prisen, at der var mange der bød over. Varen er stadig til salg. :D Knold!

Det har han godt af. Det er da bedre at sælge det lidt billigt og så komme af med det, end at gå og døje med det og spilde tid på det.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. feb 2019, 14:06

Jeg har solgte min dejlige cykel i går, da jeg bare ikke kommer til at bruge den længere. Fyren der kommer for at se på den går så fra at være interesseret til at være i tvivl sådan ca. 3 gange :lol:
Først mente han den var for lav. Så foreslog jeg at vi satte sadlen op. Derefter bankede han knæene mod styret. Jeg foreslog at man hævede styret. Og til sidst var han vidst bare generelt bange for cyklen var for lille. Men han endte med at tage den og jeg blev 2500 kr. rigere :gogo:
I øvrigt et godt køb af ham, for den var mere værd. Den skal han nok blive glad for.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Zonta » 21. feb 2019, 21:47

Har en sofa til salg på DBA. Der er en der skriver, at hun er meget interesseret. Hun bor i Århus og om der er mulighed for at få den fragtet. Jeg bor i Køge. Selvfølgelig ved jeg godt, at det står én frit for at spørge, men det vil koste mig omkring 1.000 kr. i leje af trailer, brobillet, benzin og slid. For ikke at tale om hvor røvsygt det ville være at skulle køre 80 på motorvejen hele vejen (270 km hver vej) :stoned: Hun tilbød ikke at betale for fragten, men jeg ved ikke om det bare ligger implicit i forespørgslen...
3
J, juli 2018.
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 21. feb 2019, 22:18

Zonta skrev:Har en sofa til salg på DBA. Der er en der skriver, at hun er meget interesseret. Hun bor i Århus og om der er mulighed for at få den fragtet. Jeg bor i Køge. Selvfølgelig ved jeg godt, at det står én frit for at spørge, men det vil koste mig omkring 1.000 kr. i leje af trailer, brobillet, benzin og slid. For ikke at tale om hvor røvsygt det ville være at skulle køre 80 på motorvejen hele vejen (270 km hver vej) :stoned: Hun tilbød ikke at betale for fragten, men jeg ved ikke om det bare ligger implicit i forespørgslen...


Jeg har selv for nylig reageret på en annonce på dba, det var et lille skab, som jeg har ledt efter et stykke tid, som befandt sig i Jylland, jeg bor på Sjælland.
Jeg skrev, at jeg var interesseret i skabet hvis sælger på et tidspunkt skulle til Sjælland og kunne have skabet med (det ville kunne være i et ikke alt for lille bagagerum, vil jeg tro). Jeg fik ikke skrevet, at jeg (selvfølgelig) ville have givet et tilskud til benzin. Der var ikke muligt, og der var ingen sure miner. :)

Danmark er jo ikke større end, at det ikke er usædvanligt, at man kører fra den ene landsdel til den anden, og jeg er selv engang blevet overrasket over en sælger fra Jylland, der gratis leverede til mig på Sjælland, fordi han kendte flere, der jævnligt kørte turen.

Efter min mening er det først upassende hvis den potentielle køber bliver fornærmet over, at man ikke kan/vil levere.
5
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Zonta » 21. feb 2019, 23:23

Neverkont skrev:
Zonta skrev:Har en sofa til salg på DBA. Der er en der skriver, at hun er meget interesseret. Hun bor i Århus og om der er mulighed for at få den fragtet. Jeg bor i Køge. Selvfølgelig ved jeg godt, at det står én frit for at spørge, men det vil koste mig omkring 1.000 kr. i leje af trailer, brobillet, benzin og slid. For ikke at tale om hvor røvsygt det ville være at skulle køre 80 på motorvejen hele vejen (270 km hver vej) :stoned: Hun tilbød ikke at betale for fragten, men jeg ved ikke om det bare ligger implicit i forespørgslen...


Jeg har selv for nylig reageret på en annonce på dba, det var et lille skab, som jeg har ledt efter et stykke tid, som befandt sig i Jylland, jeg bor på Sjælland.
Jeg skrev, at jeg var interesseret i skabet hvis sælger på et tidspunkt skulle til Sjælland og kunne have skabet med (det ville kunne være i et ikke alt for lille bagagerum, vil jeg tro). Jeg fik ikke skrevet, at jeg (selvfølgelig) ville have givet et tilskud til benzin. Der var ikke muligt, og der var ingen sure miner. :)

Danmark er jo ikke større end, at det ikke er usædvanligt, at man kører fra den ene landsdel til den anden, og jeg er selv engang blevet overrasket over en sælger fra Jylland, der gratis leverede til mig på Sjælland, fordi han kendte flere, der jævnligt kørte turen.

Efter min mening er det først upassende hvis den potentielle køber bliver fornærmet over, at man ikke kan/vil levere.

Det er heller ikke fordi hun var uforskammet eller noget. Normalt ville jeg også strække mig ret langt og jeg har f.eks. en ven der tit kører Aalborg-Kbh t/r og så kunne jeg sagtens spørge om han ville gøre mig den tjeneste at tage det med og svinge forbi Århus på vejen. Men en sofa på 2 meter er bare ikke noget man lige smider i bagagerummet, så man er nødt til at have fat i en varevogn eller en trailer og så synes jeg det bliver voldsomt besværligt for mig som sælger. Specielt hvis hun ikke vil betale for det. Så er det pludselig halvdelen af varens pris jeg ikke får fordi hun gerne vil have den leveret. Hvis det var på Sjælland kunne jeg sagtens finde på at sige til en køber "Stik mig 100 kr. ekstra, så jeg har lidt til benzin osv. og så kommer jeg med den til dig".
4
J, juli 2018.
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf MOGA » 22. feb 2019, 07:46

Zonta skrev:
Neverkont skrev:
Zonta skrev:Har en sofa til salg på DBA. Der er en der skriver, at hun er meget interesseret. Hun bor i Århus og om der er mulighed for at få den fragtet. Jeg bor i Køge. Selvfølgelig ved jeg godt, at det står én frit for at spørge, men det vil koste mig omkring 1.000 kr. i leje af trailer, brobillet, benzin og slid. For ikke at tale om hvor røvsygt det ville være at skulle køre 80 på motorvejen hele vejen (270 km hver vej) :stoned: Hun tilbød ikke at betale for fragten, men jeg ved ikke om det bare ligger implicit i forespørgslen...


Jeg har selv for nylig reageret på en annonce på dba, det var et lille skab, som jeg har ledt efter et stykke tid, som befandt sig i Jylland, jeg bor på Sjælland.
Jeg skrev, at jeg var interesseret i skabet hvis sælger på et tidspunkt skulle til Sjælland og kunne have skabet med (det ville kunne være i et ikke alt for lille bagagerum, vil jeg tro). Jeg fik ikke skrevet, at jeg (selvfølgelig) ville have givet et tilskud til benzin. Der var ikke muligt, og der var ingen sure miner. :)

Danmark er jo ikke større end, at det ikke er usædvanligt, at man kører fra den ene landsdel til den anden, og jeg er selv engang blevet overrasket over en sælger fra Jylland, der gratis leverede til mig på Sjælland, fordi han kendte flere, der jævnligt kørte turen.

Efter min mening er det først upassende hvis den potentielle køber bliver fornærmet over, at man ikke kan/vil levere.

Det er heller ikke fordi hun var uforskammet eller noget. Normalt ville jeg også strække mig ret langt og jeg har f.eks. en ven der tit kører Aalborg-Kbh t/r og så kunne jeg sagtens spørge om han ville gøre mig den tjeneste at tage det med og svinge forbi Århus på vejen. Men en sofa på 2 meter er bare ikke noget man lige smider i bagagerummet, så man er nødt til at have fat i en varevogn eller en trailer og så synes jeg det bliver voldsomt besværligt for mig som sælger. Specielt hvis hun ikke vil betale for det. Så er det pludselig halvdelen af varens pris jeg ikke får fordi hun gerne vil have den leveret. Hvis det var på Sjælland kunne jeg sagtens finde på at sige til en køber "Stik mig 100 kr. ekstra, så jeg har lidt til benzin osv. og så kommer jeg med den til dig".


Jeg ville sige til hende, at det kunne den sagtens. Hvis hun sørgede for at betale sofaen på forhånd,bestille og betale en 3 x 34 (eller lignende), så skulle jeg nok sørge for at være hjemme, når den blev afhentet.
9
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 22. feb 2019, 07:52

Jeg har købt ny bil, og har min gamle til salg på bl. a. Facebook.
En mand sender en privat besked med detaljer om en bil han har til salg.
Jeg skriver til ham, at jeg prøver at sælge min egen.
"Jamen skal du så ikke have en ny?"
22
2011
2015
2018
2020
2023
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 22. feb 2019, 08:46

Zonta skrev:
Neverkont skrev:
Zonta skrev:Har en sofa til salg på DBA. Der er en der skriver, at hun er meget interesseret. Hun bor i Århus og om der er mulighed for at få den fragtet. Jeg bor i Køge. Selvfølgelig ved jeg godt, at det står én frit for at spørge, men det vil koste mig omkring 1.000 kr. i leje af trailer, brobillet, benzin og slid. For ikke at tale om hvor røvsygt det ville være at skulle køre 80 på motorvejen hele vejen (270 km hver vej) :stoned: Hun tilbød ikke at betale for fragten, men jeg ved ikke om det bare ligger implicit i forespørgslen...


Jeg har selv for nylig reageret på en annonce på dba, det var et lille skab, som jeg har ledt efter et stykke tid, som befandt sig i Jylland, jeg bor på Sjælland.
Jeg skrev, at jeg var interesseret i skabet hvis sælger på et tidspunkt skulle til Sjælland og kunne have skabet med (det ville kunne være i et ikke alt for lille bagagerum, vil jeg tro). Jeg fik ikke skrevet, at jeg (selvfølgelig) ville have givet et tilskud til benzin. Der var ikke muligt, og der var ingen sure miner. :)

Danmark er jo ikke større end, at det ikke er usædvanligt, at man kører fra den ene landsdel til den anden, og jeg er selv engang blevet overrasket over en sælger fra Jylland, der gratis leverede til mig på Sjælland, fordi han kendte flere, der jævnligt kørte turen.

Efter min mening er det først upassende hvis den potentielle køber bliver fornærmet over, at man ikke kan/vil levere.

Det er heller ikke fordi hun var uforskammet eller noget. Normalt ville jeg også strække mig ret langt og jeg har f.eks. en ven der tit kører Aalborg-Kbh t/r og så kunne jeg sagtens spørge om han ville gøre mig den tjeneste at tage det med og svinge forbi Århus på vejen. Men en sofa på 2 meter er bare ikke noget man lige smider i bagagerummet, så man er nødt til at have fat i en varevogn eller en trailer og så synes jeg det bliver voldsomt besværligt for mig som sælger. Specielt hvis hun ikke vil betale for det. Så er det pludselig halvdelen af varens pris jeg ikke får fordi hun gerne vil have den leveret. Hvis det var på Sjælland kunne jeg sagtens finde på at sige til en køber "Stik mig 100 kr. ekstra, så jeg har lidt til benzin osv. og så kommer jeg med den til dig".


Jeg forstår dig godt. :)

Men når jeg spørger, som beskrevet tidligere, så forventer jeg et nej til transport (over så lang afstand), men har samtidig den tanke, at hvis nu sælger kører rundt i en kassevogn, og alligevel har et ærinde på Sjælland i nogenlunde nær fremtid, så vil det da være dumt ikke at spørge.

Og et nej bliver hos mig modtaget med "helt ok" og :gogo:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2019, 09:28

Købte tidligere på ugen et hundebur fra en sælger på dba. Jeg skrev og spurgte om jeg måtte komme om aftenen, hun sagde ja og vi hygge-sms'ede endda lidt om hunde. Da jeg kom om aftenen bar manden buret hen til min bil og satte det ind og de fortalte at der havde været 4 andre der havde ringet i løbet af dagen og spurgt på buret.
Det var også billigt! Sikke en god oplevelse :love:
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf HappyPaww » 22. feb 2019, 09:46

Jeg havde også en rigtig god oplevelse med en sælger. Fandt en meget billig fastelavnsdragt (20 kr) på Reshopper, som jeg vidste min søn ville elske, men sælger boede ikke lige i nærheden. Jeg spurgte om hun kom nør min arbejdsplads eller mit hjem og hun gjorde sig virkelig umage for at finde en mulighed :gogo:

Hun skulle til byen en dag, men der kunne jeg ikke gå fra arbejdet, men så tilbød hun enten at aflevere den hos sine forældre, som bor tæt på mig, eller også kunne hun komme forbi! Hun kunne så komme forbi min adresse i går, hvor jeg stadig var på arbejde, men vi fandt en løsning, hvor hun kunne lægge den et sted.

Det var virkelig sejt gjort at hun gjorde så meget for at jeg kunne få dragten - og jeg betalte da også 50 kr. i stedet for de 20. Skrev bagefter en besked om, hvor glad min dreng blev for dragten - og un var rigtig glad for at høre det :D

Noget nær en drømmehandel! Ville næsten ønske man kunne evaluere folk på Reshopper :)
25
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 22. feb 2019, 10:33

Urtekussen skrev:Jeg har købt ny bil, og har min gamle til salg på bl. a. Facebook.
En mand sender en privat besked med detaljer om en bil han har til salg.
Jeg skriver til ham, at jeg prøver at sælge min egen.
"Jamen skal du så ikke have en ny?"

Friskt alligevel :lol:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 22. feb 2019, 14:22

Jeg morer mig lidt over Josefs forgæves forsøg på at styre auktionen :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6

Tilbage til "Livets forhold"