Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. maj 2019, 06:13

Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Så han vil give til nogen der er virkelig kan bruge den, men prisen er 50.000 som dog til forhandling hvis man virkelig er interesseret. Got it... eller :gruble:



Hvor meget er 50.000 i dkkr?

Ca 225
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tanten » 14. maj 2019, 10:13

En køber henvendte sig vedr. en bluse, jeg har til salg på Facebook. Jeg svarer, at den stadig er til salg og oplyser prisen - hvortil køber svarer, at hun "skal til bandagist i morgen". Jeg svarer med en tøvende thumbs up - hvad skal jeg ellers lige sige til dét? Næste besked, dasgen efter, er en anmodning om min adresse - først her går det op for mig, at køber muligvis har planer om at hente blusen personligt, hvilket jeg dog endnu ikke har fået bekræftet
2
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sloejfen » 14. maj 2019, 13:57

Jeg havde en aftale kl15 med en der gennem den blå avis ville købe vores køleskab.
Hun er ikke dukket op og har intet hørt!
Er så irriteret, har brugt tid på at smide mad ud og gøre det rent.
Planen var at være uden køleskab til på mandag, hvor der kommer et nyt. Så har en deadline for hvornår det skal være væk :/
2
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 16. maj 2019, 13:29

Jeg indrømmer at min svartid var lidt langsom med den seneste “køber”, da jeg var på arbejde men skrev at jeg ville skrive senere.

Det gør jeg og han er heller ikke vildt hurtigt til at svare tilbage så da han endelig svarer lidt ud på aftenen er jeg ude at spise med svigerforældrene. Jeg skriver at jeg vil skrive til ham dagen efter. Da jeg står op kl 8 og skal til at skrive får jeg en besked “Om vi ikke snart skal finde ud af det med de spil??”
(jeg er altså så venlig ikke at skrive beskeder til folk før kl 8 og efter kl 21 - da jeg ikke selv er glad for at blive forstyrret der :D)

Nå men det er da godt at han er ivrig efter at købe og jeg giver ham portopriser osv... sidst jeg hørte fra ham var lørdag D 4/5... :lol:

Fatter ikke hvorfor det er så svært at skrive tilbage at man ikke er interesseret alligevel eller måske ikke tilfreds med den samlede pris :gruble:
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 16. maj 2019, 13:34

Har endnu engang fået en besked af en mand der synes mine fødder er totalt sexede i nogle sko... og hvis det er noget mine fødder ikke er så er det sexede og overvejer hver gang at sende et nøgenbillede (AF FØDDERNE!! :lol: ), så de kan få syn for sagen (meget brede og med store knyster på begge) :nerve: :slem:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 18. maj 2019, 15:20

WTF??? :gruble:

Selv om han skriver “BYD” så burde han nok ikke være så optimistisk med den oplyste salgspris :lol:
C26A1B27-D9D5-4969-AFDC-EABE8B54FBC7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tanten » 31. maj 2019, 09:08

Tanten skrev:En køber henvendte sig vedr. en bluse, jeg har til salg på Facebook. Jeg svarer, at den stadig er til salg og oplyser prisen - hvortil køber svarer, at hun "skal til bandagist i morgen". Jeg svarer med en tøvende thumbs up - hvad skal jeg ellers lige sige til dét? Næste besked, dasgen efter, er en anmodning om min adresse - først her går det op for mig, at køber muligvis har planer om at hente blusen personligt, hvilket jeg dog endnu ikke har fået bekræftet


Det viser sig simpelthen, at vi kender hinanden; hun har passet min lillebror for over 40 år siden. Jeg genkendte ikke hendes navn, fordi hun har to fornavne, og vi brugte nr. 2 i sin tid, samt hun har fået nyt efternavn - og hun ikke havde foto på sin profil. Efter noget tid, hvor hun ikke gav sig til kende, endte det med en hyggelig kop kaffe, og at jeg forærede hende blusen for old times' sake.

Så sådan kan tilsyneladende mystisk adfærd også ende.
22
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tanten » 31. maj 2019, 09:14

Jeg så forleden en kvinde, der efterlyste en person, der åbenbart var rendt fra en aftale om at sælge hende en sofa. Hun havde ikke betalt for sofaen - sælger stoppede bare med at svare; måske fordi hun bor i et helt andet område 30 km væk og spurgte ind til transport. Dårlig stil, ja, men en katastrofe - nej. I de fleste tilfælde ville man så nok bare tænke "Øv - den handel gik da vist i vasken; jeg finder en anden sofa" - men ikke hende her. Hun oprettede et opslag i en lokal gruppe for vores by og efterlyste personen med navn og profilfoto, fordi han var rendt fra deres aftale. Hvad skulle vi andre så gøre, hvis vi kendte personen - tvinge ham til at sælge hende sofaen? :gruble:
12
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 4. jun 2019, 15:35

“Kan du levere? Du bor langt fra mig?”

Nej, du bor jo lige så langt væk fra mig :lol:

Det skal siges vi taler om måske 3 km her, men leverer af princip ikke! (Med mindre de vil betale xtra men det har jeg godt nok aldrig oplevet)
6
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tilly » 4. jun 2019, 15:53

Jeg solgte et par sko til en kvinde. Efter et par dage får jeg en anklagende besked om hvorvidt jeg har glemt at sende skoene. Jeg tjekker t&t og kan se at skoene er klar til afhentning i pakkeshop. Jeg skriver dette til køber, og spørger om hun ikke har fået besked på sms/mail, hun hvorefter hun svarer "jeg tjekker lige", og efterfølgende "finder" mailen. Det viser sig at hun havde skrevet forkert mobil nr, og ikke havde tjekket sin mail.

Men det var da godt hun lige kunne nå at anklage mig for at snyde :sarkasme:
Senest rettet af Tilly 4. jun 2019, 19:34, rettet i alt 1 gang.
23
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 4. jun 2019, 16:55

Jeg skriver på et par bukser på Reshopper, der står til 50 kr. Der er en, der har budt 40 kr., og jeg byder så de 50, der forlanges. Kort efter sender sælger et modbud på 75. Det er fandeme mærkeligt.
10
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jun 2019, 11:52

Trappestige skrev:Jeg spurgte tidligere i dag om en vares pris på dba var til forhandling. Derefter faldt jeg i søvn og har senere ikke haft mobilen ved hånden. Nu, kun få timer senere er sælger gået helt amok. :lol: Han har svaret på sin annonce, først med at han gerne vil regulere prisen lidt, kort efter “Var det kun for sjov at du skrev?” og nu har han fundet frem til min profil og har spurgt om prisen er til forhandling på samtlige af mine annoncer. :lol: Jeg er næsten nødt til at købe hans vare nu, bare for at møde ham live. :popkorn:


Jeg har set romantiske film nok til at vide hvordan DET vil ende...


rom2.jpg

rom1.jpg

rom3.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jun 2019, 12:12

Trappestige skrev:
... Sådan her? :genert:


Holy moly!
"Hold den gode tone" siger beskedfeltet, som om det allerede ved hvad han har gang i :-D
15
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 11. jun 2019, 13:04

Trappestige skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Trappestige skrev:Jeg spurgte tidligere i dag om en vares pris på dba var til forhandling. Derefter faldt jeg i søvn og har senere ikke haft mobilen ved hånden. Nu, kun få timer senere er sælger gået helt amok. :lol: Han har svaret på sin annonce, først med at han gerne vil regulere prisen lidt, kort efter “Var det kun for sjov at du skrev?” og nu har han fundet frem til min profil og har spurgt om prisen er til forhandling på samtlige af mine annoncer. :lol: Jeg er næsten nødt til at købe hans vare nu, bare for at møde ham live. :popkorn:


Jeg har set romantiske film nok til at vide hvordan DET vil ende...



... Sådan her? :genert:


Altså....Jeg har set masser af Made-for-tv kærlighedsfilm som starter PRÆCIS på den måde.....Med at 2 modsætninger mødes. I starten kan de ikke fordrage hinanden. Men så finder de fælles fodslag. Og TADAAAAAAAAAA.....

Billede
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jun 2019, 15:20

Trappestige skrev:Jeg har stalket ham frem på Facebook. Ét billede af en meget sur, rødmosset og meget gammel mand. Præcis, som jeg forventede at han ville se ud.

Not gonna happen. :D


Hmm så er vi nok ude i noget godsejer og tidligere mandesupermodel som gemmer sig bag falske profilfotos fordi han ikke vil dømmes på sit smukke ydre.
Vreden skyldes at en spåkone har forudsagt at han skal finde kærligheden via en salgsportal på nettet, så nu fylder enhver henvendelse ham med stor længsel og utålmodighed.
18
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Livets forhold"