Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. maj 2018, 11:13

Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 22. maj 2018, 11:17

Juki skrev:
Yuna skrev:
Skorstenen skrev:Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.
...

Wtf :lol: Er der nogen der har bidt på?

Jeg så også en annonce engang med en gammel trailer hvor siderne var af noget gammelt råddent træ. Dækkene var ligeledes helt mørnede. Jeg ved ikke om man kan genbruge metallet fra en, men ellers virker det også ret optimistisk.

Jeg skal lige se om jeg kan finde annoncen.

Det skulle ikke undre mig at der sidder en eller anden derude der har afhentet det :lol:

Overvejer selv at bortgive en sæk med plantejord, hvor der nok er 2 håndfulde tilbage i - bare for at se, om det kan lade sig gøre :ivrig:
3
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 11:20

TakeAChanceOnMe skrev:
Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...

Det lyder også irriterende. Folks trang til at overdynge deres tøj med vaskepulver og skyllemiddel med parfume, i forbindelse med et salg, er virkelig også irriterende.

Findes der ikke et eller andet der kan tage lugten hvis man lægger kjolen i blød i det?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 22. maj 2018, 11:22

TakeAChanceOnMe skrev:
Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...

Prøv eddike - det skulle i hvert fald tage tobaks-lugt :)
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. maj 2018, 11:40

Lathyrus skrev:
Yuna skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...

Prøv eddike - det skulle i hvert fald tage tobaks-lugt :)


Eller Rodalon - det kan tage den dårlige lugt i sportstøj eller i et hengemt håndklæde fra bunden af gymnastiktasken.


Må se om jeg kan få fat på noget, indtil videre er det ikke lykkedes mig at finde rodalon herovre. Eller eddike der ikke bliver brugt på mad :puke:

Jeg er bare virkelig muggen nu. Den er faktisk blevet vasket to gange og alt det har gjort indtil videre, er at gøre lugten stærkere. Jeg har aldrig selv røget hash og når min kærestes stedbror går i gang er jeg også den første til at brokke mig. Nu har jeg en kjole der virkelig stinker...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf kidkomb » 22. maj 2018, 11:43

TakeAChanceOnMe skrev:
Lathyrus skrev:
Yuna skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...

Prøv eddike - det skulle i hvert fald tage tobaks-lugt :)


Eller Rodalon - det kan tage den dårlige lugt i sportstøj eller i et hengemt håndklæde fra bunden af gymnastiktasken.


Må se om jeg kan få fat på noget, indtil videre er det ikke lykkedes mig at finde rodalon herovre. Eller eddike der ikke bliver brugt på mad :puke:

Jeg er bare virkelig muggen nu. Den er faktisk blevet vasket to gange og alt det har gjort indtil videre, er at gøre lugten stærkere. Jeg har aldrig selv røget hash og når min kærestes stedbror går i gang er jeg også den første til at brokke mig. Nu har jeg en kjole der virkelig stinker...

Du går i et byggemarked og køber acetic acid og blander det op, vupti har du ren eddike.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. maj 2018, 11:49

kidkomb skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Lathyrus skrev:
Yuna skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Juki skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.

Folk der har brug for penge til at købe mere hash? :genert:


God pointe. Jeg er virkelig skuffet. Havde håbet lugtrn var gået af efter vask...

Prøv eddike - det skulle i hvert fald tage tobaks-lugt :)


Eller Rodalon - det kan tage den dårlige lugt i sportstøj eller i et hengemt håndklæde fra bunden af gymnastiktasken.


Må se om jeg kan få fat på noget, indtil videre er det ikke lykkedes mig at finde rodalon herovre. Eller eddike der ikke bliver brugt på mad :puke:

Jeg er bare virkelig muggen nu. Den er faktisk blevet vasket to gange og alt det har gjort indtil videre, er at gøre lugten stærkere. Jeg har aldrig selv røget hash og når min kærestes stedbror går i gang er jeg også den første til at brokke mig. Nu har jeg en kjole der virkelig stinker...

Du går i et byggemarked og køber acetic acid og blander det op, vupti har du ren eddike.


Tak! Det vil jeg huske - lige pt tror jeg at jeg vil vaske den igen (med masser af fabric softener!) og så kontakte sælger, for det kan ikke være rigtigt at jeg nu skal ud og bruge penge for at få hash-lugt ud af kjolen..
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 12:04

Jeg har fundet trailer-annoncen, men jeg kan ikke finde ud af at ændre billedformatet på min telefon så det ikke er for stort at lægge op :cuss: Jeg må undersøge det nærmere senere.

Men apropos så har jeg aldrig fattet pointen i truslen om at varen bliver smidt ud eller givet til genbrug hvis ingen bider på indenfor relativ kort tid. Det er fint nok at have en deadline for hvor længe man vil beholde varen, men du skal da ikke sige at den er lige til at smide ud, hvis du vil sælge det... :genert:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 22. maj 2018, 15:57

Juki skrev:Men apropos så har jeg aldrig fattet pointen i truslen om at varen bliver smidt ud eller givet til genbrug hvis ingen bider på indenfor relativ kort tid. Det er fint nok at have en deadline for hvor længe man vil beholde varen, men du skal da ikke sige at den er lige til at smide ud, hvis du vil sælge det... :genert:


"Jeg sælger denne sofa til 3000 kr. fast pris. Den fejler ingenting, vi har bare købt en ny. Skal hentes senest fredag, ellers bliver den kørt til storskrald." Yeah right, som om du ville køre 3000 kr. til storskrald. Så står den nok ikke som ny.. :sarkasme:
9
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 22. maj 2018, 16:08

TakeAChanceOnMe skrev:Havde en mega god oplevelse på Vinted. Super god service af sælger og jeg ELSKER min nye kjole.

Jeg synes den lugtede lidt sjovt da jeg fik den, plastik med en underlig undertone. Smed den i vaskemaskinen. Nu STINKER den af hash. Som i seriøst stinker.
Intet af vores andet tøj lugter og der er for en gangs skyld ikke røget hash i huset i længere tid!

Hvem fanen sælger tøj der virkelig stinker af hash? Det er kraftedme ringe og jeg overvejer virkelig at kontakte sælger og spørge om pengene tilbage, for det lader ikke til at vask kan få lugten ud.


Hæng den udenfor til tørring og lad den hænge en uge. Frisk luft myrder dårlig lugt i ting. Jeg har taget lugten af kattetis i hhv en lædertaske og en læderjakke på den måde. Tasken kom i blød og stod i frost på altanen i 1 uge. Jakken lå i blød i eddikevand i nogle timer og hang derefter på altanen i 3 dage. Alle spor af en af de allerværste og allerværste lugte er væk i begge ting.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 31. maj 2018, 10:15

RavenClaw skrev:Det er godt nok ikke direkte salgsportal, men et efterforløb af en handel. Here goes:

Jeg har solgt en bog til en kvinde, der bor i den anden ende af landet end mig. Alt går som smurt, og jeg sender hende pakken med DAO. Hun skriver så et par dage efter med beskeden om, at noget må være gået galt. Hun er lige kommet hjem med pakken og i den ligger en BH. Pakkenummeret er korrekt, men det er fragtkoden ikke. Nogen har altså byttet rundt på de to labels undervejs, hvilket nu har resulteret i, at BH'en er endt hos min bogkøber, og bogen er endt hos et undertøjsfirma i min del af landet...

Jeg fandt dog frem til afsenderen af BH'en, som har taget fat i undertøjsfirmaet. Vi arbejder på at finde en løsning med at få byttet pakkerne rundt igen.


Ej, der skal næsten update på den her. Det bliver mere tragikomisk.

DAO erkendte, at de havde lavet en fejl og byttede rundt på pakkerne uden beregning. Bogen er kommet fint frem til min køber. Men men men.. i dag skriver afsenderen af BH'en så, at undertøjsfirmaet nægter at give hende de 500 kr. retur, som hun har krav på, da de siger, pakken aldrig er kommet frem. Jeg skriver så til min køber og beder om pakkens trackingnummer.
Det viser sig så, at undertøjsfirmaet i april har fået en besked om, at pakken er klar til afhentning, men de har valgt ikke at afhente den, og den er derefter sendt retur efter 10 dage. Nu ved ingen, hvor pakken er, og den søde kvinde kan ikke få sine penge retur, fordi undertøjsfirmaet har kvajet sig.. :forvirret2:
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Stitch » 1. jun 2018, 09:48

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Det er godt nok ikke direkte salgsportal, men et efterforløb af en handel. Here goes:

Jeg har solgt en bog til en kvinde, der bor i den anden ende af landet end mig. Alt går som smurt, og jeg sender hende pakken med DAO. Hun skriver så et par dage efter med beskeden om, at noget må være gået galt. Hun er lige kommet hjem med pakken og i den ligger en BH. Pakkenummeret er korrekt, men det er fragtkoden ikke. Nogen har altså byttet rundt på de to labels undervejs, hvilket nu har resulteret i, at BH'en er endt hos min bogkøber, og bogen er endt hos et undertøjsfirma i min del af landet...

Jeg fandt dog frem til afsenderen af BH'en, som har taget fat i undertøjsfirmaet. Vi arbejder på at finde en løsning med at få byttet pakkerne rundt igen.


Ej, der skal næsten update på den her. Det bliver mere tragikomisk.

DAO erkendte, at de havde lavet en fejl og byttede rundt på pakkerne uden beregning. Bogen er kommet fint frem til min køber. Men men men.. i dag skriver afsenderen af BH'en så, at undertøjsfirmaet nægter at give hende de 500 kr. retur, som hun har krav på, da de siger, pakken aldrig er kommet frem. Jeg skriver så til min køber og beder om pakkens trackingnummer.
Det viser sig så, at undertøjsfirmaet i april har fået en besked om, at pakken er klar til afhentning, men de har valgt ikke at afhente den, og den er derefter sendt retur efter 10 dage. Nu ved ingen, hvor pakken er, og den søde kvinde kan ikke få sine penge retur, fordi undertøjsfirmaet har kvajet sig.. :forvirret2:


Jøsses, sikke et cirkus.

Håber de finder frem til en god løsning. Det der er da ikke holdbart.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2018, 10:44

Min kæreste har solgt vores kradsetræ, så vi slipper for at flytte det med. Køberen har fået det til en god pris, men kunne først hente i går. Min kæreste havde en rimelig kraftig fornemmelse af, at det var fordi hun ville vente til der gik penge ind, men eftersom vi først flytter om en måned gik han med til det.

Nå, i går skriver han så til hende og spørger, hvad tid hun kommer og henter det. Og så får han en sang fra de varme lande om, at hun er indlagt og hendes kat i øvrigt faldt ud af vinduet den 22. og døde. Okay, men du skrev jo altså på kradsetræet den 23., dame! :rulle:
15
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2018, 10:45

Åh ja, jeg er iøvrigt selv ved at sælge nogle dyre hovedpuder, jeg har vundet. Jeg sælger dem til under halv pris, det er lissom stadig en gevinst for mig.
Køber synes, at det er enormt besværligt at hun først kan hente dem efter 17. og kunne jeg ikke lige sørge for at være hjemme midt på dagen i stedet?
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 1. jun 2018, 11:22

Vi har skrevet på en cykkel på dba.
Annoncen var lidt gammel så vi spurgte om den stadig var til salg. Der gik godt en time og svaret var “ja”
Så spørger vi om vi må komme og se cyklen, gerne samme aften hvis det er muligt, men ellers når de har tid.
Vi får intet svar. Et par dage senere skriver vi igen vi gerne vil se cyklen. Og stadig ingen svar.

Så er man da ikke ret interesseret i at sælge sine ting.
3

Tilbage til "Livets forhold"