Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf girl_beat » 12. dec 2017, 08:28

TomKah skrev:Jeghar valgt håndklæder også fra GJ (han har åbenbart virkelig været om sig i år med arbejdsgivertilbud). Jeg er ikke vild med dem, men det var dem jeg var mindst ikke vild med.

Sådan er jeg endt med en Royal Copenhagen vase :genert:

Vi kunne vælge mellem 15-18 forskellige ting, og ingen af dem var specielt spændende, så jeg valgte vasen. Lidt ærgerligt at man føler sig 'tvunget' til at vælge en gave på den måde, egentlig...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Zonta » 12. dec 2017, 08:39

girl_beat skrev:
TomKah skrev:Jeghar valgt håndklæder også fra GJ (han har åbenbart virkelig været om sig i år med arbejdsgivertilbud). Jeg er ikke vild med dem, men det var dem jeg var mindst ikke vild med.

Sådan er jeg endt med en Royal Copenhagen vase :genert:

Vi kunne vælge mellem 15-18 forskellige ting, og ingen af dem var specielt spændende, så jeg valgte vasen. Lidt ærgerligt at man føler sig 'tvunget' til at vælge en gave på den måde, egentlig...

Kan man ikke bare lade være med at vælge?
0
J, juli 2018.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Undtagelsen » 12. dec 2017, 08:39

Lys skrev:Ingenting som offentligt ansat.


Jeg er ansat i et ret stort privat firma og får heller ikke julegave.
Det er ikke kun offentligt ansatte, der ikke får.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Akehurst2 » 12. dec 2017, 08:47

Undtagelsen skrev:
Lys skrev:Ingenting som offentligt ansat.


Jeg er ansat i et ret stort privat firma og får heller ikke julegave.
Det er ikke kun offentligt ansatte, der ikke får.


Næ, min mand er privatansat og får ingenting.

Jeg får som offentligt ansat heller ikke noget, men i år, hvor jeg er udstationeret, blev jeg inviteret hjem til julefrokosten inklusive betalt flybillet, så jeg har ikke noget at brokke mig over.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf sigge » 12. dec 2017, 08:54

girl_beat skrev:
TomKah skrev:Jeghar valgt håndklæder også fra GJ (han har åbenbart virkelig været om sig i år med arbejdsgivertilbud). Jeg er ikke vild med dem, men det var dem jeg var mindst ikke vild med.

Sådan er jeg endt med en Royal Copenhagen vase :genert:

Vi kunne vælge mellem 15-18 forskellige ting, og ingen af dem var specielt spændende, så jeg valgte vasen. Lidt ærgerligt at man føler sig 'tvunget' til at vælge en gave på den måde, egentlig...


I de år, vi har haft muligheden for selv at vælge mellem flere forskellige gaver, har der altid været nogle pakker med noget spiselig eller drikkeligt. Dem har flere af mine kolleger valgt som "mindst ikke vild med"-ting, for så får man da ikke noget, der skal stå og fylde op - det er jo væk, når man har spist/drukket det. :)

Det er 3-4 år siden, vi begyndte at få de der vælg-selv-gaver, og jeg har også et enkelt år haft svært ved at finde noget, jeg virkelig havde lyst til at få, men ellers synes jeg egentlig, vi har været heldige. Det sidste år, inden vi gik over til det her system, fik vi allesammen en fin, dyr termokande, som jeg havde absolut intet at bruge til, for jeg bruger aldrig termokander. Men den er min mor vældigt glad for den dag i dag. Så jeg tænker, at hvis jeg igen kommer ud i ikke at kunne finde noget i de der vælg-selv-ordninger, vil jeg se, om jeg kan finde noget, jeg kan give videre som julegave til min familie eller andre.
0
You can't spell awesome without me.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Lys » 12. dec 2017, 08:57

Akehurst2 skrev:
Undtagelsen skrev:
Lys skrev:Ingenting som offentligt ansat.


Jeg er ansat i et ret stort privat firma og får heller ikke julegave.
Det er ikke kun offentligt ansatte, der ikke får.


Næ, min mand er privatansat og får ingenting.

Jeg får som offentligt ansat heller ikke noget, men i år, hvor jeg er udstationeret, blev jeg inviteret hjem til julefrokosten inklusive betalt flybillet, så jeg har ikke noget at brokke mig over.


Jeg har mig bekendt ikke skrevet noget om privatansatte, men har blot beskrevet min egen situation. Jeg ved selvfølgelig godt, at alle privatansatte ikke har samme vilkår/forhold i forbindelse med deres ansættelse (ligesom det ikke er tilfældet for alle offentligt ansatte).

EDIT: Jeg brokker mig i øvrigt heller ikke - vi fik en meget fin og flot julefrokost (delvist selvbetalt).
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf girl_beat » 12. dec 2017, 09:20

Zonta skrev:
girl_beat skrev:
TomKah skrev:Jeghar valgt håndklæder også fra GJ (han har åbenbart virkelig været om sig i år med arbejdsgivertilbud). Jeg er ikke vild med dem, men det var dem jeg var mindst ikke vild med.

Sådan er jeg endt med en Royal Copenhagen vase :genert:

Vi kunne vælge mellem 15-18 forskellige ting, og ingen af dem var specielt spændende, så jeg valgte vasen. Lidt ærgerligt at man føler sig 'tvunget' til at vælge en gave på den måde, egentlig...

Kan man ikke bare lade være med at vælge?

I princippet, jo... Men der blev jævnligt sendt påmindelser om at huske julegaven, så man ville gøre sig temmelig (uheldigt?) bemærket, hvis man ikke ønskede at modtage noget :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Fræksak » 12. dec 2017, 09:50

De år, hvor jeg ikke har stået og manglet nogle af de (ellers flotte og fine) ting, vi har kunnet vælge imellem, har jeg givet valget videre til en sød dame, som jeg i sin tid kom i kontakt med gennem Julehjælpen herinde. For hende er det mega luksus at kunne vælge mellem en masse ting, hun ellers aldrig ville prioritere til sig selv eller hjemmet, fordi der skal mad på bordet og tøj på ungerne osv.

Jeg nævner det ikke for at pudse glorien men som inspiration til de der "tvungne" vælg-selv-julegavescenarier :).
22
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Akehurst2 » 12. dec 2017, 10:38

Lys skrev:
Akehurst2 skrev:
Undtagelsen skrev:
Lys skrev:Ingenting som offentligt ansat.


Jeg er ansat i et ret stort privat firma og får heller ikke julegave.
Det er ikke kun offentligt ansatte, der ikke får.


Næ, min mand er privatansat og får ingenting.

Jeg får som offentligt ansat heller ikke noget, men i år, hvor jeg er udstationeret, blev jeg inviteret hjem til julefrokosten inklusive betalt flybillet, så jeg har ikke noget at brokke mig over.


Jeg har mig bekendt ikke skrevet noget om privatansatte, men har blot beskrevet min egen situation. Jeg ved selvfølgelig godt, at alle privatansatte ikke har samme vilkår/forhold i forbindelse med deres ansættelse (ligesom det ikke er tilfældet for alle offentligt ansatte).

EDIT: Jeg brokker mig i øvrigt heller ikke - vi fik en meget fin og flot julefrokost (delvist selvbetalt).


Bemærkningen om brok var mest henvendt til mig selv. Ikke at jeg som sådan brokker mig, men jeg kan da godt blive misundelig over de fine gaver alligevel. Men i år brokker jeg mig så ikke :-D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Wizzze » 12. dec 2017, 10:53

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:
Akehurst2 skrev:
Undtagelsen skrev:
Lys skrev:Ingenting som offentligt ansat.


Jeg er ansat i et ret stort privat firma og får heller ikke julegave.
Det er ikke kun offentligt ansatte, der ikke får.


Næ, min mand er privatansat og får ingenting.

Jeg får som offentligt ansat heller ikke noget, men i år, hvor jeg er udstationeret, blev jeg inviteret hjem til julefrokosten inklusive betalt flybillet, så jeg har ikke noget at brokke mig over.


Jeg har mig bekendt ikke skrevet noget om privatansatte, men har blot beskrevet min egen situation. Jeg ved selvfølgelig godt, at alle privatansatte ikke har samme vilkår/forhold i forbindelse med deres ansættelse (ligesom det ikke er tilfældet for alle offentligt ansatte).

EDIT: Jeg brokker mig i øvrigt heller ikke - vi fik en meget fin og flot julefrokost (delvist selvbetalt).


Bemærkningen om brok var mest henvendt til mig selv. Ikke at jeg som sådan brokker mig, men jeg kan da godt blive misundelig over de fine gaver alligevel. Men i år brokker jeg mig så ikke :-D


Jeg bytter gerne min julegave mod daglig adgang til fritter, øl og chokolade :savl:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf sigge » 12. dec 2017, 11:58

Wizzze skrev:Jeg bytter gerne min julegave mod daglig adgang til fritter, øl og chokolade :savl:


Nå ja, jeg har godt hørt, at den slags ikke er til at opdrive i København. :lol2:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2017, 12:49

Vi kunne vælge mellem forskellige ting. Jeg valgte en Mr. Watson lampe til vores nye hus: https://www.culture-me.dk/da/lamper/412 ... HMQAvD_BwE
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf flicka » 12. dec 2017, 19:36

Jeg har ikke fået min gave endnu, men jeg ved at jeg får en varm vinterjakke til arbejdsbrug.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Daine » 12. dec 2017, 19:50

Jeg kan godt mærke, at jeg er meget ucharmerende misundelig på de af jer, der får gode gaver. Og det er i mine øjne langt de fleste af jer. Jeg gad virkelig godt, at min arbejdsgiver kunne se lyset i at pleje sine medarbejdere bare lidt. Vi fik det valg, jeg skrev om på side 1, og det er kun dem under 18, der kan få noget andet end vin (chokolade). Og det uanset om man har en religiøs overbevisning der gør at man ikke drikker, ikke kan lide vin eller feks har en sygdom der gør man ikke kan/må drikke. Så må man vælge alternativ to. Ikke noget med at favne medarbejdernes forskelligheder.

Jeg arbejder i en fucking boghandel! Hvor svært ville det lige være at melde ud, at alle må vælge en vare til max 300,- i butikken? Vi sælger bøger, (bræt)spil, tasker, oplevelsesgaver mv. ALLE ville kunne finde noget. Så skal chefen i pågældende butik bare debitere varen til vores hovedkontor med navnet på personen på (ultra nemt) og så var dén skid sgu slået.

/misundelse off. Næsten.
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Anilara » 12. dec 2017, 20:02

Da vores afdeling har overskredet budgettet, er vi de eneste på rådhuset som ikke får julegaver i år - udover et julekort vi selv kan downloade på intra :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"