Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf D.itsen » 7. dec 2017, 20:47

Jeg kan ikke læse artiklen, men hvis folk reelt kunne noget, så ville jeg bestemt ikke have noget imod hjemmestikket eller syet tøj, alt mulig krea-kunst og den slags. Men jeg ville få så meget stress hvis jeg skulle lave noget, jeg er virkelig ikke kreativ og det eneste hjemmelavede jeg laver er at sylte og bage, og det synes jeg er for lidt til en rigtig gave
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf lillebjoern » 7. dec 2017, 21:18

Ingen i min familie er kreative udover mig og min mor. Så det ville vitterligt være mig og min mor som gjorde noget ud af vores gaver, og så ville vi sikkert få et par hjemmemalede krus af de andre (som i øvrigt alle er 30+... ikke børn...). Men jeg er virkelig fan af idéen om en mindre materialistisk jul. Min ene bror er meget imod julens materialisme, så jeg køber bare en mindre gave til ham, og så køber han en mindre gave til mig. Det har jeg det helt fint med. Med det antal gaver, jeg får, kan jeg alligevel ikke fylde ønskerne ud med noget, der er særligt meningsfyldt. Jeg synes det er helt grotesk at man skal "gå og finde på" ønsker - altså, det er da materialisme udover alle grænser at man skal give noget bare for at give, hvis modtageren i længere tid har skulle gå og finde på ønsker, som bare er sådan lidt "blah". Min mor går helt gaveamok hver jul, og jeg ville ønske hun fokuserede mindre på gaver end hun gør i dag, men hun prøver helt sikkert at kompensere for vores dårlige økonomi i vores barndom. Suk. Jeg ville faktisk nærmest hellere have de hjemmemalede krus!

Nu blev det en længere rant om materialisme i julen, men det er altså min kæphest... :genert:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. dec 2017, 22:44

Jeg kan godt lide ideen, men jeg tror ikke på, at den i sig selv er nøglen til mindre materialisme, mere hygge og fordybelse, en øget følelse af at blive set, osv.
Det er og bliver efter min mening relationen.

Hvis fx. en givers fokus generelt er præstation og show off, vil det næppe ændre sig, blot fordi gaverne skal være hjemmelavede. Og gaver mellem mennesker, der dybest set ikke kender eller interesserer sig for hinanden, bliver næppe heller mere personlige af ikke at være blevet fremskaffet i en butik.
5
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf godtnavn » 7. dec 2017, 22:48

Mavis skrev:Nej tak. Jeg ville være glad for hjemmelavede gaver og giver også selv sådanne, men helt ærligt, ville jeg være lidt skuffet hvis jeg ikke fik nogle dejligt materialistiske ting som tøj og tegneserier :genert:


Din familie må i gang med symaskiner og tegneri :P
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 22:48

Jeg ville elske det :D Det ville betyde så meget mere for mig at få sjove, hjemmelavede gaver. Selvom folk i min familie ikke er kreative, så bare det, at de havde lagt tid og energi i det. Og jeg er selv mega kreativ, så jeg ville elske at give kreative gaver :D

Den bedste gave, jeg har fået, var et lille hjemmelavet fotoalbum med babybilleder af mig selv med min mor (fordi hun er død, og jeg ikke havde nogle barndomsbilleder).

Der er dog ingen andre i min familie, der ville synes om den ide.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Kakro05 » 8. dec 2017, 08:04

Jeg synes det er en skøn ide. Jeg har dog lidt svært ved at se det fungere for børnene, men jeg kan jo tage fejl :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf godtnavn » 8. dec 2017, 08:38

Jeg ville elske det i teorien, meeeen jeg tror ikke jeg ville have tiden, så skulle jeg i hvert fald vide det i meget god tid, f.eks. året før, og så ved jeg ikke om jeg ville kunne vente helt til jul med at give en gave der blev færdig f.eks. i februar :genert:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Slettet bruger » 8. dec 2017, 11:19

Hvis det blev reglen i min familie, ville jeg folde en 500 kroneseddel som en sommerfugl til hvert familiemedlem. Mere tid ville jeg ikke gide bruge på det.
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf fisken80 » 8. dec 2017, 12:26

Jeg har intet imod slv at få hjemmelavede gaver. Min mor er enormt dygtig til håndarbejde i alle afskygninger og jeg har fået flere fine hjemmelavede gaver af hende. Hendes to børnebørn elsker også hendes kreationer og ønsker sig af og til specifikt hjemmelavede ting af hende.

Men folk skal ikke forvente at få den slags fra mig. Jeg er meget lidt kreativ og når jeg endelig forsøger bliver det mildest talt ikke kønt.

Så jeg ville gøre som abcd og folde en pengeseddel, hvis nogen begyndte at forlange hjemmegjort fra mig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf MOGA » 8. dec 2017, 12:58

Det ville ikke fungere hos os.
Men for ikke at drukne i gaver, har vi vedtaget, at alle voksne kun giver gave til én, det går efter lodtrækning.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Mulan » 8. dec 2017, 15:03

Uh. Det kunne være så fint. Men min mor ville hade det. Hun er supersuperantikrea. Jeg ville elske at få hjemmelavede gaver fra min søs. Det gør jeg alligevel, men uden for julen. :D
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2017, 20:36

Jeg ville elske det. Vi er flere som hækler og strikker og i min kærestes familie er der nogle dygtige håndværkere, fx en snedker, som laver virkelig smukke ting i træ. Så der ville være fin mulighed for hjemmegjorte skønne ting.

En af mine bedste fødselsdagsgaver nogensinde har i øvrigt været da nogle veninder troppede op uanmeldt og raidede mine altankasser. jeg havde de smukkeste blomster en hel sommer!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2017, 20:39

Vi giver i øvrigt alle bedsteforældre fotobøger, så det er jo sådan lidt semi-hjemmegjort. Men det ville have været rigtig hyggeligt at få billederne printet i stedet og sætte i et album og håndskrive lidt noter til billederne i stedet for...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Myresluger » 8. dec 2017, 21:48

Vi er ikke særligt kreative, men jeg ville da nok kunne finde på noget. MEN jeg ved ikke hvornår jeg skulle få lavet gaver- det ville være voldsomt stressende og overhovedet ikke hyggeligt! Hvis ikke man er typen der ellers har gang i nogle nørklerier, kan det nok være svært at presse ind i en i forvejen presset hverdag. Så nej tak herfra!
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22962

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. dec 2017, 21:52

Jeg kan godr tegne lidt - dog ikke portrætter og den slags, folk faktisk gider have - og kunne nok godt kaste mig over andre kreative projekter, men jeg ville dø af stress over at skulle producere ting, jeg kunne være stolt af, til over 20 mennesker. Min mor ville være fabelagtig til det, resten af min familie ville ikke ane deres gode råd.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Livets forhold"