Hvad ønsker du dig i 2018?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf admin » 19. nov 2017, 19:38

I 2018 ønsker jeg mig:
(Tekst slettet af moderator, da bruger er slettet, og trådstarter nu er ændret til admin)

Hvad vil du næste år?
Senest rettet af Anonymous 27. dec 2017, 22:17, rettet i alt 2 gange.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Hunkat » 19. nov 2017, 19:52

Mit ønske for 2018 er relativt simpelt: fred og ro. De sidste par år har været voldsomt kaotiske og jeg er simpelthen slidt helt ned efterhånden. Jeg har været sygemeldt (fuldtid/deltid) i 9 måneder fra mit job så mit eneste ønske er at komme tilbage på ret kurs. Ikke fordi man bare bliver 'rask' men en smule mere stabil psyke kunne bare være så lækkert.

Der er også sket gode ting, det er ikke det men det bliver overskydet af alle de dårlige dage. Så mit håb er at det vender, at de gode dage kommer i overtal.
En successful familiesammenføring kunne også være rart, sådan lidt mere praktisk.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Neenah » 19. nov 2017, 19:55

En baby, godt helbred til min familie og mig selv, og at jeg beholder mit job.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf LadyFox » 19. nov 2017, 19:58

- At falde godt til på min uddannelse.
- At finde en elevplads i Psykiatrien.
- At få gjort noget ved mine tænder der er blevet møghamrende skæve.
- At slippe for alle de konflikter og kriser der har fyldt de sidste par år.
- At finde kærlighed.
- At finde nye venskaber.
3
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Daine » 19. nov 2017, 20:09

Jeg har mange små og større ønsker for 2018. Så er chancen for at nogle af dem går i opfyldelse forhåbentlig større :genert:

- Jeg finder et nyt job, hvor jeg kan få nye og større udfordringer.
- Jeg bliver bedre til at spare penge op, bruge hvad jeg har og - forsøge - at leve mere minimalistisk. Indse at materielle ting ikke gør mit liv lykkeligere. Der skal også ryddes op i skuffer og skabe og smides ud, har lidt et samlergen.
- Jeg sætter mere fokus på sunde madvaner og motion. Et vægttab på mindst 10 kg i løbet af året er realistisk.
- Jeg bliver bedre til at skabe nye kontakter. Starter måske på holdtræning? Eller aftenskole? Holder fast i nye venner og bliver bedre til selv at opsøge dem.
- Jeg anskaffer mig en kat eller to. En mangeårig drøm.
- Jeg vil læse/høre mindst én ny bog om ugen.
- Jeg vil samle alle mine puslespil mindst én gang i løbet af året.
- Jeg vil på en lidt længere sommerferie i år, mindst 3 overnatninger, gerne 4.
- Jeg selv og min familie forbliver så raske og rørige som det kan forventes jf alder.
- Jeg finder mig en sød kæreste (den skal ligesom med, selvom jeg næsten har opgivet det)
Senest rettet af Daine 19. nov 2017, 20:29, rettet i alt 1 gang.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf JoyNips » 19. nov 2017, 20:22

- Jeg siger mit job op her i slutningen af november, så jeg vil rigtig gerne have et nyt job snart.
- Jeg håber at min søn bliver kørt godt ind i vuggestue og at han bliver glad for at gå der.
- Jeg skal have ny hest
- huskøb!
Senest rettet af JoyNips 19. nov 2017, 22:38, rettet i alt 1 gang.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Vixen » 19. nov 2017, 20:27

Jeg håber, at min kæreste og jeg falder godt til i rollen som nybagte forældre i 2018 (jeg føder forhåbentlig i løbet af den næste uges tid). Håber, vores lille datter er sund og rask, og at hun kommer til at bringe en masse glæde med sig. Derudover glæder jeg mig til at få gang i vores sexliv igen, det har jeg savnet her til sidst i min graviditet.

Jeg glæder mig til at overtage vores hus til foråret, og til en sommer, hvor vi kan åbne døren ud til vores egen lille have.

Jeg glæder mig til ikke at være gravid mere. Jeg skal ud og dyrke en masse motion, jeg skal have en stærk krop igen, og jeg skal nyde (forhåbentlig) at kunne gå i alt mit almindelige tøj igen.

Derudover er jeg spændt på at skulle tilbage til jobsøgningen, denne gang uden en graviditet som hæmsko. Jeg glæder mig faktisk nærmest til at melde mig til alle mulige kurser og workshops, hvor sindssygt det end lyder :genert: Og jeg glæder mig til helhjertet jobsøgning, som ikke bare er pligt-ansøginger. Min plan er, at jeg skal ud og sparke nogle døre ind til det lede jobmarked, og så må vi jo se, hvad der sker. Håbet er lysegrønt!
5
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Lykke » 19. nov 2017, 20:39

-beslutte mig for hvad jeg vil med min uddannelse - forhåbentligt får jeg skrevet et speciale.
- mere motion
- mere glæde - generel livsglæde og blive bedre til at se det gode og positive, som der er masser af.
- læse mere
- blive endnu bedre til at bruge mine penge på oplevelser istedet for materielle goder.
- at barnet kommer til at blive glad for at gå i børnehave (sindssygt det allerede er næste år).
- at blive bedre til at være tilfreds, og ikke skulle opleve/gøre alt. Fx rejse mindre, og bare være mere.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Pyjamas » 19. nov 2017, 20:40

At min søn får en god hjælp til de vanskeligheder, han har, så han er godt rustet til at starte i skole i august. Og at hans skolestart er vellykket.
At jeg består min afsluttende eksamen fint uden for meget stress.
At jeg får styr på mit kærligheds-/datingliv. Det er ret rodet for tiden, og på overfladen er jeg tilfreds, men jeg er ikke sikker på, at det i længden er godt for mig på denne måde.
At jeg holder mit rygestop.
At jeg taber mig mindst 5 kg. Gerne 10 :genert:
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. nov 2017, 20:54

- Færdiggøre min uddannelse, forhåbentligt med et godt resultat.
- Flytte i hus, eller i hvert fald tage et betragteligt skridt i retning af at det bliver en realitet inden 2019.
- Besøge mine veninder og familie mere end jeg har gjort i 2016 og 2017.
- Blive bedre til at holde en sund livsstil og så fortsætte med at træne hesten og migselv.
- Få nogle fine resultater på hesten til stævner, samt prøve en masse nye ting som f.eks. terrænspring.
- Blive optaget på Masters og få arbejdet nok til at økonomien kan hænge sammen under den - uden at skulle stresse over det under studiet!
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Anilara » 19. nov 2017, 21:07

-At finde motivation for at blive mere aktiv.
-En hund, tror jeg :blush2:
-At opleve fede koncerter og sportsevents
-At de dem jeg holder af har det godt.
-At se min bror
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Anlewi » 19. nov 2017, 21:16

Jeg ønsker mig ikke særlig meget, for jeg er et sted i livet hvor det hele går rigtig godt.

Jeg tænker dog at jeg gerne vil bruge mere tid på min familie, de betaler ofte prisen i en travl hverdag.

Jeg vil også gerne i gang med lidt nye interesser f.eks
- lære at spille klaver
- starte til spinning igen
- påbegynde min lederuddannelse
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Summer » 19. nov 2017, 22:41

- At jeg består min bachelor og derefter kan kalde mig færdiguddannet. Håber at jeg slutter med et godt resultat - men det er heller ikke jordens undergang eller noget jeg vil dvæle ved hvis jeg ikke gør. Så længe jeg bare består!
- At jeg finder et job som jeg bliver glad for og kan trives i, og håber at det sker hurtigt efter at jeg er færdig med uddannelsen eller kort tid inden jeg er færdig.
- I forlængelse med ovenstående - at kæresten og jeg kan dele udgifterne 50/50. Både fordi jeg har lidt dårlig samvittighed over, at han står med stort set de fleste regninger, men også så jeg kan føle mig lidt mere selvstændig og uafhængig. Derudover er det heller ikke meget man kan, når man er på SU. :D
- At min egen opsparing bliver større.
- Evt. få rettet mine tænder i undermunden, da de er meget skæve.
- At jeg bliver lidt mindre selvkritisk. Er altså for hård ved mig selv mange gange.
- At min fars kræftsygdom bliver ved med at forløbe som det skal. Dvs. at kræften ikke er i aktivitet og stille og roligt bliver mindre, så han ikke skal i behandling igen.
- At min svigermor kan få lidt ro på mht. sygdomme og indlæggelser. Dette år har virkelig været hård mod hende med hensyn til dét. Det har det sådan set i nogle år, men dette år har bare bragt nogle endnu mere kedelige beskeder.
- At jeg får købt min egen bil. Hold nu fast hvor ville det være dejligt! Ikke at skulle tænke på om jeg kan køre med en om morgenen, kan låne min mors, eller om jeg skal tage det offentlige. :lol2:
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Artem » 19. nov 2017, 22:52

- Blive bedre til mit job som bygherre, hvor jeg stadig mangler en del erfaring.
- Løbe mit første halvmarathon. Satser generelt på at løbe en del løb næste år.
- Tabe mig en 5 kilo der også vil gøre mig til en bedre løber.
- Ny nyere brugt bil. Stadig en firehjulstrækker, men på hvide plader.
- At jeg får tiden til at komme mere i gang med at cykle igen, om ikke andet på job selv om der er 30 km hver vej.
- Får gjort mere ud af indretningen i mit hus, både inde og ude. Da jeg bor lidt spartansk.
- Håber det kan blive til et par dates i løbet af året.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Annione » 19. nov 2017, 23:16

Mindre sygdom. Jeg er led og ked af hospitaler og medicin, så mindre medicin og færre indlæggelser kunne være skønt.

Jeg vil gerne være sundere, værne om mit helbred, spise mad, der er fyldt med alt det min krop behøver.

Jeg håber på et tidligt forår, så jeg kan få en smuk, skøn og blomstrende have på min terrasse. Gerne noget der gavner min sundhed og samtidig er godt for bierne.

Jeg ønsker mig ro på følelserne. Ikke så voldsomme udsving, hverken den ene eller den anden vej.

Jeg håber jeg bliver fastansat - har fået forlænget mit vikariat 2 gange. Jeg elsker mit arbejde og vil så gerne blive, hvor jeg endelig er landet igen.

Flere små og hyggelige rejser. Det kunne være fantastisk.
4

Tilbage til "Livets forhold"