Nytårsaften-tråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf HappyQ » 24. nov 2017, 22:03

Manden og jeg plejede at hygge bare os to, nu hygger jeg bare alene, jeg orker ikke fester.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Vixen » 25. nov 2017, 22:08

Det er lidt uvist. Vi kommer til at have en ca. 1 måned gammel baby til den tid, og vi er inviteret til fest hos et vennepar i København med en flok af deres venner og børn. Men det kommer lidt an på vores baby, om vi føler for at køre fra Aarhus til København.

På en måde kunne jeg godt tænke mig, at vi var inviteret til en fest her i Aarhus, hvor vi kunne komme og spise, hygge og nyde nytårsstemningen lidt, og nemt tage hjem når/hvis baby ikke lige var i humør til mere. Og så trænger jeg altså virkelig til at komme i en kjole og nogle høje hæle :genert: Men mine venner, som ellers nok plejer at kunne samles til en nytårsfest, er ret spredte i år, og ingen har rigtig taget stilling til noget. Så nu må vi se.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Newsugar » 5. dec 2017, 19:17

Min mand og jeg bliver hjemme med vores lille hund, laver noget lækkert mad og håber det ikke larmer for meget her inde i byen. Det er første gang jeg holder nytår i denne lejlighed midt inde i byen så frygter det lidt for min hunds skyld.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf godtnavn » 5. dec 2017, 20:09

Vi skal være hjemme, er vores datters første nytår :) Vi skal alve hjemmelavede forårsruller og spise islagkage fra La Glace :D Derudover vil jeg håbe vores datter ikke bliver bange for bragene, det gør jeg nok desværre, så inderst inde frygter jeg dagen og tror det bliver noget lort fra ende til ande :( Plejer ellers at elske nytår og at kigge på fyrværkeri (dog altid kun indefra).
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Tricolette » 6. dec 2017, 12:54

De sidste 4-5 år har jeg (vi) holdt større nytårsrendsammen med en flok venner. Samtidig har søn holdt ungdomsfest i garagen for sine venner.

Året i år har så budt på en skilsmisse her i huset, og sønnen er alligevel ikke her i byen til nytår i år, så ungdomsfesten skal ikke holdes her.

Så lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal nytårsaften. Og jeg har samtidig så fundet en ny kæreste, så spørgsmålet er nok også lige, hvad han evt har af planer/traditioner, og om jeg måske kan snige mig med der.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2017, 13:13

Et af de vennepar vi plejer at holde nytår med, har lige inviteret.
Så det gør vi.
Jeg tror vi bliver 8 voksne og 1 barn til god mad, spil og masser af våde varer.
De bor 300m fra os, så det er virkelig luksus at kunne trille hjem i seng, når man ikke orker mere.
Der kommer dog måske nogle venner fra Fyn også og de plejer at få lov at sove i vores stue.
De har en søn på 1½ og hun er højgravid.
Jeg håber de kommer i år, fordi jeg kan rigtig godt lide dem, men hvis de ikke kommer, så vil jeg nyde at jeg kan få min nattesøvn.
Den kan jeg nemlig også rigtig godt lide :-D
Jeg sover virkelig dårligt når der er gæster i huset.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf heysamaysa » 6. dec 2017, 19:12

vi skal være min kæreste, mig og vores dreng på snart 10 måneder i vores nye hus.


så det bliver stille og roligt med en gang fondue og et enkelt glas eller to bobler!

Det skal nok blive hyggeligt!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Aima » 7. dec 2017, 00:57

Studsgaard skrev:Vi har i en del år haft en fast tradition sammen med nogel venner.
Vi er hos et vennepar der har et stort hus, så vi kan sove der ude.
Det er lidt forskelligt hvor mange vi er, men i år bliver vi formentligt 6 voksne og 7 børn.

Det er så dejligt fordi både vi voksne hygger os og børnene kommer også rigtig godt ud af det med hinanden. Vi tager der ud om eftermiddagen og så laver vi mad sammen, jeg har lavet forretten dagen inden.

Vi ser dronningens tale, hygger os med mad nærmest hele aftenen, hopper ind i det nye år og får skudt det ind med fyrværkeri.
Børnene løber til naboerne og laver "balade" og deres børn kommer over til os og laver "balade"


Hele min barndom, har min nytårsafter været cirka sådan. Mine forældre har tre hold venner som de fejrer nytår med, de mødes om eftermiddagen, laver mad sammen, ser taler og hygger hele aftenen og det meste af natten med lidt fyrværkeri, drinks og snacks. Da vi var børn, legede vi med de andre børn og var ude at fyre knaldperler af og den slags. Da vi blev teenagere fortsatte vi med at være med til spisning og tog ud til fest rundtomkring. Nu er vi (børnene) fra slut-20’erne til start-40’erne, og vi dukker stadig troligt op til nytårsmiddagen hvert år. Ret fint, traditionen startede med fire unge par der mødtes, og nu hvor nogle af os ‘børn’ har partner/børn med, et vi efterhånden en stor flok af næsten tre generationer der mødes.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Studsgaard » 7. dec 2017, 08:56

Aima skrev:
Studsgaard skrev:Vi har i en del år haft en fast tradition sammen med nogel venner.
Vi er hos et vennepar der har et stort hus, så vi kan sove der ude.
Det er lidt forskelligt hvor mange vi er, men i år bliver vi formentligt 6 voksne og 7 børn.

Det er så dejligt fordi både vi voksne hygger os og børnene kommer også rigtig godt ud af det med hinanden. Vi tager der ud om eftermiddagen og så laver vi mad sammen, jeg har lavet forretten dagen inden.

Vi ser dronningens tale, hygger os med mad nærmest hele aftenen, hopper ind i det nye år og får skudt det ind med fyrværkeri.
Børnene løber til naboerne og laver "balade" og deres børn kommer over til os og laver "balade"


Hele min barndom, har min nytårsafter været cirka sådan. Mine forældre har tre hold venner som de fejrer nytår med, de mødes om eftermiddagen, laver mad sammen, ser taler og hygger hele aftenen og det meste af natten med lidt fyrværkeri, drinks og snacks. Da vi var børn, legede vi med de andre børn og var ude at fyre knaldperler af og den slags. Da vi blev teenagere fortsatte vi med at være med til spisning og tog ud til fest rundtomkring. Nu er vi (børnene) fra slut-20’erne til start-40’erne, og vi dukker stadig troligt op til nytårsmiddagen hvert år. Ret fint, traditionen startede med fire unge par der mødtes, og nu hvor nogle af os ‘børn’ har partner/børn med, et vi efterhånden en stor flok af næsten tre generationer der mødes.

Det lyder også bare hyggeligt. Jeg håber da også at vores børn vil blive ved med at syntes det er hyggeligt, selvom der ikke lige er nogen af deres venner hjemmefra i nærheden (dem vi er hos bor 30 km væk fra os)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Hunkat » 7. dec 2017, 09:05

Jeg havde håbet på en let nytårsaften i år. Allerhelst ville jeg selv holde og så inviterer de nærmeste venner men ud af tre er der en der ikke rigtig forbinder nytår med fester, en som er ligeglad og en som helst vil spise pizza i pyjamas foran tv'et. Lidt øv når man godt gad sådan en black tie med lækker mad og vin.

Okay, har så sagt ja til invitation fra familien, det plejer at være hyggeligt (og billigt, det skal man jo heller ikke undervurdere).
Nu er ven nr. 3 så begyndt at spørge om vi ikke kan aflyse aftale hos familien og komme og spise pizza med dem. Og helt ærligt, 1) maden er allerede bestilt og betalt, 2) det er virkelig ikke min definition af en god nytårsaften. Pizza kan man sgu æde alle årets dage...

Men... ven nr. 3 er sindsygt hårdt ramt i øjeblikket, med ulykker af alle slags og jeg kan godt fortstå at h*n bare vil ha' det her år revet ud af kalenderen for evigt.... Så nu har jeg mega dårlig samvittighed, øv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 7. dec 2017, 09:10

Hunkat skrev:Jeg havde håbet på en let nytårsaften i år. Allerhelst ville jeg selv holde og så inviterer de nærmeste venner men ud af tre er der en der ikke rigtig forbinder nytår med fester, en som er ligeglad og en som helst vil spise pizza i pyjamas foran tv'et. Lidt øv når man godt gad sådan en black tie med lækker mad og vin.

Okay, har så sagt ja til invitation fra familien, det plejer at være hyggeligt (og billigt, det skal man jo heller ikke undervurdere).
Nu er ven nr. 3 så begyndt at spørge om vi ikke kan aflyse aftale hos familien og komme og spise pizza med dem. Og helt ærligt, 1) maden er allerede bestilt og betalt, 2) det er virkelig ikke min definition af en god nytårsaften. Pizza kan man sgu æde alle årets dage...

Men... ven nr. 3 er sindsygt hårdt ramt i øjeblikket, med ulykker af alle slags og jeg kan godt fortstå at h*n bare vil ha' det her år revet ud af kalenderen for evigt.... Så nu har jeg mega dårlig samvittighed, øv.


Du skal ikke have dårlig samvittighed! Tilbyd at spise pizza med ham den 1. januar i stedet for og hold så det nytår, du gerne vil.
7
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Hunkat » 7. dec 2017, 09:21

Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:Jeg havde håbet på en let nytårsaften i år. Allerhelst ville jeg selv holde og så inviterer de nærmeste venner men ud af tre er der en der ikke rigtig forbinder nytår med fester, en som er ligeglad og en som helst vil spise pizza i pyjamas foran tv'et. Lidt øv når man godt gad sådan en black tie med lækker mad og vin.

Okay, har så sagt ja til invitation fra familien, det plejer at være hyggeligt (og billigt, det skal man jo heller ikke undervurdere).
Nu er ven nr. 3 så begyndt at spørge om vi ikke kan aflyse aftale hos familien og komme og spise pizza med dem. Og helt ærligt, 1) maden er allerede bestilt og betalt, 2) det er virkelig ikke min definition af en god nytårsaften. Pizza kan man sgu æde alle årets dage...

Men... ven nr. 3 er sindsygt hårdt ramt i øjeblikket, med ulykker af alle slags og jeg kan godt fortstå at h*n bare vil ha' det her år revet ud af kalenderen for evigt.... Så nu har jeg mega dårlig samvittighed, øv.


Du skal ikke have dårlig samvittighed! Tilbyd at spise pizza med ham den 1. januar i stedet for og hold så det nytår, du gerne vil.


Godt forslag men jeg er sikker på at det ender med at de tre sidder sammen og spiser pizza uanset om vi kommer eller ej. Så pizza på 2.dagen er måske ikke et godt tilbud :fløjt:
Og så er jeg lidt nervøs for at jeg måske står alene her, min mand kunne sikkert godt tænke sig bare at spise pizza og kransekage og ikke så meget andet. Hvilket efterlader mig med enten at insistere på at vi besøger min familie eller lyve ham syg eller helt overgive mig og havde en dum aften med dårlig samvittighed overfor familien. Jeg synes ikke jeg kan vinde i år. :wacko:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Orchidea » 7. dec 2017, 09:27

Vi (mest min mand) holder nytår for gode venner incl børn. Jeg skal desværre i aftenvagt, men når at komme hjem inden midnat. Middagen sørger Slagter Broe for og jeg forventer rester. Ellers står den på god rødvin, champagne og godt selskab.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf avdotja » 7. dec 2017, 09:48

Hunkat skrev:
Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:Jeg havde håbet på en let nytårsaften i år. Allerhelst ville jeg selv holde og så inviterer de nærmeste venner men ud af tre er der en der ikke rigtig forbinder nytår med fester, en som er ligeglad og en som helst vil spise pizza i pyjamas foran tv'et. Lidt øv når man godt gad sådan en black tie med lækker mad og vin.

Okay, har så sagt ja til invitation fra familien, det plejer at være hyggeligt (og billigt, det skal man jo heller ikke undervurdere).
Nu er ven nr. 3 så begyndt at spørge om vi ikke kan aflyse aftale hos familien og komme og spise pizza med dem. Og helt ærligt, 1) maden er allerede bestilt og betalt, 2) det er virkelig ikke min definition af en god nytårsaften. Pizza kan man sgu æde alle årets dage...

Men... ven nr. 3 er sindsygt hårdt ramt i øjeblikket, med ulykker af alle slags og jeg kan godt fortstå at h*n bare vil ha' det her år revet ud af kalenderen for evigt.... Så nu har jeg mega dårlig samvittighed, øv.


Du skal ikke have dårlig samvittighed! Tilbyd at spise pizza med ham den 1. januar i stedet for og hold så det nytår, du gerne vil.


Godt forslag men jeg er sikker på at det ender med at de tre sidder sammen og spiser pizza uanset om vi kommer eller ej. Så pizza på 2.dagen er måske ikke et godt tilbud :fløjt:
Og så er jeg lidt nervøs for at jeg måske står alene her, min mand kunne sikkert godt tænke sig bare at spise pizza og kransekage og ikke så meget andet. Hvilket efterlader mig med enten at insistere på at vi besøger min familie eller lyve ham syg eller helt overgive mig og havde en dum aften med dårlig samvittighed overfor familien. Jeg synes ikke jeg kan vinde i år. :wacko:

Jeg synes ellers faktisk det er ret oplagt: du (og din mand) er meldt til en nytårsaften som du rigtig gerne vil og værterne allerede har betalt for. Din ven der har det lidt skidt i øjeblikket, har 2 andre venner at spiser pizza med, så der burde ikke være nogen dårlig samvittighed over at efterlade ham/hende alene der. Det eneste er din mand som måske hellere vil noget andet. Den snak må I tage til næste år: hvordan vil vi begge gerne tilbringe nytårsaften?
8
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Hunkat » 7. dec 2017, 09:53

avdotja skrev:
Hunkat skrev:
Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:Jeg havde håbet på en let nytårsaften i år. Allerhelst ville jeg selv holde og så inviterer de nærmeste venner men ud af tre er der en der ikke rigtig forbinder nytår med fester, en som er ligeglad og en som helst vil spise pizza i pyjamas foran tv'et. Lidt øv når man godt gad sådan en black tie med lækker mad og vin.

Okay, har så sagt ja til invitation fra familien, det plejer at være hyggeligt (og billigt, det skal man jo heller ikke undervurdere).
Nu er ven nr. 3 så begyndt at spørge om vi ikke kan aflyse aftale hos familien og komme og spise pizza med dem. Og helt ærligt, 1) maden er allerede bestilt og betalt, 2) det er virkelig ikke min definition af en god nytårsaften. Pizza kan man sgu æde alle årets dage...

Men... ven nr. 3 er sindsygt hårdt ramt i øjeblikket, med ulykker af alle slags og jeg kan godt fortstå at h*n bare vil ha' det her år revet ud af kalenderen for evigt.... Så nu har jeg mega dårlig samvittighed, øv.


Du skal ikke have dårlig samvittighed! Tilbyd at spise pizza med ham den 1. januar i stedet for og hold så det nytår, du gerne vil.


Godt forslag men jeg er sikker på at det ender med at de tre sidder sammen og spiser pizza uanset om vi kommer eller ej. Så pizza på 2.dagen er måske ikke et godt tilbud :fløjt:
Og så er jeg lidt nervøs for at jeg måske står alene her, min mand kunne sikkert godt tænke sig bare at spise pizza og kransekage og ikke så meget andet. Hvilket efterlader mig med enten at insistere på at vi besøger min familie eller lyve ham syg eller helt overgive mig og havde en dum aften med dårlig samvittighed overfor familien. Jeg synes ikke jeg kan vinde i år. :wacko:

Jeg synes ellers faktisk det er ret oplagt: du (og din mand) er meldt til en nytårsaften som du rigtig gerne vil og værterne allerede har betalt for. Din ven der har det lidt skidt i øjeblikket, har 2 andre venner at spiser pizza med, så der burde ikke være nogen dårlig samvittighed over at efterlade ham/hende alene der. Det eneste er din mand som måske hellere vil noget andet. Den snak må I tage til næste år: hvordan vil vi begge gerne tilbringe nytårsaften?


Hehe, ja på papiret er det ret simpelt og ganske logisk. Og min mand har jo også selv nikket til at vi tager ud til min familie, så jeg behøver nok heller ikke vride armen helt om på ham.
Men så er der det med følelserne når bedste-vennen står med hundeøjne og tigger om at man kommer forbi.
Højtider er generelt ret stressende når man er en pleaser :mellow:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Livets forhold"