Er det hyggeligt at handle

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Pyjamas » 16. nov 2017, 16:23

Jeg kan godt lide at handle, hvis jeg har god tid, og det ikke er i det tidspunkt, hvor alle andre handler. Jeg foretrækker også ikke at have mit barn med :deer:
Jeg bruger gerne Nemlig.com for at spare tid, jeg gør det hver anden uge. Bilkas koncept ville jeg ikke gøre brug af, da jeg alligevel skal af sted hjemmefra, og så kan jeg lige så godt gå ind og vælge den vare, jeg helst vil have - som en anden også nævner med at få den meste friske, den med længst holdbarhed eller en datovare.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Slettet bruger » 16. nov 2017, 16:28

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Men hvorfor mon folk reagerer sådan? Jeg undrer mig virkelig. Hvorfor er det så skræmmende en tanke, at folk ikke handler selv, men bruger nemlig eller det nye koncept med drive in eller Remas Vigo?

Nogle skriver som var det menneskehedens undergang, at der kommer den slags muligheder.


Mange kan ikke lide nye ting da de bliver forstyrrede i deres rutiner, og indkøb er jo en fast nærmest-daglig rutine.

Jeg havde det selv sådan med rejsekortet, det drev mig til vanvid at papirbiletterne forsvandt :)

Ellers ved jeg ikke.


Men altså, de bliver jo ikke tvunget til at bruge det. Jeg er også selv ved at vænne mig til rejsekortet, indtil videre hader jeg det... Men det er jeg jo også tvunget til at benytte.


Jow men alligevel opleves det vel som en forandring der sådan sniger sig ind på ens territorium, selv om det ikke direkte berøver en.

Og måske de er nervøse for at det med tiden bliver standard at købe ind med en app?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Daine » 16. nov 2017, 16:29

IrmaPigen skrev:Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.

This.

Jeg er meget obs på at købe varer med længst mulig holdbarhedsdato og jeg 'graver' gerne på hylden efter dem. Frugt og grønt er jeg også meget nøjeregnende med og jeg kan sagtens handle ind flere steder, hvis ikke lige kvaliteten er som jeg vil have det, det første sted.

Nemlig.com leverer ikke hvor jeg bor og som single har jeg nok heller ikke det store behov for at få leveret varer. Dog kunne det være lækkert, de gange hvor jeg handler sodavand, dåse/glas mad, rengøringsartikler mv. Så kunne jeg handle noget større ind end jeg gør nu, hvor mormortrolly/cykelkurve er det der afgør hvor meget jeg køber :)

Og så kan jeg godt lide at handle. Jeg synes det er fint at gå rundt i supermarkedet og tit blive inspireret eller se nye varer. Jeg undgår så vildt muligt ulvetimen, specielt i Føtex/Bilka.
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2017, 16:34

Det kan være hyggeligt at handle, og det kan være en sur sur pligt.

Der er ret mangle faktorer i spil, typen af butik, tidspunkt, vejret, tidspres/andet man skal, hvad man skal handle, de andre kunder osv. osv. osv.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2017, 17:06

fisken80 skrev:Men hvorfor mon folk reagerer sådan? Jeg undrer mig virkelig. Hvorfor er det så skræmmende en tanke, at folk ikke handler selv, men bruger nemlig eller det nye koncept med drive in eller Remas Vigo?

Nogle skriver som var det menneskehedens undergang, at der kommer den slags muligheder.


Jeg tror, det handler om, at selvom man ikke er tvunget til at bruge ordningen, giver den et praj om fremtiden, og hvis man ikke er den teknologiske type, føler man måske, at indkøb nu også er et område, hvor man ikke helt kan være med længere.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Slettet bruger » 16. nov 2017, 17:07

Vi tager jævnligt hele familien i Bilka lørdag eller søndag. Det synes jeg er hyggeligt, vi har god tid, kan gå og kigge på tingene og snakke om dem, børnene er selvfølgelig tossede med legetøjsafdelingen, og nogle gange er vi så proletariske at vi spiser i cafeteriet.

Men derfra og til ligefrem at have et problem med at de får en drive-in er der et stykke vej.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Allmost_Famous » 16. nov 2017, 18:18

Jeg kan godt lide at handle. Jeg er en fedterøv, der godt lige vil se efter datovarer, spot, og gode tilbud.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf sigge » 16. nov 2017, 18:22

Jeg sidder faktisk lige nu og overvejer at lægge min første ordre på nemlig.com. :-D

Det kan godt være hyggeligt at handle, men for det meste synes jeg bare det er en kedelig pligt. Og jeg kan sagtens få mit socialbehov dækket uden at gå i supermarkedet.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Movita » 16. nov 2017, 18:36

Daine skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.

This.

Jeg er meget obs på at købe varer med længst mulig holdbarhedsdato og jeg 'graver' gerne på hylden efter dem. Frugt og grønt er jeg også meget nøjeregnende med og jeg kan sagtens handle ind flere steder, hvis ikke lige kvaliteten er som jeg vil have det, det første sted.

Nemlig.com leverer ikke hvor jeg bor og som single har jeg nok heller ikke det store behov for at få leveret varer. Dog kunne det være lækkert, de gange hvor jeg handler sodavand, dåse/glas mad, rengøringsartikler mv. Så kunne jeg handle noget større ind end jeg gør nu, hvor mormortrolly/cykelkurve er det der afgør hvor meget jeg køber :)

Og så kan jeg godt lide at handle. Jeg synes det er fint at gå rundt i supermarkedet og tit blive inspireret eller se nye varer. Jeg undgår så vildt muligt ulvetimen, specielt i Føtex/Bilka.

Coop.dk leverer i hele landet, hvis du vil bruge det til de større ting som du skriver :) Det gør jeg selv og det er virkelig dejligt at få de større og tunge ting lige til døren.
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Spjaerten » 16. nov 2017, 18:40

I dagligdagen handler jeg i Netto fordi jeg nærmest bor ovenpå den.

3-4 gange om året coop eller nemlig leveringen.

Alle andre supermarkedet når jeg kommer forbi dem. Men det er som udgangspunkt ikke noget jeg går/kører efter. Sker meget få gange jeg skal ha noget Netto ikke har.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Ally » 16. nov 2017, 18:51

Jeg kan godt li' at handle, men forstår samtidig godt, hvis andre vælger at købe via fx. nemlig.com - jeg tænker ikke dårligt om andre af den grund. Det må være op til andre, hvis de vælger supermarkederne fra.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2017, 19:02

Daine skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.

This.

Jeg er meget obs på at købe varer med længst mulig holdbarhedsdato og jeg 'graver' gerne på hylden efter dem. Frugt og grønt er jeg også meget nøjeregnende med og jeg kan sagtens handle ind flere steder, hvis ikke lige kvaliteten er som jeg vil have det, det første sted.

Nemlig.com leverer ikke hvor jeg bor og som single har jeg nok heller ikke det store behov for at få leveret varer. Dog kunne det være lækkert, de gange hvor jeg handler sodavand, dåse/glas mad, rengøringsartikler mv. Så kunne jeg handle noget større ind end jeg gør nu, hvor mormortrolly/cykelkurve er det der afgør hvor meget jeg køber :)

Og så kan jeg godt lide at handle. Jeg synes det er fint at gå rundt i supermarkedet og tit blive inspireret eller se nye varer. Jeg undgår så vildt muligt ulvetimen, specielt i Føtex/Bilka.


Nemlig udvidder igen, og leverer nu i mere af Jylland

http://nyheder.tv2.dk/business/2017-11- ... -i-danmark
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Daine » 16. nov 2017, 19:07

Wizzze skrev:
Daine skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.

This.

Jeg er meget obs på at købe varer med længst mulig holdbarhedsdato og jeg 'graver' gerne på hylden efter dem. Frugt og grønt er jeg også meget nøjeregnende med og jeg kan sagtens handle ind flere steder, hvis ikke lige kvaliteten er som jeg vil have det, det første sted.

Nemlig.com leverer ikke hvor jeg bor og som single har jeg nok heller ikke det store behov for at få leveret varer. Dog kunne det være lækkert, de gange hvor jeg handler sodavand, dåse/glas mad, rengøringsartikler mv. Så kunne jeg handle noget større ind end jeg gør nu, hvor mormortrolly/cykelkurve er det der afgør hvor meget jeg køber :)

Og så kan jeg godt lide at handle. Jeg synes det er fint at gå rundt i supermarkedet og tit blive inspireret eller se nye varer. Jeg undgår så vildt muligt ulvetimen, specielt i Føtex/Bilka.


Nemlig udvidder igen, og leverer nu i mere af Jylland

http://nyheder.tv2.dk/business/2017-11- ... -i-danmark

Desværre stadig langt væk fra mig :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Little_Woman » 16. nov 2017, 19:07

Når jeg - som tidligere beskrevet - får leveret mad til mine aftensmåltider, synes jeg såmænd også det er hyggeligt at snuse lidt rundt i et supermarked. I dag skulle jeg fx have mælk, havregryn, frugt og hytteost - det tog 10 minutter og er på ingen måde slemt - så længe jeg ikke skal have 117 andre ting også.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf AgentPixie » 16. nov 2017, 19:14

Som udgangspunkt er det ikke hyggeligt, men en tur i Bilka med nogle veninder bliver jeg nu aldrig for fin til.
Ville aldrig gide selv, det er for dyrt og kedeligt.

.....Men! Jeg går hjemme på barsel & nogle dage handler jeg, simpelthen fordi jeg ellers bliver idiot af at sidde derhjemme :lol:
Det er ikke så tit vi handler online, det er mest hvis vi ikke kan nå at handle stort ind selv.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Livets forhold"