Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 29. nov 2017, 11:34

Sophies-mor skrev:
LaScrooge skrev:
Sophies-mor skrev:
Buller skrev:
Rikke skrev:
Buller skrev:
bluetof1 skrev:
Buller skrev:
LaScrooge skrev:Sælger har annulleret aftalen. Der var et problem med handlen af det hus, hun skulle købe.

JEG MAGTER IKKE MERE.


Havde i ikke begge skrevet under på købsaftalen?


Sælger har vel benyttet sig af fortrydelsesretten.


Hvilken skulle det være? Medmindre sælger har et specifikt forbehold indskrevet så er det udelukkende køber der har fortrydelsesret. Sælger skulle have tænkt sig om inden hun satte til salg.

En underskrevet købsaftale er et bindende dokument, man kan ikke bare annullere den efter forgodtbefindende. Køber har 6 dages fortrydelse, men det koster 1% af købssummen i bod, sælger har ikke fortrydelsesret. Man ville jo ikke kunne købe og sælge hvis man ikke kunne regne med underskrevne aftaler.

Kan sælger have taget forbehold for hushandelen i købsaftalen på lejligheden?


Det kan hun godt ja, men hvis hun ikke har så kan hun ikke bare annullere den.

Så var det måske værd at undersøge om der er taget forbehold i kontrakten.


Det er mig, der ikke ved hvad jeg snakker om - der var overdragelsesdokumentet, vi udfyldte.[
/quote]
Har jeg sagt at du ikke ved det? Jeg undrer mig over, at du skriver sådan.


Øh, nej, det har du ikke sagt - det siger jeg :) Jeg skrev noget forkert, fordi jeg ikke havde styr på hvilket dokument vi udfyldte, og det afstedkom ovenstående diskussion mellem flere. Der er ingen binding ved et overdragelsesdokument, kun ved en underskrevet købsaftale.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 29. nov 2017, 11:40

.
0
And we both know: I will be delicious
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf IrmaPigen » 29. nov 2017, 12:07

En overdragelsesaftale er en bindende aftale. Og foreningen skal have er saglig grund til ikke at godkende en køber.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 29. nov 2017, 14:45

IrmaPigen skrev:En overdragelsesaftale er en bindende aftale. Og foreningen skal have er saglig grund til ikke at godkende en køber.


Har jeg mulighed for at tjekke om hendes undskyldning er i orden? Hun har skrevet at handlen meddet hus, hun skulle købe ikke er gået i dorden, men jeg kunnegodt mistænke hende for at lyve.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 29. nov 2017, 15:04

Rikke skrev:Jeg tænker, at du skal rette henvendelse til foreningen og beskrive forløbet? Har du en kopi af jeres aftale?


Ja, det har jeg. Det vil jeg prøve.
0
And we both know: I will be delicious
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf IrmaPigen » 29. nov 2017, 16:40

LaScrooge skrev:
IrmaPigen skrev:En overdragelsesaftale er en bindende aftale. Og foreningen skal have er saglig grund til ikke at godkende en køber.


Har jeg mulighed for at tjekke om hendes undskyldning er i orden? Hun har skrevet at handlen meddet hus, hun skulle købe ikke er gået i dorden, men jeg kunnegodt mistænke hende for at lyve.


Læs aftalen. Hvis hun og du har underskrevet på en overdragelsesaftale og det ikke står i aftalen at den fra hendes side er betinget af hun erhverver den pågældende ejendom, så er hun jo bundet af aftalen.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 07:20

Okay, nu er jeg i et dilemma.

Jeg har været ude at se på en lejlighed i samme forening, som den jeg åbnede tråden med og jeg har en aftale med sælger om, at jeg må købe den. Men: den har, så vidt jeg ved, ikke været udbudt internt i foreningen endnu, og selvom der ikke var nogen, der ville have den første, kan der godt være nogen, som vil have denne - blandt andet lejligheden ved siden af den og den ovenpå, til sammenlægning. Altså er det endnu usikkert om jeg kan få den, selvom jeg har en aftale med sælger om, at den er min hvis ingen interne vil have den.
Lejligheden er endnu dejligere end den første - som jeg var skudt i - perfekt indrettet, billigere (men skal istandsættes) og har alle de samme fortrin som den i første indlæg. Jeg vil SÅ gerne bo dér, i dén lejlighed i dén forening (og jeg er ikke forført af stemningen eller indretningen, for den er virkeligt ikke særligt lækker lige nu).

Min ven og hans kæreste skal flytte til en større lejlighed i deres forening, og spørger, om jeg vil overtage deres. Den er lidt mindre, ligger på 4. sal på Nørrebro ved Den Røde Plads, også billig (samme prisniveau), i bedre stand (det er jeg dog ligeglad med) og er til overtagelse 1 måned tidligere (allerede fra 1. februar). Men jeg vil ikke have den lige så meget, som jeg vil have den anden. Rummene er mørkere, den ligger højere oppe, hvilket kan virke klaustrofobisk for mig, og er i et andet, for mig mindre attraktivvt område - til gengæld er jeg sikker på at få den, hvis min bank godkender foreningen. Og så har jeg da et sted at bo snart.

Opsamlet er der ubekendte ved den første: jeg får nok ikke svar før om nogle uger på, om jeg kan få den og derefter skal sælger godkende salgsprisen, som måske er lavere end forventet, fordi der muligvis er en del værdiforringelse pga misligehold. Så selvom vi har en aftale, er den ikke stensikker. Måske er det hele faldet til jorden om 3 uger.

Jeg bliver spurgt om den anden NU, altså skal jeg svare nu om jeg vil have den, for ellers sælger de den til anden side.

Allerhelst vil jeg krydse fingre på den første, men jeg ved ikke, om det er dumt? Jeg er jo heldig nu, fordi jeg har det fortrin, jeg normalt savner: jeg bliver tilbudt den inden den er tilbud nogle andre overhovedet. Er det dumt af mig at takke nej? Jeg kan ikke sige, om jeg vil fortryde det helt vildt hvis den første ikke går igennem, slå mig selv i hovedet til evig tid (eller indtil jeg finder en anden) over at have forpasset chancen. Hvad filan skal jeg gøre?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf sigge » 20. dec 2017, 07:29

Jeg kan ikke huske, hvor desperat din nuværende boligsituation er? Hvis nu du følger dit hjerte og den første handel så alligevel ikke bliver til noget, har du så mulighed for/lyst til at blive boende under de nuværende forhold f.eks. 4-5 måneder endnu? Selvom du har været uheldig to gange nu, synes jeg alligevel, at tråden viser, at der jævnlig dukker muligheder op for dig.

Jeg har efterhånden lært, når det kommer til jobs, at jeg virkelig skal lytte til min mavefornemmelse. Og jeg tænker, at det er mindst lige så vigtigt, når det kommer til bolig.
Så jeg synes, du skal mærke riiiigtig godt efter, om ulemperne ved dine venners lejlighed er større, end du kan leve med. Eller om det bare er fordi, du sammenligner med den lejlighed/forening, du er forelsket i, at du finder negative ting ved den. Hvis du helt ærligt tror, at de mørke rum og den højere beliggenhed vil påvirke dig negativt, hvis du skulle bo i den i mange år, så synes jeg, du skal have is i maven.
6
You can't spell awesome without me.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Buffy » 20. dec 2017, 07:29

Du har jo overhovedet ikke lyst til at bo i nr 2, som jeg læser det. Så det er nemt nok, ja til nr 1, nej til nr 2
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 07:39

sigge skrev:Jeg kan ikke huske, hvor desperat din nuværende boligsituation er? Hvis nu du følger dit hjerte og den første handel så alligevel ikke bliver til noget, har du så mulighed for/lyst til at blive boende under de nuværende forhold f.eks. 4-5 måneder endnu? Selvom du har været uheldig to gange nu, synes jeg alligevel, at tråden viser, at der jævnlig dukker muligheder op for dig.

Jeg har efterhånden lært, når det kommer til jobs, at jeg virkelig skal lytte til min mavefornemmelse. Og jeg tænker, at det er mindst lige så vigtigt, når det kommer til bolig.
Så jeg synes, du skal mærke riiiigtig godt efter, om ulemperne ved dine venners lejlighed er større, end du kan leve med. Eller om det bare er fordi, du sammenligner med den lejlighed/forening, du er forelsket i, at du finder negative ting ved den. Hvis du helt ærligt tror, at de mørke rum og den højere beliggenhed vil påvirke dig negativt, hvis du skulle bo i den i mange år, så synes jeg, du skal have is i maven.


Fedt, tak for dit indlæg. Situationen er ikke decideret desperat, jeg kan både bo hos min kæreste og hos min onkel og tante, som netop har fået en etage ledig i deres villa i Valby. Mine ting er sendt til opmagasinering meget billigt (300 kr om måneden) og jeg har, hvad jeg skal bruge for at kunne leve. Så jeg kan godt vente, hvis nu handlen med den foretrukne går i vasken.

Det er et stykke tid siden jeg var i deres lejlighed og min ven har lydstudie i den, så den er meget tungt indrettet. Det er svært at vurdere hvordan den er uden.

Allerhelst vil jeg vente og krydse fingre.
0
And we both know: I will be delicious
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Buller » 20. dec 2017, 07:50

der er vel nærmest kun 1 ting der er værre end ikke at få den lejlighed man vil have, det er at få en man ikke vil have. For så er du alligevel så låst af den at du ikke kan få en du vil have hvis den nu kom lige bag efter.

Vent på en du rigtig gerne vil have, at skulle købe+sælge og flytte er en dyr og besværlig omgang, gem det til de gange du flytter mod noget bedre hvis du på nogen måde kan.
6
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Wizzze » 20. dec 2017, 08:06

Bare så du ikke tror det kun er dig :kram:
https://www.business.dk/bolig/det-vilde ... delsmarked
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 08:30

Jeg plejer selv at følge rådet: er du i tvivl, er svaret nej. Det har indtil nu vist sig at være den rigtige beslutning, efterfølgende.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine præferencer, men Den Røde Plads (på Nørrebro), er efter min mening noget af det mindst attraktive område på Nørrebro.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 10:16

Jeg har lige set billeder af min vens taget før de fik 2 børn og indrettede lydstudie og den er altså dejlig. Den har et godt køkken - større end den anden; stort badeværelse - større end det andet; samme type rum: lyse, stuk, halvhøjt til loftet, plankegulve - og så er den 100.000 billigere, men koster det samme i ydelse (ca 4000).

Det der adskiller dem nu er beliggenheden, hvor jeg klart foretrækker den første, indretningen/rumfordelingen - min vens er aflang og har smalle rum, den anden har mere firkantede rum, som synes større og har bedre udsigt, og så dét at den første er 6-7m2 større.

Der er også noget feel der adskiller dem. Men det er bare så forkælet...

Jesus, altså. What to do? Skal jeg bare slå til? Argh altså!

Jeg fatter slet ikke at jeg pludselig står i denne situation.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 10:29

LaScrooge skrev:Jeg har lige set billeder af min vens taget før de fik 2 børn og indrettede lydstudie og den er altså dejlig. Den har et godt køkken - større end den anden; stort badeværelse - større end det andet; samme type rum: lyse, stuk, halvhøjt til loftet, plankegulve - og så er den 100.000 billigere, men koster det samme i ydelse (ca 4000).

Det der adskiller dem nu er beliggenheden, hvor jeg klart foretrækker den første, indretningen/rumfordelingen - min vens er aflang og har smalle rum, den anden har mere firkantede rum, som synes større og har bedre udsigt, og så dét at den første er 6-7m2 større.

Der er også noget feel der adskiller dem. Men det er bare så forkælet...

Jesus, altså. What to do? Skal jeg bare slå til? Argh altså!

Jeg fatter slet ikke at jeg pludselig står i denne situation.


Du må ind på denne side http://ja-eller--nej.goodplace.eu/

Svaret du ser, når siden åbnes, er svaret på dit spørgsmål (der skal ikke klikkes eller noget) ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"