Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 16. nov 2017, 09:54

Wizzze skrev:
Tror næppe du er blevet fravalgt på noget personligt, det er nok mere penge under bordet tingen, eller måske mere den grå mellemvej. Hej vil du ikke købe de her håndsyede gardiner med for en formue, eller hov det var da en sød lille krydderihylde du har hængt op der, er den ikke antik og vældig dyr? ;)

I andelsverdenen, hvor salg ikke går gennem bestyrelsen/venteliste, der sker de der ting altid når der er kommet for stor værdiforskel mellem andele og ejerlejligheder. Der var sjovt nok ikke nogen penge under bordet midt i finanskrisen, hvor andele tog rigtig længe at sælge. Men nu hvor en andel sælges ubeset, kun et par timer efter den er slået op, så har penge under bordet problematikken meldt sig igen.


:/ Er jeg et dårligt menneske, hvis jeg ønsker mig en ny finanskrise?

Den ville dog nok gå værst ud over mig selv, nu hvor jeg har en stilling et sted i omegnen af bygge-og-anlæg. :genert:

/selvmedlidenhedOFF
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf paint » 16. nov 2017, 09:57

LaScrooge skrev:
paint skrev:Det kan umuligt være det, at du er 36 og søger en lejlighed til dig selv. Statistikken viser at 42% af Københavns befolkning lever/bor som singler. Det er jo næsten halvdelen af byens befolkning.

Jeg er selv på min tredje andelslejlighed, og har dermed solgt to. I ingen af tilfældene, gjorde jeg mig overvejelser omkring køberens person. Og dog, i ét tilfælde, var det et yngre par, som var udøvende musikere og havde tænkt sig at have bolig og lydstudie i ét. Anden gang jeg solgte, var det noget som bestyrelsen tog sig af - jeg så aldrig køberen (kun pengene ;) )

Men jeg ved, at i visse små andelsforeninger, hvor beboerne indbyrdes har et vist social fællesskab - går man en del op i hvem man 'lukker' ind i foreningen. Det er nærmest som om det er et kollektiv, der skal have ny beboer - hvor vedkommende så skal passe ind i den sociale kontekst i foreningen. Jeg kan dog ikke se, hvorfor du så ikke skulle passe ind - hvis det er en lille lejlighed, kan de vel næppe forvente en børnefamilie, som kan lege med andre beboeres børn.

Men med det pres der er på boligmarkedet i København, er penge ofte en del af 'løsningen'. Sælger, kan ofte selv vælge hvem de vil sælge til, og hér kan den lille 'fidus' med at sælge en sofa, et billede, en standerlampe og et gammelt køleskab med som 'løsøre' for f.eks 50.000 kr, være måden det foregår på - så er det nemlig ikke penge under bordet, men salg af løsøre. Og ingen kan jo forbydes at være så åndssvage at de vil give 50.000 kr for noget skrammel (som de smider ud når de flytter ind)

Måske har din sælger, bedt de første tre på listen om at komme og se lejligheden. Og den éne har måske tilbudt at 'købe løsøre'. Og så har det (desværre for dig) gjort udslaget. Så banalt kan det være.


Men salg af løsøre skal foregå ordentligt, også ved salg af andele. Det vil sige med en opgørelse over løsørets værdi foretaget af en vurderingsmand. Alle de vedtægter jeg har læst - og jeg har læst mange efterhånden - stipulerer, at der ikke må foregå berigelse ved salg og beskriver i afsnittene om salgsprocessen hvordan salg af løsøre foregår. Lovgivningen er utvetydig. Lige præcis salg af løsøre var det kneb, den ene af de to sælgere jeg anmeldte benyttede sig af, og bestyrelsen var helt klar i spyttet da de svarede på min henvendelse - det var ikke acceptabelt.


Det er helt rigtigt, at det ikke må foregå sådan. Men det sker alligevel. Kan folk hive 50.000 kr mere hjem på salget, ved én eller anden lille finte - så er der mange der gør det. Men foregår det gennem andelsforeningens bestyrelse, kan det selvfølgelig ikke finde sted.

Hvis man vil have en lejlighed, må man desværre (i nogle tilfælde) hyle med de ulve man er iblandt. Trist men sådan er det, når presset er så stort.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf PepsiMagt » 16. nov 2017, 11:01

Er der tale om ejer- eller andels-lejlighed? Markedet for andelslejligheder i København er ... perverst. Lad os bare sige det sådan. Held og lykke.

Jeg har et familimedlem som bor i en seks-værelses andelslejlighed lige inde ved Kongens Nytorv. Og da lejen er ekstremt beskeden, er en sådan andels virkelige markedsværdi selvfølgelig langt højere end den nominelle. Så den lejlighed ender nok som et familieklenodie, der går i arv fra generation til generation som en anden Morten Korchsk slægtsgård.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 16. nov 2017, 11:09

Ærlig talt, så har jeg ikke brug for at få taget modet fra mig.

Jeg ved godt at det er svært, jeg ved godt at der er megen uærlighed i spil og så videre, - jeg har overhovedet ikke brug for at få det skåret ud i pap.

Jeg har brug for at kunne tro på, at det også kan gå godt for mig, at jeg også kan få det jeg ønsker mig og har brug for, at jeg også har en chance.


Så selvom det er velment, så spar mig venligst for mere af den slags - inklusive indlæg om penge under bordet etc.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Mulan » 16. nov 2017, 14:40

Jeg tror ikke, at det har noget som helst med dig at gøre. Jeg tror bare, at der er virkeligt stor efterspørgsel og derfor kan sælger måske nogle gange vælge fx en der står i meget akut bolignød. Fordi der er boligmangel i KBH. Det skal nok lykkes. Det er trods alt kun den første lejlighed, som du har kigget på, som du ikke fik :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaMariposa » 16. nov 2017, 20:57

Det kan godt være, at jeg har overset det i et tidligere indlæg. Men er det en andel? Eller er det en ejer, hvor der evt. kan have været en budrunde?

Spørger fordi, at hvis der har været budrunde, så kan du være blevet valgt fra udelukkende fordi, at en anden har budt højere. I så fald har det ikke noget med dig at gøre.

Og så skal du lige have sådan en her, :ae:, for det er så ærgerligt si få sådan en skuffelse. Er sikker på, at du nok skal finde et godt hjem snart.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Filipai » 16. nov 2017, 21:06

paint skrev:Det kan umuligt være det, at du er 36 og søger en lejlighed til dig selv. Statistikken viser at 42% af Københavns befolkning lever/bor som singler. Det er jo næsten halvdelen af byens befolkning.

Jeg er selv på min tredje andelslejlighed, og har dermed solgt to. I ingen af tilfældene, gjorde jeg mig overvejelser omkring køberens person. Og dog, i ét tilfælde, var det et yngre par, som var udøvende musikere og havde tænkt sig at have bolig og lydstudie i ét. Anden gang jeg solgte, var det noget som bestyrelsen tog sig af - jeg så aldrig køberen (kun pengene ;) )

Men jeg ved, at i visse små andelsforeninger, hvor beboerne indbyrdes har et vist social fællesskab - går man en del op i hvem man 'lukker' ind i foreningen. Det er nærmest som om det er et kollektiv, der skal have ny beboer - hvor vedkommende så skal passe ind i den sociale kontekst i foreningen. Jeg kan dog ikke se, hvorfor du så ikke skulle passe ind - hvis det er en lille lejlighed, kan de vel næppe forvente en børnefamilie, som kan lege med andre beboeres børn.

Men med det pres der er på boligmarkedet i København, er penge ofte en del af 'løsningen'. Sælger, kan ofte selv vælge hvem de vil sælge til, og hér kan den lille 'fidus' med at sælge en sofa, et billede, en standerlampe og et gammelt køleskab med som 'løsøre' for f.eks 50.000 kr, være måden det foregår på - så er det nemlig ikke penge under bordet, men salg af løsøre. Og ingen kan jo forbydes at være så åndssvage at de vil give 50.000 kr for noget skrammel (som de smider ud når de flytter ind)

Måske har din sælger, bedt de første tre på listen om at komme og se lejligheden. Og den éne har måske tilbudt at 'købe løsøre'. Og så har det (desværre for dig) gjort udslaget. Så banalt kan det være.


Men sælg det er jo noget fis med løsøre altså. Vi skal da i min forening have vurderet løsøre. Så det er jo reelt et "den blå avis salg" af en gammel lorte sofa til en trilliard kroner. Men det er desværre sådan gamet er.
Vi har da selv planer om at få vurderet alt hvad vi overhovedet kan som løsøre herhjemme, men det bliver igennem foreningens vurderingsmand, og så er vi glade og tilfredse hvis vi får det. Det er sgu svært nok at komme på boligmarkedet som det er.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2017, 01:04

LaMariposa skrev:Det kan godt være, at jeg har overset det i et tidligere indlæg. Men er det en andel? Eller er det en ejer, hvor der evt. kan have været en budrunde?

Spørger fordi, at hvis der har været budrunde, så kan du være blevet valgt fra udelukkende fordi, at en anden har budt højere. I så fald har det ikke noget med dig at gøre.

Og så skal du lige have sådan en her, :ae:, for det er så ærgerligt si få sådan en skuffelse. Er sikker på, at du nok skal finde et godt hjem snart.


Tak :kys: Der var en andel og ingen budrunde, bare 4 fremvisninger og så valgte hun en køber ud fra det. Det var vigtigt for hende at finde en, som hun mente ville passe godt ind i foreningen, og derudover ved jeg ikke hvad hun har valgt ud fra. Jeg var vild med foreningen som hun fortalte om den, så jeg kan næppe have udtrykt andet end begejstring og velvilje overfor det, men en anden har måske alligevel passet bedre ind i tingene i hendes øjne. Eller også var der noget andet, jeg ikke ved hvad var.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2017, 05:11

LaScrooge skrev:
LaMariposa skrev:Det kan godt være, at jeg har overset det i et tidligere indlæg. Men er det en andel? Eller er det en ejer, hvor der evt. kan have været en budrunde?

Spørger fordi, at hvis der har været budrunde, så kan du være blevet valgt fra udelukkende fordi, at en anden har budt højere. I så fald har det ikke noget med dig at gøre.

Og så skal du lige have sådan en her, :ae:, for det er så ærgerligt si få sådan en skuffelse. Er sikker på, at du nok skal finde et godt hjem snart.


Tak :kys: Der var en andel og ingen budrunde, bare 4 fremvisninger og så valgte hun en køber ud fra det. Det var vigtigt for hende at finde en, som hun mente ville passe godt ind i foreningen, og derudover ved jeg ikke hvad hun har valgt ud fra. Jeg var vild med foreningen som hun fortalte om den, så jeg kan næppe have udtrykt andet end begejstring og velvilje overfor det, men en anden har måske alligevel passet bedre ind i tingene i hendes øjne. Eller også var der noget andet, jeg ikke ved hvad var.


Det er svært at sige hvorfor. Det kan være en eller anden lille detalje.

Med hensyn til, hvordan du skal skrive næste gang, så kunne du måske prøve at gøre det lidt mere personligt? Noget med, at du søger efter dit første rigtige hjem, og at xx lejlighed virker som den helt rigtige, eller noget i den retning? Ved godt, at det lyder lidt corny, men det er måske det, det skal til for at skille sig lidt ud i bunken? Giver det mening?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 07:18

Hvordan søger du?
Har du udset dig et område i byen, eller er bredt ud over byen?
Reagerer du udelukkende på annoncer, eller har du prøvet med opslag i de foreninger eller i det område du er interesseret i?

Hos os, går de fleste salg til dem der har været aktive i at opsøge sælgere. Det sparer jo sælger for omkostningen og tid til annoncer/mægler.
Sådan et opslag ala "Stille og rolig sød ung dame med godt job og godkendt i banken er klar på en hurtig handel, hvis du/I vil sælge jeres andel" er meget populære i en forening som vores, hvor de mindre andele typisk sælges af par som er blevet færdig med studier, eller som er på vej til at blive forældre og nu kigger på hus i forstæderne.
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf vibbsen » 18. nov 2017, 00:00

LaScrooge skrev:Ærlig talt, så har jeg ikke brug for at få taget modet fra mig.

Jeg ved godt at det er svært, jeg ved godt at der er megen uærlighed i spil og så videre, - jeg har overhovedet ikke brug for at få det skåret ud i pap.

Jeg har brug for at kunne tro på, at det også kan gå godt for mig, at jeg også kan få det jeg ønsker mig og har brug for, at jeg også har en chance.


Så selvom det er velment, så spar mig venligst for mere af den slags - inklusive indlæg om penge under bordet etc.


Jeg er slet ikke i tvivl om at det nok skal lykkedes for dig. For der findes faktisk rigtig gode og "ærlige" sælgere derude. Men andelsbolig markedet i København er - som en anden også skriver - nærmest perverst i øjeblikket.

Min nevø og hans kæreste havde lææææænge kigget efter andel. De havde et fornuftig budget. Og var stort set friske på en hvilken som helst bydel i postnr 1000-2399....Men som min nevø (der er jyde) så fint sagde det: Vi NÆGTER at betale 50000 kroner for folks ikea garderober og den slags. Deres oplevelse var at når man var ude til åbent hus, så stod der folk og sagde til sælger "Sikke et fedt Ikea skab. Det vil vi gerne give 75000 for" og så ved man bare at man ikke kommer i betragtning. Han kæreste som er en lille Holtetrunte (det kalder hun sig selv) der har læst jura og nok ved hvad hun vil var lidt mere klar i mæglet "Det er pis´ulovligt og de skulle have skåret klunkerne af. Men det er svært at komme til livs.

De har idag en rigtig god andel i 2200 N hvor de IKKE har lagt penge under bordet.

Det handler om at kunne se sig selv i øjnene. Og om ikke at have betalt mere for en vare end den er værd. Når folk betaler 75000 for et garderobeskab når de køber deres andelslejlighed. Så skal de have 75000 for et garderobeskab når de sælger den igen. Det kan KUN lade sig gøre i en markedssituation som den vi ser nu. Men selv markedet for andele går op og ned...

Jeg forstår så udemærket trangen til at få foden under "eget bord". Og jeg forstår så udemærket din frustration. I starten af 00érne gjorde vi vores entre på boligmarkedet i UK. Og det er det mest frustrende jeg nogensinde har prøvet. Vi stod der. Med pengepungen fremme. Og var klar til at handle. Og gik skuffede fra den ene fremvisning til den anden. For når vi nåede ejendomsmægleren, jamen så var salget allerede gået til advokat. Jeg var vred. Jeg var frusteret. Jeg græd. Jeg bandede. For jeg forstod ikke hvorfor det var sådan. Hvad havde vi - som er søde og rare mennesker gjort. Siden vi ikke kunne finde et sted at købe. Når vi nu stod der og flagrede med pengene.
Modsat alle andre så var vi ikke i det der hedder Chain. Som betyder at en boligkøb afhænger af ens bolig salgs. Som afhænger af ens boligkøbers boligsalg osv. osv. osv. Markedet var på det tidspunkt voldsomt overophedet der ovre. Og der kunne være både 6, 7 og 8 led i sådan en chain. Hvor ingen kunne komme nogen steder før 1.led kunne rykket. Vi havde styr på financiering, havde fundet en advokat. Havde styr på deposit.Alt var klappet og klart. Og alligevel så løb vi gang på gang panden mod en mur.
Men så en dag....Så var det der bare. Drømmehuset. Og blev vores.
Senere - da vi flyttede til Gibraltar - oplevede vi at det der med at købe bolig ikke engang afhang af hvor mange penge du havde. Nej, det afhang af hvem du kendte. Vi fik "first-view" på den lejlighed vi købte fordi vores bankmand kendte en ejendomsmægler, som han tilfældigvis vidste snart ville få en lejlighed til salg i et af de komplekser hvor vi ville købe. Og hvor vi var fået forgæves ikke mindre end 4 gange på 3 måneder.
Han arrangerede en sær-fremvisning for os en aften klokken 20. Vi skrev under og lagde depositum næste dag klokken 15. Vores frist for underskrift hed 16.00. hvorefter mægleren havde ikke mindre end 5 fremvisninger.

Det eneste råd jeg kan give dig er "Say COOL! - Good things comes to those who waits" :ae:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2017, 07:41

Der er heldigvis også gode historier. Vores andel fx. Normalt sælges de gode andele i foreningen ikke eksternt og slet ikke via mægler, men lige vores var der ikke en intern køber til og sælger skulle udstationeres i new York og fik derfor mægler til at klare alt. Vi bor på ca 80 m2 i 2. Række fra søerne på indre østerbro til 5000 om måneden og en andelspris på lige omkring 1 million (og vi skal sælge indenfor det næste års tid, btw).

(edit: Jeg kan desværre ikke love nogen noget, selvom jeg gerne ville kunne hjælpe - der er som skrevet førsteret internt i foreningen når nogen fraflytter. Sorry! Men hvis vi ikke sælger internt skal jeg nok kaste den i grams her på debatten.)
Senest rettet af JoyNips 18. nov 2017, 14:15, rettet i alt 1 gang.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf didaa » 18. nov 2017, 12:39

Jeg synes der kommer rigtig mange fine betragtninger med i tråden, og det skal nok lykkes. Men man er også nødt til at anerkende, at som i mange andre henseender i livet, så handler det ikke udelukkende om at være vurderet egnet - altså klar med pengeposen til en eller anden pris. Hvis man tror det og udelukkende agerer efter det, så bliver man fælt skuffet. Det handler bl.a. om indstilling, held, netværk, frækhed og økonomisk formåen.

Det jeg skriver nu, skal ikke misforstås, og jeg bakker ikke op om den måde som bolighandel med salg af ubrugeligt løsøre til mange kroner foregå på. Men, hvis man er ude efter en andel i København, så får man også adgang til en lejlighed med beliggenhed til en væsentlig billigere penge end hvad andre skal give for en ejerbolig. I det lys ville jeg personligt overveje, om de 50-75.000 kr. ikke var det værd......
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Zombie » 18. nov 2017, 14:07

Jeg går så i den modsatte grøft. Jeg har haft kigget efter samme type andel i Kbh. Ja, man skal bære fremme i skoene og helst være blandt de første som skriver på en annonce, hvilket betyder man helst skal tjekke siderne hver 2. eller 3. time i løbet af dagen. Man skal helst være forhåndsgodkendt til beløbet og så skal man skille sig positivt ud - kom med chokolade eller gode øl til fremvisningen som en slags værtsgave, og skriv dit navn på et vedlagt kort så de husker det. Det er sådanne små ting, der kan gøre forskellen, når de skal vælge mellem flere egnede købere og ikke lige har andet at beslutte sig ud fra.

Og jo, man skal forvente flere afslag, det kan på mange måder være lige så hårdt som at date. Men andelsmarkedet i Kbh er også meget fleksibelt, folk flytter frem og tilbage, ind eller ud af byen, i større eller en anden boligform... så man skal bare lige kile sig ind det rigtige sted.

Lad det i øvrigt være kendt at du leder - læg en annonce på Facebook med et godt billede, hvor der ved siden af står korte stamdata (alder, husdyr, rygning, prisklasse, område du leder i) og gør den offentlig, bed dine venner om at dele med opfordring om at deres venner også deler.
Snak om det med kollegaer, bekendte, venner, dine forældres venner osv.
Jeg kender rigtig mange, som har fået lejlighed via en vens kusine kærestes bror, der gerne ville slippe for en mægler og hyret med annonce osv., som solgte direkte til dem.

:)
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2017, 14:21

Mentalt tror jeg, at det kan hjælpe at huske på, at sådan noget ofte sker pludseligt. Dvs. man venter længe på det øjeblik, hvor tingene hurtigt falder på plads, og det er netop det hårde ved at vente uden deadline.

Da jeg forrige vinter og forår tog fat på et meget intensivt jobsøgningsforløb, endte det meste i blindgyder og afslag, men så pludselig i slutningen af juni var den der indenfor 24 timer. En ansøgning, jeg havde glemt alt om, var med et blevet uhyre relevant for en arbejdsgiver, jeg blev kaldt til samtale dagen efter, og på trediedagen skrev jeg kontrakt. Jeg anede intet om denne mulighed indtil mandag kl. 11, tirsdag lige over middag fik jeg jobbet, og onsdag kl. 9 var jeg ansat.

Det er banalt, men jeg kan mærke, at erfaringen efterfølgende har gjort det lettere for mig at tackle venteforløb med ukendt bagkant og en arbejdsindsats, hvor kun en brøkdel vil føre til det ønskede resultat.
4

Tilbage til "Livets forhold"