Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Lumin » 8. nov 2017, 23:02

Jeg bruger dem helst ikke. Det er ligesom nemid, jeg er vred allerede inden jeg går i gang med at bruge det.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Delfin » 8. nov 2017, 23:30

Der er ikke nogen, der hvor jeg handler til daglig. Tror slet ikke, de findes her i byen, så jeg har kun prøvet det et par gange.
Det kan godt være det er mangel på rutine, men jeg finder dem irriterende. Havde også det problem med den plade, nogen snakker om. Måske fordi jeg ikke vidste, at den er der, så jeg startede allerede ud med første fejl, da jeg begyndte at proppe varen tilbage i vognen for at gå til side og pakke varerne bagefter. Det gør jeg altid for at undgå at stresse over at skulle tømme båndet til den næste, også så jeg i fred og ro kan få dem pakket mest praktisk til transport på to hjul. Og så synes jeg de fleste af vores kassemedarbejdere i min førstevalgs-butik er så hyggelige.

Kunne jeg finde på at bruge Coops nye system?
Hvis jeg havde en smartphone, så kunne jeg nok godt finde på det. Det er jo lidt smart, at man kan pakke ned undervejs.
0
14 11 14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Juki » 9. nov 2017, 00:49

Jeg har ikke rigtig nogen mening om dem, da jeg sjældent handler i fx Føtex hvor de er.

Jeg kan godt lide konceptet med dem, men i praksis synes jeg de er besværlige at bruge hvis man har mere end få ting.
Især synes jeg det er besværligt hvis man har nogle poser eller en taske/rygsæk man gerne vil stille, imens man putter varerne i sin købte indkøbspose. Det kan systemet ikke rigtig kapere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. nov 2017, 09:04

jeg bruger kun selvbetjeningskassen hvis der er lang kø, og jeg har forholdsvis få varer.
Det er et helvede at pakke varer ved selvbetjeningskassen, særligt fordi alle skal på vægten førend man kan komme videre. Det kræver strukturering af måden man putter varerne i vognene, gennem kassen og i poser, - og det kræver somregle også netop poser. jeg kan ikke bruge mine store praktiske indkøbs net f.x.

Og så foretrækker jeg faktisk ofte interaktionen med personen der sidder i kassen - måske er jeg bare mærkelig. Men for mig er det en del af indkøb. Eller, nej det er ikke en fornøjelse i netto hvor der sidder en eller anden 19 årig der har frygteligt ondt af sig selv, og som halvsnerrer "hundrede-treogtredive og en ha..." og det var så det.....
Men her hvor jeg bor, der er der altså en anden form for kundeservice i butikken, også af de unge mennesker i kassen, og det er skønt, og jeg kan li det.

Ja tak til kasselinje, nej tak til selvscanner kasse.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf PepsiMagt » 12. nov 2017, 12:32

Haha, jeg troede lige at der var tale om de selvbetjeningskasser vi har nede i bondage-klubben. I ved, de der små bure med huller i.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Shmartiesh » 12. nov 2017, 22:35

Jeg bruger dem oftere end de alm kasselinjer. Alt efter hvor mange varer jeg har.
I ikea må man kun have 15 varer for at personalet nemmere kan holde styr på om der bliver stjålet noget, det er smart for så er man forholdvis hurtigt igennem.

I føtex og bilka vejer de varerne, så man må have alle de varer man vil.
Selv 60 årige Rigmor Jensen der bruger 1 min. På hver vare og har en hel vogn fyldt med varer... Seriøst... Hvorfor????
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Planten » 12. nov 2017, 22:40

Jeg synes, det er en skam, at endnu et ufaglært job skal automatiseres væk. Så jeg bruger dem helst ikke.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2017, 13:39

Jeg ELSKER selvbetjeningskasser....Og jeg kan da kun hilse COOP's initiativ velkomment....Jeg tror simpelthen ikke på at de kan lave et selvbetjeningssystem som er mere dovent og ugideligt at danse med det personale Kvickly her i byen har ansat.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf klumphen » 13. nov 2017, 19:33

Altså de er ret praktiske, hvis man har fået smidt så meget is, chokolade og chips op i kurven, at man skammer sig lidt over det :fløjt:
1

Tilbage til "Livets forhold"