Var du "en fejl"?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sorenspige
Kort karma: 336
Likede indlæg: 1846

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Sorenspige » 21. okt 2017, 19:56

Jeg er et ønskebarn, og det samme er begge mine børn.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 699
Likede indlæg: 11497

Indlægaf Smiling_Goat » 21. okt 2017, 22:01

Jeg er ret sikker på, jeg er en "reparationsbaby"

Min mor insisterer på, at jeg er planlagt, og jeg har aldrig kunnet forstå den planlægning. De havde et meget ustabilt forhold i tiden før de fik mig (de var meget on again, off again) så jeg kan kun forestille mig, jeg har været et håb om at reparere forholdet.

Det virkede ikke, og de gik endeligt fra hinanden et år efter jeg blev født (heldigvis.) Jeg forstår slet ikke, hvordan de to kunne ende i forhold med hinanden.
0
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 74
Likede indlæg: 810

Indlægaf Mavis » 22. okt 2017, 08:22

Jeg fandt lige ud af, at jeg i allerhøjeste grad var planlagt, og det samme var min 11 år ældre storebror.
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
DGrayish
Kort karma: 23
Likede indlæg: 385

Indlægaf DGrayish » 22. okt 2017, 09:18

Jeg var ikke planlagt - men jeg var elsket og ønsket fra den dag min mor fandt ud af at hun var gravid.

Min far var meget ung og umoden og jeg tror ikke at hun havde valgt at få et planlagt barn med ham.
Det har naturligvis fået store konsekvenser for mit liv og min barndom at betingelserne ikke var optimale.

Min egen søn var heller ikke planlagt - men min kæreste var helt klart ham jeg ville have børn med, og vi lever i en lykkelig lille kernefamilie.
0
Buffy
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2092

Indlægaf Buffy » 22. okt 2017, 10:29

Jeg er resultatet af en seriøs nytårsbrandert, da mine forældre var 20 og 21 år gamle. Og jeg ved ikke helt, hvad der er forgået, men de var ikke alene da det sket ifølge et vennepar, der tit skal fortælle de var tilstede, da det skete... TMI for fanden...
4
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 787
Likede indlæg: 5174

Indlægaf Bøtte » 22. okt 2017, 10:31

Jeg er født 10 måneder efter mine forældres bryllup, så antager jeg er yderst planlagt :-D
Min storesøster var ikke planlagt. Og blev først opdaget efter 3 måneder. Men hun var meget ønsket.
Min lillesøster er også meget planlagt. Hun kom bare to år senere end planlagt.

Begge vores piger er planlagte. Den ene med noget mere ventetid end den anden.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 723
Likede indlæg: 10259

Indlægaf dgd2007 » 22. okt 2017, 13:40

Jeg blev i en moden alder klar over visdommen i Kim Larsen ord: "Det var da godt, vi blev født, før aborten den blev fri". :cool:

Jeg havde altid troet, at mine forældre gik fra hinanden, da jeg var 5 (+ en lillebror på 1). Det var også rigtigt nok, og jeg kan stadig klart huske situationen, hvor jeg tilkaldt og officielt informeret om beslutningen.

MEN ... under rydning af min mors lejlighed, fandt jeg det dokument, hvori Hans Majestæt Frederik IX Rex under sin kongelige hånd og segl bevilligede skilsmisse til mine forældre. Det var jo meget pudsigt ... men wtf-øjeblikket kom, da der længere nede i teksten var angivet: "Parret har ingen børn"??? :forvirret:

Så så jeg datoen - som var to år, før jeg blev født!
Jeg må derfor lægge til grund, at det var lidt af en brøler fra deres side, og at hvis det skulle være "meningen", må dette i bedste fald tilskrives skæbnen eller andre højere magter!

Da jeg foreholdt min far, som stadig levede, dette, svarede han: mumle-mumle-det-troede-jeg-da-du-vidste ... :genert:
6
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 103
Likede indlæg: 681

Indlægaf Tata » 22. okt 2017, 14:58

Ønsket i hvert fald. De forsøgte i flere år, mine forældre, og så opgav pga. lægerne sagde min mor ville få meget svært ved at få børn. Og så var der så bonus, lige imens de var midt i husbyggeri, og ikke gift endnu, så det blev de på rådhuset, 14 dage før jeg blev født. Og så skulle man jo tro de efter x antal års forsøg havde nogle navne parat, men det kunne de ikke bestemme sig for. Så jeg hed et virkelig fjollet kælenavn i over et halvt år (alle de første billeder af mig står der det navn ved :stoned: ), og folk begyndte at spørge "ehrm...skal hun ikke snart døbes? I kan da ikke blive ved med at kalde hende for... :lol:
1
When people show you who they are, believe them the first time ~ Maya Angelou :blomst:
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 230
Likede indlæg: 4523

Indlægaf DenSyngendeLussing » 22. okt 2017, 15:25

Nej, jeg var planlagt, de kastede ét blik på min storesøster og ønskede sig straks en ommer. :D
1
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 20
Likede indlæg: 170

Indlægaf Filliongonggong » 22. okt 2017, 20:57

Jeg var ikke planlagt, men var nr 5 i rækken, så tror de tænkte skidt pyt en fra eller til :lol2:
4
Aragorn
Kort karma: 280
Likede indlæg: 3141

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 00:02

Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

Jeg elskede min far, men han elskede ikke mig - så måske var jeg ikke planlagt, men jeg blev i hvert fald en pligt.
0
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2424

Indlægaf dykkersild » 23. okt 2017, 09:27

Min mor og far blev skilt kort tid efter jeg kom til - og jeg var helt klart en fejl. Min mor var psykisk syg og døde af dette, men elskede så godt hun kunne indtil da. Min far overtog så os 2 børn - sammen med sin nye familie. Jeg er helt overbevist om, at havde abort været tilladt, var jeg ikke blevet født, hvis min far havde kunne overtale min mor til det. Min far har sagt lige ud at jeg var en fejl - ikke ondt, bare faktuelt men det er min far i en nøddeskal.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 20
Likede indlæg: 170

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 06:28

Aragorn skrev:Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

Jeg elskede min far, men han elskede ikke mig - så måske var jeg ikke planlagt, men jeg blev i hvert fald en pligt.

:ae: :ae:
0
Aragorn
Kort karma: 280
Likede indlæg: 3141

Indlægaf Aragorn » 24. okt 2017, 09:09

Filliongonggong skrev:
Aragorn skrev:Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

:ae: :ae:

Tak for sympatien - men det er nu ikke noget jeg sørger over, og jeg synes ikke det er synd for mig. Det har jeg sluttet frem med for længe siden.

I livet må man nogle gange sige: Det er sådan det ér. Og hvad gør du så nu?

Jeg har meget familie. Jeg deler ikke DNA med den, men vi har spildt blod på livets slagmark sammen, og mine venner og veninder er som brødre og søstre for mig. Vi er blevet hinandens skæbne. Det har jeg det godt med.
3
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Petrix
Kort karma: 48
Likede indlæg: 398

Indlægaf Petrix » 24. okt 2017, 09:31

Jeg har ingen anelse, men jeg er her endnu.
0

Tilbage til "Livets forhold"