Var du "en fejl"?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muspel
Kort karma: 294
Likede indlæg: 4414

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Muspel » 26. okt 2017, 18:48

Omvendt af en del af jer andre var jeg planlagt. Men ikke ønsket (af min mor)

Hun har fortalt mig, at hun ikke mente deres ægteskab var stærkt nok til et barn mere, men min far overtalte hende.

Faktisk ikke ret fedt at vide. Og hun skred da også fra mig og min storesøster kort tid efter.

Men ønsket af min far. Det holder jeg fast i.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 463
Likede indlæg: 6883

Indlægaf Joe » 26. okt 2017, 18:53

Jeg er eneste planlagte barn i en søskendeflok på fire. Jeg har ikke indtrykket af at mine forældre elsker mig højere end de elsker mine søskende.

Jeg gad godt selv få en upser. Jeg synes det der med at prøve aktivt er noget trælst noget. Hellere lige pludselig være sådan lidt “hov!” og så tage den derfra.
5
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6465

Indlægaf ajnaM » 26. okt 2017, 19:00

Jeg var vist en ups'er, men en god en.

Mine forældre havde ikke kendt hinanden ret længe, og de havde begge andre kærester, der var ude at rejse i længere tid. :genert: Da de fandt ud af det, slog min fars ekskæreste min mor, og min mors ekskæreste smadrede min fars motorcykel. :D

Senere fik de min lillebror også. De er stadig sammen i dag.
4
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6465

Indlægaf ajnaM » 26. okt 2017, 19:04

missme skrev:Jeg kom med storken. Mine forældre har ikke sex!!!!! :nerve:

Jeg tror de havde bestilt storken.

Jeg drillede som barn min bedste veninde på regelmæssig basis med, at de var 3 børn, så hendes forældre havde haft sex 3 gange. Vi var kun 2 børn, så mine forældre var ikke helt så klamme som hendes. :P :lol:
3
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5023

Indlægaf hotlips » 28. okt 2017, 01:52

Jo da, jeg kom selvom de brugte både gummi og det der skum og min mor var sådan set også gået op for at få en abort, hun fortrød og gik hjem igen.

Min søster var også en upser, min mor blev gravid på sin 18 års fødselsdag, og knap tre år efter kom jeg så altså også.

Det gør os nu ikke noget, mine forældre har så rigeligt med fejl men vi har aldrig følt os uønskede.

Det er ikke ret mange af børnene i vores familie der har været helt planlagt, en af undtagelserne er min ene morbror, han kom som nr 4 ud af min mormors 5 børn hvoraf resten var uheld.

Min egen dreng er planlagt men jeg har også været gravid uplanlagt og jeg har aldrig været i tvivl om jeg ville have foretrukket at få børnene fremfor at abortere ufrivilligt.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 729
Likede indlæg: 6980
Kontakt:

Indlægaf Annione » 28. okt 2017, 07:24

Min mor var 39 og nygift - hun troede slet ikke hun kunne være SÅ heldig, da jeg blev til. Hun fattede endnu mindre med min lillebror.

Vi var begge overraskelser, men ønskebørn hele vejen igennem.
1
xxx---xxx
Kort karma: 73
Likede indlæg: 288

Indlægaf xxx---xxx » 28. okt 2017, 07:55

Min kæreste var en upser og hans mor har flere gange påtalt dette i hans barndom.
At hun ikke skulle have børn - at hun ikke var "mor"
Og hvis de kunne så havde de bortadopteret ham til hans onkel i Tunesien. :sur:
Det har givet ham et vanvittigt dårligt selvværd og usikkerhed som slet ikke kan beskrives.

Da vi selv ventede vores første søn der fik jeg et direkte had forhold indeni til hende. Jeg følte seriøst ikke hun var værdi til rollen som farmor, når hun ikke har været en god mor for min kæreste.
Hun har dog virkelig overrasket heldigvis!

Men det gør mig altid SÅ ked af det når jeg tænker på hvordan min kæreste må have haft det sol barn.
Hun har jo fint opfyldt de fysiske behov men psykisk kunne de sku godt have gjort det meget bedre!!!
2
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 103
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1921

Indlægaf Luffegås » 22. feb 2018, 14:05

mine forældre kan ikke blive enige, det er to forskellige versioner.

Bottom-line er min mor fandt ud af hun var gravid på sin 20 års fødselsdag, og gerne ville have været mere ude og sejle.
Og min far mener da helt bestemt jeg var ønsket, men hun husker sjovt nok følelsen af hun blev nød til at bede ham tage et valg om at blive eller rejse. Og han blev så, men jeg tror på hende når hun siger det direkte var en bekymring hun havde efter hun havde været ved lægen.

Hun var gået til lægen med utilpashed. Lægen havde sagt "tillykke", og hun havde strålet som en sol og sagt "Ja ku du lige se jeg havde fødselsdag?", og han havde bare kastet sig over sine papire og sagt "nåårhja, det har du da også....".. Og hun var på minipiller.

For mig gør det intet, fra det sekund var hun overbevist om at beholde mig, droppe sine fremtidsplaner, endda risikere forholdet til min far, selvom det ikke var planlagt. Det kan jeg kun være stolt af og glad for, og jeg har aldrig lidt under noget. Hun fik så kun mig, få år efter forsøgte hende og en anden kæreste behandling men uden resultat, så er kun opvokset med masser af kærlighed.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8693

Indlægaf Rapfisk » 22. feb 2018, 14:55

På ingen måde. Min mor havde aborteret halvvejs gennem graviditeten, et halvt år før hun blev gravid med mig, og havde i øvrigt prøvet at få børn med sin første mand, inden hun mødte min far, så jeg var i den grad planlagt og ønsket (af begge mine forældre, ikke bare min mor).

Min kæreste er i øvrigt adopteret, så han er vel en slags halvt af hvert, men er dog vokset op med nogle forældre, der i den grad har ønsket ham.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 196
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3089

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. feb 2018, 15:05

Jeg går ud fra at jeg var planlagt. Min mor var 21 år og var lige blevet gift med min far der var 10 år ældre og fraskilt. De havde kendt hinanden i 4 år og boet sammen i ca. 1 år tror jeg nok. Så det var vel meget naturligt at et barn var næste skridt.
Derefter forsøgte de at få en til. Men der skulle gå 12 år før min lillebror dukkede op. Så han var højst sandsynligt endnu mere ønsket end mig :D
0
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2165

Indlægaf 1234 » 22. feb 2018, 15:13

Joe skrev:Jeg er eneste planlagte barn i en søskendeflok på fire. Jeg har ikke indtrykket af at mine forældre elsker mig højere end de elsker mine søskende.

Jeg gad godt selv få en upser. Jeg synes det der med at prøve aktivt er noget trælst noget. Hellere lige pludselig være sådan lidt “hov!” og så tage den derfra.

Det er faktisk præcis samme situation hjemme hos os :lol:
Jeg kan sgu heller ikke mærke forskel.
0
Selma156
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1563

Indlægaf Selma156 » 22. feb 2018, 15:23

Jeg var planlagt. Det førstefødte barn, da mine forældre havde været sammen i 5-6 år, må det være.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1938

Indlægaf Ladysparrow » 22. feb 2018, 19:50

Jeg var ikke planlagt - min far troede ikke han kunne få børn, så ds min mor kom og sagde hun var gravid var han ret overrasket og troede ikke på hende. Men det blev hurtigt gjort til skamme og jeg var både ønsket og ventet da jeg kom til verden som snydt ud af næsen på min far.
0
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3685

Indlægaf Lys » 22. feb 2018, 20:07

Jeg er meget planlagt. Jeg blev endda født i den måned og havde det køn, mine forældre ønskede sig.
0

Tilbage til "Livets forhold"