You too? #metoo

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: You too? #metoo

Indlægaf Neenah » 18. okt 2017, 10:34

catnip skrev:
Neenah skrev:Jeg synes det er overflødigt. Alle kvinder ved jo at det sker - for 99% er det også sket, og de fleste mænd ved det foregår. Det ændrer som altid lige præcis ikke en skid.


Jeg er uenig i at det er overflødigt.

Det er helt sikkert rigtigt at mange kvinder ved at det sker, men for mig set er der også noget "søstersolidaritet" i at dele et simpelt hashtag. Der er uden tvivl mange der har haft den slags oplevelser der slås med skyldfølelse osv.

Jeg synes det er vigtigt ikke at tie det ihjel bare fordi det er "normen". Det bør netop ikke være normen.

Også tror jeg der er rigtig mange mænd der ikke er klar over hvor stort et problem det her er. Jeg har set oprigtigt mange chokerede tilkendegivelser fra mænd på Twitter omkring #metoo


Men den søstersolidaritet er der ganske ofte. Forrige gang var #yesallwomen efter Elliot Rodgers masseskyderi i Santa Barbara. Det var præcis samme omgang med at dele oplevelser, mænd der blev forfærdede og ingenting, der blev gjort. Sidste gang var da Trumps Grab 'em by the pussy kom ud - noget a la det samme, med samme hashtag (#yesallwomen). Jeg var også ganske rørt af det de forrige gange, men sandheden er at der ikke rigtig sker en ændring ved det, før dem der begår overgrebene tager det til sig. Og det er ikke mange der vil vedkende sig det.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: You too? #metoo

Indlægaf Zombie » 18. okt 2017, 13:19

Angelina skrev:Problemet for mig med det hashtag er at man sætter seksuelle overgreb i samme kategori som en upassende kommentar. Og det er ikke fordi jeg ikke synes upassende kommentarer er nedern, men jeg synes lidt det er som at sammenligne at en eller anden stjæler en pakke tyggegummi med at en eller anden begår et voldeligt væbnet røveri. Ja, bevares, begge ting er ulovligt og moralsk forkert... men der er ligesom bare en stor forskel - og derfor vil jeg ikke deltage.


Det handler om, at begge dele - både voldtægt og et klap i måsen af en fremmed - foregår i en kultur, hvor vi lærer, at den slags er en del af livet. Eller er kvinders egen skyld. Det er i hvert fald ikke noget, vi taler om.

Så det handler mere om at belyse kulturen, i ental, end sætte spot på én ud af flere forskellige typer overgreb. Overgreb her defineret som når nogen ikke respekterer andres autonomi.
10
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: You too? #metoo

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2017, 13:25

Snakkede lidt med min kæreste om det i går. Han har arbejdet i nattelivet i mange år, og arbejdede tæt sammen med manageren på den bar han arbejdede på. Han fortalte at han (manageren) faktisk i princippet udførte sexchikane. Han kom ikke ind på det mere præcist, men sagde at han godt troede at nogle af pigerne kunne opleve det sådan, men at fyren her slet ikke selv så det sådan. Han havde sagt til ham på et tidspunkt hvordan han ville have haft det hvis der var en der talte til hans søster på den måde, hvilken gutten overhovedet ikke ville acceptere.

Den er vel egentlig ikke meget længere end det; hvis du ville blive vred over at nogen talte sådan/opførte sig sådan overfor din søster eller mor, så er det ikke en god opførsel. Og jeg tror også at det er derfor at der er noget respons på denne #metoo - de her mænd ser at den opførsel de ikke ser noget galt i, når de selv gør det også rammer deres søster, der så bare udsættes for det af andre der ikke synes at de er chikanerende - det er jo bare for sjov.

Alle de her mænd og kvinder er nogens børn, og nogle gange også nogens søstre/brødre.
9
My world 12-10-18 :lun:
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: You too? #metoo

Indlægaf pisimodvind » 18. okt 2017, 19:12

#metoo
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: You too? #metoo

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2017, 19:17

Maanii skrev:Jeg snakkede med min mand om det i dag, og han har faktisk oplevet det i nogenlunde samme omfang som jeg har.

Med kvinder der har været for nærgående både i nattelivet, privatlivet og på arbejdspladsen.
Han har modtaget upaasende SMS’er, fået kommentarer, er blevet berørt, og har oplevet en kvinde uopfordret gribe fat i hans hånd og føre den ind til hendes underliv.
Han har også som barn oplevet en mand røre ham på låret ved er busstoppested.

Måske det i virkeligheden er et unisex problem.


Min kæreste har også oplevet det flere gange end det kan tælles, da han arbejdede på bar. Det er også et problem.

Jeg synes bare ikke at det er helt fair at diskutere i samme sætning. Der er en del forskelle i kvinde som aggressor end mand som aggressor. Men ofrene kan nåde være mænd og kvinder. Der er en del mænd der selv deler #MeToo. Vi snakker om mænd som qva deres fysik og/eller position forgriber og overskrider grænser hos kvinder OG mænd og at dette slås hen og negligeres.

Der er en del wharaboutery ved at sige 'jamen kvinder overskrider også mænds grænser" som jeg er træt af altid skal bringes ind i en diskussion når vi begynder at snakke om de her ting. Jeg synes at det er helt fair diskussioner at have - på et andet tidspunkt. Det negligerer endnu en gang de problemer der altså primært er med mænd som har grænseoverskridende opførsel. Opførsel som først nu bliver italesat som problematisk.

Man kan altid finde en oplevelse der viser at den anden side af en diskussion også kan have det svært. Det gør ikke hele den oprindelige diskussion uvæsentlig og ugyldig.
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: You too? #metoo

Indlægaf BlueBunny » 18. okt 2017, 19:25

Moxy-lady skrev:
Maanii skrev:Jeg snakkede med min mand om det i dag, og han har faktisk oplevet det i nogenlunde samme omfang som jeg har.

Med kvinder der har været for nærgående både i nattelivet, privatlivet og på arbejdspladsen.
Han har modtaget upaasende SMS’er, fået kommentarer, er blevet berørt, og har oplevet en kvinde uopfordret gribe fat i hans hånd og føre den ind til hendes underliv.
Han har også som barn oplevet en mand røre ham på låret ved er busstoppested.

Måske det i virkeligheden er et unisex problem.


Min kæreste har også oplevet det flere gange end det kan tælles, da han arbejdede på bar. Det er også et problem.

Jeg synes bare ikke at det er helt fair at diskutere i samme sætning. Der er en del forskelle i kvinde som aggressor end mand som aggressor. Men ofrene kan nåde være mænd og kvinder. Der er en del mænd der selv deler #MeToo. Vi snakker om mænd som qva deres fysik og/eller position forgriber og overskrider grænser hos kvinder OG mænd og at dette slås hen og negligeres.

Der er en del wharaboutery ved at sige 'jamen kvinder overskrider også mænds grænser" som jeg er træt af altid skal bringes ind i en diskussion når vi begynder at snakke om de her ting. Jeg synes at det er helt fair diskussioner at have - på et andet tidspunkt. Det negligerer endnu en gang de problemer der altså primært er med mænd som har grænseoverskridende opførsel. Opførsel som først nu bliver italesat som problematisk.

Man kan altid finde en oplevelse der viser at den anden side af en diskussion også kan have det svært. Det gør ikke hele den oprindelige diskussion uvæsentlig og ugyldig.


Jeg synes det er to sider af samme sag. At mænd står frem som ofre gør ikke de kvindelige ofre uvæsentlige. Det viser blot problemets omfang.

Som ved incest. Her nævnes sjældent drengeofre og mødre der krænker. Chikane der udøves mod mænd er heller ikke ok.

Jeg ser lidt at det er krænkede som står sammen mod krænkere. Uagtet deres køn.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: You too? #metoo

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 19:35

Angelina skrev:Problemet for mig med det hashtag er at man sætter seksuelle overgreb i samme kategori som en upassende kommentar. Og det er ikke fordi jeg ikke synes upassende kommentarer er nedern, men jeg synes lidt det er som at sammenligne at en eller anden stjæler en pakke tyggegummi med at en eller anden begår et voldeligt væbnet røveri. Ja, bevares, begge ting er ulovligt og moralsk forkert... men der er ligesom bare en stor forskel - og derfor vil jeg ikke deltage.

Jeg tænkte nok, vi måtte være enige om et eller andet før eller senere! :)

Jeg tænkte netop på at ville skrive noget i samme stil - at det var uheldigt for kampagnen, hvis det hele blev blandet sammen i en pærevælling.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: You too? #metoo

Indlægaf mindrekreativtnavn » 18. okt 2017, 19:48

Jeg synes det er fint, at andre vil stå frem med det på Facebook mm. men jeg kunne aldrig drømme om at selv lave en opdatering.

Jeg har været udsat for en del ting gennem mit liv. Blandt andet sexuelt overgreb i en meget ung alder, blev truet med voldtægt fra kollega, presset til oralsex og flere berøringer.

Jeg kan fortælle om det herinde fordi jeg er anonym, men kan ikke rigtig se at det ville hjælpe noget hvis bekendte og venner ville vide det. Det vil nok skabe medlidenhed, som jeg ikke rigtig ønsker. Jeg er heldigvis kommet godt fra det - så godt som man nu kan. Men at der er mindre tabu om emnet, synes jeg nu er fedt.
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: You too? #metoo

Indlægaf Annione » 18. okt 2017, 21:16

Jeg synes det synliggør alle de grænseoverskridende ting/overgreb, som kvinder er blevet udsat for. Derfor valgte jeg også at sætte det på min status, fordi jeg mener det er vigtigt!

Jeg var kun 12, da én i min omgangskreds, en fyr på 18, gramsede mig på låret i et boblebad i en svømmehal. Det var så vildt og grænseoverskridende, fordi jeg var så ung - og aldrig havde oplevet den slags før.
Jeg blev tvunget til sex af min eks.
Jeg har oplevet en mand onanere ved siden af mig i toget.
Jeg har siddet i bussen og oplevet at ham bag mig sad og rørte ved mit hår. Og derefter fulgte efter mig ud af bussen.
Jeg er blevet tilbudt sex og massage af en klam, gammel og meget tyk mand i bussen. Han sad yderst og jeg måtte rejse mig op og råbe "MÅ jeg GODT komme ud" for at slippe væk.
Jeg er blevet befamlet af en mand, jeg sov sammen med, uden at jeg havde lagt op til noget som helst. Vi havde ikke engang kysset. Og jeg havde nattøj på.
Og så er der de utallige mænd, der mener, at hvis man har en røv eller bryster, så skal de pilles på, når man er i byen.
Og så er der den historie, som hører med her, men som jeg stadig har det for dårligt med at skrive om.

Jeg tager håndværker-kommentarer i stiv arm, sådan i forhold til ovenstående klamheder
14
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: You too? #metoo

Indlægaf Zombie » 18. okt 2017, 22:54

Men... statistik set ER det mænd, som begår langt langt de fleste overgreb og kvinder er dem, der står for skud. Jeg ved godt, det er mega ubehageligt at forholde sig til, men det er sådan, virkeligheden er?

Hvis virkeligheden er ensidig, så skal vi ikke snakke om den eller?
8
aka Forbies

:gammel:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: You too? #metoo

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2017, 02:14

Pax Romana skrev:Jeg oplever en gang i mellem i nattelivet hvordan mænd er nogle svin overfor kvinder.
Når man konfronterer dem, får man ofte et svar som lyder lidt sådan her; Hvad fanden! Er du bøsse eller hvad? Luderen er sgu da selv ude om det. Hun kan sgu da bare lade være med at gå sådan påklædt.

Mange af mine veninder kan fortælle lignede historier magen til dem jeg læser her. Ved ikke hvad der sker for nogle mænd. Der er i hvert fald ikke sådan jeg er blevet opdraget.


Yes de par gange jeg har konfronteret en extra nederen fyr med det, der har de aldrig fattet det. Tror de bare tager det som om man vil "stjæle" de kvinder som de generer fra dem. Og det ligger uden for deres verden at man bare synes det er nederen at stå og se på at han generer nogen piger.

Jeg tænker mange af dem ikke er normale på et eller andet punkt, lav IQ så de simpelthen ikke forstår situationen, psykopater eller narcissister osv.

2 % af alle mænd skulle være psykopater, og sådan en ser vel slet intet problem i at være et svin. Jeg tænker de kan stå for en god bid af det.

Svært at sige hvor mange mænd der gør den her slags ting i % af befolkningen, men jeg tænker det er en mindre % del (random tal: 12%) der laver 95% af overgrebene. Og de sidste 5% laves så af den store gruppe af de "normale" mænd.

Hvor feministerne har valgt at se det som at overgrebene er fordelt på en stor % del af mændene.

Har aldrig set nogen tal på det. Tallene om hvor mange kvinder der udsættes for det siger intet om hvor stor en % del af mændene der gør de her ting.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: You too? #metoo

Indlægaf cola » 19. okt 2017, 03:27

Ja metoo, men hvad hjælper det at sætte det op når der alligevel ikke er nogen der gør noget ved det. Det er lidt som dem der skifter profil billede på fb for at symbolisere gay... Det har ingen betydning på nogen måde, og gør ingen forskel som i overhovedet ikke. Jeg tror ikke på at en eneste person verden over der ser et af disse billeder på fb tænker, "hey jeg skal da lige være sød ved homosexuelle i fremtiden" Det tror jeg bare ikke på.

Skal noget ændres må der gøres noget aktivt og ikke bare et # eller blog.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: You too? #metoo

Indlægaf LaScrooge » 19. okt 2017, 05:18

Jeg forstår på en måde godt jer, som ikke har nogen fornemmelse af, at det nytter, måske fordi der har været så mange kampagner af forskellig art uden at det åbenlyst har ændret noget. Jeg tror dog at det rent faktisk rykker. Det skaber bevidsthed. For det første skaber det bevidsthed om hvor udbredt det er og hvor meget det fylder for rigtig mange kvinder. Jeg talte med mine venner om det forleden, ansporet af Harvey Weinstein-sagerne, og jeg fortalte om en oplevelse jeg havde for ganske nylig, som gjorde mig utryg. Det bliver tydeligere og tydeligere for dem, hvor meget det fylder i kvinders liv. Hvis ikke der er decideret frygt, så er der i hvert fald konstant opmærksomhed og en endeløs række af forholdsregler, en del af bevidstheden som hele tiden er beskæftiget udad i omgivelserne og en anden del, der er beskæftiget med hvordan jeg fører mig selv når jeg går på gaden om aftenen. Min kæreste fortalte, at han konsekvent skifter fortov, hvis han opdager, at han går bag en kvinde på gaden, fordi han er klar over, at hun sandsynligvis, et eller andet sted, er bevidst om det og måske nervøs over det. Det er én af de ting, noget som dette kan betyde: at mænd tager vare på den utryghed, der er en del af rigtig mange kvinders verden. Den oplevelse jeg havde, som jeg fortalte om, illustrerer netop adfærd fra mænd, som er meningsløst utryghedsskabende. Jeg gik på gaden og bag mig begyndte en fyr at sige klik-klak, klik-klak, en imitation af lyden af mine fodtrin. Han sagde ikke andet, han hilste ikke på mig, han skulle bare lige gøre opmærksom på at han var der. Hvorfor? Der var sikkert ikke noget ondt i det, men hvorfor? Hvad skulle jeg bruge det til ud over at blive klar over at han var der, og hvorfor skulle jeg være det? Hvorfor skulle jeg tænke på ham, når jeg bare gik der og åd mit pølsebrød fra 7-11 på vej hjem klokken 3? Der er 1000 andre måder mennesker kan skabe kontakt med andre på, hvis de har et reelt ønske om at formidle noget om sig selv, som IKKE bare er underligt, meningsløst og dermed utryghedsskabende. Det samme med komplimenter. Hvis du vil sige noget pænt til nogen om hvordan de ser ud, virker eller gebærder sig, er det faktisk muligt at formidle det på en måde der er HELT fri fra alt der gør det utrygt. Og det er dét, de samtaler, som kan følge af kampagner som dette kan medføre: at almindelige mennesker bliver klar over, at cirka halvdelen af os - afhængig af hvor vi bor og hvad vi laver - skaber plads til vores frihed i en form for konstant forhøjet beredskab, at det er en form for livsvilkår, som vi bare er nødt til at acceptere, og at dette er knyttet til reelle risici OG baseret på livslang erfaring. Jeg har aldrig kendt til andet, så det er ikke taget ud af den blå luft. Og hvis klik-klak-fyren tænkte sig om, måske ansporet af metoo, kunne det være, at han spurgte sig selv, hvad det mon affødte i mig og muligvis overvejede at lukke røven en anden gang. Og så ville jeg ikke engang huske turen hjem fra Ølsnedkeren fredag nat. Nu husker jeg den for ham.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: You too? #metoo

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2017, 05:40

Noget der er interessant i denne sammenhæng er at der i hvert fald ikke er nogen der kender nogen der gør sådan.
For ville din bedste ven, din kæreste, din far eller søn gøre nogle af de ting der bliver beskrevet?

Talte med min kæreste i forbindelse med Ubådssagen, fordi han kender Peter og havde virkelig svært ved at forstå at han kunne gøre sådan noget. Og var virkelig rystet fordi når Peter kan gøre det, så kunne det jo lige så godt ha været ham der gør det.
Og vi snakkede om at man jo aldrig tror det om folk man kender (og sig selv). Men der er jo nogen - og faktisk rigtig rigtig mange mænd der begår overgreb eller bare er rigtig nederen overfor kvinder - som i rigtig rigtig rigtig mange, så der er med garanti nogen DU kender der er det/har gjort det. For det er jo ikke de samme 100 mænd der begår flere tusinde voldtægter hvert år, råber efter kvinder, gramser på dem og prøver at tvinge dem til noget de ikke er interesseret i.

Har nogle bekendte som har delt at de er, eller rettere, har været en del af problemet - men har lært at tænke sig om, så de ikke igen kommer til at overskride andres grænser. De er del af en speciel sub-kultur hvor der utrolig fokus på at man skal opfører sig ordentligt, så det er en speciel gruppe af mennesker.
Men bla det at de har hørt om alle de ting folk bliver udsat for har gjort at de tænker sig ordentligt om en anden gang - så det hjælper.

Hell, jeg er kommet i tanke om et par episoder hvor jeg har været den der opførte mig grænseoverskridende. Det har været en øjenåbner.

Anyhow, kæresten sagde også at : ja, vi kender måske ligefrem også nogen der er blevet voldtaget. Tror bare jeg kikkede på ham som om han var dum og sagde Ja? Der er mig, jeg er blevet voldtaget, og det er X også og XX har været i et forhold hvor hun jævnligt blev voldtaget, XXXs mor blev voldtaget som barn, og der er sikkert flere vi kender, de her er kun dem jeg lige kender til.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: You too? #metoo

Indlægaf LaScrooge » 19. okt 2017, 05:45

Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Ud over at jeg er totalt uenig i din Weinstein-analyse, så forstår jeg ikke pointen med det markerede. Hvordan skulle det have nogen som helst effekt i verden og på mænds opførsel? Er det når 2 mænd, en grim og en lækker, taler sammen om deres uinviterede tilnærmelser og overgreb på kvinder og den grimme så finder ud af, at den flotte godt må, og derefter ræsonnerer sig frem til, at det ikke kan være rigtigt, så han fortsætter sine forehavender?

A la

Grim mand: Jeg gramsede på en ansat i går. Hun blev sur!
Lækker mand: Nå? Jeg gramsede også på min ansatte i går og hun lod mig gøre det! Det var da underligt?
Grim mand: Hvad er den af, er jeg bare uheldig? Hvorfor gider kvinder aldrig at jeg gramser på eller råber af dem?
Lækker mand: Kan det være fordi du er grim?
Grim mand: Det ved jeg ikke, men jeg er i hvert fald forvirret nu. Du har succes med det, jeg har ikke succes med det, hvordan skal det forstås?
Dem begge: Ja, verden og kvinder er i sandhed uigennemskuelige. Vi må hellere fortsætte med at tage for os af retterne, uinviteret. Os to imellem er der jo ikke entydigt evidens for, at kvinder ikke kan lide, at vi rører ved dem, råber af dem, kontakter dem, har sex med dem etc også selvom vi ikke kender dem, er deres overordnede, eller lignende, og uden at de har bedt om det. Og hvis det er fordi den ene af os er lækker og den anden af os er utiltrækkende, er det jo ikke retfærdigt, i hvert fald. Kvinder - dem alle sammen - må være utvetydige og have en ens holdning til det: enten elsker de at vi gør sådan, eller også kan de ikke lide det. Det gør ikke at de har forskellige holdninger, for så kan vi jo ikke finde ud af det! Må vi, må vi ikke, nu må de beslutte sig! Og indtil de har besluttet sig så må vi hellere fortsætte med at rage, kontakte, kommentere, presse, afpresse, udnytte, skræmme kvinder, både dem vi ikke kender og dem vi gør.
Eller?


Jeg er på en debat for at debattere, men jeg indgår selvfølgelig ikke i en debat hvor du forudsætter at jeg finder det ok for en leder at gramse uopfordret på sine ansatte.


Det kan være, at du skal debattere så. Tage den bold op du selv sætter i spil. Du kan jo starte med at forklare, hvilke forskel det rent faktisk skulle gøre, at kvinder lader være med at diskriminere mellem flotte og grimme mænd ifht overgreb (hvilket jeg synes er en vanvittig tanke, men okay, lad os lade som om, det gør en forskel om manden er smuk eller grim i forbindelse med krænkelser), og forklare, hvordan det rent faktisk skulle virke, det du skriver. Det er dig der påstår det, så må du jo kunne udfolde det. Det er essensen i en debat.

Helt til at begynde med, kan du jo forholde dig til det håbløse i selve præmissen, for når nogen accepterer andres tilnærmelser, er der jo netop ikke noget problem med adfærden. En accepteret og ønsket tilnærmelse er pr definition ikke et overgreb. Det kan godt være, at smukke røvhuller i udgangspunktet har en bedre indgang til deres ofre fordi de umiddelbart er mere tiltrækkende og interessante på overfladen (hvem vil ikke gerne have en smuk partner?), men så stopper fordelene også dér. Krænker de, var de bare en smuk krænker, men jeg kan love dig, at det ikke er en trøst for ofret.
2
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"