You too? #metoo

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: You too? #metoo

Indlægaf OberstNasig » 22. okt 2017, 16:36

Jeg har ikke brugt det, men disse hygge-krænkelser, der ikke er ligeså alvorlige som fx voldtægt, har jeg oplevet jævnligt, siden jeg fyldte 12 år.
Jeg har slet ikke tal på, hvor mange gange, jeg har oplevet uønskede kommentarer/tilbud fra fremmede mænd og befamlinger.
Der er et par hændelser, der står klarere end andre., fx har der været trusler om at jeg ville "blive flækket", fordi jeg afviste at danse med en muskuløs mand. To mænd truede mig med voldtægt, fordi jeg ikke ville blive og tale med dem. En anden ragede mig i skridtet- jeg anede ikke, hvem han var. Een har løftet op i min kjole, så man kunne se mine trusser.
0
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: You too? #metoo

Indlægaf DGrayish » 23. okt 2017, 05:26

Forestil jer at #metoo handlede om ikke kønspecifik vold.

Ville der være folk der lige skulle indskyde at her nok blev smurt lige lovligt tykt på?
Ville der være nogle der insinuerede at voldsofrene nok ikke havde passet godt nok på sig selv?
Ville vi begynde at diskutere hvornår det var voldeligt nok til at man kunne tillade sig at bruge hashtagget?
Ville der være en masse der staks skulle pointere at vold jo ikkke rigtigt er et problem, fordi at det jo er de færreste, som er voldelige?
15
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: You too? #metoo

Indlægaf BlueBunny » 23. okt 2017, 07:50

DGrayish skrev:Forestil jer at #metoo handlede om ikke kønspecifik vold.

Ville der være folk der lige skulle indskyde at her nok blev smurt lige lovligt tykt på?
Ville der være nogle der insinuerede at voldsofrene nok ikke havde passet godt nok på sig selv?
Ville vi begynde at diskutere hvornår det var voldeligt nok til at man kunne tillade sig at bruge hashtagget?
Ville der være en masse der staks skulle pointere at vold jo ikkke rigtigt er et problem, fordi at det jo er de færreste, som er voldelige?


Ja det tror jeg. Og jeg tror at mænd i højere grad er udsat for fysisk vold i nattelivet end kvinder. Og at mænd også chikaneres/nedgøres af andre mænd. Jeg tror også at mange ville kommentere at ofrene "skal få hår på brystet", "rigtige mænd græder ikke", "lad vær' at opføre dig som en tøs".

Så ja, jeg tror altid nogen vil negligere problemerne. Det gælder mobning, fysisk vold, chikane osv.
7
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: You too? #metoo

Indlægaf Delfin » 23. okt 2017, 09:04

DGrayish skrev:Forestil jer at #metoo handlede om ikke kønspecifik vold.

Ville der være folk der lige skulle indskyde at her nok blev smurt lige lovligt tykt på?
Ville der være nogle der insinuerede at voldsofrene nok ikke havde passet godt nok på sig selv?
Ville vi begynde at diskutere hvornår det var voldeligt nok til at man kunne tillade sig at bruge hashtagget?
Ville der være en masse der staks skulle pointere at vold jo ikkke rigtigt er et problem, fordi at det jo er de færreste, som er voldelige?


Ja, det tror jeg faktisk.
Selvfølgelig er fysisk vold lidt lettere at tage at føle på end et mere flydende begreb som #metoo. Enten er der slået, eller også er der ikke slået, mens der ved #metoo er tale om en flydende overgang for hvornår den enkelte føler grænsen er overskredet. Når vi taler psykisk vold, er grænserne lige så flydende. Det den ene betragter som vold, regner den anden ikke for noget.

Jeg har læst beskrivelser af #metoo, hvor det fx har drejet sig om nedrullede bilruder og piften eller hjertesymbol med hænderne. Det er da skideirriterende, men så er det altså heller ikke værre. Undskyld mig, men jeg nægter at lægge det i samme kurv som at rage på en person (mand/kvinde), som ikke ønsker det.
3
14 11 14
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3636

Re: You too? #metoo

Indlægaf Petrix » 23. okt 2017, 09:06

BlueBunny skrev:
DGrayish skrev:Forestil jer at #metoo handlede om ikke kønspecifik vold.

Ville der være folk der lige skulle indskyde at her nok blev smurt lige lovligt tykt på?
Ville der være nogle der insinuerede at voldsofrene nok ikke havde passet godt nok på sig selv?
Ville vi begynde at diskutere hvornår det var voldeligt nok til at man kunne tillade sig at bruge hashtagget?
Ville der være en masse der staks skulle pointere at vold jo ikkke rigtigt er et problem, fordi at det jo er de færreste, som er voldelige?


Ja det tror jeg. Og jeg tror at mænd i højere grad er udsat for fysisk vold i nattelivet end kvinder. Og at mænd også chikaneres/nedgøres af andre mænd. Jeg tror også at mange ville kommentere at ofrene "skal få hår på brystet", "rigtige mænd græder ikke", "lad vær' at opføre dig som en tøs".

Så ja, jeg tror altid nogen vil negligere problemerne. Det gælder mobning, fysisk vold, chikane osv.


Jeg er umotiveret blevet overfaldet 2 gange i nattelivet og en enkelt gang fået en på lampen fordi jeg var lidt for kæk.
0
27102021
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: You too? #metoo

Indlægaf Kommodedyret » 23. okt 2017, 09:19

Jeg har ikke lyst til at skrive det på Facebook, men jeg har en lang række af nederen historier om overgreb. Det er så deprimerende at tænke på.
Første gang jeg blev gramse på var jeg omkring 12. Jeg blev bange og flov og ked af det. Og jeg blev grinet af.
For nylig var jeg nødt til at sige fra på arbejdspladsen. Det var også ubehageligt og der blev også grinet.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: You too? #metoo

Indlægaf Hunkat » 23. okt 2017, 09:23

Jeg er faktisk helt utrolig chokeret og trist over hvor let nogle mennesker har ved liiiige at dreje overskredne grænser over på offeret. Det være sig seksuelt, fysisk, verbalt.
I en anden tråd er nævnt at kassemedarbejdere bliver overfaldet og overfuset og en kommentar lyder at "når de selv er sure og gavne så bliver kunderne også sure og gavne og så bliver det en ond spiral" (frit fra hukommelsen). Det er ikke fordi jeg tror vedkommende synes verbal eller fysisk vold er A-OKAY men det bliver sådan et flydende argument hvor det hele tiden også lidt er den andens skyld alligevel.
Eller Singletråden hvor en date's undskyldning for at sige noget grimt er at h*n jo blev presset til at sige et-eller-andet og h*n var helt uforberedt.

Kan vi ikke prøve at holde op med det der med at det er folks egen skyld? Please?
11
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3636

Re: You too? #metoo

Indlægaf Petrix » 23. okt 2017, 11:36

eks-Maupassant skrev:
Petrix skrev:Det er vel i grunden det mandlige kønshormon, der bevirker at problemet er så omfangsrigt.
Det er jo en problematik, som er verdensomspændende.


Det var da en helt ekstremt retarderet ting at skrive :)


Jeg forstår godt hvad du siger, men ikke desto mindre mener jeg hormonbalancen er extremt afgørende i, hvordan en mand og et menneske generelt handler.
Jeg er overbevist om, at mænd kun afholder sig fra at krænke, hvis kvinder har styrken og vedholder styrken til at sige fra - den krænkende adfærd fortsætter, hvis ikke den bliver holdt nede, ligesom den gør nu.
0
27102021
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: You too? #metoo

Indlægaf Thomas31 » 24. okt 2017, 00:44

Petrix skrev:
eks-Maupassant skrev:
Petrix skrev:Det er vel i grunden det mandlige kønshormon, der bevirker at problemet er så omfangsrigt.
Det er jo en problematik, som er verdensomspændende.


Det var da en helt ekstremt retarderet ting at skrive :)


Jeg forstår godt hvad du siger, men ikke desto mindre mener jeg hormonbalancen er extremt afgørende i, hvordan en mand og et menneske generelt handler.
Jeg er overbevist om, at mænd kun afholder sig fra at krænke, hvis kvinder har styrken og vedholder styrken til at sige fra - den krænkende adfærd fortsætter, hvis ikke den bliver holdt nede, ligesom den gør nu.


Ja det er nok rigtigt med hormonbalancen. Det er derfor kvinder ikke skal have sidde i krævende stillinger med stort ansvar. De er alt for sarte og sensitive.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: You too? #metoo

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 03:39

Zombie skrev:Men... statistik set ER det mænd, som begår langt langt de fleste overgreb og kvinder er dem, der står for skud. Jeg ved godt, det er mega ubehageligt at forholde sig til, men det er sådan, virkeligheden er?

Hvis virkeligheden er ensidig, så skal vi ikke snakke om den eller?


Du tilhører jo selv en bevægelse som mener at have patent på sandheden og at vide præcis hvorfor mænd gør som de gør. Det er fint at tale om problemet, for det er givetvis et problem, men fra feministsiden degenererer det altid til at mænd er nogle svin og produkt af en syg kultur, og det er bare svært at vinde lydhørhed med den tilgang til problematikken. Hvis man skal have en debat om det hvor det ikke ender med råberi, bliver det nødt til at foregå på en anden måde end den du normalt praktiserer. For det første bliver du nødt til at anerkende at mænd også er en slags mennesker.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: You too? #metoo

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 05:29

Dikus skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mænd skal holde deres fåkin' klamme naller for sig selv, og vente på en invitation - og huske! at en invitation til hver en tid kan trækkes tilbage. Over and out.


Hvor ville det være dejligt, hvis DET var reaktionen hos alle mænd. Så ville udtalelesen om de få mænd, der når mange kvinder føles lidt mere rigtig...


Det er bare ikke særligt fedt at skulle tage afstand fra sit køn på den måde. Jeg forestiller mig at det er samme følelse muslimer har hvis man forventer at de særligt skal tage afstand til islamistisk terror. For hvad har det med dem at gøre?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: You too? #metoo

Indlægaf Purple Haze » 24. okt 2017, 05:45

abcd skrev:
Zombie skrev:Men... statistik set ER det mænd, som begår langt langt de fleste overgreb og kvinder er dem, der står for skud. Jeg ved godt, det er mega ubehageligt at forholde sig til, men det er sådan, virkeligheden er?

Hvis virkeligheden er ensidig, så skal vi ikke snakke om den eller?


Du tilhører jo selv en bevægelse som mener at have patent på sandheden og at vide præcis hvorfor mænd gør som de gør. Det er fint at tale om problemet, for det er givetvis et problem, men fra feministsiden degenererer det altid til at mænd er nogle svin og produkt af en syg kultur, og det er bare svært at vinde lydhørhed med den tilgang til problematikken. Hvis man skal have en debat om det hvor det ikke ender med råberi, bliver det nødt til at foregå på en anden måde end den du normalt praktiserer. For det første bliver du nødt til at anerkende at mænd også er en slags mennesker.


Det er vist definitionen på en stråmand det der.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: You too? #metoo

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 05:59

Purple Haze skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:Men... statistik set ER det mænd, som begår langt langt de fleste overgreb og kvinder er dem, der står for skud. Jeg ved godt, det er mega ubehageligt at forholde sig til, men det er sådan, virkeligheden er?

Hvis virkeligheden er ensidig, så skal vi ikke snakke om den eller?


Du tilhører jo selv en bevægelse som mener at have patent på sandheden og at vide præcis hvorfor mænd gør som de gør. Det er fint at tale om problemet, for det er givetvis et problem, men fra feministsiden degenererer det altid til at mænd er nogle svin og produkt af en syg kultur, og det er bare svært at vinde lydhørhed med den tilgang til problematikken. Hvis man skal have en debat om det hvor det ikke ender med råberi, bliver det nødt til at foregå på en anden måde end den du normalt praktiserer. For det første bliver du nødt til at anerkende at mænd også er en slags mennesker.


Det er vist definitionen på en stråmand det der.


Nej, det er en opsummering af Zombies tidligere indlæg om dette emne. Indlæg primært skrevet uden for denne tråd.
0
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4869

Re: You too? #metoo

Indlægaf Kaffe » 24. okt 2017, 06:26

Det er et emne, som er svært at diskutere på nogen måde, fordi risikoen for at træde nogen over tæerne er meget stor, hvis man ikke bevæger sig med omhu på den tynde line af generel koncensus blandt de fleste kvinder. Man kunne godt se anderledes på de mekanismer, der gør sig gældende, men det bør man ikke - og slet ikke udtrykke det, hvis man ikke ønsker modargumenter tilsat en del vrede. Jeg synes, det ville være et skridt fremad, generelt set, hvis man kunne diskutere reelt omkring den slags sarte emner.

Jeg har nok oplevet ting, men kan ikke huske specifikke hændelser. Og det vil være fjollet at begynde at lede i hukommelsen. Jeg kan heller ikke huske, om veninder har oplevet ting. Når jeg læser om alle de kvinder, der gramses på og antastes på gaden i flæng, så tænker jeg, at jeg måske er grim og utiltrækkende, når jeg ikke oplever det. Det har jeg også tænkt før denne tråd. Jeg kan også tænke på andre årsagssammenhænge, men dem kan jeg ikke ytre qva ovenstående afsnit. Det vil med lynets hast blive sat lig med victim blaming, som jeg bestemt ikke vil lægge navn til at begå.

Jeg har generelt altid oplevet mænd som venlige og respektfulde. Når nogen har afveget fra dette, har jeg tænkt, at de er mærkelige. Der er den mulighed, at jeg har været heldig indtil videre.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: You too? #metoo

Indlægaf Purple Haze » 24. okt 2017, 06:42

abcd skrev:
Purple Haze skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:Men... statistik set ER det mænd, som begår langt langt de fleste overgreb og kvinder er dem, der står for skud. Jeg ved godt, det er mega ubehageligt at forholde sig til, men det er sådan, virkeligheden er?

Hvis virkeligheden er ensidig, så skal vi ikke snakke om den eller?


Du tilhører jo selv en bevægelse som mener at have patent på sandheden og at vide præcis hvorfor mænd gør som de gør. Det er fint at tale om problemet, for det er givetvis et problem, men fra feministsiden degenererer det altid til at mænd er nogle svin og produkt af en syg kultur, og det er bare svært at vinde lydhørhed med den tilgang til problematikken. Hvis man skal have en debat om det hvor det ikke ender med råberi, bliver det nødt til at foregå på en anden måde end den du normalt praktiserer. For det første bliver du nødt til at anerkende at mænd også er en slags mennesker.


Det er vist definitionen på en stråmand det der.


Nej, det er en opsummering af Zombies tidligere indlæg om dette emne. Indlæg primært skrevet uden for denne tråd.


Ah. Forstår hende nu helt anderledes.
Men det er nok et spørgsmål om at se det man vil se (det gælder os begge to).

Men uanset så er det en kæmpe stråmand du kommer med.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"