"Du kan tåle det"

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41806

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2017, 06:31

Thestral skrev:Hvorfor overhovedet kommentere på hvad andre spiser eller ikke spiser? Der er sgu da heller ingen der, til en overvægtig, siger, "det der kan du vidst ikke tåle", vel?


Det undrer også mig :genert:

Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har kommenteret, hvad andre spiser (bortset fra, når min kæreste har spist rå løg, og jeg bliver nødt til at sige, hvorfor jeg ikke har lyst til at kysse ham :genert:). Det er vildt grænseoverskridende for mig at blande mig i den slags, hvis jeg ikke bliver spurgt direkte.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Sangius » 19. okt 2017, 06:57

Jeg tror bare vitterligt ikke, at nogen siger det i ond mening. Tror de fleste bare mener, at man ikke ligner typen der behøver at være på slankekur. I dagens samfund er dette jo altså en slags kompliment.
Det virker bare så fjollet, at insistere på at blive fornærmet, når det overhoved ikke er folks hensigt at fornærme. Nogle gange er det altså bare nemmest, at trække på skulderen, og ikke tage alt til sig.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Thestral » 19. okt 2017, 07:00

Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Sangius » 19. okt 2017, 07:18

Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41806

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2017, 07:26

Sangius skrev:Jeg tror bare vitterligt ikke, at nogen siger det i ond mening. Tror de fleste bare mener, at man ikke ligner typen der behøver at være på slankekur. I dagens samfund er dette jo altså en slags kompliment.
Det virker bare så fjollet, at insistere på at blive fornærmet, når det overhoved ikke er folks hensigt at fornærme. Nogle gange er det altså bare nemmest, at trække på skulderen, og ikke tage alt til sig.


Jeg synes, der er et godt stykke vej fra undren til at insistere på at blive fornærmet?
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf LadyFox » 19. okt 2017, 07:32

Sangius skrev:
Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.

Man kan i hvert fald ikke få folk til at tilpasse deres adfærd hvis man ikke siger noget.
2
...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Thestral » 19. okt 2017, 08:39

Sangius skrev:
Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.
Men hvem er det der bliver smækfornærmet? Lige nu er det mere dig der lyder som om du har noget i klemme
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Sangius » 19. okt 2017, 08:51

Jeg synes nogle af svarene her i tråden, ebber af at folk bliver fornærmede. Når man svarer små-aggressivt tilbage, siger "pas dig selv", eller "det er derfor jeg ikke er overvægtig", til en person som måske er det - det synes jeg er, at blive fornærmet. Og synes det er en overreaktion, når nu afsender af kommentaren med stor sandsynlighed ikke har haft noget som helst negativt i tankerne.

Nej da, jeg har intet i klemme. :P
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Sangius » 19. okt 2017, 08:53

LadyFox skrev:
Sangius skrev:
Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.

Man kan i hvert fald ikke få folk til at tilpasse deres adfærd hvis man ikke siger noget.


Nej da, det er fuldstændig sandt. Personligt ville jeg blive udmattet af, at rette på alle omkring mig, hver gang de trippede i nærheden af min grænse, når jeg vidste, at disse folk ikke ville mig noget ondt. Der ville jeg helt sikkert bare vælge at trække på skulderen, og lade være med at lægge alt muligt i ord, som ikke er nødvendigt. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23364

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Aragorn » 19. okt 2017, 08:54

Thestral skrev:
Sangius skrev:
Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.
Men hvem er det der bliver smækfornærmet? Lige nu er det mere dig der lyder som om du har noget i klemme


Jamen det er da 80% af dem der deltager i tråden, der flipper helt ud over at nogen har en mening om hvad man sidder og spiser, som det er jordens undergang. Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Min ven sagde engang til mig, at det lugtede som om jeg sad og spiste lort, fordi jeg spiste noget han ikke kunne lide.

Y04petergriffin.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Thestral » 19. okt 2017, 08:55

Personligt sidder jeg i stille undren. Jeg har hele mit liv fået kommentarer for hvad jeg spiser eller ikke spiser og man bliver sådan lidt træt efter 45 år, for at være helt ærlig. Jeg forstår ikke behovet for at kommentere på folks spisevaner, tøj, boligstil osv. Hvorfor ikke bare acceptere at det er sådan tingene nu engang står? og ja jeg har fået kommentarer for alle nævnte dele. Jeg forstår det ganske enkelt ikke og på et tidspunkt føles det som om at man skal forsvare sin livsstil og sine livsvalg. Giver det mening? Det er jo ikke en enkelt der siger noget. Det er de gentagende kommentarer gennem hele livet der får folk til at reagere til sidst.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Sangius » 19. okt 2017, 09:05

Thestral skrev:Personligt sidder jeg i stille undren. Jeg har hele mit liv fået kommentarer for hvad jeg spiser eller ikke spiser og man bliver sådan lidt træt efter 45 år, for at være helt ærlig. Jeg forstår ikke behovet for at kommentere på folks spisevaner, tøj, boligstil osv. Hvorfor ikke bare acceptere at det er sådan tingene nu engang står? og ja jeg har fået kommentarer for alle nævnte dele. Jeg forstår det ganske enkelt ikke og på et tidspunkt føles det som om at man skal forsvare sin livsstil og sine livsvalg. Giver det mening? Det er jo ikke en enkelt der siger noget. Det er de gentagende kommentarer gennem hele livet der får folk til at reagere til sidst.


Ja, det giver mening. Jeg er ikke selv blevet udsat for særlig mange kommentarer omkring mad, tøj, bolig og sådan. Men jeg er blevet bombaderet med kommentarer til amning, da jeg pt ammer en på 14 måneder. Det er der godt nok mange, der synes de skal blande sig i. Så jeg kan godt sætte mig ind i, at man efter kommentar nummer 1000 bliver godt træt i hovedet.

Det er nok også det der skaber den manglende forståelse i debatten. Hvis man ikke selv har været generet af det, men blot ser det som sporadiske kommentarer gennem tiden, er det svært at forstå, at folk pludselig føler sig meget generet af det.

Mht til kommentarer om amning, er jeg også begyndt at forsøge at adskille dem. Jeg adskiller dem på den måde, at jeg takker for kommentarer/råd som egentlig reelt er fordi folk tror de hjælper. Og så siger jeg fra overfor kommentarer som bare er direkte lede, uforstående eller dumme. Som f.eks. da en kollega omtalte det som "klamt" :sarkasme: .

Måske man kunne gøre det samme her. Forsøge at spore sig ind på, om folk egentlig reelt bare vil hjælpe, rose, hyggesnakke eller whatever - og så bare sige "tak, men nej tak", og trække på skulderen.
Og så selvfølgelig sige fra, hvis man reelt mener, at folk siger det for at være væmmelige eller på tværs.

Giver det mening? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Thestral » 19. okt 2017, 09:09

Sangius skrev:
Thestral skrev:Personligt sidder jeg i stille undren. Jeg har hele mit liv fået kommentarer for hvad jeg spiser eller ikke spiser og man bliver sådan lidt træt efter 45 år, for at være helt ærlig. Jeg forstår ikke behovet for at kommentere på folks spisevaner, tøj, boligstil osv. Hvorfor ikke bare acceptere at det er sådan tingene nu engang står? og ja jeg har fået kommentarer for alle nævnte dele. Jeg forstår det ganske enkelt ikke og på et tidspunkt føles det som om at man skal forsvare sin livsstil og sine livsvalg. Giver det mening? Det er jo ikke en enkelt der siger noget. Det er de gentagende kommentarer gennem hele livet der får folk til at reagere til sidst.


Ja, det giver mening. Jeg er ikke selv blevet udsat for særlig mange kommentarer omkring mad, tøj, bolig og sådan. Men jeg er blevet bombaderet med kommentarer til amning, da jeg pt ammer en på 14 måneder. Det er der godt nok mange, der synes de skal blande sig i. Så jeg kan godt sætte mig ind i, at man efter kommentar nummer 1000 bliver godt træt i hovedet.

Det er nok også det der skaber den manglende forståelse i debatten. Hvis man ikke selv har været generet af det, men blot ser det som sporadiske kommentarer gennem tiden, er det svært at forstå, at folk pludselig føler sig meget generet af det.

Mht til kommentarer om amning, er jeg også begyndt at forsøge at adskille dem. Jeg adskiller dem på den måde, at jeg takker for kommentarer/råd som egentlig reelt er fordi folk tror de hjælper. Og så siger jeg fra overfor kommentarer som bare er direkte lede, uforstående eller dumme. Som f.eks. da en kollega omtalte det som "klamt" :sarkasme: .

Måske man kunne gøre det samme her. Forsøge at spore sig ind på, om folk egentlig reelt bare vil hjælpe, rose, hyggesnakke eller whatever - og så bare sige "tak, men nej tak", og trække på skulderen.
Og så selvfølgelig sige fra, hvis man reelt mener, at folk siger det for at være væmmelige eller på tværs.

Giver det mening? :)
Selvfølgelig gør det det. Men fik du alle disse "velmenende" kommentarer omkring din amning stod på i 45 år (urealistisk ja men følg mig) så ville din tålmodighed nok få en ridse eller to hen ad vejen, tro mig :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf Ado » 19. okt 2017, 09:25

Kogt helt ned, så begriber jeg ikke, hvorfor nogen skal kommentere på andres madindtag. Det kan jeg sådan set sagtens se pointen i i denne tråd. Men altså; det er da bare en tale måde? Er det ikke? Fair nok at blive irriteret over den, det bliver vi alle over forskellige ting. Men at tillægge den sætning noget så stort, som et debatemne, forstår jeg ikke. Det må jeg indrømme.
Så er vi lidt i samme genre, som dem, der bliver vrissede over, når folk ønsker dem en fortsat god dag,
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: "Du kan tåle det"

Indlægaf LadyFox » 19. okt 2017, 10:08

Sangius skrev:
LadyFox skrev:
Sangius skrev:
Thestral skrev:Man er jo ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke tager kage nummer to :forvirret: Hvorfor ikke bare acceptere at vedkommende ikke har lyst uden at kommentere yderligere på det. Det er da sært


Ja, det er da en unødvendig kommentar. Men hvorfor insistere på at blive vred over det, når folk på ingen måde mener noget med det?

Kan man ikke bare lade det fare. Man kan jo altså ikke få alle folk omkring en, til at opføre sig efter hvad man selv synes, er normal og passende adfærd. Der vil altid være nogle gråzoner, hvor folk clasher. Nogle har en grænse der, andre før, andre senere. I de gråzoner synes jeg, at man skal tage en slapper. Ingen grund til at blive smæk fornærmet over ingenting.

Man kan i hvert fald ikke få folk til at tilpasse deres adfærd hvis man ikke siger noget.


Nej da, det er fuldstændig sandt. Personligt ville jeg blive udmattet af, at rette på alle omkring mig, hver gang de trippede i nærheden af min grænse, når jeg vidste, at disse folk ikke ville mig noget ondt. Der ville jeg helt sikkert bare vælge at trække på skulderen, og lade være med at lægge alt muligt i ord, som ikke er nødvendigt. :)

Jeg retter heller ikke på alle folk hver gang de tipper i nærheden af min grænse, langt fra. Tit trækker jeg på mine skuldre selv når folk går over min grænse. Mine relationer er slet ikke så konfliktfyldt som nogen lader til at tro.
Jeg er temmelig large med rigtig mange ting, færdes i kredse hvor tonen kan være HÅRD, og jeg kan godt have noget attitude. Og det er ikke fordi jeg har noget behov for at starte konflikter op.

Jeg har dog ting jeg ikke gider - ligesom de fleste. Og en ting jeg ikke gider er at folk blander sig i hvad jeg fylder min krop med, jeg er voksen, jeg bestemmer selv og jeg kan godt selv administrer det. Og hvad jeg spiser, eller ikke spiser, om jeg spiser nok, om jeg spiser for meget, har af en eller anden grund altid været et emne som (muligvis) velmenende mennesker har brunget op, og jeg synes det er både upassende og træls. Og folk må gerne synes jeg er hys omkring det - men jeg gider det ikke, heller ikke selvom folk ikke mener det ondt.
1
...

Tilbage til "Livets forhold"