Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 8. okt 2017, 20:51

Hejsa :)

Jeg har længe læst med på debatten og kan se, at mange får gode råd herinde, så jeg håber, at nogle af jer også har tid og lyst til at forholde jer til mit problem. Jeg har prøvet at tale med min kæreste og mine venner om det men det er svært, fordi de hurtigt tager mit parti og reagerer med vrede og forargelse.

Mit problem handler kort sagt om mit forhold til en af mine kolleger. Vi begyndte begge to på vores arbejdsplads sidste år i september og kom på en eller anden måde skævt ind på livet af hinanden. Eller sådan følte jeg det i hvert fald! Konkret følte jeg, at hun næsten altid var irriteret på mig og kunne finde på bevidst at ignorere mig, når vi sad sammen med andre. Ved en lejlighed fortalte hun mig, at hun havde hørt, at nogle var utilfredse med mit arbejde, og at det jo var alvorligt. Især den bemærkning studsede jeg over, for jeg synes ikke, at det er noget, man ud af det blå begynder at tale om. Senere viste der sig ovenikøbet mest at være tale om hendes egen tolkning af, hvad andre havde sagt. Samtidig med at jeg selvfølgelig fandt hendes stil ubehagelig og faktisk blev rigtig ked af den der stikpille forklædt som gode råd, kunne jeg også godt mærke, at hun generelt ikke havde det optimalt psykisk. At hun var meget usikker på sin egen indsats, kunne blive nærmest angst af problemer og havde tendenser til stress. Derfor fandt jeg det svært at påtale hendes væremåde. Hun kunne i øvrigt også være kold overfor andre, men ikke så konsekvent som overfor mig.

På et tidspunkt bryder hun så helt sammen og har i flere måneder omlagte arbejdstider og -opgaver for at blive skånet. Hun får det heldigvis bedre, og nu lærer jeg en ganske anden side af hende at kende. Det jeg trods alt føler, og stadig vil mene, er hendes "sande jeg". Vi får det faktisk rigtig godt med hinanden og jeg vælger at slå en streg over de svære måneder og se fremad. For jeg tænker, at der måske oveni det psykiske også har været tale om begyndervanskeligheder, hvorimod vi jo nu kender hinanden og, og hun ved, at jeg vil hende det bedste.

Indtil for ganske nylig har vi det fint og arbejder rigtig godt sammen, også i svære situationer, men så er det, som om hun falder i et sort hul igen. Måske fordi vi nu igen sidder med samme type opgave (og problemer) som sidste år, og hun igen føler sig drænet. I denne uge har vi et konstruktivt krisemøde med ledelsen om de arbejdsmæssige udfordringer (men jo ikke om vores relation, der stadig er god) og træffer nogle aftaler, som har til hensigt at lette vores opgave. Dagen efter bliver ikke som planlagt, og jeg bliver nødt til at improvisere på en måde, som jeg godt kan ikke er optimal i forhold til situationen, men som heller ikke er verdens undergang. Ikke desto mindre påtaler min kollega samme dag min arbejdsgang, der åbenbart har gjort hendes dag svær og udmattende, og det beklager jeg. Især fordi jeg som sagt godt kan forstå, at det ikke harmonerer 100% med det, vi talte om til mødet. Vores samtale forløber roligt og konstruktivt, og jeg tænker ikke nærmere over det, før hun næste morgen er tilbage i sin gamle irritable og ignorerende væremåde. Hun undgår at se på mig og henvender sig kun til de andre ved bordet. Jeg må indrømme, at jeg er chokeret, da det som sagt ikke er en opførsel, jeg har set siden jul, og jeg jo føler, at hun burde fokusere mere på, hvordan vi i mellemtiden har haft det og ikke på ét fejltrin fra min side. Jeg er udmærket klar over, at det spiller ind, at hun generelt er begyndt at få det skidt igen, men jeg kan ikke undgå at bemærke, at det kun er mig, hun tilsyneladende ikke har kræfter til at være imødekommende overfor. Og det gør ondt.

Jeg har tænkt meget over det hele her i weekenden og er bl.a. kommet frem til, at der godt kan være noget misundelse inde over hendes opførsel. Vi har jo fra starten meget haft de samme opgaver og var begge nye, og i modsætning til hende har jeg ikke haft de store udfordringer, men til gengæld en del succes, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det kan være hårdt at betragte ude fra, fordi det er svært ikke at sammenligne. Især når man som hende er meget selvkritisk og usikker på, om man yder nok.
Det er ikke for at lyde udglattende, men jeg tror faktisk ikke, at det er noget, hun bevidst tillægger sig. Og derfor føler jeg heller ikke, at jeg så godt kan konfrontere hende. Det er i hvert fald ikke noget, jeg har lyst til. Det er almindeligt kendt (og ikke et tabu) på vores arbejdsplads, at hun med jævne mellemrum får de der svære perioder (som hun også har haft et par af uden at behandle mig anderledes) og eftersom hun forleden var grådlabil og måtte forlade lokalet, vil jeg have det meget dårligt med at kritisere hendes opførsel. Det vil føles som at trampe på en, der allerede ligger ned, og jeg tror heller ikke, at der vil komme noget godt ud af det. Hun er allerede presset til grænsen og vil ret sikkert forsvare sig uden at lytte. Eller blive ked af det.

Så samlet set går jeg nu og tænker over, hvordan jeg bedst kan springe op og falde ned på hendes reserverede attitude, indtil hun får det bedre. Jeg omgås til daglig mange andre kolleger og har det godt med dem og trives virkelig på mit job. Det skal her også indskydes at jeg desværre bærer rundt på et tungt minde om en ekskæreste, der pga. psykiske problemer meget havde samme adfærd som min kollega, og det gør mig helt sikkert ekstra følsom overfor hendes væremåde, fordi den ripper op i nogle barske oplevelser, som jeg aldrig rigtig har fået bearbejdet. I princippet bør det slet ikke være så vigtigt for mig, at én specifik kollega kan lide mig.

Tja, det blev et langt indlæg, og jeg ved ikke engang om det giver mening for andre end mig selv.
Det var i hvert fald rart at få det hele skrevet ned og jeg tager meget gerne imod tanker og råd :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Bimmerdyret » 8. okt 2017, 21:04

Gå til din nærmeste chef og læg kortene på bordet og sig det som det er : og som du har beskrevet det ovenfor.
Du skal ikke gå på æg fordi du som mange andre faktisk ser din kollegas opførsel, og især ikke når jeres "venskab" er som hendes humør blæser.
Du skal passe på dig selv, fordi din kollega kan have opnået en vis sympati, der er falsk, og som kan gå ud over dig i sidste ende.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2017, 21:48

Jeg læser mellem linjerne, at skiftene i din kollegas væremåde får dig til at tvivle på, om du generelt er en god nok kollega, og der er det vigtigt at holde fast i det, du skriver om, at du omgås mange andre på jeres arbejdsplads og har det godt med dem.
Lige så kan det måske hjælpe at tænke på, at hendes oplevelse af jeres arbejdsopgaver ikke er mere rigtig end din. Selvfølgelig er det vigtigt at overholde aftaler, men der skal stadig være plads til at fejle og forsøge sig med det bedste, man kan gøre i en given situation. Jeg forestiller mig, at du også var presset, da du gjorde noget andet end planlagt, og det må ikke være sådan, at det kun er din kollega, der har kan få tingene tilpasset dagsformen. Heller ikke selvom hun har det svært psykisk.

Jeg vil give Bimmerdyret ret i, at du skal tale med nogen på din arbejdsplads om situationen. Om det så "bare" er for at blive lyttet til.
Der må være en instans, hvor det er muligt at drøfte tingene, uden der nødvendigvis skal skrides til handling med det samme, og uden at dine oplevelser kommer videre i systemet.
3
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 8. okt 2017, 22:10

Bimmerdyret skrev:Gå til din nærmeste chef og læg kortene på bordet og sig det som det er : og som du har beskrevet det ovenfor.
Du skal ikke gå på æg fordi du som mange andre faktisk ser din kollegas opførsel, og især ikke når jeres "venskab" er som hendes humør blæser.
Du skal passe på dig selv, fordi din kollega kan have opnået en vis sympati, der er falsk, og som kan gå ud over dig i sidste ende.


Tak for dit svar :)

Dit forslag om at tale med nærmeste leder fik mig til at tænke på, hvad jeg egentlig ville sige og hvad der indtil videre har holdt mig fra at italesætte problemet overfor andre end min kæreste og et par venner. Jeg kan mærke, at jeg faktisk ikke så meget er ked af min kollegas opførsel, som jeg jo godt ved skyldes hendes generelle tilstand, som af det samlede billede. Jeg synes, at vi i teamet har gjort meget for at hjælpe hende, når hun har haft det svært og sprunget ind, hvis hun fx. har haft brug for at gå tidligt hjem eller holde en længere pause end planlagt og aldrig bebrejdet hende noget, og på den baggrund bliver hendes skift, tja, ekstra uretfærdige. Hvis man kan sige det sådan.

Jeg har i en anden sammenhæng hørt at vores ledere skulle være meget handlingsorienterede ved personlige problemer og det får mig faktisk til at holde igen med at kontakte dem da jeg lige nu har mest brug for at få talt mig ind på hvad der egentlig er galt. Som sagt frustrerer det mig, at én kollega ud af mange kan påvirke mit humør så meget. Jeg sidder her med ondt i maven :(
1
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 8. okt 2017, 22:24

DetSorteCirkus skrev:Jeg læser mellem linjerne, at skiftene i din kollegas væremåde får dig til at tvivle på, om du generelt er en god nok kollega, og der er det vigtigt at holde fast i det, du skriver om, at du omgås mange andre på jeres arbejdsplads og har det godt med dem.
Lige så kan det måske hjælpe at tænke på, at hendes oplevelse af jeres arbejdsopgaver ikke er mere rigtig end din. Selvfølgelig er det vigtigt at overholde aftaler, men der skal stadig være plads til at fejle og forsøge sig med det bedste, man kan gøre i en given situation. Jeg forestiller mig, at du også var presset, da du gjorde noget andet end planlagt, og det må ikke være sådan, at det kun er din kollega, der har kan få tingene tilpasset dagsformen. Heller ikke selvom hun har det svært psykisk.

Jeg vil give Bimmerdyret ret i, at du skal tale med nogen på din arbejdsplads om situationen. Om det så "bare" er for at blive lyttet til.
Der må være en instans, hvor det er muligt at drøfte tingene, uden der nødvendigvis skal skrides til handling med det samme, og uden at dine oplevelser kommer videre i systemet.


Tak for dit svar :)

Ja, der er nok noget om det med retten til at lave fejl. Den føler jeg måske ikke rigtig at jeg har til trods for en god og opbakkende ledelse. Jeg er nok bange for at fejl vil have større konsekvenser, end hvis min kollega havde mere energi og ikke fandt det hele så svært. Der er også to andre i teamet og de er heller ikke særlig positive. Det skyldes så noget IT, som de har svært ved, og det er på ingen måde mig, de er negative overfor, men det kunne være rart ikke at være den eneste med overskud. Eller hvad der nu er tilbage af overskud efterhånden.
0
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 9. okt 2017, 03:52

Dikus skrev:Det lyder sin om hun er stressramt og har brug for hjælp.


Tak for dit svar :)

Det er også mir indtryk og selvom hun som nævnt har fået en del hjælp og støtte og ledelsen er meget lydhør, har det undret mig at hun endnu aldrig efter over et års on/off-kriser har været sygemeldt mere end nogle dage ad gangen. Hun har haft mange sygedage, men ikke sammenhængende og er er en del gange gået hjem før tid.
Jeg føler dog ikke at det er noget jeg kan eller skal blande mig i, altså sådan at forstå, at jeg ville finde det grænseoverskridende at gøre opmærksom på min undren over hvordan hendes problemer bliver tacklet.

At hun så tydeligt har det af helvede til er jo også det, der gør det svært for mig at reagere på hvordan hendes væremåde påvirker mig. Jeg vil ikke sparke til en, der ligger ned og tror som sagt heller ikke at hun vil være i stand til at tage kritikken konstruktivt til sig.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Zoxa » 9. okt 2017, 04:37

At have empati og rummelighed for andres situation er absolut anerkendelsesværdigt og det udviser du i stor grad - og nok i for stor grad....

Det er rigtig trist hvis hun har stress/udbrændthed og måske private problemer hun slås med. Ingen tvivl om det. Men hendes adfærd overskrider grænsen for mobning og derfor bliver du nødsaget til at påpege det for ledelsen.

Hvis hun kæmper med lavt selvværd og angst for om præsterer godt nok, er det jo ikke noget du kan gøre for. Du kan heller ikke gøre for at du i en arbejdsmæssig kritisk situation kan blive nødsaget til at finde en alternativ løsning for at få tingende til at glide og få opgaverne løst. Det er muligt at det ikke 100% var den aftalte arbejdsgang, men I er der ikke for at opfylde hendes behov for kontrol og faste arbejdsrammer - I er der for at løse opgaver for firmaet og opnå en positiv bundlinje.
Og hvis der ikke skal mere til at ødelægge hendes dag og hun reagerer med en kold skulder efterfølgende, mere end antyder det, at hun har et problem som I ikke kan løse indbyrdes.
Og hun ønsker måske heller ikke at løse den.

Jeg ser ikke anden udvej end du tager det op med jeres leder. Det er muligt at lederen effektivt gør noget problemet, men er det rimeligt at hendes opførsel også risikerer at køre dig ned?

(og måske kan det på sigt være at hun har bedst af ikke at være på arbejdspladsen?)
3
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf JoyNips » 9. okt 2017, 05:54

Jeg tænker at du enten trækker hende til side og direkte italesætter om hun måske er ved at have for mange bolde i luften eller også går du til jeres nærmeste leder og udtrykker bekymring for hende. Det lyder jo grangiveligt som om hun bøvler med noget stress/depression eller lignende.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf IrmaPigen » 9. okt 2017, 06:02

Jeg synes du skriver to ting i dit indlæg, og jeg synes du må sondre.

Den ene ting er, at du kan mærke hun er stresset.

Den anden ting er, at hun af og til giver dig de her kolde skuldre.

Den sidste ting ville jeg, (i første omgang) tage med hende personligt under fire øjne.

Den første ting ville jeg tage med ledelsen, hvis jeg var eller blev oprigtig bekymret for hende.
0
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 9. okt 2017, 06:40

Mange tak for alle jeres indlæg!

Jeg vil prøve at svare samlet.
Det er ikke en hemmelighed på jobbet at min kollega har det svært og hurtigt bliver overvældet af sine/vores opgaver. Sådan har det været fra starten, og der har som sagt været forsøgt forskellige ting, dog ikke en langtidssygemelding. Jeg mener også, at lægen har konstateret stresssymptomer. Jeg føler derfor ikke, at der vil komme så meget ud af at udtrykke bekymring, da ledelsen allerede er inde over. Til gengæld vil det være noget nyt, at hendes tilstand påvirker hendes kolleger. Det har jeg jo ikke fortalt til nogen på arbejdet.

Jeg kan mærke at jeg helst vil starte med at tale med ledelsen da jeg virkelig inderst inde ikke tror at min kollega, som hun har det nu, vil være i stand til at tage imod kritikken og jeg ikke orker mere dårlig behandling fra hendes side. Den kolde skulder er så tydeligt et symptom på eller resultat af hendes tilstand, at det også vil være svært at sondre.
3
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Zoxa » 9. okt 2017, 07:49

Lisa skrev:Mange tak for alle jeres indlæg!


Jeg kan mærke at jeg helst vil starte med at tale med ledelsen da jeg virkelig inderst inde ikke tror at min kollega, som hun har det nu, vil være i stand til at tage imod kritikken og jeg ikke orker mere dårlig behandling fra hendes side. Den kolde skulder er så tydeligt et symptom på eller resultat af hendes tilstand, at det også vil være svært at sondre.


Det lyder rigtig fornuftigt og selvfølgelig skal du ikke bare acceptere gentagende dårlig behandling fra din kollegas side - hun systematiserer den jo til at hun opfører sig dårligt når hun 1. selv har det skidt og 2. når hun ikke får sin "vilje" (jeg tænker her på hendes reaktion med hensyn til arbejdsgang som du nævnte)

Og så er vi ude i en adfærd, som kan kaldes mobning, og som kan ødelægge dig.

Men jeg håber der bliver fundet en løsning på det
2
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 9. okt 2017, 15:12

Det har helt sikkert hjulpet at få skrevet om det, for i dag fik jeg åbnet for snakken med en kollega, som ved et tilfælde af sig selv spurgte, hvordan det gik i vores team. Han kom selv ind på at han synes at min kollega igen er begyndt at se afkræftet og at det heller ikke måtte være helt nemt for os andre. Jeg kunne så ikke lade være med at beskrive episoden forleden, altså helt uden at nævne den kolde skulder, og han sagde, at det bestemt lød som om det hurtigt blev en ekstra arbejdsopgave at skulle tænke min kollegas ve og vel ind i alt. Han sagde også at ledelsen nok ikke altid af sig selv tænkte den side ind i problematikken. Han anbefalede mig til slut at tale med vores trivselsansvarlige (eller hvad hendes titel nu var), fordi hun netop gav plads til en indledende snak om et problem uden at man skulle være knivskarp på hvilken forandring, som man gerne ville se. Et godt sted at starte inden ledelsen.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Hunkat » 9. okt 2017, 16:25

Nu taler jeg som en der har været sygemeldt indefor første ansættelsesår og det er virkelig hårdt for selvtilliden at blive betragtet som 'sart' når man bare gerne vil gøre det godt. Helt reelt er min første tanke at din kollega simpelthen ikke passer ind i jobbet. Når kerneopgaver stresser og skal skånes så... ja, så er det jo et mismatch.

Det er selvfølgelig ikke det der skal være dit udgangspunkt men mon ikke din kollega har det på fornemmelse selv allerede og det er da et slag i selvtilliden. Og så sidder du der og bare pissedygtig og klarer også lige hendes når hun er væk. Jeg siger ikke det er i orden at hun handler sådan men jeg tænker at hun er voldsom desperat. Nu var der lige noget som kørte og så gik det galt (selvom det var en menneskelige og forståelig fejl) og så knækker den der glastynde selvtillid for hende.

Snak med jeres TR/AMR/hvad I nu har af tillidsperson. Og så kan du må prøve at tænke at det trods alt ikke er for evigt. Reelt set er det nok ikke noget der holder ret meget længere, enten fra ledelsens side eller fra din kollegas side.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lisa
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. okt 2017, 19:47
Kort karma: 2
Likede indlæg: 27

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf Lisa » 10. okt 2017, 09:58

Hunkat skrev:Nu taler jeg som en der har været sygemeldt indefor første ansættelsesår og det er virkelig hårdt for selvtilliden at blive betragtet som 'sart' når man bare gerne vil gøre det godt. Helt reelt er min første tanke at din kollega simpelthen ikke passer ind i jobbet. Når kerneopgaver stresser og skal skånes så... ja, så er det jo et mismatch.

Det er selvfølgelig ikke det der skal være dit udgangspunkt men mon ikke din kollega har det på fornemmelse selv allerede og det er da et slag i selvtilliden. Og så sidder du der og bare pissedygtig og klarer også lige hendes når hun er væk. Jeg siger ikke det er i orden at hun handler sådan men jeg tænker at hun er voldsom desperat. Nu var der lige noget som kørte og så gik det galt (selvom det var en menneskelige og forståelig fejl) og så knækker den der glastynde selvtillid for hende.

Snak med jeres TR/AMR/hvad I nu har af tillidsperson. Og så kan du må prøve at tænke at det trods alt ikke er for evigt. Reelt set er det nok ikke noget der holder ret meget længere, enten fra ledelsens side eller fra din kollegas side.


Det er metop det du her beskriver som jeg har været meget opmærksom på. Og det der længe har holdt mig fra at reagere.
Både i forhold til ikke at virke overlegen og for ikke at sætte hende i et svagere lys hos ledelsen, end hun måske allerede er.
Sidste år blev en kollega fyret efter meget sygefravær og mange problemer med at klare kerneopgaver. Hun startede samtidig med os og kom aldrig rigtig i gang. Jeg har så hørt på rygtebørsen at der også var nogle andre, meget alvorlige grunde til hendes opsigelse, men hvis det nu kun er rygter, har jeg jo frygtet at hende min kollega også på samme måde kunne blive fyret hvis der fra for mange kanter blev udtrykt bekymring.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Gentagende problemer med kollega - kunne godt bruge andres input!

Indlægaf hotlips » 10. okt 2017, 10:38

Zoxa skrev:
Lisa skrev:Mange tak for alle jeres indlæg!


Jeg kan mærke at jeg helst vil starte med at tale med ledelsen da jeg virkelig inderst inde ikke tror at min kollega, som hun har det nu, vil være i stand til at tage imod kritikken og jeg ikke orker mere dårlig behandling fra hendes side. Den kolde skulder er så tydeligt et symptom på eller resultat af hendes tilstand, at det også vil være svært at sondre.


Det lyder rigtig fornuftigt og selvfølgelig skal du ikke bare acceptere gentagende dårlig behandling fra din kollegas side - hun systematiserer den jo til at hun opfører sig dårligt når hun 1. selv har det skidt og 2. når hun ikke får sin "vilje" (jeg tænker her på hendes reaktion med hensyn til arbejdsgang som du nævnte)

Og så er vi ude i en adfærd, som kan kaldes mobning, og som kan ødelægge dig.

Men jeg håber der bliver fundet en løsning på det


Jeg ved ikke om jeg vil mene det er mobning, men jeg ser det også som at du både skal tage hånd om at hun har det dårligt og bruges som dørmåtte når hun så har kræfter til at opføre sig dårligt.

Det er sq ikke iorden, og det må være helt fair at du går til ledelsen og forklarer du har fået ekstra tjans som pædagog og det må være noget de skal finde en anden løsning på.
0

Tilbage til "Livets forhold"