Forelsket i en forbryder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 15:22

LadyFox skrev:
Akehurst2 skrev:Det er sikkert upassende, men jeg kunne ikke lade være med at sidde og google lidt rundt for at finde ud af, hvem det var, hende med den livstidsdømte var kæreste med.

Programmet er fra 2017 og optaget mens han sad i varetægt og ventede på dom og det vi ved er, at han har slået sin eksæreste ihjel og fået livstid, så det kan næsten kun være ham, der skød sin gravide ekskæreste og hendes nye kæreste, mens hans og ekskærestens fælles datter så på. Han blev dømt i juni i år og der har ikke rigtig været andre der er idømt livstid for noget med en eksæreste de seneste år.

Det er alligevel virkelig, virkelig voldsomt. Det er det selvfølgelig altid, når det bliver til livstid, men pyh, hvor er det bare en væmmelig sag og helt uforståeligt, at hun vil være kæreste med ham.

Et af de breve hun havde fra ham var fra 2016. Mindes at han vist havde siddet i varetægt okay længe.


Det passer meget godt - han begik drabet i april 2016 og tilstod næsten med det samme, så han har siddet varetægtsfængslet siden da.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 15:35

Juki skrev:Er det et DR program? Jeg synes ikke jeg kan finde det..


Værsenartig :)
https://www.dr.dk/tv/se/tema-forelsket- ... -forbryder
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Bluemoon » 11. sep 2017, 16:01

Lisma skrev:Hende hvis mand sad inde for hælervarer- og var det tyveri? Jeg sad og tænkte mit om de AJ lamper og andre design nips og sådan de havde rundt omkring...


Det gjorde jeg godt nok også. Der manglede i hvert fald ikke noget. Kay Bojesen abe, Piet Hein lysestager, PH lamper, Royal Copenhagen Porcelæn. Ja ja, fint skal det være ;)
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 16:04

Bluemoon skrev:
Lisma skrev:Hende hvis mand sad inde for hælervarer- og var det tyveri? Jeg sad og tænkte mit om de AJ lamper og andre design nips og sådan de havde rundt omkring...


Det gjorde jeg godt nok også. Der manglede i hvert fald ikke noget. Kay Bojesen abe, Piet Hein lysestager, PH lamper, Royal Copenhagen Porcelæn. Ja ja, fint skal det være ;)


Ej, jeg føler mig bare pløknaiv nu :genert: Jeg tænkte bare, at de da godt nok boede pænt uden at overveje nærmere, hvordan de havde råd til det...
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Fillie » 11. sep 2017, 16:06

Bluemoon skrev:
Lisma skrev:Hende hvis mand sad inde for hælervarer- og var det tyveri? Jeg sad og tænkte mit om de AJ lamper og andre design nips og sådan de havde rundt omkring...


Det gjorde jeg godt nok også. Der manglede i hvert fald ikke noget. Kay Bojesen abe, Piet Hein lysestager, PH lamper, Royal Copenhagen Porcelæn. Ja ja, fint skal det være ;)


Ej at forglemme et gigantisk udvalg af klassikere fra Kähler.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 16:16

Akehurst2 skrev:
Bluemoon skrev:
Lisma skrev:Hende hvis mand sad inde for hælervarer- og var det tyveri? Jeg sad og tænkte mit om de AJ lamper og andre design nips og sådan de havde rundt omkring...


Det gjorde jeg godt nok også. Der manglede i hvert fald ikke noget. Kay Bojesen abe, Piet Hein lysestager, PH lamper, Royal Copenhagen Porcelæn. Ja ja, fint skal det være ;)


Ej, jeg føler mig bare pløknaiv nu :genert: Jeg tænkte bare, at de da godt nok boede pænt uden at overveje nærmere, hvordan de havde råd til det...


Hahaha! Så er vi to! :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 16:19

Jammerdalen skrev:
abcd skrev:Jeg synes det er en gammel traver.

Mænd begår langt mere kriminalitet end kvinder. Kriminel adfærd er et ydertilfælde af den højere risikovilje og -lyst man generelt ser hos mænd i forhold til kvinder.

En del kvinder tiltrækkes af kriminelle mænd. Det er et ydertilfælde af det at kvinder oftest tiltrækkes af stærke og handlekraftige mænd med høj status. Alfahanner.

Mændene gør dumme ting, og kvinderne er tossede med det. Kvindernes held er at deres dumhed ikke er strafbar.


Jeg er ikke sikker på, at du har ret i det lille ord, som jeg har markeret med rød. Jeg tænker mere, at det er et karaktertræk, der er attraktivt for begge køn? Jeg tænker ikke på det som Alfa-han og alfa-hun, men mere om selvværd og selvsikkerhed. Det kan f.eks. også se ud som en mand, der er selvsikker nok til at køre i en lille bil. Det tænker jeg da også, at mænd godt kan lide ved kvinder? Kvinder der føler sig sikre på, hvem de er og hvad de vil?


Jeg ved ikke om det er oftest, men ofte vil de. Jeg synes det er ret tydeligt at status og styrke hos mænd er en magnet på kvinder, og at det omvendte ikke rigtigt gælder. Justin Bieber kan ikke være nogen steder for hylende teenagepiger, men Selena Gomez har vist ikke det samme problem med teenagedrengene. Og det giver jo god evolutionær mening, en højstatus mands gener omsættes til afkom der kan markere sig i verden. Manden vil ofte have en sød, rar og omsorgsfuld kvinde der kan bekræfte ham i at han er en fandens karl. Det giver også god evolutionær mening, hun bliver en god mor der kan drage omsorg for afkommet. Jeg tror ikke det er mere kompliceret end det, der er ikke brug for komplicerede psykoanalyser.
1
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3634

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Petrix » 11. sep 2017, 16:31

Det var fra Svendborg arrest.
Hvis mordet var i 2016 og det skete I Svendborg, så er det sgu godt nok lidt af en psykopat hun har fundet sig.
0
27102021
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Bluemoon » 11. sep 2017, 16:37

Fillie skrev:
Bluemoon skrev:
Lisma skrev:Hende hvis mand sad inde for hælervarer- og var det tyveri? Jeg sad og tænkte mit om de AJ lamper og andre design nips og sådan de havde rundt omkring...


Det gjorde jeg godt nok også. Der manglede i hvert fald ikke noget. Kay Bojesen abe, Piet Hein lysestager, PH lamper, Royal Copenhagen Porcelæn. Ja ja, fint skal det være ;)


Ej at forglemme et gigantisk udvalg af klassikere fra Kähler.


Og lyngby :lol:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 16:49

Det går over min forstand, at man kan elske en mand, som har indrømmet at skyde sin eks og hendes nye kæreste. Og det bliver endnu værre ved, at hun var højgravid.

Det allerværste er da helt sikkert, at det sker foran hans egen datter!?

Jeg har simpelthen ikke ord for, hvor selvoptaget og egoistisk og forstyrret man er, hvis éns egen latterlige forfængelighed får én til at synes, at det er en løsning at slå ihjel, fordi andre ikke skulle have eks'en - og tilmed (ikke bare ved at fratage et barn dets mor, men ved ligefrem at lade barnet overvære mordet) ødelægge éns eget barns liv.

Og det er så sådan en mand, vores "heltinde" fra tv-programmet går og idylliserer hele dagen året rundt ("han er det første, jeg tænker på om morgenen, og når jeg går i seng ... blahblah"). :shock:

Men okay. Denne forgabte, evigt ventende kvinde uden eget liv var da også en særlig grad af tragisk, ensom og ødelagt ... Jeg fik lidt et indtryk af, at hun så sig selv som en slags martyr, der gerne ofrede sig og lod sig nøje med meget lidt. "For hun havde fundet ud af, han var hendes eneste ene".

Jeg tror, hun er lidt forelsket i den selvforståelse, hvor hun ser sig selv som en eller anden Mother fuckin' Theresa. Undskyld, jeg skal altså lige ud og kaste op ...

Dybest set er hun jo lige så selvoptaget som sit "idol", om end det ytrer sig på en anden måde.
13
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf paint » 11. sep 2017, 17:25

Fænomenet er langtfra nyt. For år tilbage, var der en lignende udsendelse - der dog handlede de om fanger i amerikanske fængsler. Flere af fangerne fortale, at de fik massevis af breve fra kvinder, der gerne ville lære dem at kende.

Man havde faktisk også fundet en dansk kvinde, som var kæreste med en dødsdømt mand, i et amerikansk fængsel. Hun havde kontaktet ham pr. brev, og brevvekslingen førte til at hun tog derover, og tilbragte noget tid derovre for at kunne besøge og omgås ham.

Uden for fængslet, stod der ofte kvinder, som protesterede når deres fængselskæresters 'tur' var kommet, og de skulle henrettes. Inden det kom dertil, havde flere af dem skrevet, ringet og på anden vis søgt om benådning af disse fanger (som alle var mordere)

Hvori tiltrækningen består, er lidt af en gåde.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf paint » 11. sep 2017, 17:33

Maanii skrev:Jeg tror den dynamik hvor man går hen bliver helt utroligt vigtig for manden er virkelig fristende for kvinder som har svært ved at finde dét ude i den virkelige verden.

Det der med at være lyspunkter i nogens liv og at hele deres verden er centreret omkring sine opkald, breve og besøg – Det kan jeg godt se hvordan kan føles romantisk hvis man er vant til at blive ghosted efter one-nightere.


Jeg tror at du er inde på noget af det rigtige. Der findes formentlig kvinder, hvis selvværd er så lavt, at de overbevist om, at de ikke kan finde andre end langtids-fængselsfanger, for hvem de, som du skriver, bliver meget vigtige og værdsat. Noget de måske aldrig har følt at de har været for andre.

Det er dog utroligt trist at nogen tyr til dén udvej at blive kærester med personer, som de fleste andre vil betakke sig for at have nærkontakt med - netop fordi der ikke er så mange andre 'konkurrenter'
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf HappyPaww » 11. sep 2017, 17:57

Maanii skrev:
paint skrev:
Maanii skrev:Jeg tror den dynamik hvor man går hen bliver helt utroligt vigtig for manden er virkelig fristende for kvinder som har svært ved at finde dét ude i den virkelige verden.

Det der med at være lyspunkter i nogens liv og at hele deres verden er centreret omkring sine opkald, breve og besøg – Det kan jeg godt se hvordan kan føles romantisk hvis man er vant til at blive ghosted efter one-nightere.


Jeg tror at du er inde på noget af det rigtige. Der findes formentlig kvinder, hvis selvværd er så lavt, at de overbevist om, at de ikke kan finde andre end langtids-fængselsfanger, for hvem de, som du skriver, bliver meget vigtige og værdsat. Noget de måske aldrig har følt at de har været for andre.

Det er dog utroligt trist at nogen tyr til dén udvej at blive kærester med personer, som de fleste andre vil betakke sig for at have nærkontakt med - netop fordi der ikke er så mange andre 'konkurrenter'


Samtigtig tror jeg også bare generelt det er svært at finde den slags forelskelse ude i den rigtige verden – uanset hvem man er.
Den er jo fulgstændig strippet for hverdag, sure sokker og andre fristelser, og fyldt med længsel og 'hvis nu'.

Så kan man jo finde en udenlandsk mand...
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Hunkat » 11. sep 2017, 18:00

paint skrev:
Maanii skrev:Jeg tror den dynamik hvor man går hen bliver helt utroligt vigtig for manden er virkelig fristende for kvinder som har svært ved at finde dét ude i den virkelige verden.

Det der med at være lyspunkter i nogens liv og at hele deres verden er centreret omkring sine opkald, breve og besøg – Det kan jeg godt se hvordan kan føles romantisk hvis man er vant til at blive ghosted efter one-nightere.


Jeg tror at du er inde på noget af det rigtige. Der findes formentlig kvinder, hvis selvværd er så lavt, at de overbevist om, at de ikke kan finde andre end langtids-fængselsfanger, for hvem de, som du skriver, bliver meget vigtige og værdsat. Noget de måske aldrig har følt at de har været for andre.

Det er dog utroligt trist at nogen tyr til dén udvej at blive kærester med personer, som de fleste andre vil betakke sig for at have nærkontakt med - netop fordi der ikke er så mange andre 'konkurrenter'


Det nævnte hende som var til bad boys og brugte date-en-indsat også selv i en bisætning. Hvis hun gik på date med en normal mand og sad og talte om de kriminelle hun havde kendte så ville han tænke 'the fuck' og takke nej. Og så er den type jo afskrevet (udover den fysiske tiltrækning self.)
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf LadyFox » 11. sep 2017, 18:15

Maanii skrev:
paint skrev:
Maanii skrev:Jeg tror den dynamik hvor man går hen bliver helt utroligt vigtig for manden er virkelig fristende for kvinder som har svært ved at finde dét ude i den virkelige verden.

Det der med at være lyspunkter i nogens liv og at hele deres verden er centreret omkring sine opkald, breve og besøg – Det kan jeg godt se hvordan kan føles romantisk hvis man er vant til at blive ghosted efter one-nightere.


Jeg tror at du er inde på noget af det rigtige. Der findes formentlig kvinder, hvis selvværd er så lavt, at de overbevist om, at de ikke kan finde andre end langtids-fængselsfanger, for hvem de, som du skriver, bliver meget vigtige og værdsat. Noget de måske aldrig har følt at de har været for andre.

Det er dog utroligt trist at nogen tyr til dén udvej at blive kærester med personer, som de fleste andre vil betakke sig for at have nærkontakt med - netop fordi der ikke er så mange andre 'konkurrenter'


Samtigtig tror jeg også bare generelt det er svært at finde den slags forelskelse ude i den rigtige verden – uanset hvem man er.
Den er jo fulgstændig strippet for hverdag, sure sokker og andre fristelser, og fyldt med længsel og 'hvis nu'.

Problemet er så at rigtig mange indsatte dropper fængsels kæresten kort efter de har genfundet friheden.
0
...

Tilbage til "Livets forhold"