Forelsket i en forbryder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 12:24

Jeg er sikkert ikke den eneste, der har set Forelsket i en forbryder på DR2, så måske andre gerne vil være med til at diskutere den.

Syntes det var en rigtig interessant udsendelse, og meget sobert lavet - men uanset hvad, så sidder man jo tilbage med flere spørgsmål end svar ovenpå sådan en omgang.

Tina, der havde en kæreste, der så blev dømt og en trods alt mindre straf kan jeg på sin vis godt forstå. Ikke helt, for indbrud og hæleri er ekstremt langt fra min verden og i den grad uacceptabelt, men hvis man har en kæreste, man i øvrigt har det godt med, og har bygget et liv op sammen med og ikke mindst fået to børn med, som manden er en god far til (fraset dommen), så kan jeg godt forestille mig, at jeg ville kunne finde på at blive i forholdet. Måske.

Men hende, der decideret opsøgte kriminelle fordi hun mente hun slet ikke kunne passe til en "i forsikring eller bank eller en forretningsmand" når hun nu var den hun var, med sin baggrund, det gjorde mig så trist, så trist. Hvordan kan man tænke om sig selv, at ikke-kriminelle slet ikke er en mulighed? På den anden side, så ledte hun også efter nogle ting, der oftest associeres med kriminelle, og som sjældent findes i bankfolk, som fx massive tatoveringer, steroidepumpet krop og den slags. Så det er da rigtigt, at en sofakartoffel-bankmand ville være et dårligt valgt - men er der virkelig kun de to typer mænd i hendes verden?

Den sidste, der gik og ventede på, at hendes kæreste fik sin dom for drabet på sin ekskæreste kunne jeg slet ikke rumme, og jeg blev faktisk lidt lettet, da det blev oplyst til sidst, at han fik livstid. Når hun skal vente på ubestemt tid bliver hun forhåbentligt træt af det og kommer videre. På den anden side tænker jeg ikke umiddelbart at han lød som en mand, der ville reagere hensigtsmæssigt på at blive forladt.

Det var i hvert fald tre meget forskellige typer, så man kan ikke på baggrund af udsendelsen sige noget meget entydigt om, hvem det er, der falder for forbydere, tænker jeg.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2017, 12:45

Akehurst2 skrev:Jeg er sikkert ikke den eneste, der har set Forelsket i en forbryder på DR2, så måske andre gerne vil være med til at diskutere den.

Syntes det var en rigtig interessant udsendelse, og meget sobert lavet - men uanset hvad, så sidder man jo tilbage med flere spørgsmål end svar ovenpå sådan en omgang.

Tina, der havde en kæreste, der så blev dømt og en trods alt mindre straf kan jeg på sin vis godt forstå. Ikke helt, for indbrud og hæleri er ekstremt langt fra min verden og i den grad uacceptabelt, men hvis man har en kæreste, man i øvrigt har det godt med, og har bygget et liv op sammen med og ikke mindst fået to børn med, som manden er en god far til (fraset dommen), så kan jeg godt forestille mig, at jeg ville kunne finde på at blive i forholdet. Måske.

Men hende, der decideret opsøgte kriminelle fordi hun mente hun slet ikke kunne passe til en "i forsikring eller bank eller en forretningsmand" når hun nu var den hun var, med sin baggrund, det gjorde mig så trist, så trist. Hvordan kan man tænke om sig selv, at ikke-kriminelle slet ikke er en mulighed? På den anden side, så ledte hun også efter nogle ting, der oftest associeres med kriminelle, og som sjældent findes i bankfolk, som fx massive tatoveringer, steroidepumpet krop og den slags. Så det er da rigtigt, at en sofakartoffel-bankmand ville være et dårligt valgt - men er der virkelig kun de to typer mænd i hendes verden?

Den sidste, der gik og ventede på, at hendes kæreste fik sin dom for drabet på sin ekskæreste kunne jeg slet ikke rumme, og jeg blev faktisk lidt lettet, da det blev oplyst til sidst, at han fik livstid. Når hun skal vente på ubestemt tid bliver hun forhåbentligt træt af det og kommer videre. På den anden side tænker jeg ikke umiddelbart at han lød som en mand, der ville reagere hensigtsmæssigt på at blive forladt.

Det var i hvert fald tre meget forskellige typer, så man kan ikke på baggrund af udsendelsen sige noget meget entydigt om, hvem det er, der falder for forbydere, tænker jeg.


Jeg har ikke set udsendelsen, men den lyder da som noget man burde undersøge. Men emnet er et der har undret mig før, f.eks. dem der har opsøgt Lundin i fængsel og blevet gift med ham. Jeg forstår det simpelthen ikke :forvirret: :gisp:

Som du siger, en der har været i et langt forhold med en, som så laver noget dumt, kan jeg måske forstå. Men dem der direkte opsøger forbrydere, eller som accepterer vilde ting som mord, gentaget vold, seksualforbrydelser osv. det fatter jeg simpelthen ikke. Men det må jo være noget med ikke at have samme grænser/værdier som andre. :gruble:
Vi opflaskes jo ikke ens, og dine og mine kerneværdier er måske markant anderledes end hende der opsøger kriminelle? Det behøver ikke være "forkerte" værdier, men det en værdisæt kan godt have svært ved at forstå det andet, og omvendt.
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 12:50

Jeg synes det er en gammel traver.

Mænd begår langt mere kriminalitet end kvinder. Kriminel adfærd er et ydertilfælde af den højere risikovilje og -lyst man generelt ser hos mænd i forhold til kvinder.

En del kvinder tiltrækkes af kriminelle mænd. Det er et ydertilfælde af det at kvinder oftest tiltrækkes af stærke og handlekraftige mænd med høj status. Alfahanner.

Mændene gør dumme ting, og kvinderne er tossede med det. Kvindernes held er at deres dumhed ikke er strafbar.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 12:50

Wizzze skrev:
Jeg har ikke set udsendelsen, men den lyder da som noget man burde undersøge. Men emnet er et der har undret mig før, f.eks. dem der har opsøgt Lundin i fængsel og blevet gift med ham. Jeg forstår det simpelthen ikke :forvirret: :gisp:

Som du siger, en der har været i et langt forhold med en, som så laver noget dumt, kan jeg måske forstå. Men dem der direkte opsøger forbrydere, eller som accepterer vilde ting som mord, gentaget vold, seksualforbrydelser osv. det fatter jeg simpelthen ikke. Men det må jo være noget med ikke at have samme grænser/værdier som andre. :gruble:
Vi opflaskes jo ikke ens, og dine og mine kerneværdier er måske markant anderledes end hende der opsøger kriminelle? Det behøver ikke være "forkerte" værdier, men det en værdisæt kan godt have svært ved at forstå det andet, og omvendt.


Der findes en del undersøgelser og beskrivelser af det på nettet.

Den her artikel er interessant: http://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/do ... et-monster Og den giver da nogle plausible forklaringer om lavt selvværd og den særlige opmærksomhed man kan få, både fra ham og fra omverden, men på en eller anden måde har jeg rigtig svært ved at forstå det alligevel. For mig er det så voldsom en grænse at skulle overskride at jeg ikke kan få forklaringerne til at give mening.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 12:53

abcd skrev:Jeg synes det er en gammel traver.

Mænd begår langt mere kriminalitet end kvinder. Kriminel adfærd er et ydertilfælde af den højere risikovilje og -lyst man generelt ser hos mænd i forhold til kvinder.

En del kvinder tiltrækkes af kriminelle mænd. Det er et ydertilfælde af det at kvinder oftest tiltrækkes af stærke og handlekraftige mænd med høj status. Alfahanner.

Mændene gør dumme ting, og kvinderne er tossede med det. Kvindernes held er at deres dumhed ikke er strafbar.


Ja, det giver meget god mening - men derfra og så til fx at negligere at den mand, man er kæreste med har dræbt sin ekskæreste, der er alligevel et stykke. Havde det så endda været et bandeopgør eller et aller andet, der var mindre direkte relateret til ens eget liv, så ville det give mere mening for mig.

(Altså i det omfang, man kan tale om at det giver mening, ikke...)
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Orchidea » 11. sep 2017, 12:57

Jeg så udsendelsen i dag, efter at have læst om den her, og jeg er meget enig i dine betragtninger.

Den første, virkede også på mig som den mest fornuftige. Hun fremstod selvstændig og det var rigtig godt at hun havde "opdaget" at hun ikke var afhængig af ham, men godt kunne klare sig uden ham når alt kommer til alt. Hun var også den eneste der tydeligt tog afstand fra hans forbrydelse. Hun havde jo så heller ikke decideret ledt efter en kriminel, selvom hans bad-boy stil havde tiltrukket hende.

Den anden, der direkte gik efter kriminelle og ligefrem udtalte at det kunne være en fordel (WTF) at han sad i fængsel, virkede helt udenfor rækkevidde.

Den sidste gjorde også mig ked af det. Hun virkede SÅ ensom at det næsten gjorde ondt. Hun må have alvorlige issues med sit selvværd, var den tanke jeg fik. Man fik lyst til at ruske hende hårdt og tvinge hende til at leve et almindeligt liv og ikke leve sit liv gennem en mand, der har dræbt sin ekskæreste. Her kan jeg så godt se fordelen i, at han sidder spærret inde.

Alt i alt fatter jeg ikke fascinationen af den der bad boy type. Det har aldrig tiltalt mig og kommer aldrig til det.
5
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 13:02

Orchidea skrev:
Den anden, der direkte gik efter kriminelle og ligefrem udtalte at det kunne være en fordel (WTF) at han sad i fængsel, virkede helt udenfor rækkevidde.

Den sidste gjorde også mig ked af det. Hun virkede SÅ ensom at det næsten gjorde ondt. Hun må have alvorlige issues med sit selvværd, var den tanke jeg fik. Man fik lyst til at ruske hende hårdt og tvinge hende til at leve et almindeligt liv og ikke leve sit liv gennem en mand, der har dræbt sin ekskæreste. Her kan jeg så godt se fordelen i, at han sidder spærret inde.



Ja, hende der opsøgte kriminelle på datingsites virkede i den grad uden for pædagogisk rækkevidde, men samtidig virkede hun sådan rimelig gæv i det og hun havde mennesker og netværk omkring sig. Det hun havde gang i var stadig helt utrolig dumt, men jeg blev faktisk ikke så bekymret for hende som den sidste, der netop som du skriver, virkede så uendeligt ensom og alene.
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Orchidea » 11. sep 2017, 13:29

Akehurst2 skrev:Ja, hende der opsøgte kriminelle på datingsites virkede i den grad uden for pædagogisk rækkevidde, men samtidig virkede hun sådan rimelig gæv i det og hun havde mennesker og netværk omkring sig. Det hun havde gang i var stadig helt utrolig dumt, men jeg blev faktisk ikke så bekymret for hende som den sidste, der netop som du skriver, virkede så uendeligt ensom og alene.


Jeg er helt enig.


Der skal være plads til forskellighed og forskellige præferencer i forhold til det liv man ønsker sig, men hold nu op hvor ville jeg blive ked af det, hvis det var min datter der gik den vej.
0
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Jammerdalen » 11. sep 2017, 13:50

abcd skrev:Jeg synes det er en gammel traver.

Mænd begår langt mere kriminalitet end kvinder. Kriminel adfærd er et ydertilfælde af den højere risikovilje og -lyst man generelt ser hos mænd i forhold til kvinder.

En del kvinder tiltrækkes af kriminelle mænd. Det er et ydertilfælde af det at kvinder oftest tiltrækkes af stærke og handlekraftige mænd med høj status. Alfahanner.

Mændene gør dumme ting, og kvinderne er tossede med det. Kvindernes held er at deres dumhed ikke er strafbar.


Jeg er ikke sikker på, at du har ret i det lille ord, som jeg har markeret med rød. Jeg tænker mere, at det er et karaktertræk, der er attraktivt for begge køn? Jeg tænker ikke på det som Alfa-han og alfa-hun, men mere om selvværd og selvsikkerhed. Det kan f.eks. også se ud som en mand, der er selvsikker nok til at køre i en lille bil. Det tænker jeg da også, at mænd godt kan lide ved kvinder? Kvinder der føler sig sikre på, hvem de er og hvad de vil?
2
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 15:07

Det er sikkert upassende, men jeg kunne ikke lade være med at sidde og google lidt rundt for at finde ud af, hvem det var, hende med den livstidsdømte var kæreste med.

Programmet er fra 2017 og optaget mens han sad i varetægt og ventede på dom og det vi ved er, at han har slået sin eksæreste ihjel og fået livstid, så det kan næsten kun være ham, der skød sin gravide ekskæreste og hendes nye kæreste, mens hans og ekskærestens fælles datter så på. Han blev dømt i juni i år og der har ikke rigtig været andre der er idømt livstid for noget med en eksæreste de seneste år.

Det er alligevel virkelig, virkelig voldsomt. Det er det selvfølgelig altid, når det bliver til livstid, men pyh, hvor er det bare en væmmelig sag og helt uforståeligt, at hun vil være kæreste med ham.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Juki » 11. sep 2017, 15:13

Er det et DR program? Jeg synes ikke jeg kan finde det..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 15:14

Juki skrev:Er det et DR program? Jeg synes ikke jeg kan finde det..


Ja, DR2. Det skulle stadig ligge der.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Torn » 11. sep 2017, 15:17

Jeg fik rigtig ondt af den sidste kvinde. Hende på 25 år, der var kæreste med morderen. Jeg kan slet ikke begribe, hvordan hun kan se ud over hans gerning. Eller hvordan hun kan stole på ham. Jeg ville frygte, at han slog mig ihjel, hvis han nærede mistillid eller jalousi. Særligt efter TS googlede ham. Det er jo vanvittigt!

Hende, der bevidst søgte kriminelle, overraskede mig ikke synderligt. Mine fordomme fik frit spil og sejrede - jeg kender typen, tænkte jeg. En underligt præference at have, men for mig ikke ukendt. Det ligger dog mine egne præferencer meget fjernt.

Hende, der havde to børn med den indsatte, tja. Hende kan jeg godt forstå. Jeg er ikke sikker på, at jeg selv havde valgt at blive i forholdet, men jeg forstår godt, at hun valgte sådan.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf LadyFox » 11. sep 2017, 15:17

Akehurst2 skrev:Det er sikkert upassende, men jeg kunne ikke lade være med at sidde og google lidt rundt for at finde ud af, hvem det var, hende med den livstidsdømte var kæreste med.

Programmet er fra 2017 og optaget mens han sad i varetægt og ventede på dom og det vi ved er, at han har slået sin eksæreste ihjel og fået livstid, så det kan næsten kun være ham, der skød sin gravide ekskæreste og hendes nye kæreste, mens hans og ekskærestens fælles datter så på. Han blev dømt i juni i år og der har ikke rigtig været andre der er idømt livstid for noget med en eksæreste de seneste år.

Det er alligevel virkelig, virkelig voldsomt. Det er det selvfølgelig altid, når det bliver til livstid, men pyh, hvor er det bare en væmmelig sag og helt uforståeligt, at hun vil være kæreste med ham.

Et af de breve hun havde fra ham var fra 2016. Mindes at han vist havde siddet i varetægt okay længe.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf LadyFox » 11. sep 2017, 15:18

LadyFox skrev:
Akehurst2 skrev:Det er sikkert upassende, men jeg kunne ikke lade være med at sidde og google lidt rundt for at finde ud af, hvem det var, hende med den livstidsdømte var kæreste med.

Programmet er fra 2017 og optaget mens han sad i varetægt og ventede på dom og det vi ved er, at han har slået sin eksæreste ihjel og fået livstid, så det kan næsten kun være ham, der skød sin gravide ekskæreste og hendes nye kæreste, mens hans og ekskærestens fælles datter så på. Han blev dømt i juni i år og der har ikke rigtig været andre der er idømt livstid for noget med en eksæreste de seneste år.

Det er alligevel virkelig, virkelig voldsomt. Det er det selvfølgelig altid, når det bliver til livstid, men pyh, hvor er det bare en væmmelig sag og helt uforståeligt, at hun vil være kæreste med ham.

Et af de breve hun havde fra ham var fra 2016. Mindes at han vist havde siddet i varetægt okay længe.

Har lige tjekket, hun siger han havde sidet i inde i næsten et år.

Rettelse - bare glem det, havde læst dit indlæg forkert. Læste det som om det mord du nævnte var sket i juni i år, kan godt se det ikke er det du skriver.
1
...

Tilbage til "Livets forhold"