Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Purple Haze » 16. aug 2017, 13:21

Har lige brug for lidt luft, og tænker andre kunne have brug for det samme - eller måske bare har en sjov historie de vil dele.
Om irreterende naboer.

Bor midt i København, og er så priviligeret at vi har en lille bitte have - hvilket er hovedårsagen til at jeg købte lejligheden i sin tid.

Problemet er at naboerne har to små hunde, og at de hovedsageligt bliver luftet i deres lille bitte have, der støder op til vores.
Det er lidt synd for hundene, men det må naboerne jo om.

Problemet er bare at det lugter.... som i : det lugter på den måde at afhøringen er sevet godt ned i jorden og nu er konstant.
Og det hænger i næsen efter jeg har været derude. Der er ikke rigtig mulighed for at gå et andet sted hen derude, da haven ca er 3X3 m. "Heldigvis har det jo været en lorte sommer på andre måder også, så har ikke brugt haven så meget. Men tanken om at ligge ude i haven på en liggestol og svede mens jeg læser en god bog... utrolig tiltalende - bortset fra at det så skulle være i en stank af gammel lort, æv.

Bliver jo nød til at nævne det overfor naboen på en eller anden måde. Desværre tror jeg at selv hvis de holder op med at lufte hundene derude, så kommer det til at tage år før luften forsvinder - måske hurtigere hvis de fjerner det øverste lag jord.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4381
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10731

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf BlueBunny » 16. aug 2017, 13:24

Ikke de store problemer her.
Den ene er dog meget pertentlig og går gerne og løvsuger blade en god efterårsdag. Total sisyfos for når det blæser kommer der hele tiden nye blade.
Og så slår han gerne græs søndag kl 20, når vi lige sidder og slapper af uden for.
Små problemer B)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Akehurst2
Indlæg: 14186
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40721

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Akehurst2 » 16. aug 2017, 13:25

Når de ryger i haven.

Vi bor i rækkehus med minihave og jeg hader, hader, hader når de ryger i deres haver og det siver ind til os og op i vores soveværelse.
4
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf billiebean » 16. aug 2017, 13:29

Ew, hvor ulækkert.

Jeg har verdens mindst generende underbo. En gammel dame på 80. Har til gengæld boet ved siden af et uisoleret og faldefærdigt beboerhus, der blev brugt som øvelokale/koncertsted for lokale heavy-entusiaster og udlejet året rundt til alt fra 18-års fødselsdage til firmajulefrokoster. Var ved at blive sindssyg af aldrig at kunne få ro, og den bedste beslutning jeg har truffet i lang tid var at flytte derfra.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf HappyPaww » 16. aug 2017, 13:35

Naboparret skændes så det brager, og hun hyler og skriger så jeg har overvejet at ringe til politiet flere gange... Problemet er så bare at de så ved det er os der har ringet... :( Manden har i øvrigt fodlænke på :lol:

Men derudover er de faktisk rigtig søde og kom ind med rester af fødselsdagskage engang :D
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf sigge » 16. aug 2017, 13:39

Det er heldigvis i småtingsafdelingen. Den bygning, jeg bor i, har tidligere været hotel, så vi har en lang gang med lejligheder til begge sider i stedet for en traditionel opgang. Og den gang indbyder generelt børn til at løbe, og det gælder også min genbos 2 børn. Begge lejligheder har hoveddør helt henne for enden af gangen, og eftersom, jeg har 3 værelser på rad og række, løbetramper de forbi hele min lejlighed for at komme hen til deres egen hoveddør.
Og så har samme genbo en forkærlighed for at bruge gangen til opbevaring af diverse indbo, som jeg tror, hun enten skal have solgt eller venter på at køre på lossepladsen.

Nå ja, og så er det også ret irriterende at dele vaskemaskine (i fællesvaskeri) med folk med stor hang til overdosering af stærkt parfumeret skyllemiddel og vaskepulver, så jeg nærmest hver eller hveranden gang, jeg skal vaske, er nødt til at stå og skure ulækre, stinkende belægninger ud af sæbeskuffen, for at lugten ikke skal blive overført til mit tøj.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Purple Haze » 16. aug 2017, 14:27

Purple Haze skrev:Har lige brug for lidt luft, og tænker andre kunne have brug for det samme - eller måske bare har en sjov historie de vil dele.
Om irreterende naboer.

Bor midt i København, og er så priviligeret at vi har en lille bitte have - hvilket er hovedårsagen til at jeg købte lejligheden i sin tid.

Problemet er at naboerne har to små hunde, og at de hovedsageligt bliver luftet i deres lille bitte have, der støder op til vores.
Det er lidt synd for hundene, men det må naboerne jo om.

Problemet er bare at det lugter.... som i : det lugter på den måde at afhøringen er sevet godt ned i jorden og nu er konstant.
Og det hænger i næsen efter jeg har været derude. Der er ikke rigtig mulighed for at gå et andet sted hen derude, da haven ca er 3X3 m. "Heldigvis har det jo været en lorte sommer på andre måder også, så har ikke brugt haven så meget. Men tanken om at ligge ude i haven på en liggestol og svede mens jeg læser en god bog... utrolig tiltalende - bortset fra at det så skulle være i en stank af gammel lort, æv.

Bliver jo nød til at nævne det overfor naboen på en eller anden måde. Desværre tror jeg at selv hvis de holder op med at lufte hundene derude, så kommer det til at tage år før luften forsvinder - måske hurtigere hvis de fjerner det øverste lag jord.


Har lige været ude og måle, det er nok snarere 4x4 :-D

Men derudover er jeg kommet i tanke om at min mor for nogle måneder siden havde noget "naturgødning" med som hun spredte i vores have.
Og det stank sindssygt meget. Det kan faktisk godt være resterne af det jeg kan lugte (også).

Så tror lige jeg venter med at "komme efter" naboen.
Og min mor får helt sikkert resten af det med hjem :badr:

Med mindre der er nogen der lige står og mangler noget de kan genere naboerne med?
:devil:
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Artem » 16. aug 2017, 14:31

Der er i det store og hele ingen problemer i forhold til mine naboer. Tror mere at de er træt af mig og alle mine byggeprojekter som støver og larmer. Ja og når jeg roder med maskiner, biler osv...
Men hvis jeg skal komme med noget, er det at de er dårlige til at klippe fælles græsplænen ud for vores grunde. 3/4 af gangene er det mig der gør det, og sådan synes jeg ikke det burde være.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Anne Droid » 16. aug 2017, 14:48

Jeg bor i rækkehus og har en pensionist til nabo. Han leger tit gør-det-selv med meget larmende værktøj. Efter kl 21 om aftenen.
0
Klimatosse
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf LaMariposa » 16. aug 2017, 14:53

Ud over kvarterets mange katte, som skider i mine bede, så er der faktisk ikke rigtigt noget. Vi har det sgu hyggeligt i vores stille villakvarter, hvor vi sludrer ude på vejen og render spontant sammen til aftensmad og eftermiddagskaffe.

Vores nabo (en familie på fem med tre halvstore børn) skændes ofte, så taget er ved at løfte sig. Men det generer mig af en eller anden grund ikke, som det gjorde, da jeg boede i lejlighed. Det betyder helt vildt meget, at jeg altid kan gå ind i et rum, som ikke deler væg med nogen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf didas » 16. aug 2017, 14:54

Vi er ret heldige med vores naboer. Bor i hus og parrene til begge sider er ældre mennesker, hvor det ene par er i sommerhus hver weekend. En eller anden i nabolaget har fået et trommesæt, der bliver øvet på en gang imellem og så er der den sædvanlige græsslåning/hækklipningslarm i weekenderne.

Men i det store hele er her rimelig fredeligt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Vixen » 16. aug 2017, 15:00

Vores genboer er rygere, og det stinker i opgangen og siver fra deres lejlighed ind i vores, fordi væggende er så gamle og døren ikke slutter helt tæt. Det er SÅ klamt. Heldigvis har vi en lille entré der, og så længe døren derud er lukket, kommer røgen ikke længere ind.

Der bor nogle shady typer i opgangen, som altid ser ud som om, de har gang i noget fusk. Typerne med kasketten "ovenpå" hovedet. Efter de flyttede ind, bankede politiet på en aften og spurgte en masse ind til lejlighedernes kælderrum.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Aviva » 16. aug 2017, 15:02

Er lidt træt af naboen, når han fylder skraldespanden op med flere sorte sække 2 dage efter den er tømt

de bliver tømt hver 14 dag..

Har spurgt boligselskabet/vicevært flere gange om vi kan få en større/ en hver... uden held
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf JoyNips » 16. aug 2017, 15:27

Vi er egentlig ret heldige med vores naboer til alle sider. Både underbo og overbo har spædbørn lige som os og underboens har haft kolik, så der er høj tolerance overfor babylyde. Vi hænger ikke så meget ud, men jeg overvejer at invitere dem på en kop kaffe snart.
Min nabo til den ene side taler lidt højt med sin kæreste på bagtrappen og deres hoveddør binder lidt så den skal smækkes hårdt, men det er jo i småtingsafdelingen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Zoxa » 16. aug 2017, 17:22

Muhahaha - hvor skal vi starte?

Overboen har et ret lemfældigt forhold til sådan latterlige ting som fks husorden - og ser intet problem i at støvsuge fks kl 22 i hverdagende. Og hendes 2 unger tæsker gladeligt rundt til ditto klokkeslet eller senere....

Der til kommer sådan noget som er meget eksotisk - skraldespande! der er ca 5 meter fra vores opgang til vores skralderum. Men poser med bleer er for besværlige og tunge at bære ud, så lad os da endelig stille dem i stuen etagen.

Men det er efterhånden også de sidste som mangler at blive smidt ud af problem naboerne. Nå jo, bortset fra den anden stue lejlighed som ingen aner hvem der bor i, eller hvad der foregår i

Men før;
Tja, en hard core junkie (flyttede i en et værelses med låg på grundet overdosis - woohu), en af nattens fugle m pimp i stueetagen, som mente at hendes ikke godkendte hund og barn på 5 sagtens kunne klare sig en weekend ind i mellem for at hun tjente til brødet (nej - det er faktisk sandt!) mens de hylede om kap. Det var hunden som gjorde at de blev smidt ud.

Men nu har jeg da heldigvis fået en ny dør om dør nabo - altså når han er bevilget udgang fra sin dom som...... bankrøver

Det er så kun den opgang jer bor i vel og mærke - havde jeg et skrive talent kunne der laves en roman ud af det - kid you not
1

Tilbage til "Livets forhold"