Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 494
Likede indlæg: 7303

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 16. feb 2018, 06:47

3
I gang med at bidrage til overbefolkningen:
En lille pige med forventet ankomst i november :dåne:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7992

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. feb 2018, 07:08

Moxy-lady skrev:Den originale artikel fra wired.

https://www.wired.com/story/final-terri ... -nautilus/

Rigtig fin og trist artikel.
0
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2180

Indlægaf englishchannel » 16. feb 2018, 09:06

On nights when I couldn’t sleep, I would end up on internet chat rooms where the comments sections filled me with rage: “She is a woman—how could she go alone with a man she does not know?” And: “She had skirt and pantyhose—how could she egg on a poor uncle in that way.”

Gad vide om hun har læst denne tråd? Jeg husker diskussionen ret tydeligt.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2004
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 19408

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2018, 09:19

englishchannel skrev:
On nights when I couldn’t sleep, I would end up on internet chat rooms where the comments sections filled me with rage: “She is a woman—how could she go alone with a man she does not know?” And: “She had skirt and pantyhose—how could she egg on a poor uncle in that way.”

Jeg tror næppe hun forstår dansk dog.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2180

Indlægaf englishchannel » 16. feb 2018, 09:22

kidkomb skrev:
englishchannel skrev:

Jeg tror næppe hun forstår dansk dog.

Det er ikke svært at få oversat skriftligt dansk til engelsk, slet ikke for en journalist der er vant til at arbejde internationalt.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 119
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Tilly » 4. mar 2018, 00:57

Nogen der skal se dette program

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madse ... eg/7063745

Hun fremstår for mig som en kvinde han helt sikkert nemt har kunnet manipulere, bare ved at se det korte klip i artiklen :( Bliver sgu lidt trist på hendes vegne.
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10676

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 09:17

0
godtnavn
Kort karma: 376
Likede indlæg: 3033

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 09:37

Får helt ondt i maven når jeg tænker på hendes familie der sidder og høre alle de detaljer, det ville jeg godt nok ikke kunne holde til hvis det var en i min familie.
5
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3389

Indlægaf Code71 » 8. mar 2018, 09:47

Irrrw

"Madsen havde spor i underbukser

Specialanklager Jakob Buch-Jepsen oplyser, at der ikke er fundet biologiske spor fra Peter Madsen på eller i Kim Wall. Men der er fundet sæd i Madsens underbukser.

Madsen havde desuden rifter på armene, og han havde Kim Walls blod i ansigtet. "
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 09:58

Altså, der er vel selv uden de spor klare indikationer på det var noget seksuelt...

Et eller andet sted er retsagen ikke særlig spændende, jeg mener, er man i tvivl om han bliver dømt? Håber han indrømmer, men tror det sgu ikke. En indømmelse vil være det eneste der kan overraske mig i den her sag efterhånden...
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10676

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 10:07

godtnavn skrev:Altså, der er vel selv uden de spor klare indikationer på det var noget seksuelt...

Et eller andet sted er retsagen ikke særlig spændende, jeg mener, er man i tvivl om han bliver dømt? Håber han indrømmer, men tror det sgu ikke. En indømmelse vil være det eneste der kan overraske mig i den her sag efterhånden...

Nej, der er nok ingen tvivl om, at han bliver dømt, men der kan vel godt være tvivl om, hvilken dom han får. Jeg tror heller ikke han indrømmer. Så havde han nok allerede gjort det. Det er jo åbenlyst, at han lyver, men han håber vel på en mildere straf, hvis der mangler beviser på noget :gruble:
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 38
Likede indlæg: 648

Indlægaf mulledit » 8. mar 2018, 10:18

Fyrst Eberhard skrev:Jeg kom lige til at zoome ind på næsen og neglene på dette billede. Det beviser selvfølgelig intet, men alligevel.

https://www.tv2lorry.dk/files/media/201 ... l_59mb.jpg

Jeg kom til at tænke på det her indlæg, da jeg læste om sagen fra retten :8:
7
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 10:33

Den seneste opdatering på dr.dk er decideret klam

"Anklager Peter Buch-Jepsen siger, at vidneforklaringer også kommer til at spille en rolle under sagen. Det samme gør indholdet på Peter Madsens computer. På den er der fundet gentagne søgninger på blandt andet 'stikke', 'henrettelser' og ægte drab på kvinder, der er døde ved hængning med videre.

Der er i alt fundet syv tekster omhandlende spidning af kvinder på hans computer. Der er indkaldt vidner i forhold til dette.

Der er også fundet animationsfilm med henrettelser.

Selv om Peter Madsens mobil ikke er fundet, er det lykkes at genskabe hans Iphone med sms'er, chats og billeder frem til klokken 08.23 den 10. august.

Der er blandt andet genskabt en søgning på en video den samme morgen - altså 19 timer før han sejlede af sted med Kim Wall. Der er googlet på 'beheading', 'agony' (lide, red.), 'halshugning', 'pine' og 'smerte'. Videoen viser en ung, ukendt kvinde der ligger og raller, mens hun får skåret halsen op."

Jeg håber hun blev kvalt og ikek halshugget/hængt, det er på en eller anden måde nemmere at kaperer synes jeg. Det taler vel også for at det var sådan hun døde at hans seneste forklaring var forgifning, det må vel se nogenlunde ens ud med kvælning, og hvis han er bange for de ved noget om dødsårsagen ville det give mening at komme med en dødsårsag der passer med hvad de harfundet.

Synes også det er vildt at de rent faktisk viser billeder af ligdelene i retten, altså selvfølgeligskal dem der skal dømme se det, men at vise det til tilskuerne/journalister havde jeg ikke troet. Omvendt aner jeg intet om retsager, så kan godt være det er normalt.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 405
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 10:36

godtnavn skrev:Den seneste opdatering på dr.dk er decideret klam

"Anklager Peter Buch-Jepsen siger, at vidneforklaringer også kommer til at spille en rolle under sagen. Det samme gør indholdet på Peter Madsens computer. På den er der fundet gentagne søgninger på blandt andet 'stikke', 'henrettelser' og ægte drab på kvinder, der er døde ved hængning med videre.

Der er i alt fundet syv tekster omhandlende spidning af kvinder på hans computer. Der er indkaldt vidner i forhold til dette.

Der er også fundet animationsfilm med henrettelser.

Selv om Peter Madsens mobil ikke er fundet, er det lykkes at genskabe hans Iphone med sms'er, chats og billeder frem til klokken 08.23 den 10. august.

Der er blandt andet genskabt en søgning på en video den samme morgen - altså 19 timer før han sejlede af sted med Kim Wall. Der er googlet på 'beheading', 'agony' (lide, red.), 'halshugning', 'pine' og 'smerte'. Videoen viser en ung, ukendt kvinde der ligger og raller, mens hun får skåret halsen op."

Jeg håber hun blev kvalt og ikek halshugget/hængt, det er på en eller anden måde nemmere at kaperer synes jeg. Det taler vel også for at det var sådan hun døde at hans seneste forklaring var forgifning, det må vel se nogenlunde ens ud med kvælning, og hvis han er bange for de ved noget om dødsårsagen ville det give mening at komme med en dødsårsag der passer med hvad de harfundet.

Synes også det er vildt at de rent faktisk viser billeder af ligdelene i retten, altså selvfølgeligskal dem der skal dømme se det, men at vise det til tilskuerne/journalister havde jeg ikke troet. Omvendt aner jeg intet om retsager, så kan godt være det er normalt.

Jeg har også lige læst på DR.
Det er godt nok grum læsning. Det at vide at det faktisk er sket, det ikke er opdigtet. Pu ha.
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 4
Likede indlæg: 316

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 10:39

Man har fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner over Kim Walls ører.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden
0

Tilbage til "Livets forhold"