dagens lille scare :)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: dagens lille scare :)

Indlægaf dgd2007 » 8. aug 2017, 10:56

Jeg kan ikke lige huske de nærmere omstændigheder, men engang havde min arbejdsgiver udbetalt et kæmpebeløb ved en fejltagelse. Det blev trukket tilbage via banken uden at spørge mig. Men det er selvfølgelig en lidt anden situation, fordi det drejede sig om fast indbetaler. :gruble:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: dagens lille scare :)

Indlægaf vibbsen » 8. aug 2017, 11:34

Evapeva skrev:
vibbsen skrev:Man er fandme kold i røven når man siger sådan til en medarbejder der har udbetalt 54000 kroner for meget til ens bankkonto.


Men tænk lige: 2 minutters kold-i-røven skaffede ham så også utrolig mange penge. Jeg ville nok også være fristet........ I teorien i hvert fald. :genert:


Jeps....Man siger jo at "the house always wins"....Ikke altid :-D

Dengang synes jeg ikke det var specielt morsomt...Men her 15 år senere kan jeg godt se det sjove i det...For ham var det da en langt bedre deal bare at sige "fuck jer" og så bare skride med pengene, blive blacklistet som kunde, og så se om vi ville komme efter ham, end det var at give os pengene tilbage og forblive kunde. Han vidste jo godt at vi ikke bare sådan lige kunne troppe op med en flok rockere og afkræve ham pengene...Det her var i de gode gamle "wild west" dage før betting branchen blev så strømlinet som den er i dag. I dag ville han have et kobbel advokater i røven i løbet af 0 komma 5.(Og jeg var blevet fyret for den fejl)
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: dagens lille scare :)

Indlægaf vibbsen » 8. aug 2017, 11:37

Lisma skrev:Jeg har også oplevet at kommunen to gange har udbetalt for meget hvor de blev trukket tilbage uden at jeg blev spurgt. Begge gange havde jeg ikke engang nået at se overførslen.


Der er vist noget med den slags udbetalinger som gør at de ikke er i samme "kategori" og pengene er måske ikke nået "helt ind" på kontoen.

Anyway så er kan kommunen jo regulerer ved bare at udbetale mindre næste gang. Det kan man ikke hvis der ikke er nogen "næste gang" ( som når ens kunde f.eks bare sig fuck dig - så finder jeg et andet sted og handle)
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: dagens lille scare :)

Indlægaf Flora » 8. aug 2017, 11:40

Jeg har også engang prøvet, at en arbejdsgiver havde udbetalt dobbeltløn ved en fejl. Pengene blev bare trukket tilbage dagen efter uden jeg blev involveret i det.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: dagens lille scare :)

Indlægaf Hewlett » 8. aug 2017, 20:53

Jeg fik ved en fejl udbetalt den 6. ferieuge som jeg ikke havde optjent endnu. Jeg sagde selvfølgelig ingenting og levede som en konge i en måned.

Måneden efter havde de trukket tilsvarende beløb fra min løn. Så i den måned levede jeg knap så konge-agtigt :tie:
2

Tilbage til "Livets forhold"