Fat shaming - har i været udsat for dette?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf ajnaM » 15. aug 2017, 17:48

Tænkte på tråden, da jeg læste dette debatindlæg. Det er et meget godt eksempel på, at fatshaming bestemt finder sted - og i øvrigt at det er et relevant emne.

Ikke nok med, at kvindelige politikere skal døje med at blive bedømt på deres køn, udseende og seksualitet frem for deres holdninger - de skal også vurderes over for andre kvinder ud fra 'fuckability'. Og igen vil den tykke kvinde typisk tabe.


http://politiken.dk/debat/art6067982/Hv ... ign=buffer
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf klumphen » 16. aug 2017, 06:23

ajnaM skrev:Tænkte på tråden, da jeg læste dette debatindlæg. Det er et meget godt eksempel på, at fatshaming bestemt finder sted - og i øvrigt at det er et relevant emne.

Ikke nok med, at kvindelige politikere skal døje med at blive bedømt på deres køn, udseende og seksualitet frem for deres holdninger - de skal også vurderes over for andre kvinder ud fra 'fuckability'. Og igen vil den tykke kvinde typisk tabe.


http://politiken.dk/debat/art6067982/Hv ... ign=buffer

Den artikel er simpelthen deprimerende læsning. Det er utroligt at vi som samfund ikke er kommet længere.
4
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2017, 18:22

... denne udsendelse på DR kan også belyse emnet. Virkelig trist at se, hvordan børn stadig bliver drillet pga. størrelse. :(

https://www.dr.dk/tv/se/generation-xl-t ... -xl-1-7#!/
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf Aviva » 19. aug 2017, 09:30

Jeg li/ægger (:P) ikke mærke til det, hvis der er nogle idioter der lige skal komme med en kommentar..

-er blevet ret så ligeglad med hvad fremmed mennesker måtte mene om mig..
er dog levet piftet efter, da jeg var yngre..
næste gang får de fuckfingeren/ eller en kommentar om at jeg kan tabe mig hvis jeg ville, de ville stadig være idioter! (pga klam personlighed)
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf cola » 19. aug 2017, 11:31

Det her indlæg i BT siger alt om hvad folk mener om person med lidt for meget på sidebenene http://www.bt.dk/nyheder/astrups-loerda ... cykelfjols
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Fat shaming - har i været udsat for dette?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2017, 11:33

Jeg er aldrig blevet fat shamet, men meget tit skinny shamet. Og det synes jeg faktisk er et ligeså stort problem ...

Dog tror jeg at jeg af andre kan have været opfattet som en der fat shamer - ikke fordi jeg har noget i mod folk med mere på sidebenene, men fordi jeg er i en profession hvor jeg rent faktisk er nødt til at påtale folks overvægt. Mange tager det rigtig fint fordi de egentlig godt ved det selv, men der er nok også nogen for hvem det er rigtig svært at acceptere.

Det er rigtig svært at finde balancen mellem at være for kontant, eller pakke det for meget ind. Specielt når man ikke ved præcis hvor nærtagende folk er, så jeg frygter at jeg kan fremstå som en der fat shamer. Selvom jeg ser tingene fra et sundhedsfagligt perspektiv hvor det rent faktisk gør en forskel om du er 5 eller 20 kg. for tung.

Så hvis jeg nogensinde har eller kommer til at fat shame - så undskylder jeg meget, det er ikke med vilje at jeg fremstår nedladende eller bedrevidende.
3

Tilbage til "Livets forhold"