HerErJeg skrev:Rapfisk skrev:Det er en rigtig svær alder at komme ind i, men jeg er sikker på, at du har skabt nogle minder hos drengen, som kan være med til at styrke ham også senere i livet.
Men venskaber skal være gensidige, og selvfølgelig er det anstrengende at miste et venskab - blive valgt fra. Måske ved drengen heller ikke selv helt hvorfor, og måske er det ikke en rationel beslutning. Sådan kan mennesker også være.
Jeg synes bestemt, at du skal slikke sårene og klappe dig selv på skulderen for det, du allerede har gjort.
P.s. Til en anden gang, hvis der kommer en anden gang: Kan du ikke spille computer med dem? Eller er det ikke noget, der interesserer dig?
Jeg kan godt spille computer, men det skal ikke være på hans hjemmebane og et eller andet sted, så skal jeg heller ikke lægge beslag på min søns Playstation for at få mit projekt til at lykkes. I dette tilfælde var opgaven direkte at vise drengen en verden væk fra hans mor, venindefnidder og storesøstre. Der var kvinder alle steder, men ingen mænd til at lave "mandeting" med ham.
Jeg ser det mere som en opgave at vise sådan en dreng en verden som er analog, fri for elektronik. Hvad kan hænderne bruges til, hvad er dagligdagens opgaver? Skal der laves et bål, bygges en hule, skiftes hjul på en bil, eller bare cykles en tur og snakke?
Hvem stillede den opgave?
Det er ikke ment som en kritik, overhovedet, men som et opklarende spørgsmål.
Umiddelbart virker det på mig, som om du har en (sandsynligvis ædel) mission, som måske desværre kommer lidt for hurtigt i gang i stedet for, at du i første omgang har fokus på at etablere en relation for relationens egen skyld og ikke for partout at skulle oplyse drengen.
Relationers betydning er en stor ting i skolekredse i disse år, og det skyldes bl.a., at nogle ellers fagligt dygtige lærere oplever ikke at kunne fange eleverne til trods for stort engagement.
Jeg ved godt, at en voksenven-relation er noget andet, men jeg synes, at jeg genkender nogle mekanismer i dine oplevelser.