Så er Ninka single igen...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2018, 08:11

Jeg kender også en veganer og han har helt sikkert ikke vitaminmangel. Men som kidkomb skriver, så skal man virkelig have styr på ernæring, hvis man vælger at leve som veganer, for ellers er vitaminmangel en reel risiko.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Tilly » 21. nov 2018, 08:18

nianaia skrev:
Jeg har ofte læst at man som veganer kan risikere vitaminmangel (B12) men jeg har aldrig mødt en eneste veganer der nogensinde har haft vitaminmangel, tværtimod er blodprøverne gerne blevet bedre, efter de blev veganere (incl mig selv) men det er bare min erfaring. :lun:



Lige netop B12 vitamin findes kun i animalske produkter. Så alle veganere er altså i stor risiko for at komme til at mangle det på sigt, hvis de ikke supplerer med indtag af B12 vitaminer. Vegetarer vil også have svært ved at få nok B12 gennem mejeriprodukter. Så hvis du eller andre veganere du kender ikke mangler det endnu, så vil det nu nok komme på sigt, efterhånden som det I har ophobet i kroppen bliver opbrugt :)

Det er vigtigt at skelne mellem B12 og andre vitaminer som godt kan optages gennem vegansk/vegetariske kost.

https://vegetarisk.dk/b12/
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2018, 08:31

Tilly skrev:
nianaia skrev:
Jeg har ofte læst at man som veganer kan risikere vitaminmangel (B12) men jeg har aldrig mødt en eneste veganer der nogensinde har haft vitaminmangel, tværtimod er blodprøverne gerne blevet bedre, efter de blev veganere (incl mig selv) men det er bare min erfaring. :lun:



Lige netop B12 vitamin findes kun i animalske produkter. Så alle veganere er altså i stor risiko for at komme til at mangle det på sigt, hvis de ikke supplerer med indtag af B12 vitaminer. Vegetarer vil også have svært ved at få nok B12 gennem mejeriprodukter. Så hvis du eller andre veganere du kender ikke mangler det endnu, så vil det nu nok komme på sigt, efterhånden som det I har ophobet i kroppen bliver opbrugt :)

Det er vigtigt at skelne mellem B12 og andre vitaminer som godt kan optages gennem vegansk/vegetariske kost.

https://vegetarisk.dk/b12/


Så vidt jeg har læst mig til kan sojamælk dække ens behov for B12, hvis man drikker et glas om dagen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Tilly » 21. nov 2018, 08:40

fisken80 skrev:
Tilly skrev:
nianaia skrev:
Jeg har ofte læst at man som veganer kan risikere vitaminmangel (B12) men jeg har aldrig mødt en eneste veganer der nogensinde har haft vitaminmangel, tværtimod er blodprøverne gerne blevet bedre, efter de blev veganere (incl mig selv) men det er bare min erfaring. :lun:



Lige netop B12 vitamin findes kun i animalske produkter. Så alle veganere er altså i stor risiko for at komme til at mangle det på sigt, hvis de ikke supplerer med indtag af B12 vitaminer. Vegetarer vil også have svært ved at få nok B12 gennem mejeriprodukter. Så hvis du eller andre veganere du kender ikke mangler det endnu, så vil det nu nok komme på sigt, efterhånden som det I har ophobet i kroppen bliver opbrugt :)

Det er vigtigt at skelne mellem B12 og andre vitaminer som godt kan optages gennem vegansk/vegetariske kost.

https://vegetarisk.dk/b12/



Så vidt jeg har læst mig til kan sojamælk dække ens behov for B12, hvis man drikker et glas om dagen.

Ok, men det er vel kunstigt tilsat?

Og det er jo i øvrigt fint at lave et produkt beriget med B12 vitamin :)
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2018, 10:34

Tilly skrev:
fisken80 skrev:
Tilly skrev:
nianaia skrev:
Jeg har ofte læst at man som veganer kan risikere vitaminmangel (B12) men jeg har aldrig mødt en eneste veganer der nogensinde har haft vitaminmangel, tværtimod er blodprøverne gerne blevet bedre, efter de blev veganere (incl mig selv) men det er bare min erfaring. :lun:



Lige netop B12 vitamin findes kun i animalske produkter. Så alle veganere er altså i stor risiko for at komme til at mangle det på sigt, hvis de ikke supplerer med indtag af B12 vitaminer. Vegetarer vil også have svært ved at få nok B12 gennem mejeriprodukter. Så hvis du eller andre veganere du kender ikke mangler det endnu, så vil det nu nok komme på sigt, efterhånden som det I har ophobet i kroppen bliver opbrugt :)

Det er vigtigt at skelne mellem B12 og andre vitaminer som godt kan optages gennem vegansk/vegetariske kost.

https://vegetarisk.dk/b12/



Så vidt jeg har læst mig til kan sojamælk dække ens behov for B12, hvis man drikker et glas om dagen.

Ok, men det er vel kunstigt tilsat?

Og det er jo i øvrigt fint at lave et produkt beriget med B12 vitamin :)


Pas, jeg læste det bare et sted. Jeg ved intet om sojamælk.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf HappyHippo » 22. nov 2018, 17:29

IrmaPigen skrev:
HappyHippo skrev:
OberstNasig skrev:Hah! Jeg har lyttet til et par afsnit fra hendes podcast. Jeg var ved at brække mig af grin, da hun i afsnit to, tror jeg, hvor fantastisk hun og hendes unger er. Der er intet galt i at være glad og tilfreds med sig selv, tværtimod. Jeg er selv ret stor fan af mig selv, men jeg ville aldrig have et behov for at fortælle i detaljer, hvor fantastisk jeg egentlig er og hvor rig, smuk og sund jeg er.


Det er blevet til en guilty pleasure for mig :genert: jeg er veganer og ifølge hende meget usund, der kun lever af grønt, får børn med diabetes elign (kan ikke huske det præcist), men det hele er så langt ude, jeg ikke kan lade være.
Og så omtaler hun konsekvent sin mand som hendes soulmate :lol:


Nu ved jeg ikke lige hvad hun siger om veganere. Men det er da korrekt at veganere ofte mangler vitaminer og mineraler.


Jeg mangler ingenting, men har også kun været veganer i 1,5år.
Jeg er heller ikke pro veganer elign, men hvis man vil lytte til evidensbaseret snak om kost og livsstil, vil jeg anbefale Morten elsøes podcasts frem for Ninkas.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. apr 2020, 14:42

Jeg opdagede lige at Ninka igen har skabt et nyt koncept, nu hedder det "Barefoot Autism Warriors". Hendes detox blog har til gengæld ikke været opdateret i snart to år, så det er der vist ikke meget gang i mere.
Og hvor meget gang der er i hendes autismeeventyr ved jeg heller ikke. Går man ind på hendes Youtubekanal og tjekker seneste uploads, så har de film hun har lavet de seneste 3 måneder kun fået et sted imellem 87 og 487 visninger. En 4 måneder gammel film har kun 95 visninger. Det er virkelig ikke en særlig velbesøgt kanal.

Til gengæld er Wynford begyndt at omfavne sit trætte tunge øjne og grå hud look, og endda forstærke det med verdens smalleste briller.

wyn.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Kilix » 15. apr 2020, 17:37

Jeg taenker at hun da helt sikkert snart kommer med de vises sten omkring corona, og hvordan man undgaar at blive smittet. Og selvfoelgeligt ogsaa praecist hvordan man effektivt kan blive helbredt for Covid-19, hvis man nu var saa dum ikke at foelge hendes anti-smitte raad.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Aima » 28. apr 2020, 14:29

Har nogen af jer hørt Svanes og Elsøes seneste podcast “Slut med forbudt”, der omhandler et netværk af kvinder på Instagram, der sælger hokus pokus på flaske, og censurerer alle der vover at forholde sig kritisk? Får lidt Ninka-vibes af metoderne, bortset fra at de her havfrue-damer (de kalder sig havfruer eller hjertekvinder) på mange områder er meget værre.

Jeg er sikker på, man vil være godt underholdt, hvis man var det af at følge Ninkas menageri.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Peanutbutt » 28. apr 2020, 14:50

Aima skrev:Har nogen af jer hørt Svanes og Elsøes seneste podcast “Slut med forbudt”, der omhandler et netværk af kvinder på Instagram, der sælger hokus pokus på flaske, og censurerer alle der vover at forholde sig kritisk? Får lidt Ninka-vibes af metoderne, bortset fra at de her havfrue-damer (de kalder sig havfruer eller hjertekvinder) på mange områder er meget værre.

Jeg er sikker på, man vil være godt underholdt, hvis man var det af at følge Ninkas menageri.


Jeg ville så gerne vide hvem af hjertekvinderne det er, der sender video-skældud/råbeprivatbeskeder. Det hele er så langt ude.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. apr 2020, 15:08

Peanutbutt skrev:
Aima skrev:Har nogen af jer hørt Svanes og Elsøes seneste podcast “Slut med forbudt”, der omhandler et netværk af kvinder på Instagram, der sælger hokus pokus på flaske, og censurerer alle der vover at forholde sig kritisk? Får lidt Ninka-vibes af metoderne, bortset fra at de her havfrue-damer (de kalder sig havfruer eller hjertekvinder) på mange områder er meget værre.

Jeg er sikker på, man vil være godt underholdt, hvis man var det af at følge Ninkas menageri.


Jeg ville så gerne vide hvem af hjertekvinderne det er, der sender video-skældud/råbeprivatbeskeder. Det hele er så langt ude.

Må man skrive det offentligt mon? Ellers må nogen slette det. Det er Tjugga
2
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Undtagelsen » 28. apr 2020, 15:14

FormerlyKnownAs skrev:
Peanutbutt skrev:
Aima skrev:Har nogen af jer hørt Svanes og Elsøes seneste podcast “Slut med forbudt”, der omhandler et netværk af kvinder på Instagram, der sælger hokus pokus på flaske, og censurerer alle der vover at forholde sig kritisk? Får lidt Ninka-vibes af metoderne, bortset fra at de her havfrue-damer (de kalder sig havfruer eller hjertekvinder) på mange områder er meget værre.

Jeg er sikker på, man vil være godt underholdt, hvis man var det af at følge Ninkas menageri.


Jeg ville så gerne vide hvem af hjertekvinderne det er, der sender video-skældud/råbeprivatbeskeder. Det hele er så langt ude.

Må man skrive det offentligt mon? Ellers må nogen slette det. Det er Tjugga


Og hun har gjort det flere gange
1
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Peanutbutt » 28. apr 2020, 15:23

Undtagelsen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Peanutbutt skrev:Jeg ville så gerne vide hvem af hjertekvinderne det er, der sender video-skældud/råbeprivatbeskeder. Det hele er så langt ude.

Må man skrive det offentligt mon? Ellers må nogen slette det. Det er Tjugga


Og hun har gjort det flere gange


Tusind tak til jer begge! Jeg havde det på fornemmelsen, men kunne jo ikke være sikker. Det er så sindssygt, og alle havfruerne er så vilde.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 28. apr 2020, 15:28

Altså hvad er råbeskælsudbeskeder? Sender hun seriøst lydfiler til folk hvor hun råber og skælder dem ud?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4282

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Aesel82 » 28. apr 2020, 15:29

fisken80 skrev:Altså hvad er råbeskælsudbeskeder? Sender hun seriøst lydfiler til folk hvor hun råber og skælder dem ud?



Hun har efter sigende ringet nogle op via messenger og skældt dem ud, efter at de havde været kritiske overfor hende.
0

Tilbage til "Livets forhold"