Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 18. nov 2020, 20:27

Siden vi fik vores første datter, Liv, har jeg været bange for at "jinxe" det, ved at give hende et sådant navn, og at jeg en dag derfor vil sige, at Liv er død :(
Det er langt ude, I know.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 19. nov 2020, 21:40

Jeg har en speciel sang der i perioder kan få mig til at tude .Første gang jeg hørte den var jeg omkring 5 år gammel ,og det var af en sanger som min mormor havde et kassettebånd med . Det var Gustav Winckler ,der sang “Gem et lille smil til det bli’r gråvejr”
Og det kassettebånd fik jeg ,da min mormor døde ,da jeg var knapt 8 år gammel. Selv nu kan sangen med lige netop den sanger bringe en masse følelser frem. Minder om ikke så sjove skoledage,synet af andre fra klassen der følges ad ,men at man stort set aldrig selv blev spurgt,med mindre den anden kammerat ,de normalt fulgtes med ikke kunne den dag . Ønsket om bare at putte sig ind i sin mormors varme favn og mærke hendes uendelige kærlighed,og samtidig vide at hun ikke var der og aldrig ville komme tilbage. Og nogen gange ,når jeg havde allermest brug for det,føltes det som hun alligevel på en eller anden måde var hos mig for at trøste mig.
15
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mulan » 21. nov 2020, 11:16

Jeg har altid i hele mit liv, også som voksent menneske, haft en gedigen tiltro til mine medmennesker. Altid. Den har jeg mistet under corona-miseren.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf heysamaysa » 26. nov 2020, 14:15

dengang jeg startede på handelsskole gik vi i klassen selvfølgeligt meget op i hvem der var single og hvem der var i forhold - det var jo vigtigt at vide hvor man kunne lægge billet ind :slem: :slem: :slem:


jeg blev selvfølgeligt også spurgt ind til mig og jeg fattede hat da hele klassen skreg af grin - jeg sagde jo bare at jeg gik meget i byen og var løs på tråden.....


(jeg troede på daværende tidspunkt, det at være løs på tråden betød at man var single - der gik flere år før det lige pludseligt gik op for mig hvad jeg egentligt havde sagt)

så pinligt!!! :blush:
33
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2020, 15:26

heysamaysa skrev:[...]
så pinligt!!! :blush:

:lol: Ja, det er jo typisk ikke noget man ville sige om sig selv. :lol:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. nov 2020, 17:44

Tak for alle jeres grønne kort! Det var som et stort kram. Jeg har besluttet at forsøge at blive gravid. Så snart jeg orker at have sex.

Jeg vil gerne have børn, men det er mest tænkt som en hævnbarsel.
14
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 28. nov 2020, 21:46

Det må man lade dig - du går gerne et stykke for at få hævn - de kan da i hvert fald ikke beskylde dig for, ikke at være dedikeret!
5
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 29. nov 2020, 10:54

Jeg ville ønske at min veninde engang imellem,gav sig tid til at lytte lidt til mig,når vi er sammen,i stedet for det altid (næsten ) er mig der lægger øre til hvad hun gør, kan og skal . Hvilke problemer HUN synes der er med hendes brødre ,hvor irriterende den ene bror og hans familie er,o.s.v .Altid er der noget galt med de andre. Mens hendes familie (altså hendes børn og mand) stort set altid bare kan det hele.
Jeg er ved at køre lidt træt i det,men jeg holder meget af hende. Jeg ville bare gerne at hun ville forstå at det er nødt til at gå begge veje.
En ting er at vi er to forskellige personer,der står to forskellige steder i livet, og så er jeg heller ikke den der fortæller alt til hende,for jeg er ikke sikker på at hun ikke fortæller det til andre.
Jeg har så inde i mig selv kunnet mærke en ændring i de løbet af de sidste godt 4 år,siden jeg flyttede ind i min nuværende bolig, for da fik jeg at vide at HUN ikke mente at der var styr på noget som helst,og det mente hun altså at jeg skulle vide. Godt så, mange tak.
Det ærgrer mig at jeg ikke helt kan lægge det bag mig, men det sårede ret meget. Måske sårer det meget fordi hun er den eneste “tætte” veninde jeg har haft og har .
Det er sikkert også derfor at jeg er begyndt at distancerer mig lidt fra hende. For jeg er blevet i tvivl om hun fortæller ting videre som jeg har fortalt hende i al fortrolighed.
At hun så ovenikøbet synes at jeg lige skulle vide at en af hendes sønner ikke brød sig særlig meget om brunkager og at en anden ikke var særlig vild med finskbrød,som jeg flere år i træk havde bagt til dem ,det slår altså godt nok hovedet på sømmet,for hun havde taget glad i mod dem,med et “ Ih,det bliver de så glade for” ,” De kan så godt lide dit hjemmebag”. Giv mig lige en spand jeg kan brække mig i .
4
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kilix » 29. nov 2020, 12:06

computermus skrev: og så er jeg heller ikke den der fortæller alt til hende,for jeg er ikke sikker på at hun ikke fortæller det til andre.

Den der... Den kan jeg genkende saa meget fra mig selv! Jeg er en meget, meget privat person og jeg deler -intet- af substans med folk jeg ikke stoler 100% paa. Der er tre mennesker paa denne jord der ved hvad der foregaar i mit hoved naar jeg snakker med dem. Min mor, min bedste veninde, og min kaereste.
Resten af mine bekendtskaber faar en overfladisk indsigt, men det der virkeligt betyder noget for mig, eller nager mig paa den ene eller den anden maade bliver kun delt med de tre, og ikke noedvendigvis altsammen. Jeg deler ikke ud af mig selv uopfordret, og jeg bryder mig ikke om at blive 'spurgt ind til', for jeg ved ikke hvor 'graensen' gaar med nogen mennesker, og hvem der render videre med det. Og jeg bryder mig heller ikke om uopfordret at dele ting der er tunge, for jeg vil ikke ynkes.
Jeg elsker min svigerinde, og ville virkeligt gerne have et mere naert og fortroligt forhold til hende, men jeg foeler ikke at jeg kan stole paa at hvad jeg siger til hende bliver mellem os -ikke at hun er et sladrehoved, men hun er saadan lidt en sensationist. Det samme med min kaerestes familie, her kan man knap nok slaa en prut foer hele familien ved det. De er virkeligt nogen sladdertanter.
Jeg er sgu nok lidt paranoid, for det er jo ikke ligefrem nogen banebrydende hemmeligheder der ville komme paa forsiden af avisen :rulle:
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 29. nov 2020, 14:13

Kilix skrev:
computermus skrev: og så er jeg heller ikke den der fortæller alt til hende,for jeg er ikke sikker på at hun ikke fortæller det til andre.

Den der... Den kan jeg genkende saa meget fra mig selv! Jeg er en meget, meget privat person og jeg deler -intet- af substans med folk jeg ikke stoler 100% paa. Der er tre mennesker paa denne jord der ved hvad der foregaar i mit hoved naar jeg snakker med dem. Min mor, min bedste veninde, og min kaereste.
Resten af mine bekendtskaber faar en overfladisk indsigt, men det der virkeligt betyder noget for mig, eller nager mig paa den ene eller den anden maade bliver kun delt med de tre, og ikke noedvendigvis altsammen. Jeg deler ikke ud af mig selv uopfordret, og jeg bryder mig ikke om at blive 'spurgt ind til', for jeg ved ikke hvor 'graensen' gaar med nogen mennesker, og hvem der render videre med det. Og jeg bryder mig heller ikke om uopfordret at dele ting der er tunge, for jeg vil ikke ynkes.
Jeg elsker min svigerinde, og ville virkeligt gerne have et mere naert og fortroligt forhold til hende, men jeg foeler ikke at jeg kan stole paa at hvad jeg siger til hende bliver mellem os -ikke at hun er et sladrehoved, men hun er saadan lidt en sensationist. Det samme med min kaerestes familie, her kan man knap nok slaa en prut foer hele familien ved det. De er virkeligt nogen sladdertanter.
Jeg er sgu nok lidt paranoid, for det er jo ikke ligefrem nogen banebrydende hemmeligheder der ville komme paa forsiden af avisen :rulle:

Der er bare det ved det at man godt selv vil bestemme hvem der skal vide hvad,og hvornår. Det er jo ikke sikkert at man synes at tante Tut og faster Gerda , skal vide alt helt i detaljer,hvis de er dem der er “ugeaviser”.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Moxy-lady » 4. dec 2020, 08:34

computermus skrev:Jeg ville ønske at min veninde engang imellem,gav sig tid til at lytte lidt til mig,når vi er sammen,i stedet for det altid (næsten ) er mig der lægger øre til hvad hun gør, kan og skal . Hvilke problemer HUN synes der er med hendes brødre ,hvor irriterende den ene bror og hans familie er,o.s.v .Altid er der noget galt med de andre. Mens hendes familie (altså hendes børn og mand) stort set altid bare kan det hele.
Jeg er ved at køre lidt træt i det,men jeg holder meget af hende. Jeg ville bare gerne at hun ville forstå at det er nødt til at gå begge veje.
En ting er at vi er to forskellige personer,der står to forskellige steder i livet, og så er jeg heller ikke den der fortæller alt til hende,for jeg er ikke sikker på at hun ikke fortæller det til andre.
Jeg har så inde i mig selv kunnet mærke en ændring i de løbet af de sidste godt 4 år,siden jeg flyttede ind i min nuværende bolig, for da fik jeg at vide at HUN ikke mente at der var styr på noget som helst,og det mente hun altså at jeg skulle vide. Godt så, mange tak.
Det ærgrer mig at jeg ikke helt kan lægge det bag mig, men det sårede ret meget. Måske sårer det meget fordi hun er den eneste “tætte” veninde jeg har haft og har .
Det er sikkert også derfor at jeg er begyndt at distancerer mig lidt fra hende. For jeg er blevet i tvivl om hun fortæller ting videre som jeg har fortalt hende i al fortrolighed.
At hun så ovenikøbet synes at jeg lige skulle vide at en af hendes sønner ikke brød sig særlig meget om brunkager og at en anden ikke var særlig vild med finskbrød,som jeg flere år i træk havde bagt til dem ,det slår altså godt nok hovedet på sømmet,for hun havde taget glad i mod dem,med et “ Ih,det bliver de så glade for” ,” De kan så godt lide dit hjemmebag”. Giv mig lige en spand jeg kan brække mig i .


:ae: Hun lyder ærlig talt ikke særlig rar. Er du ven med hende fordi du ikke har andre eller fordi hun har nogle andre gode, kærlige og omsorgsfulde egenskaber? For umiddelbart lyder det som om du har fortjent bedre.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf lillebjoern » 4. dec 2020, 08:44

Jeg trives rigtig dårligt på mit arbejde. Jeg er lige blevet fastansat, og det er jeg selvfølgelig virkelig glad og taknemlig for, men jeg har mest af alt lyst til at søge væk så hurtigt som muligt... :(
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 5. dec 2020, 09:25

Moxy-lady skrev:
computermus skrev:Jeg ville ønske at min veninde engang imellem,gav sig tid til at lytte lidt til mig,når vi er sammen,i stedet for det altid (næsten ) er mig der lægger øre til hvad hun gør, kan og skal . Hvilke problemer HUN synes der er med hendes brødre ,hvor irriterende den ene bror og hans familie er,o.s.v .Altid er der noget galt med de andre. Mens hendes familie (altså hendes børn og mand) stort set altid bare kan det hele.
Jeg er ved at køre lidt træt i det,men jeg holder meget af hende. Jeg ville bare gerne at hun ville forstå at det er nødt til at gå begge veje.
En ting er at vi er to forskellige personer,der står to forskellige steder i livet, og så er jeg heller ikke den der fortæller alt til hende,for jeg er ikke sikker på at hun ikke fortæller det til andre.
Jeg har så inde i mig selv kunnet mærke en ændring i de løbet af de sidste godt 4 år,siden jeg flyttede ind i min nuværende bolig, for da fik jeg at vide at HUN ikke mente at der var styr på noget som helst,og det mente hun altså at jeg skulle vide. Godt så, mange tak.
Det ærgrer mig at jeg ikke helt kan lægge det bag mig, men det sårede ret meget. Måske sårer det meget fordi hun er den eneste “tætte” veninde jeg har haft og har .
Det er sikkert også derfor at jeg er begyndt at distancerer mig lidt fra hende. For jeg er blevet i tvivl om hun fortæller ting videre som jeg har fortalt hende i al fortrolighed.
At hun så ovenikøbet synes at jeg lige skulle vide at en af hendes sønner ikke brød sig særlig meget om brunkager og at en anden ikke var særlig vild med finskbrød,som jeg flere år i træk havde bagt til dem ,det slår altså godt nok hovedet på sømmet,for hun havde taget glad i mod dem,med et “ Ih,det bliver de så glade for” ,” De kan så godt lide dit hjemmebag”. Giv mig lige en spand jeg kan brække mig i .


:ae: Hun lyder ærlig talt ikke særlig rar. Er du ven med hende fordi du ikke har andre eller fordi hun har nogle andre gode, kærlige og omsorgsfulde egenskaber? For umiddelbart lyder det som om du har fortjent bedre.

Tak,skal du have. Noget ligger nok i at jeg har kendt i hende i omkring 34 år,og hun var en god veninde i vores teenageår,og i starten af vores voksenliv,for hun har indtil nu,hvor hendes 4 drenge næsten alle er voksne,gjort mig til en del af deres liv fra de blev født,og det er jeg utrolig taknemmelig for.
Måske er forskellen,der jo så hele tiden har været der,bare blevet så meget mere tydelig for mig nu,hvor jeg selv kan se det,som min mor,har kunnet se igennem flere år,men aldrig har ladet sig mærke med. For som den”gamle pædagog” sagde, det var ikke noget hun skulle sige til mig,for hun vidste med sig selv at jeg en dag selv ville mærke forskellen og reagere på den.
Men efter som årene er gået,og nok særligt siden jeg flyttede her sidste gang,har jeg lagt mærke til større og større forskel på vores måde at betragte livet og andre mennesker ,på.
Nu er jeg jo så nok nået dertil hvor jeg ikke bare længere tager alle hendes ord for gode varer,og kan se at det måske efterhånden bare er et godt bekendtskab end det er et egentligt venskab. Og det gør da en smule ondt,men det må så være sådan det er.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf sigge » 12. dec 2020, 15:19

Trappestige skrev:Jeg har i flere år forsvoret at jeg nogensinde skulle komme i fast forhold, eller i det hele taget have noget som helst med mænd at gøre igen. Og jeg har haft det fint med det, jeg har ikke haft lyst til det på hverken den ene eller den anden måde.
På det seneste er jeg kommet i tvivl. Jeg vil så gerne finde en sød en at dele livet med. Jeg synes jeg fortjener lidt kærlighed fra et andet voksent menneske - det har jeg aldrig fået eller mærket. Men jeg har så mange kropslige issues, at jeg holder mig tilbage. Jeg tror simpelthen ikke, at jeg nogensinde kommer over de issues og bare kaster mig ud i det. Jeg synes ikke, at jeg kan byde nogle at være sammen med mig, med de ting jeg døjer med. Jeg tror i hvert fald ikke på, at der er nogle der ville være interesserede i mig i længden. Jeg troede, at jeg ville smide alle de issues i en sæk og væk, hvis jeg bare tabte mig. Det har jeg kæmpet for og gjort nu, ret meget endda, og jeg mærker en markant øget interesse fra mænd. Vægttabet har dog bare medført endnu flere issues... Jeg er pisse træt af mig selv, for jeg synes godt nok også at det er synd at jeg sådan går til spilde! ;)


Det er interessant, at du skriver det, for jeg har et tilsvarende narrativ for mig selv: Hvis bare jeg bliver tynd, så vil der være nogen, der vil elske mig. På den romantiske måde.

Jeg har så ikke haft viljestyrke til at gøre noget ved min overvægt indtil nu, men jeg er da begyndt at tænke, at det måske ikke “kun” er det, der skal til.

Jeg synes, du er mega sej, at du på trods af alt, du har været igennem, formår at være så god en mor for dine piger. Og at du oveni har opnået dit ønskede vægttab. Jeg håber, du kan bruge den kampånd til også at booste dit selvværd. For jeg er sikker på, at du er værd at elske. :kram:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Elverpigen » 13. dec 2020, 11:40

Jeg føler afsavn, efter at jeg de seneste måneder har fået hele 4 rare kram stort set leveret kvit og frit, og nu ikke ved, om der kommer flere fra den side. Puha, det er sårbart at indse.
1

Tilbage til "Livets forhold"