Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. mar 2018, 21:04

Juki skrev:give den i bryllupsgave eller lignende??


Mon dog der bliver sådan et?

Sådan en "det er mig eller elgen"-situation orker man jo næsten ikke i sit parforhold.
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Moxy-lady » 14. mar 2018, 21:13

1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Tilly » 14. mar 2018, 22:13

Jeg har en svaghed for “sæson slik” (jul og påske), især diverse chokoladefigurer som jo nok er målrettet børn. Jeg køber det dog som regel først efter jul og påske hvor man nogle gange kan få det til 1/4 af prisen. Og så fråder jeg ellers :genert: :ninja: Jeg synes det er lidt flovt fordi jeg jo godt ved at kvaliteten af den slags chokolade ikke er særlig god, men jeg kan altså godt lide det :genert:
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Wizzze » 14. mar 2018, 23:09

POCKETKITTEN skrev:
Juki skrev:give den i bryllupsgave eller lignende??


Mon dog der bliver sådan et?

Sådan en "det er mig eller elgen"-situation orker man jo næsten ikke i sit parforhold.


Pocket hvis han ikke er med på porcelænsversionen, så kan I jo også vælge the real deal ;)
https://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/li ... n-hos-anne
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf hotlips » 17. mar 2018, 01:32

Hvis jeg var vokset op idag som jeg gjorde så havde min skole kontaktet kommunen, der er der overhovedet ingen tvivl om.

Jeg var overladt til at klare stort set alt selv i løbet af dagen fra jeg startede i skole som 5årig. Det kunne jeg selvfølgelig ikke overskue så jeg kunne gå i flere måneder uden at få tømt tasken for gamle madpakker og jeg gik til tider i skole uden taske fordi jeg glemte den.

I de større klasser led jeg af angstanfald i en grad så jeg tilbragte nætterne med at sidde i et hjørne af mit værelse med alt lyset tændt mens jeg forsøgte at holde mig vågen, så i skolen faldt jeg i søvn henover bordet og sov timen og af og til hele skoledagen væk.

I et hus hvor der aldrig boede under 10 voksne, alle familiemedlemmer.

. Fuldstændig vanvittigt.

Det er nu ikke fordi det skal være hemmeligt at jeg ikke siger noget om det, der er bare ikke rigtig så meget grund til det.

Men det gør jeg er ligeglad med alt det der med at så er man også bare curlingforældre, det skal jeg gerne være, men min dreng får hjælp til alt hvad han har brug for hjælp til, han kan jo det meste selv nu, men det er mig der tømmer og pakker tasken noget endnu og der er også en hånd til at komme i tøjet når det er fredag og man er træt og forkølet og bare trænger til weekend.
11
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Neverkont » 17. mar 2018, 08:05

hotlips skrev:Men det gør jeg er ligeglad med alt det der med at så er man også bare curlingforældre, det skal jeg gerne være, men min dreng får hjælp til alt hvad han har brug for hjælp til, han kan jo det meste selv nu, men det er mig der tømmer og pakker tasken noget endnu og der er også en hånd til at komme i tøjet når det er fredag og man er træt og forkølet og bare trænger til weekend.


Jeg synes jeg kan fornemme, at du godt kender forskel på curling og omsorg. :gogo:
13
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lurende Peber » 17. mar 2018, 09:17

Jeg kan faktisk godt lide spelt i bagværk.
7
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Chatsy » 17. mar 2018, 10:45

Det er ikke noget, jeg snakker så åbent om - og til de, jeg røber det til tror nok ikke rigtig på mig, fordi det åbenbart er svært at forholde sig til - men jeg er ansigtsblind. Hvilket er meganederen, når jeg er i et fag, hvor der forventes lidt, at man kan genkende sine kunder. Eller har med mennesker at gøre i det hele taget, hvis folk ikke har et særpræg eller særlig påklædning, de bruger fast, så er de fremmede for mig hver gang, indtil jeg lige kommer i snak med dem. For stemmer kan jeg sagtens genkende (og så er der generelt bare meget personlighed i måden, folk snakker på), men ansigter kan jeg simpelthen ikke afkode.
I går kiggede chefen forbi det filial, jeg arbejdede på. Han plejer at have sådan en lyseblå jakke på, men lige i går havde han kraftedeme en gængs sort jakke på, så jeg så slet ikke det var ham, da han trådte ind af døren, så jeg startede jo ud med at behandle ham som kunde. Heldigvis troede han, at jeg tog pis på ham, så jeg ikke blev helt til grin, men jeg hader at lave den fejl hver gang.
Engang, da jeg skulle mødes med min mor i en anden by, ville hun gerne overraske mig ved at bruge en ny jakke, hun ikke på forhånd fortalte (=advarede) mig om, at hun havde købt, så jeg havde virkelig problemer med at finde hende i gågaden, hvor vi skulle mødes. Hun kunne ikke forstå, at jeg bare sådan kunne passere hende uden at bemærke hende.
Det er ikke, fordi jeg er helt hjælpeløs, jeg forsøger i stedet at finde et særpræg at huske en person ud fra og de fleste har da som regel et eller andet, påtegnede øjenbryn, et dovent øje, et modermærke osv. Der er bare som regel lidt forsinkelsestid for mig at genkende nogen ud fra særprægene, da jeg lige skal nå at få øje på det. Til en hvis grad kan jeg genkende folk ud fra deres smil, muligvis fordi min hjerne fokuserer mere på et ansigt, når det sker. Smil er jo rart at se på.

Min mor kan til gengæld genkende mennesker på måden, de går på.
13
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Filipai » 17. mar 2018, 11:05

Chatsy skrev:Det er ikke noget, jeg snakker så åbent om - og til de, jeg røber det til tror nok ikke rigtig på mig, fordi det åbenbart er svært at forholde sig til - men jeg er ansigtsblind. Hvilket er meganederen, når jeg er i et fag, hvor der forventes lidt, at man kan genkende sine kunder. Eller har med mennesker at gøre i det hele taget, hvis folk ikke har et særpræg eller særlig påklædning, de bruger fast, så er de fremmede for mig hver gang, indtil jeg lige kommer i snak med dem. For stemmer kan jeg sagtens genkende (og så er der generelt bare meget personlighed i måden, folk snakker på), men ansigter kan jeg simpelthen ikke afkode.
I går kiggede chefen forbi det filial, jeg arbejdede på. Han plejer at have sådan en lyseblå jakke på, men lige i går havde han kraftedeme en gængs sort jakke på, så jeg så slet ikke det var ham, da han trådte ind af døren, så jeg startede jo ud med at behandle ham som kunde. Heldigvis troede han, at jeg tog pis på ham, så jeg ikke blev helt til grin, men jeg hader at lave den fejl hver gang.
Engang, da jeg skulle mødes med min mor i en anden by, ville hun gerne overraske mig ved at bruge en ny jakke, hun ikke på forhånd fortalte (=advarede) mig om, at hun havde købt, så jeg havde virkelig problemer med at finde hende i gågaden, hvor vi skulle mødes. Hun kunne ikke forstå, at jeg bare sådan kunne passere hende uden at bemærke hende.
Det er ikke, fordi jeg er helt hjælpeløs, jeg forsøger i stedet at finde et særpræg at huske en person ud fra og de fleste har da som regel et eller andet, påtegnede øjenbryn, et dovent øje, et modermærke osv. Der er bare som regel lidt forsinkelsestid for mig at genkende nogen ud fra særprægene, da jeg lige skal nå at få øje på det. Til en hvis grad kan jeg genkende folk ud fra deres smil, muligvis fordi min hjerne fokuserer mere på et ansigt, når det sker. Smil er jo rart at se på.

Min mor kan til gengæld genkende mennesker på måden, de går på.


En af mine bedste veninder har det på nøjagtigt samme måde. Det var også først noget hun fortalte efter vi havde kendt hinanden et par år, og vi skulle mødes på strøget, og hun spurgte ind til hvad jeg ville have på så hun kunne spotte mig.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf 1234 » 17. mar 2018, 13:14

Det er nok noget de fleste, der kender mig godt ved, men det nok de færreste der kender omfanget. Jeg er helt utrolig nærig og samtidig meget selektiv/kræsen i forhold til hvad jeg kan lide inden for stort set alt. Det irriterer mig helt utroligt længe hvis jeg betalt mere for noget end jeg synes det var værd. Tilgengæld kan jeg have en optur i flere dage over at få noget fedt til en god pris.

Jeg er ikke nærig med gaver og den slags det er kun penge der skal bruges på mig selv. Nok også derfor de færreste opdager det :lol:
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf hotlips » 17. mar 2018, 19:22

Neverkont skrev:
hotlips skrev:Men det gør jeg er ligeglad med alt det der med at så er man også bare curlingforældre, det skal jeg gerne være, men min dreng får hjælp til alt hvad han har brug for hjælp til, han kan jo det meste selv nu, men det er mig der tømmer og pakker tasken noget endnu og der er også en hånd til at komme i tøjet når det er fredag og man er træt og forkølet og bare trænger til weekend.


Jeg synes jeg kan fornemme, at du godt kender forskel på curling og omsorg. :gogo:


Tak skal du have :kys:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Stitch » 18. mar 2018, 05:36

Jeg er helt vildt dårlig til at sove. Vågner adskillige gange i løbet af natten og vågner for tidligt om morgenen.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Primerose » 19. mar 2018, 22:40

Jeg købte for første gang nogensinde en rittersport i forrige uge. Og den var faktisk både kvadratisk, praktisk og god.
11
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Zombie » 20. mar 2018, 14:39

Jeg har ikke været i bad i et par dage. Til gengæld gik min specialevejledning godt.

Jeg tænker, jeg skal i bad senere. Måske.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Brutus » 20. mar 2018, 16:15

Chatsy skrev:Det er ikke noget, jeg snakker så åbent om - og til de, jeg røber det til tror nok ikke rigtig på mig, fordi det åbenbart er svært at forholde sig til - men jeg er ansigtsblind. Hvilket er meganederen, når jeg er i et fag, hvor der forventes lidt, at man kan genkende sine kunder. Eller har med mennesker at gøre i det hele taget, hvis folk ikke har et særpræg eller særlig påklædning, de bruger fast, så er de fremmede for mig hver gang, indtil jeg lige kommer i snak med dem. For stemmer kan jeg sagtens genkende (og så er der generelt bare meget personlighed i måden, folk snakker på), men ansigter kan jeg simpelthen ikke afkode.
I går kiggede chefen forbi det filial, jeg arbejdede på. Han plejer at have sådan en lyseblå jakke på, men lige i går havde han kraftedeme en gængs sort jakke på, så jeg så slet ikke det var ham, da han trådte ind af døren, så jeg startede jo ud med at behandle ham som kunde. Heldigvis troede han, at jeg tog pis på ham, så jeg ikke blev helt til grin, men jeg hader at lave den fejl hver gang.
Engang, da jeg skulle mødes med min mor i en anden by, ville hun gerne overraske mig ved at bruge en ny jakke, hun ikke på forhånd fortalte (=advarede) mig om, at hun havde købt, så jeg havde virkelig problemer med at finde hende i gågaden, hvor vi skulle mødes. Hun kunne ikke forstå, at jeg bare sådan kunne passere hende uden at bemærke hende.
Det er ikke, fordi jeg er helt hjælpeløs, jeg forsøger i stedet at finde et særpræg at huske en person ud fra og de fleste har da som regel et eller andet, påtegnede øjenbryn, et dovent øje, et modermærke osv. Der er bare som regel lidt forsinkelsestid for mig at genkende nogen ud fra særprægene, da jeg lige skal nå at få øje på det. Til en hvis grad kan jeg genkende folk ud fra deres smil, muligvis fordi min hjerne fokuserer mere på et ansigt, når det sker. Smil er jo rart at se på.

Min mor kan til gengæld genkende mennesker på måden, de går på.



Jeg har det på samme måde, og det er rent ud sagt pisseirriterende. Folk tror jo, at man enten er dum i nakken, eller storsnudet, når man ikke genkender en, som man har mødt flere gange før, eller folk som pludselig begynder at tale til en, som om man er gamle venner.
Det er faktisk et socialt handicap.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)

Tilbage til "Livets forhold"