Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 15. dec 2018, 12:52

Jeg har netop købt julegaver til mig selv for 900 kr. På giv-en-ged. Det kommer jeg helt sikkert ikke til at dele med nogen i den virkelige verden. Jeg vil for evigt være stemplet som en parodi på Politikken-segmentet, hvis det skulle komme andre for øre.
10
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Muspel » 16. dec 2018, 10:54

Smiling_Goat skrev:Jeg har lige købt et plastikjuletræ til 500 kr. :tie:
Det var sat ned fra 999 kr.

Jeg kommer helt sikkert aldrig til at afsløre prisen for nogen, og jeg følte mig som et fjols, da jeg bar det ud af butikken..

Men nu hvor det står i min stue er jeg glad for mit momentane vanvid. Det er altså virkelig fint

Nu med billede:

IMG_20181216_090916.jpg



Her i Århus koster rigtige træer i den størrelse 250 kr. Så det er jo helt rimeligt. Allerede næste år er du gået i 0 - og mon ikke der er mange flere år i det end 2? OG du er klimabevidst.
2
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf klumphen » 16. dec 2018, 15:27

Jeg har fire guldtænder (bagerste to kindtænder i begge sider i undermunden). Det er lidt pinligt synes jeg, og jeg ved faktisk ikke om folk kan se det, når jeg snakker med dem.
Ingen har kommenteret på det endnu, så jeg håber lidt at det er min lille hemmelighed :genert:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Charly » 17. dec 2018, 09:10

Jeg prøver virkelig at være et godt menneske, men jeg synes egentlig ikke at jeg er det....
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf bluetof1 » 17. dec 2018, 09:55

Jeg er ærlig talt træt af mig selv.
Jeg er rigtig god til at lade som om jeg er pænt ligeglad med andres mening, men faktum er, at jeg overhovedet ikke er ligeglad. Jeg ville ønske jeg var sådan en folk godt kunne lide.
Det er ikke noget jeg går og reklamerer med. Det svinger bare ikke så godt med min normale "devil may care" attitude.
Men tænk, bare at blive inviteret til et eller andet fordi folk gerne vil se mig. MIG, ikke mine børn, ikke min mand, ikke blive inviteret fordi at nu er resten af familien inviteret, så må vi jo også hellere... Det gad jeg godt.
10
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dykkersild » 17. dec 2018, 15:31

avdotja skrev:Jeg har netop købt julegaver til mig selv for 900 kr. På giv-en-ged. Det kommer jeg helt sikkert ikke til at dele med nogen i den virkelige verden. Jeg vil for evigt være stemplet som en parodi på Politikken-segmentet, hvis det skulle komme andre for øre.


Vi har de sidste mange år - givet hinanden et beløb til jul som så gives til en valgfri organisation. I år har vi valgt en velgørenhedskoncert så der får vi faktisk "lidt for pengene". Det fortæller vi heller ikke til andre med mindre vi bliver spurgt specifikt. Det er faktisk lidt pudsigt at man sagtens kan tale vidt og bredt om hvad man får men ikke hvad man giver .

Julen handler vel i bund og grund om at give - ikke om at få. Jeg siger hurra for dig, din gave og geden - den skal hedder Mads ikk :gruble:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf BlueBunny » 17. dec 2018, 15:35

dykkersild skrev:
avdotja skrev:Jeg har netop købt julegaver til mig selv for 900 kr. På giv-en-ged. Det kommer jeg helt sikkert ikke til at dele med nogen i den virkelige verden. Jeg vil for evigt være stemplet som en parodi på Politikken-segmentet, hvis det skulle komme andre for øre.


Vi har de sidste mange år - givet hinanden et beløb til jul som så gives til en valgfri organisation. I år har vi valgt en velgørenhedskoncert så der får vi faktisk "lidt for pengene". Det fortæller vi heller ikke til andre med mindre vi bliver spurgt specifikt. Det er faktisk lidt pudsigt at man sagtens kan tale vidt og bredt om hvad man får men ikke hvad man giver .

Julen handler vel i bund og grund om at give - ikke om at få. Jeg siger hurra for dig, din gave og geden - den skal hedder Mads ikk :gruble:

Jeg har talt med en del om hvad jeg giver og hvad de giver. Synes det giver god inspiration. Både til børn, kærester/mænd og forældre. Jeg er både blevet spurgt og har selv spurgt. Det tænker jeg er helt ok.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dykkersild » 17. dec 2018, 15:39

BlueBunny skrev:
dykkersild skrev:
avdotja skrev:Jeg har netop købt julegaver til mig selv for 900 kr. På giv-en-ged. Det kommer jeg helt sikkert ikke til at dele med nogen i den virkelige verden. Jeg vil for evigt være stemplet som en parodi på Politikken-segmentet, hvis det skulle komme andre for øre.


Vi har de sidste mange år - givet hinanden et beløb til jul som så gives til en valgfri organisation. I år har vi valgt en velgørenhedskoncert så der får vi faktisk "lidt for pengene". Det fortæller vi heller ikke til andre med mindre vi bliver spurgt specifikt. Det er faktisk lidt pudsigt at man sagtens kan tale vidt og bredt om hvad man får men ikke hvad man giver .

Julen handler vel i bund og grund om at give - ikke om at få. Jeg siger hurra for dig, din gave og geden - den skal hedder Mads ikk :gruble:

Jeg har talt med en del om hvad jeg giver og hvad de giver. Synes det giver god inspiration. Både til børn, kærester/mænd og forældre. Jeg er både blevet spurgt og har selv spurgt. Det tænker jeg er helt ok.


Ork - det er helt ok med mig - jeg så gerne, at man/vi gav meget mere og løftede mere i fælles flok og talte om det. Det er bare ikke det jeg oplever i hverdagen.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Pølsemix » 17. dec 2018, 15:50

dykkersild skrev:
Vi har de sidste mange år - givet hinanden et beløb til jul som så gives til en valgfri organisation. I år har vi valgt en velgørenhedskoncert så der får vi faktisk "lidt for pengene". Det fortæller vi heller ikke til andre med mindre vi bliver spurgt specifikt. Det er faktisk lidt pudsigt at man sagtens kan tale vidt og bredt om hvad man får men ikke hvad man giver .

Julen handler vel i bund og grund om at give - ikke om at få. Jeg siger hurra for dig, din gave og geden - den skal hedder Mads ikk :gruble:

Det kan man da sagtens tale om, aversionen er nok mere rettet mod dem som har brug for at reklamere med det.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 17. dec 2018, 19:11

dykkersild skrev:
avdotja skrev:Jeg har netop købt julegaver til mig selv for 900 kr. På giv-en-ged. Det kommer jeg helt sikkert ikke til at dele med nogen i den virkelige verden. Jeg vil for evigt være stemplet som en parodi på Politikken-segmentet, hvis det skulle komme andre for øre.


Vi har de sidste mange år - givet hinanden et beløb til jul som så gives til en valgfri organisation. I år har vi valgt en velgørenhedskoncert så der får vi faktisk "lidt for pengene". Det fortæller vi heller ikke til andre med mindre vi bliver spurgt specifikt. Det er faktisk lidt pudsigt at man sagtens kan tale vidt og bredt om hvad man får men ikke hvad man giver .

Julen handler vel i bund og grund om at give - ikke om at få. Jeg siger hurra for dig, din gave og geden - den skal hedder Mads ikk :gruble:

Strengt taget er det ikke en ged men et par oliventræer, en køkkenhave og en katestrofepakke :lol:

Men jeg er enig med dig: I princippet burde man tale åbent om det, både for at inspirere andre - hvad enten vi snakker helt konkret (jeg gik f.eks. derind fordi jeg læste i mandelgavetråden at der var en der havde købt en pose ris derinde fra som mandelgave, hvilket jeg syntes lød som en perfekt tillægsmandelgave) eller mere generelt - men også for åbenlyst at støtte op om sagen og f.eks. gøre opmærksom på at vi faktisk er nogen der anerkender at der findes flygtninge med et reelt behov for hjælp.
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf 1234 » 19. dec 2018, 20:13

Jeg har det sidste år været ved at gå i panik hver gang jeg skal beslutte, hvor den næste ferie skal gå hen, fordi det bliver en af de sidste inden vi får børn. Årsagen er, at der efterhånden er så mange mennesker, som har skræmt mig i forhold til rejser og børn, så jeg overbevidst om jeg får et kolikbarn og ingen penge til rejser. Så jeg føler lidt hver gang, ar det er den sidste før lukketid, hvilket er ret stressende, når man gerne vil se det hele :lol:
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 20. dec 2018, 01:53

Jeg har sikkert sagt det før. Og det virker måske lidt sært. Men det her er det jeg er mest stolt af at have lavet i mit liv.
Det var min første koncert med det kor (det kor jeg er med i igen nu, efter en pause på 2 år) og første gang jeg har været tilfreds med det jeg lavede mens jeg stod på en scene. Den koncert var magisk for mig. Og selv min mors og min svigermormos stupide kommentarer bagefter kunne ikke slå mig ud. De har ikke en skid forstand på musik alligevel, så who gives a f.....
https://soundcloud.com/user572603426/leningrad/s-Qb5Pl (Det er kormusik, så det bør høres med ørebøffer på, hvis man skulle have lyst til at høre det. Ellers er det nok ret fladt at høre på)
Det er i øvrigt min kærestes yndlingsnummer, så jeg har en drøm om at få dem til at synge det til vores, forhåbentlig, kommende bryllup.

Og så bare fordi det er jul: (fra samme koncert)
https://soundcloud.com/user572603426/let-love-be-love

Jeg smiler og græder altid på samme tid, når jeg hører de to sange. -Derfor hører jeg dem som regel midt om natten, alene. Som nu :-D
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Planten » 22. dec 2018, 19:35

Jeg ville ønske, jeg følte mindre. At jeg ikke oplevede andres følelser på den måde, jeg gør. Og at jeg var ligeglad med, hvad andre mener.
18
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Bøtte » 23. dec 2018, 22:54

Jeg synes ‘Alene hjemme’-filmene er elendige. Vi så dem altid den 23., da jeg var barn og det føltes mere som om ventetiden skulle føles længere end kortere, når vi så dem.
7
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Bergen » 23. dec 2018, 23:07

Jul er en rædsom tid i mit sind efter flere familiedødsfald i år. Min barndoms jul burde jeg også 9 bearbejde professionelt.
1

Tilbage til "Livets forhold"