Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf musling » 29. maj 2018, 21:45

Jeg aner ikke, hvad det der #metoo handler om :blush2:
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lykke » 29. maj 2018, 22:09

musling skrev:Jeg aner ikke, hvad det der #metoo handler om :blush2:


Vildt alligevel.
8
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf musling » 30. maj 2018, 11:58

Lykke skrev:
musling skrev:Jeg aner ikke, hvad det der #metoo handler om :blush2:


Vildt alligevel.


I know - og nu har jeg sat mig for at leve så længe som muligt med den uvidenhed :lol2:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 30. maj 2018, 18:06

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Jeg skal noget på tirsdag, som jeg ikke har fortalt nogen om.

Er vildt spændt på hvordan det går, og det er noget jeg har ville i flere år nu, så håber virkelig det går godt.

:genert:

Tror nærmest aldrig jeg har haft en hemmelighed før, det er en helt rar(?) fornemmelse.


Så er det snart, kl ca 19.30.
Der må gerne krydses fingre :panik:

Gik alt så vel? :)
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Purple Haze » 31. maj 2018, 05:35

LadyFox skrev:
Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Jeg skal noget på tirsdag, som jeg ikke har fortalt nogen om.

Er vildt spændt på hvordan det går, og det er noget jeg har ville i flere år nu, så håber virkelig det går godt.

:genert:

Tror nærmest aldrig jeg har haft en hemmelighed før, det er en helt rar(?) fornemmelse.


Så er det snart, kl ca 19.30.
Der må gerne krydses fingre :panik:

Gik alt så vel? :)


Tror det gik OK, får svar om 3-4 uger.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf HappyPaww » 31. maj 2018, 07:20

Purple Haze skrev:
LadyFox skrev:
Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Jeg skal noget på tirsdag, som jeg ikke har fortalt nogen om.

Er vildt spændt på hvordan det går, og det er noget jeg har ville i flere år nu, så håber virkelig det går godt.

:genert:

Tror nærmest aldrig jeg har haft en hemmelighed før, det er en helt rar(?) fornemmelse.


Så er det snart, kl ca 19.30.
Der må gerne krydses fingre :panik:

Gik alt så vel? :)


Tror det gik OK, får svar om 3-4 uger.

Du kan ikke være bekendt at være så kryptisk :lol: nysgerrig.dk
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 10. jun 2018, 16:53

Jeg har en vædder-bamse, som jeg pt kalder Henning (navnet er ikke helt fastbestemt).

Jeg kan godt lide at sidde med Henning sådan her:

Billede

*ae ae Henning*

Som et ondt geni
10
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Purple Haze » 11. jun 2018, 19:29

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Jeg skal noget på tirsdag, som jeg ikke har fortalt nogen om.

Er vildt spændt på hvordan det går, og det er noget jeg har ville i flere år nu, så håber virkelig det går godt.

:genert:

Tror nærmest aldrig jeg har haft en hemmelighed før, det er en helt rar(?) fornemmelse.


Så er det snart, kl ca 19.30.
Der må gerne krydses fingre :panik:


Har fået svar. :)
Resultatet er en intelligenskvotient inden for den øverste 9% af befolkningen, den ligger på ca. 120.
13
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 14. jun 2018, 08:59

Tråden "Skal moral og etik være tvunget fag i folkeskolen?" fik mig til at tænke på den her oplevelse:

Da jeg gik i børnehave, så gik jeg ud af et lokale. Jeg stod i døråbningen og lukkede døren bag mig, da en dreng kom over mod mig og begyndte at slå og sparke mig. Der sad en pædagog ved bordet ved siden af med en masse børn, og alt pædagogen gjorde var at råbe: "Så flyt dig dog!" til mig, selvom jeg var presset ind i et hjørne og ikke kunne komme væk.

Det var alt, hun gjorde, og jeg måtte selv komme væk. Hun snakkede heller ikke med/til mig bagefter.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Chatsy » 14. jun 2018, 16:34

Videre i det emne omkring pædagoger og lærere, så havde jeg en matematiklærer fra omkring 2. klasse og frem til.. starten af 4. klasse, mener jeg.

Han havde omdømme som en bestemt herre med en vis temperament, men det var bare en anden måde at beskrive voldelig alkoholiker på. Det var tit man fik bank, hvis man på nogen måde afbrød hans undervisning, nogen gange skulle der ikke så meget til, andre gange tillod han lidt mere. Kunne man heller ikke svare på hans spørgsmål kunne der også vanke en knyttet næve på hovedet.
Jeg fik tit tæv af ham, da jeg blev mobbet en del og de andre vidste, at jeg ville sige eller slå fra mig, hvis de tirrede mig længe nok. Og når jeg så endelig gjorde det, afbrød jeg jo undervisningen, så kunne jeg få ham læreren efter mig. En gang fik jeg tæv med en tyk bog, en anden gang hev han mig i håret, så noget røg af. Jeg blev sendt uden for døren adskillige gange, fordi jeg var så forstyrrende i undervisningen. I en anden boldgade skældte han mig også ud for at være foran de andre med opgaverne, fordi jeg havde så nemt med faget.

Der blev ellers klaget en del over ham, men skolens ledelse slog klagerne hen med, at det bare var "børns fantasi". De andre lærere ville ikke tale med os om ham, så generelt blev klager over ham fortiet.
Nogle år senere var han pludselig væk og ledelsen startede en undervisningstime med at fortælle, at han og de var blevet enige om at stoppe samarbejdet, da han havde brug for at prøve kræfter et andet sted. Hvilket er en ansvarsfralæggende måde at sige, at han blev afskediget pga. hans misbrug og adfærd, men at vores klager fortsat ikke må anerkendes.

Folkeskolen i Vestjylland™
3
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Myresluger » 14. jun 2018, 18:37

Jeg havde også en klam lærer i folkeren. Jeg gik vel i4 klasse, hvor min sløjdlærer klappede mig i rumpen mange gange. En dag klappede han mig hvor jeg stod med sådan en tømmer lineal i hånden og vendt mig om og klappede ham en med linealen. Han sagde så at det ville jeg ikke have gjort hvis det var min far - mit svar var at hvis det havde været min far, havde jeg gjort det for længe siden. Det var så sidste gang kan klappede mig i røven. Og der i start firserne var det ikke noget jeg overhovedet overvejede at fortælle til mine forældre. - klamme stodder!
7
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kattefjæs » 14. jun 2018, 20:15

Jeg gik på efterskole i 2002-03. Der var en lærer på skolen som jeg syntes var ulækker, men jeg havde ham ikke selv i nogen fag og jeg var ikke helt sikker på hvorfor jeg syntes han var ulækker. Måske kiggede han bare på især pigerne på en klam måde.

I et af de huse, hvor vi havde undervisning, var der nogle få computere i et gangareal. Man kunne bruge dem hvis man ikke havde timer. Jeg havde på et tidspunkt en uventet fritime og var gået derhen for at sende en mail til min mor. Det var et tidspunkt hvor alle klasselokaler langs gangen var fyldt - normalt burde der ikke være nogen på gangen på det tidspunkt.

Pludselig blev en dør længere fremme flået op, og en af drengene, som havde indlæringsvanskeligheder, fløj ud af den og landede på gulvet midt på gangen. Den klamme lærer kom gående hurtigt lige bagefter og lukkede døren bag sig med et smæk. Så løftede han drengen op ved at tage et fast greb rundt om hans hals og smækkede ham op mod muren og holdt ham dér mens han råbte ham ind i hovedet.

Efter et halvt minuts tid opdagede han mig. Han gav straks slip på drengen, som øjeblikkelig strøg ud af bygningen, og så tog han et par skridt hen imod mig mens han stirrede på mig med et blik som jeg slet, slet ikke kan beskrive. Han sagde ikke noget, men det var 100% klart at jeg holdt min kæft om det her. Så gik han tilbage til klasselokalet, uden at tjekke om drengen var okay.

Resten af skoleåret blev den lærer ved med at give mig dét blik hver gang han fik chancen - når ingen andre så det. Jeg var alt for bange til at gøre noget eller sige noget.

Han var ikke den eneste ubehagelige lærer på den skole - faktisk var der ikke én eneste som jeg stolede på. Der var ikke nogen jeg følte jeg kunne fortælle det til.

Efter et par år lukkede skolen, uden nogen videre forklaring, men jeg tror vi var ret mange som godt kunne regne ud hvorfor.

Jeg så kun den ene episode, men der var åbenbart meget vold og misbrug, fra flere læreres side, over mange år.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf sigge » 18. jun 2018, 15:34

Jeg skal til jobsamtale. Jeg har et job nu, som jeg i det store hele er tilfreds med, men jeg faldt lige over et opslag, som lød spændende. Men jeg er alligevel meganervøs og har ikke lyst til at fortælle det til nogen i den virkelige verden i tilfælde af, at det ikke bliver til noget.
Jeg sendte ansøgningen i går, blev ringet op i dag ved 16-tiden og skal til samtale onsdag eftermiddag. De syntes, min erfaring virkede meget interessant, og det gør mig selvfølgelig bare ekstra nervøs for, om jeg nu kan leve op til det. Nogle ville måske finde ro og selvtillid i det, men sådan virker min psyke altså ikke. :rulle:
9
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lucia » 19. jun 2018, 18:20

De sidste 10-12 år har jeg haft en blog, hvor jeg primært har skrevet om mit kærlighedsliv (eller mangel på samme...). Selvom aktiviteten derinde i mange år har været dalende og der tit går meget lang tid mellem hvert indlæg, så skriver jeg stadig lidt på den, hvis jeg har noget, jeg vil have ud af hovedet.
Andre gange går jeg bare tilbage i arkiverne og læser lidt af mine gamle tanker. Og så bliver jeg gang på gang forundret over, hvor godt jeg faktisk skriver i nogle af de indlæg, selv dem fra da jeg var teenager er ret velformulerede. Jeg kunne snildt slå de fleste populære bloggere, når det kommer til velskrevne ligegyldigheder :cool:
8
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 19. jun 2018, 19:54

Jeg har fået tilbudt et nyt job internt. Og jeg kan ikke tale med nogen om det, fordi rygtebørsen koger over med sladder om, hvem der skal have det, og jeg har endnu ikke skrevet under på en kontrakt.
21
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Livets forhold"