Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 07:27

Når nogen snakker om at blive/være voksen, så synes jeg, at "voksen" klinger som et skældsord.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2019, 11:02

Ellin skrev:
Fru Sunshine skrev:Når nogen snakker om at blive/være voksen, så synes jeg, at "voksen" klinger som et skældsord.


Sjovt, for jeg oplever det modsatte.

Og at dem jeg møder, der ikke vil vedkende sig, at de altså ER voksne, ofte er kvinder, der desperat forsøger at opføre sig "ikke-voksent" (dvs. ret umodent og ansvarsfralæggende) og dermed har de helt selv antaget "voksen" som et skældsord.
Ofte "zuper zpecielle" dramaqueens, som bliver uvenner med folk til højre og venstre, men aldrig mener selv at have en andel i noget som helst. :tie:

Og dem, jeg møder i "bliv dog voksen"-segmentet er højrøvede kællinger af begge køn, der har fundet de vises sten på alle andres vegne, er så nedladende og ubehagelige i deres omgang med dem, de føler sig hævet over, at der virkelig ikke er noget at sige til, at deres form for "voksen", ikke er noget at stræbe efter.

Mit opslag handler overhovedet ikke om at nægte at være voksen, men om dem, der lige skal fortælle, at det er man altså ikke, hvis man ikke gør/tænker/føler som de selv gør.

Jeg hører selv til den gruppe, der ikke mener at andre skal rette ind efter min opfattelse af, hvad voksen er. Det er bare noget, man er på hver sin måde.

"Umodent" er forresten også et af de udtryk, der får mig til at rulle med øjnene og tænke:"Slap dog af, gås! Du er sgu ikke min mor."
For det er mest selvhøjtidelige, humorforladte kvinder, der går op i den slags.

Det er sjovt nok også dem, der mener, at det er OK, de lige smider yderst personlige svinere afsted, skaber kæmpedrama og når de så får tilbage af samme mønt, skal de andre se at blive voksne.

:stoned:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2019, 12:09

Ellin skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ellin skrev:
Fru Sunshine skrev:Når nogen snakker om at blive/være voksen, så synes jeg, at "voksen" klinger som et skældsord.


Sjovt, for jeg oplever det modsatte.

Og at dem jeg møder, der ikke vil vedkende sig, at de altså ER voksne, ofte er kvinder, der desperat forsøger at opføre sig "ikke-voksent" (dvs. ret umodent og ansvarsfralæggende) og dermed har de helt selv antaget "voksen" som et skældsord.
Ofte "zuper zpecielle" dramaqueens, som bliver uvenner med folk til højre og venstre, men aldrig mener selv at have en andel i noget som helst. :tie:


Og dem, jeg møder i "bliv dog voksen"-segmentet er højrøvede kællinger af begge køn, der har fundet de vises sten på alle andres vegne, er så nedladende og ubehagelige i deres omgang med dem, de føler sig hævet over, at der virkelig ikke er noget at sige til, at deres form for "voksen", ikke er noget at stræbe efter.

Mit opslag handler overhovedet ikke om at nægte at være voksen, men om dem, der lige skal fortælle, at det er man altså ikke, hvis man ikke gør/tænker/føler som de selv gør.

Jeg hører selv til den gruppe, der ikke mener at andre skal rette ind efter min opfattelse af, hvad voksen er. Det er bare noget, man er på hver sin måde.

"Umodent" er forresten også et af de udtryk, der får mig til at rulle med øjnene og tænke:"Slap dog af, gås! Du er sgu ikke min mor."
For det er mest selvhøjtidelige, humorforladte kvinder, der går op i den slags.

Det er sjovt nok også dem, der mener, at det er OK, de lige smider yderst personlige svinere afsted, skaber kæmpedrama og når de så får tilbage af samme mønt, skal de andre se at blive voksne.

:stoned:


Dem jeg møder, som siger/tænker/mener, at andre bør "blive voksne", er vist mest mennesker som er trætte af, at man i forsøget på at være ikke-voksen også tror, at man har lov til at opføre sig dybt ubehageligt over for andre mennesker fordi "andres mening rager ikke mig".

Jeg er egentlig ret ligeglad med om andre mener de er voksne eller ej.
Jeg har bare oplevet SÅ mange selverklærede "ikke-voksne", være dybt ubehagelige i deres tilgang til omverdenen og konstant bruge ret grimme vendinger om andre mennesker, især dem de er uenige med.
Medmindre man altså giver dem konstant medhold i at de har helt ret i deres væremåde og attitude og at det er alle andre den er gal med.

Og jeg har alt for ofte set det omvendte. Jeg ser yderst sjældent nogen, der erklærer sig for ikke-voksne. Og skulle vi så stoppe denne metadebat?

Har du (stadig) et problem med mig, er du velkommen til at bruge ignorer.

Fjernet af moderator
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2019, 14:05

Lemonella skrev:Jeg er ikke rigtig voksen. Jeg gik i stå som barn. Jeg havde ingen rigtig barndom og heller ikke rigtig nogen ungdom.
Det kan jeg til dels takke mine forældre for, men i allerhøjeste grad også mig selv. Mine forældre formede mig, men jeg valgte selv, hvordan jeg skulle komme videre på en god måde og det forvaltede jeg ikke særlig konstruktivt. Jeg opdagede det dog og i dag prøver jeg, men rigtig voksen, bliver jeg nok aldrig.

Jeg er ikke en zuper zpeciel dramaqueen. Jeg er bare et stk. ældre kone, der aldrig rigtig fandt fodfæste i barn- og ungdommen.
Jeg har kæmpet og kæmper stadig.
Jeg har arbejdet og passet de ting jeg nu engang skulle passe. Betalt det jeg skulle betale og ikke rigtig skyldt nogen noget.

Det har kostet på det følelsesmæssige barometer og jeg har gjort ting jeg ikke er stolt over i dag, men jeg kæmper og jeg kan se på den lille pige inden i mig, at hun nu er så lykkelig, som hun kan være og jeg er glad for, jeg til stadighed kan passe på hende, så hun ikke falder udenfor igen.

Hvem skal forøvrigt vurdere, hvad der er rigtigt og forkert omkring det at være voksen, sålænge man ikke gør nogen ondt, mindst af alt sig selv.

Jeg er til gengæld rigtig voksen. Jeg beder bare ikke andre om at blive det, hvis de handler anderledes, end jeg selv ville have gjort.

Og du er en skøn kvinde :kys:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Flora » 12. jan 2019, 14:15

I min verden er man voksen, når man runder de 18-20 år eller deromkring. Derfra er man voksen resten af livet, uanset om man sidder i et stift jakkesæt og betaler regninger med alvorlig mine eller man spiser kage til aftensmad og elsker børnekarrusellen i Tivoli. Det er alder og ikke adfærd, der afgør om man er voksen.
18
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf RavenClaw » 12. jan 2019, 16:55

Jeg føler ikke, at jeg nogensinde har haft en ungdom. Jeg er barn af en psykisk syg kvinde, som nægter at der er noget galt med hende, men som har terroriseret både mig og min bror gennem rigtig mange år og også er kommet med reelle trusler mod os og vores far - og stadig gør det. Toppet med en hel del død og ulykke i både nær familie og på min egen krop, fra jeg var 17 år. Jeg føler, at jeg har skullet være alt for hurtig voksen i min væremåde og stillingstagen, at jeg faktisk føler mig 10 år ældre, end jeg er.

Nogen gange ville jeg ønske, at jeg bare kunne slå mig løs, men jeg kan ikke få mig selv til at afvige fra den, jeg er blevet. Der ligger en mental blokade og ødelægger en hel del.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Moderation

Indlægaf icelady » 12. jan 2019, 19:46

Vi vil gerne bede folk om ikke at blive personlige; det bedes I tage privat.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf achillaxedprune » 12. jan 2019, 20:32

Trappestige skrev:Jeg er kontant bange for at jeg falder om og dør. At min inaktive og usunde livsstil tager livet af mig, alt for tidligt. At mit hjerte siger stop. Eller min hjerne. Inderst inde, er det mit største ønske at det sker, for jeg holder ikke livet ud. Men jeg er mor. Mor til børn, der ikke har én eneste levende sjæl ude i verden, der giver en fuck for dem. Jeg er deres eneste familie. Så jeg KAN ikke baile ud af det her shit. Nogen gange tror jeg, at jeg ubevidst udfordrer skæbnen, ved at leve så inaktivt, fordi jeg så håber på at min krop tager valget for mig. Det er virkelig langt ude at have de tanker, når der er børn i billedet og jeg skammer mig over mig selv, over at jeg ikke kan gøre det bedre. Få det bedre. De fortjener så meget bedre.


Det virker til, at du er alt for hård ved dig selv og din rolle som mor. Jeg håber, du snart blivere gladere for dig selv. :kram:
9
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf MrMister » 13. jan 2019, 18:29

At jeg - trods familie, direktørtitel og ydre succes - i en alder af midt trediverne skal til psykiatrisk udredning for ADHD.

Det tog 30+ år at indse, at det godt skjulte indre følelsesliv langsomt, men sikkert, er ved at tage livet af mig. Ved ikke hvad jeg frygter mest: At få en diagnose eller få af vide, at livet ikke bliver bedre end dette

Ingen ved det.
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dykkersild » 13. jan 2019, 18:42

MrMister skrev:At jeg - trods familie, direktørtitel og ydre succes - i en alder af midt trediverne skal til psykiatrisk udredning for ADHD.

Det tog 30+ år at indse, at det godt skjulte indre følelsesliv langsomt, men sikkert, er ved at tage livet af mig. Ved ikke hvad jeg frygter mest: At få en diagnose eller få af vide, at livet ikke bliver bedre end dette

Ingen ved det.


De fire personer som jeg kender til - som blev udredt som voksne med ADHD , har alle som en fået et langt bedre liv. Jeg håber det bedste for dig.
4
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2701

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kisser » 14. jan 2019, 09:13

Fru Sunshine skrev:Når nogen snakker om at blive/være voksen, så synes jeg, at "voksen" klinger som et skældsord.


Det er vel hvad man gør det til? Her den anden aften havde jeg en stålskål på hovedet og gik og sagde "bip bip bot... jeg er en robot" sammen med min datter på 2,5 år. Selvfølgelig støvsuger jeg også og børster hendes tænder, selvom hun ikke gider, øver mig i at spise broccoli og taler med a-kassen osv. Men man bestemmer jo selv, hvor meget fjol man vil lave. Der, hvor det kan være lidt mere besværligt at være voksen er, når man er nødt til at tage ansvar for sine egne følelser og - især! - når det er nødvendigt at undskylde overfor andre, men det ER en nødvendig ting, hvis ikke man skal være et trælst 15-årigt røvhul hele sit liv, så det tager jeg også gerne med, selvom jeg ikke synes det er det sjoveste ;)
9
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jan 2019, 09:35

Kisser skrev:
Fru Sunshine skrev:Når nogen snakker om at blive/være voksen, så synes jeg, at "voksen" klinger som et skældsord.


Det er vel hvad man gør det til? Her den anden aften havde jeg en stålskål på hovedet og gik og sagde "bip bip bot... jeg er en robot" sammen med min datter på 2,5 år. Selvfølgelig støvsuger jeg også og børster hendes tænder, selvom hun ikke gider, øver mig i at spise broccoli og taler med a-kassen osv. Men man bestemmer jo selv, hvor meget fjol man vil lave. Der, hvor det kan være lidt mere besværligt at være voksen er, når man er nødt til at tage ansvar for sine egne følelser og - især! - når det er nødvendigt at undskylde overfor andre, men det ER en nødvendig ting, hvis ikke man skal være et trælst 15-årigt røvhul hele sit liv, så det tager jeg også gerne med, selvom jeg ikke synes det er det sjoveste ;)

Det er de tilfælde, hvor folk bruger det som en kommentar på noget, man selv synes er sjovt.
Som hvis nogen sagde til dig, mens du bip bip bottede rundt med en stålskål på hovedet, at du skulle se at blive voksen.
Så synes jeg, at voksen klinger ekstremt negativt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2701

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kisser » 14. jan 2019, 09:48

Årh ja, det er jeg helt enig i! Og den slags kommentarer har jo faktisk ALDRIG nogensinde fået nogen til at blive mere voksen :lol: :D
2
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2701

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kisser » 14. jan 2019, 09:51

Nå, jeg har siddet lidt og overvejet, hvilken tråd jeg skulle poste det i - men det kommer altså her, for jeg er ikke klar til den mere "officielle tråd": Jeg har taget en graviditetstest i dag, og der kom sgu to streger på.. en ikke særligt tydelig streg, men en streg never the less. Jeg er dog lidt nervøs for at få håbet for meget op, efter jeg mistede i uge 6 tilbage i oktober... Men altså, måske måske måske, får vi en lille efterårsbaby til september...
52
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 14. jan 2019, 10:25

Da jeg var barn spiste jeg en aften så meget blommegrød, at jeg kastede op senere på aftenen. Det ved mine forældre godt (hvis de da kan huske det :D ).

Siden har det simpelthen siddet så dybt i mig, at man kan kaste op, hvis man spiser for meget af et eller andet, og jeg gør det derfor ikke (kan dog godt spise mange forskellige ting og blive skidt tilpas af at spise for meget).

Men kunne aldrig finde på at æde en hel plade chokolade på 200 gram eller en hel pose chips eller en kæmpe pose bland-selv på en dag eller en aften. Er simpelthen bange for, at det kommer op igen :genert:
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"