Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf RavenClaw » 11. jan 2021, 18:27

Sofakartoflen skrev:Min datter sagde ofte elevator i stedet for trillebør, da vi havde kolonihave sammen.

Jeg kan lige høre det for mig.

"Mor, hvor satte du elevatoren? Jeg skal lige have flyttet noget brænde over i skuret"
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. jan 2021, 18:57

Hvis det her passer...!


Edit: Nummer to lyver i hvert fald ikke. Wow!

Tak for søde grønne kort! :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af POCKETKITTEN 13. jan 2021, 07:29, rettet i alt 1 gang.
88
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 12. jan 2021, 21:10

Jeg håber, at fitness snart åbner igen (selvom jeg ikke tror, at det åbner op foreløbig). Nedlukningen af fitness gav mig fysiske problemer sidst.

Under den første nedlukning fik jeg fra den ene dag til den anden så mange smerter i min højre arm, at jeg ikke kunne ligge på min højre side. Og jeg er en kvinde på 28 år. Så jeg tog til lægen, og der var heldigvis intet alvorligt galt - det var "bare" mine muskler. Det løsnede op efter flere måneders massage hos en fysioterapeut.

Nu her under denne nedlukning forsøger jeg at holde det hen med udstrækning og kropsvægtsøvelser, så det forhåbentligt ikke sker igen. Lidt er vel bedre end ingenting.

But it fucking sucks.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Moxy-lady » 13. jan 2021, 07:04

POCKETKITTEN skrev:Hvis det her passer...!


Ha, så kan din chef lære det! Hævn-baby FTW! :rock:

Kæmpestort tillykke! Jeg forudser billeder af baby på porcelæns-elg om et års tid :lol:

(jeg elsker at jeg stadig ikke behøver at skrive porcelæns-elg ud i et, men bare porc, - så klarer ordbogen resten!)
16
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Chatsy » 13. jan 2021, 07:09

englishchannel skrev:Jeg kan til gengæld ikke finde ud af klokken, hvis den er efter 12.

Når jeg skal nævne kl. 15, siger jeg kl. 5 i stedet for 3. Når det er 17, er det kl. 7 i stedet for 5. Etc. Min hjerne kan simpelthen ikke finde ud af, at jeg skal trække 12 fra og ikke 10 som jeg gerne vil :stoned:

Jeg kan til gengæld ikke finde ud af at sige klokkeslettet korrekt, når vi snakker Kl. halv-i-noget.

Fx. bliver kl. 14:30 til "Klokken halv to". Åbenbart fordi jeg læser det bagfra? Jeg aner det ikke, men det går konsekvent galt, hvis jeg ikke giver mig tid til at få det vendt ordentligt i hovedet :genert:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. jan 2021, 22:14

Efter 1 år i mit nuværende job, føler jeg stadigvæk at det bare er et spørgsmål om tid før min chef og kollegaer finder ud af at jeg faktisk ikke rigtig aner hvad fanen jeg laver.
Jeg griber alle muligheder jeg får - og der har været en del! - men det skræmmer livet ud af mig. For hvad hvis nu jeg falder fuldkommen igennem ...

Skal se en spiller i morgen med min chef og jeg føler mig lidt angst over ikke rigtig at vide præcis hvordan det foregår. Eller om jeg kommer til at skulle rationalisere ting. Eller brygge teorier med det samme. Jeg er virkelig bange for at skuffe min chef, for han har virkelig vist tillid til mig og mine evner. Jeg aner ikke helt hvorfor.
1
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf SonataA » 18. jan 2021, 05:29

Jeg fik for snart 1,5 måned siden en Gastric-sleeve operation. Kun mine aller nærmeste ved det. Og selvom de som ved det støtter mig 100%, så har jeg virkelig ikke lyst til at fortælle det til folk.

Jeg elsker min beslutning, men vil bare helst ikke dele det :blush:
16
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Æble » 18. jan 2021, 10:24

SonataA skrev:Jeg fik for snart 1,5 måned siden en Gastric-sleeve operation. Kun mine aller nærmeste ved det. Og selvom de som ved det støtter mig 100%, så har jeg virkelig ikke lyst til at fortælle det til folk.

Jeg elsker min beslutning, men vil bare helst ikke dele det :blush:


Det kommer vel heller ikke andre ved.
3
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8881

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Sofakartoflen » 18. jan 2021, 13:38

Magic In The Sky skrev:Min kæreste har kronisk kræft og selvom han ikke har symptomer så kan jeg alligevel vågne om natten ved at jeg bliver nødt til at tjekke om hans brystkasse bevæger sig.

Jeg hader også når han kører bil og jeg ikke er med for tænk hvis han kører galt og jeg ikke er der til at hjælpe ham.
Nogle gange tænker jeg også at det er bedst at det går ud over mig hvis vi kører galt. Ikke at jeg skal dø eller komme slemt til skade men bare så det ikke går ud over ham.

De tanker er nogle gange så slemme at de giver mig angstanfald hvor jeg hyperventilerer i flere minutter, græder ukontrolleret og slet ikke kan hænge sammen.

Der er ingen der ved at min angst er så slem til tider og jeg skammer mig over at jeg ikke bare kan tage mig sammen. Den er kammet fuldstændig over efter han fik diagnosen kronisk kræft. Jeg har været nede hos min læge og hun er en dygtig læge men angst ved hun ikke en bjælde om.
Så jeg har opgivet lidt at få hjælp til angsten. Jeg prøver bare selv at navigere rundt i den.

Det kan godt være besværligt.


Din læge burde give dig en henvisning til en psykolog. (hvis du har fortalt hende, hvor slemt, du har det) Du behøver ikke at klare det selv. :ae:
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2021, 13:53

Sofakartoflen skrev:
Magic In The Sky skrev:Min kæreste har kronisk kræft og selvom han ikke har symptomer så kan jeg alligevel vågne om natten ved at jeg bliver nødt til at tjekke om hans brystkasse bevæger sig.

Jeg hader også når han kører bil og jeg ikke er med for tænk hvis han kører galt og jeg ikke er der til at hjælpe ham.
Nogle gange tænker jeg også at det er bedst at det går ud over mig hvis vi kører galt. Ikke at jeg skal dø eller komme slemt til skade men bare så det ikke går ud over ham.

De tanker er nogle gange så slemme at de giver mig angstanfald hvor jeg hyperventilerer i flere minutter, græder ukontrolleret og slet ikke kan hænge sammen.

Der er ingen der ved at min angst er så slem til tider og jeg skammer mig over at jeg ikke bare kan tage mig sammen. Den er kammet fuldstændig over efter han fik diagnosen kronisk kræft. Jeg har været nede hos min læge og hun er en dygtig læge men angst ved hun ikke en bjælde om.
Så jeg har opgivet lidt at få hjælp til angsten. Jeg prøver bare selv at navigere rundt i den.

Det kan godt være besværligt.


Din læge burde give dig en henvisning til en psykolog. (hvis du har fortalt hende, hvor slemt, du har det) Du behøver ikke at klare det selv. :ae:

Enig med Sofa. Afsted til lægen og forsøg at være så ærlig og ligefrem som muligt. Du har angst og du skal have hjælp :ae:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Urtekussen » 18. jan 2021, 15:46

Mangoness skrev:Jeg siger tit et andet ord, end det jeg mener, når jeg snakker.

Fx
Siger vaskemaskine i stedet for opvaskemaskine.
Siger ovn i stedet for køleskab/fryser (fx du vil vel have colaen i ovnen?).
Siger Google i stedet for Youtube.
Osv.

Jeg gør det med lilla og orange.
Jeg kan se farven for mig, tænker det rigtige ord, men det er det forkerte, som kommer ud af munden.
HVER gang!
0
2011
2015
2018
2020
2023
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8881

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Sofakartoflen » 18. jan 2021, 15:49

Magic In The Sky skrev:Det har jeg prøvet og vi har forsøgt at sende en henvisning til lokalpsykiatrien. Jeg fik afslag fordi det er en “tilpasningsreaktion” og at min egen læge kunne tage sig af nogle samtaler.
Endda selvom jeg har været patient i Lokalpsyk. i ca. 10 år on/off.


Hvor længe har din kæreste haft diagnosen?

Kan man ikke blive henvist almindeligt til psykolog, hvis man har været tilknyttet lokalpsykiatrien? Jeg har gået til gruppesamtaler hos en psykiater, der havde nogle af de andre gået i grupper hos lokalpsykiatrien (ikke med god virkning), og psykiateren skal man jo også henvises til via læge.
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf SonataA » 18. jan 2021, 15:49

Æble skrev:
SonataA skrev:Jeg fik for snart 1,5 måned siden en Gastric-sleeve operation. Kun mine aller nærmeste ved det. Og selvom de som ved det støtter mig 100%, så har jeg virkelig ikke lyst til at fortælle det til folk.

Jeg elsker min beslutning, men vil bare helst ikke dele det :blush:


Det kommer vel heller ikke andre ved.


Nej det gør det ikke, men ved et hurtigt vægttab er spørgsmålet jo altid; hvordan gør du. Og jeg er så helt utroligt dårlig til at lyve, eller tale udenom.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Undtagelsen » 18. jan 2021, 15:58

Sofakartoflen skrev:
Magic In The Sky skrev:Det har jeg prøvet og vi har forsøgt at sende en henvisning til lokalpsykiatrien. Jeg fik afslag fordi det er en “tilpasningsreaktion” og at min egen læge kunne tage sig af nogle samtaler.
Endda selvom jeg har været patient i Lokalpsyk. i ca. 10 år on/off.


Hvor længe har din kæreste haft diagnosen?

Kan man ikke blive henvist almindeligt til psykolog, hvis man har været tilknyttet lokalpsykiatrien? Jeg har gået til gruppesamtaler hos en psykiater, der havde nogle af de andre gået i grupper hos lokalpsykiatrien (ikke med god virkning), og psykiateren skal man jo også henvises til via læge.


Eller evt via Kræftens Bekæmpelse?
De har psykologer tilknyttet til bl.a. pårørendesamtaler og det er du da i høj grad.

Håber du finder et sted, der kan hjælpe dig.
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Æble » 18. jan 2021, 16:03

SonataA skrev:
Æble skrev:
SonataA skrev:Jeg fik for snart 1,5 måned siden en Gastric-sleeve operation. Kun mine aller nærmeste ved det. Og selvom de som ved det støtter mig 100%, så har jeg virkelig ikke lyst til at fortælle det til folk.

Jeg elsker min beslutning, men vil bare helst ikke dele det :blush:


Det kommer vel heller ikke andre ved.


Nej det gør det ikke, men ved et hurtigt vægttab er spørgsmålet jo altid; hvordan gør du. Og jeg er så helt utroligt dårlig til at lyve, eller tale udenom.


Sandheden er vel at du taber dig fordi du spiser mindre :-D
5

Tilbage til "Livets forhold"